CUM POATE INVIA SUFLETESTE UN TANAR? Puterea minunata a rugaciunii pentru ceilalti (PREDICI AUDIO – IPS Bartolomeu Anania si Parintele Teofan de la Putna)

10-10-2011 Sublinieri

Predica Parintelui Teofan Popescu (Man. Putna) – Invierea tanarului din Nain

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Rezumat:

– Dumnezeu poate sa invie orice suflet, indiferent de cat de mort este, indiferent de pacate. Dar trebuie sa doreasca, i s-a lasat libertatea.

– Problema invierii tinerilor – foarte actuala.

– Societatea de astazi – un iad, din punct de vedere duhovnicesc; tinerii sunt indemnati spre pacat, fara sa mai aiba constinta pacatului. Li se inoculeaza “normalitatea” pacatului.

– Este foarte simplu sa vorbim despre tineri, dar sa nu ne gandim la responsabilitatea celor mai in varsta.

Este gresita atitudinea de duritate si de cicaleala a celor mai in varsta fata de tineri (altceva este cand e vorba de copii, care trebuie struniti), efectele sunt opuse.

– Cei mai multi dintre tineri nu sunt de vina ca au anumite idei gresite in cap, sunt de vina cei care dirijeaza toate aceste sisteme si care vor da socoteala in fata lui Hristos. Si ei sunt dirijati, la randul lor, de cel mai mare manipulator si complotist care este diavolul.

– Strategia clasica: Dati populatiei “paine si circ”.

– Responsabilitatea celor mai mari fata de tineri.

– Nu este de la Dumnezeu o atitudine dura, de aratat cu degetul. Nu avem niciun merit daca noi avem credinta, totul este dar de la Dumnezeu. Nu stim cine s-a rugat pentru noi, de ne-am trezit la adevar. Dumnezeu lucreaza pt rugaciunile altora.

– Suntem datori sa ne rugam pentru cei mai tineri.

– Sa lasam sfaturile si vorbaria aceasta goala, care, de obicei, nu arata o traire profunda, ci mai rau enerveaza, si sa ne rugam mai mult. Asta ne lipseste noua, rugaciunea pentru celalalt!

– Exemplu despre puterea rugaciunii oamenilor duhovnicesti, traitori, pentru a ajuta si pe altii.

– Cateodata ne tot incurcam cu tot felul de treburi, si de multe ori nu sunt atat de importante si de urgente pe cat vrem noi sa credem. Ne cam place sa ne incurcam cu tot felul de treburi si sa nu ne apucam de rugaciune, fiindca e mai usor asa. Daca vrei sa faci rugaciune cum trebuie, asta te consuma, fiindca este jertfa.

– Noi nu ne rugam cum trebuie, nu suntem atenti si nu avem pocainta si smerenie la rugaciune.

– Toti suntem viteji, dar sa vedem cum ne comportam la momentele foarte grele – exemplul tanarului Apostol Ioan.

– Tineretea, daca este foarte hotarata pentru adevar, poate sa-l biruiasca pe cel-viclean mai usor.

– Se constata o lipsa de sens, o deruta a tinerilor. In Occident este deja iad (p. Rafail Noica), dar Dumnezeu lucreaza pt toata lumea, nu trebuie sa ne consideram noi mai drepti.

– Situatia dramatica a tinerilor din Rusia, Grecia si Romania.

– E foarte greu cand omul nu vrea sa se deschida catre Hristos, este mort. Vorbesti ca la pereti.

– Arma pe care trebuie sa o folosim in vremurile acestea: RUGACIUNEA. Vremurile acestea grele au si acest avantaj, ca ne obliga sa recurgem la cele mai puternice arme duhovnicesti, fara de care nu am putea rezista.

***

Incredere si nadejde – Predica la INVIEREA FIULUI VADUVEI DIN NAIN a IPS Bartolomeu Anania

“[…] Dragii mei, noi ca fii ai Bisericii si ca slujitori ai Bisericii, ii mangaiem pe cei vii, pe cei ramasi. E datoria noasta sa le alinam durea si sa-i incurajam. In acelasi timp ne rugam pentru cei morti. De ce? Pentru ca nu stim unde se duce. Moartea in sine este o certitudine, dar ceea ce este dincolo de moarte ramane un mister. Inca nu putem sa raspundem de acum. Noi stim atat, ca dupa moarte sufletul merge fie in Rai fie in Iad, dupa viata pe care a dus-o. Dar rugaciunile noastre il insotesc si acolo, dupa moarte, pentru ca rugaciunea nu are bariere. In fata rugaciunii nu exista nicio poarta inchisa sau incuiata. Ea strabarte cerurile, ajunge la Dumnezeu, si cu Dumnezeu ajunge la persoana pentru care ne rugam. De aceia iubitii mei, o speranta exista si pentru cei care ajung in Iad, prin pacatele lor.

In “Infernul” lui Dante se spune, se povesteste, ca pe poarta Iadului exista o inscriptie: “lasati aici orice speranta, voi cei ce intrati!“. Ei bine, in crestinismul nostru rasaritean aceste cuvinte sunt inexistente. Dimpotriva, chiar cand intri in Iad, tot trebuie sa ai o speranta, este posibil sa scapi, prin rugaciune! Pentru ca in Iad se sta de la moartea insului si pana la Judecata de Apoi. Este un spatiu de timp, pe care nu-l stim, nu-l putem estima cat este de lung, dar in acest timp rugaciunile Bisericii nu inceteaza pentru cel care se gaseste chiar acolo in Iad, si o raza de lumina tot se deschide si pentru el, pentru ca la Judecata din Urma, la Invierea cea de Obste, el sa fie in buna parte curatit de pacatele lui prin rugaciunile celor ce s-au rugat pentru el, si bineinteles daca si el, in libertatea pe care o are, le accepta si le primeste. Daca nu le accepta si spune “nu am nevoie de rugaciunile voastre“, va merge in focul vesnic si in intunericul cel mai dinafara. Dar daca devine constient, se scutura si-si capata constiinta de sine, si a mantuirii lui, atunci este posibil sa se mantuiasca.

Iata deci, iubitii mei, indemnul pe care ni-l da Sfanta Scriptura din Evanghelia de astazi. E normal si omeneste sa plangem in fata mortii, a fenomenului mortii, sa-i plangem pe cei morti, si sa-i plangem pe cei ce au ramas, dar crestinismul ne indeamna sa ne ridicam ceva-ceva deasupra omenescului, si sa nu plangem, sa-l invingem prin credinta noastra, atunci nu vom mai fi disperati in fata mortii, ci vom fi, dimpotriva, intremati si ne vom apropia de ea sau vom astepta sa se apropie cu mai multa seninatate, cu mai multa cumpanire, cu atat mai mult cu cat noi prin Biserica si prin Sfintele Taine suntem pregatiti si ne pregatim pentru ea.

Ultima pocainta si ultima impartasanie este decisiva pentru un om, chiar daca a dus o viata pacatoasa si nu s-a pocait, cel putin pe patul de moarte, daca este constient si este sincer, si se pocaieste sincer de viata pe care a dus-o, prin Sfanta Euharistie, care urmeaza pocaintei, este posibila mantuirea lui si patrunderea lui in Rai. Iata ce imensa posibilitate ne ofera Biserica prin exemplul talharului de pe cruce de langa Mantuitor. O viata intreaga traise in pacate, omorase oameni, si in clipa in care isi da seama ca langa el pe cruce se gaseste Fiul lui Dumnezeu ii spune: “pomeneste-ma Doamne cand vei veni in Imparatia Ta!“. La care Iisus a raspuns “adevar iti spun: astazi vei fi cu Mine in Rai“. Vedeti dumneavoastra cum poarta Raiului se deschide prin pocainta unui mare pacatos, cu atat mai mult pentru noi. De aceea, dragii mei, fiti increzatori, pentru ca, chiar daca credinta noastra se clatina, chiar daca stiinta noastra teologica este incompleta si subreda, ne ramane un mare dar al Sfantului Duh: speranta. Pe aceasta sa n-o pierdeti niciodata! […]”

Integral la: Roman ortodox in Franta

Legaturi:

***

***


Categorii

"Concentrate" duhovnicesti, Invierea fiului vaduvei din Nain, IPS Bartolomeu Anania, Parintele Teofan Popescu, Pentru tineri, Rugaciunea (Cum sa ne rugam?), Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

34 Commentarii la “CUM POATE INVIA SUFLETESTE UN TANAR? Puterea minunata a rugaciunii pentru ceilalti (PREDICI AUDIO – IPS Bartolomeu Anania si Parintele Teofan de la Putna)

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. …”cine stie cine s-a rugat pentru noi de(in cazul in care) ne-am trezit la adevar”…

  2. Da, chiar si in starea mea de pacatosenie, am simtit ca cineva sau poate mai multi (sau rugaciunile bisericii adevarate) s-au rugat si pt mine.

    Este f greu sa te rogi pt altii, pt ca implica in primul rand curatirea de patimi si ajungerea la o rugaciune curata (si nu o pura ambitie de a-l schimba pe cel de langa mine dupa modelul meu, a ceea ce consider eu ca este bine…) , pt ca Bunul Dumnezeu sa o asculte. Iar daca nu esti inca pregatit pt. o astfel de rugaciune, incepi o lupta acuta cu vrasmasul care poate arunca asupra ta patimile celui pt care te rogi…(mi s-a intamplat).

    Mai jos (un fragment) dint-un documentar recent care intra in tainele rugaciunii lui Iisus
    http://www.youtube.com/watch?v=C1czadp_mzw&feature=related

  3. @ ellaina

    Cred ca ar fi bine sa mai nuantam aceasta problema legata de rugaciunea catre aproapele care are ca efect razboirea cu patimile celui pentru care te rogi.

    De aceea, desi acest lucru este posibil, intalnit si in relatarile despre viata unor sfinti, poate ca ar fi bine sa intelegem care este pedagogia divina, si de ce a ingaduit Dumnezeu asa ceva. Sigur ca este nevoie de discernamant si chiar de o revelare a unui raspuns just, dar pe cat este cu putinta, din astfel de situatii intalnite si de altii, am putea desprinde cateva concluzii:

    -nu putem astepta o curatire a noastra de patimi – pocainta fiind posibila decat pana la mormant- pentru a ne ruga pentru altii, frati de-ai nostrii, ce se lupta si ei cu ispitele

    -pentru a sta in virtute, Domnul ne tine, ori crezand ca noi nu ne vom clinit si nu vom ajunge sa facem niste pacate care sunt destul de evidente, suferim aceste incercari pentru a ne cunoaste puterile

    -trebuie sa avem constiinta ca si pentru a putea sa ne rugam pentru altii, tot Domnul ne intareste, si este foarte mare tentatia de a crede ca datorita rugaciunii noastre se vor schimba lucrurile in bine, cand lucrurile se pot si inrautatii, iar aceasta poate sa fie chiar si o incercare a credintei noastre.

    – a suferi(a te lupta cu) ispita fratelui iti da posibilitatea sa-l intelegi si sa nu-l judeci, iar aceaste aduce o smerenie si mai mare in rugaciunea facuta, deci va fi mai bine primita de catre Domnul

    -prin rugaciunea pentru altii, “desfundam conductele” prin care suntem legati, iar scopul este ca prin ele sa circule Duhul Sfant, aceasta dand posibilitatea sa fim toti madulare ale lui Hristos si unii altora

    – prin rugaciunea pentru altii raspundem la cea de-a doua porunca, intocmai ca si prima, iar rugaciunea poate fi privita si ca o jertfa pentru fratele

    -faptul ca Dumnezeu ne raspunde la rugaciunea noastra, nu este neaparta schimbarea situatiei pentru care ne-am rugat, ci dobandirea pacii in suflet

    – conteaza si felul in care ne rugam, iar aceasta presupune faptul ca si rugaciunea se invata; intalnirea unor astfel de incercari aduse de vrasmasii care nu suporta rugaciunea adusa Domnului, poate sa ne fie si o buna scoala, dar nu trebuie sa fie un motiv de deznadejde in lucrarea acestei indatoriri crestinesti

    – … (las pe cei care ar vrea sa scrie legat de acest subiect sa aduca completari si eventual sa corecteze cele spuse mai sus)

  4. Opinie: Rugaciunea incepe cu gandul la acela.Gand bun, daca ii poate urma o rugaciune.

    Ori gandul mangaietor la suferinta unui om este deja asemanare cu Dumnezeu si eu nu cred(e doar o parere)ca cineva s-ar putea indraci din asta.

    Mai mult chiar,purtand pe celalalt in gandul tau bun si participand la ierurgiile Bisericii, este deja o rugaciune. Despre Proscomidie nu cred ca mai e cazul sa adaug ceva…

  5. Pingback: HALLOWEEN, JOACA DE-A DIAVOLUL. Parintele Tudor Ciocan si Cristi Curte la "Sfatul inteleptului" (audio) despre re-paganizarea societatii; cum trebuie sa ne ajutam copiii sa reziste in lume si sa se fereasca de sarbatorile satanice?
  6. Pingback: SFINTII TREI IERARHI. Predica Parintelui Sofian. Cum sa le vorbim altora despre Dumnezeu? -
  7. Pingback: PS SEBASTIAN: “Suntem obsedati de rau, de diavol si de puterile lui, in loc sa fim obsedati de Dumnezeu si de Inviere! FERITI-VA SA CICALITI OAMENII!” -
  8. Pingback: PARINTELE ANTHONY KARBO (SUA) despre educatia copiilor in Biserica si despre purtarea cu tinerii cazuti in pacate. “TRAIM FARA DUMNEZEU SI NICI NU NE DAM SEAMA! Astazi diavolul nu ne mai lupta cu gloante, ci ne copleseste cu dulciuri” -
  9. Pingback: INVIEREA FIULUI VADUVEI DIN NAIN. Predici si talcuiri de exceptie (text, audio, video): PS SEBASTIAN, PR. COMAN, PR. CALCIU si Parinti de la Manastirile PUTNA si SIHASTRIA PUTNEI -
  10. Pingback: Cum se manifesta Duhul Sfant in suflet? CINE NU ARE COMOARA SI FOCUL DUHULUI IN SINE SA NU INDRAZNEASCA SA PREDICE ALTORA! -
  11. Pingback: Familia Ortodoxa: CUM IUBESTE TANARUL “GENERATIEI GOOGLE”? De la Fat Frumos si Ileana Cosanzeana la moda „emo”. ADOLESCENTII SI DEGENERAREA IUBIRII SI FRUMOSULUI - Recomandari
  12. Pingback: CUVINTE CATRE TINERI de la parintii Constantin Coman si Hrisostom de la Putna. CUM SE POATE BIRUI DESFRANAREA SI PASTRA FECIORIA? Care sunt conditiile unei casnicii fericite? Ce inseamna sa iubesti cu adevarat? -
  13. Pingback: PREDICA LA SFANTUL ILIE a Arhim. Dumitru Cobzaru (VIDEO): “Niciun prooroc nu este bine primit în patria lui pana astazi. Chiar preotii, din pacate, cautam sa fim pe placul oamenilor si propovaduim o credinta relaxata” -
  14. Pingback: Predici audio la Duminica slabanogului din Capernaum: RUGACIUNEA PENTRU CELALALT ARE MARE PUTERE, IUBIREA DE APROAPE DESCHIDE ORICE POARTA! -
  15. Pingback: Invierea fiului vaduvei din Nain. CUM NE MANGAIE DUMNEZEU -
  16. Pingback: IPS Ierotheos Vlahos despre adevarata MILOSTENIE SUFLETEASCA FATA DE TINERII RATACITI: “Oamenii din ziua de azi au mare nevoie sa gaseasca oameni care sa le asculte durerea“ -
  17. Pingback: DUMINICA SAMARINENCEI. Predici audio si video despre SETEA DUPA APA VIE A VESNICIEI, A DUHULUI SFANT: “Apa cea vie se afla intotdeauna si numai pe calea cea stramta” -
  18. Pingback: RUGACIUNEA PENTRU CEILALTI: “De ce te gandesti doar la tine, bunul meu copil, si nu te gandesti putin si la lumea care sufera? Cati nu striga in aceasta clipa: ‘Ajutor! Ajutor!’ si nu exista nimeni langa ei ca sa-i ajute?” -
  19. Pingback: Cuviosul Paisie Aghioritul ne invata CUM SA NE RUGAM PENTRU CEILALTI (II) – Rugaciunea CU DURERE IN INIMA pentru cazuri concrete si pentru toata lumea -
  20. Pingback: PREDICI AUDIO de la Manastirile Putna si Sihastria Putnei la INVIEREA FIULUI VADUVEI DIN NAIN: Durerile parintilor si moartea sufleteasca a tinerilor razvratiti. PUTEREA PLANSULUI UNEI MAME SI MANGAIEREA MILEI LUI DUMNEZEU sau de la MOARTEA DEZNADEJDII la
  21. Pingback: PS IGNATIE MURESANUL despre SECULARIZAREA DIN INTERIORUL BISERICII si CALDURA SUFLETEASCA prin care ar trebui apropiati de Dumnezeu tinerii si cei necredinciosi. CUM DAM MARTURIE DESPRE HRISTOS? - Recomandari
  22. Pingback: IPS HIEROTHEOS pentru “Lumea monahilor”: “CEA MAI GRAVA BOALA A OMULUI DE ASTAZI ESTE IUBIREA DE SINE. Dragostea nu este un simplu sentiment, nici doar cuvinte de dragoste, ci inseamna asumarea crucii pentru celalalt“. Ce raspuns p
  23. Pingback: EDUCATIA ORTODOXA si LUMEA CONTEMPORANA. Cum sa imunizam copiii pentru intrarea in “minunata lume noua”, anti-crestina, de astazi? -
  24. Pingback: Schiarhimandritul Ioachim Parr despre AROGANTA CREDINCIOSILOR CARE SI-AU LUAT IN “PROPRIETATE” ORTODOXIA: “Ne pur­tam ca si cum Evanghelia ne-ar apartine noua. Luam sfintenia si socotim ca ea este a noastra. Aceasta este tragedia Biseri
  25. Pingback: Parintele Serafim Rose: FORMAREA SUFLETELOR TINERE. “Daca nu vei deprinde simtaminte firesti, atunci toate scrierile ortodoxe nu-ti vor fi de niciun folos”. CUM E AFECTATA VIATA DUHOVNICEASCA DE NEVOILE PSIHOLOGICE SI DE IMATURITATEA EMOTIONAL
  26. Pingback: ATUNCI CAND DOMNUL SE ATINGE DE OM si CAND OMUL SE ATINGE DE “DEGETUL LUI DUMNEZEU”… Predica audio (si text) la Duminica invierii fiului vaduvei din Nain. CE PUTERE NI SE IMPARTASESTE PRIN SFINTELE MOASTE? | Cuvântul Ortodox
  27. Pingback: CE PUTEM FACE PENTRU COPIII SI TINERII ucisi sufleteste de duhul inselator al vremurilor in care “pacatul s-a inmultit mai mult ca niciodata”? PARINTII CRESTINI – INTRE ALIPIREA DE DUHUL LUMII si PLANSUL VADUVEI | Cuvântul Ortodox
  28. Pingback: CUVINTE CATRE TINERI de la parintii Constantin Coman si Hrisostom de la Putna. CUM SE POATE BIRUI DESFRANAREA SI PASTRA FECIORIA? Care sunt conditiile unei casnicii fericite? Ce inseamna sa iubesti cu adevarat? | Cuvântul Ortodox
  29. Pingback: INVIEREA LUI HRISTOS CA POGORARE IN MIJLOCUL IADULUI DIN LUMEA NOASTRA… Pastorala IPS Teofan: “Există multă moarte în noi şi în lume, dar există şi oameni ai învierii care nu şi-au plecat genunchii în faţa mulţimii de idoli aşeza
  30. Pingback: CUVINTE CATRE TINERI ale Mitropolitului IEROTHEOS (Vlachos) DE NAFPAKTOS: “Astăzi, în afara dependențelor trupești, există multe dependențe psihologice și ideologice”. DESPRE RELATIILE TRUPESTI INAINTEA CUNUNIEI: “Orice fruct tăi
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate