CUVANTUL PARINTELUI PUSTNIC PROCLU (2010) despre ispitele grele ale lumii si ale Bisericii de astazi… CUM VA FI SFARSITUL LUMII SI CE AVEM NOI DE FACUT? “Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas, ca ne putem duce in prapastie!”

16-09-2010 Sublinieri

“Amu, trebuie asa: dat la aparat ce am vorbit eu. Ai inteles?”

ASCULTATI CONVORBIREA:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

NOTA: Asa cum am mai spus, oricat s-ar zbate si s-ar osteni unii si altii intru batjocura, insulte, can-can urat mirositor si aruncare de petarde diversioniste, orice om cu adevarat credincios are incredere ca, pana la urma, chiar daca in aceasta lume minciuna ar parea oarecand biruitoare, la Dumnezeu intotdeauna adevarul va iesi ca untdelemnul la suprafata. Numai cineva lipsit COMPLET de frica lui Dumnezeu sau orbit in intregime de cel-rau poate sa-si inchipuie ca minciuna ar avea picioare… lungi sau ca poate sa treaca si in vesnicie, la Judecatorul cel nemitarnic, drept invingatoare. Cel credincios stie ca, desi Hristos este ridiculizat diabolic, batut fara mila si scuipat in aceasta lume pentru ca a stricat socotelile arhiereilor, fariseilor si carturarilor fatarnici, desi este chiar ridicat pe Cruce si omorat, tot El are, pentru vesnicie, ultimul Cuvant.

Si, asa cum am mai aratat, fata de toata masinaria razbunatoare a murdariilor, care deja s-a pus din nou in miscare, nu avem decat aceste raspunsuri:

Spun adevărul în Hristos, nu mint, martor fiindu-mi conştiinţa mea în Duhul Sfant” (Romani 9, 1).

Nu vă amăgiţi: Dumnezeu nu Se lasă batjocorit; căci ce va semăna omul, aceea va şi secera”. (Galateni 6,7)

“Că înfricoşat lucru este a cădea în mâinile Dumnezeului celui viu (Evrei 10, 31)

Si, asa cum avertiza parintele Sofian:

în această viată putem însela pe altii, ne putem însela pe noi însine, dar nu vom putea însela Dreapta Judecată a lui Dumnezeu“.

*

“Noi trebuie sa ne rugam: Doamne, fie voia Ta, ai mila de soarta noastra!”

Amestecuşul ăsta este un semn periculos

“- Se tot vorbeste, se aude, si  sunt semne, sunt stiri, ca ar putea sa inceapa un razboi care ar putea sa fie ultimul, cel mare. Ce sa facem in situatia asta, daca ingaduie Dumnezeu? Ce se alege de noi si cum trebuie sa ne pregatim?

– Asa ar trebui: capii sa trimita pe catolici la catolici, sectarii la sectari, ortodocsii la ortodocsi, si atuncea se va potoli urgia care trebuie sa vina.

Si ma tem, si iara ma tem sa nu fie mai rau ca [si] cu Ceausescu.

– Cam incepe sa fie deja.

– Si cum este? Trebuie dusi, sa nu-i mai cheme [pe altii de] alta credinta, gramada aicea.

– Asta nu mai tine de noi, este peste puterile noastre.

– Da, asa este, ca-i peste puterile noastre.

– Dar ce sa faca oamenii?

– Noi trebuie sa ne rugam: Doamne, fie voia Ta, Doamne ai mila de soarta noastra!

Ca uite cum ii: s-ar putea, cand vine o ispita cuiva asupra cuiva, ori vrai ori nu vrai, ma simt incurcat in ite; ai vazut mustele cum se incurca in casa paianjenului... Asa si cei mari, s-ar putea sa se-ncurce; si daca ei ar lua-o de la inceput, scapa si cei mari, scapa si cei mici. Si iti spui clar, adevarul: intai ii doare capul pe cei mari, si pe urma ne doare si pe noi. Amu` toti suntem intr-o oala. Si toti care vor avea credinta, [trebuie] sa ne rugam la bunul Dumnezeu. Si noi crestinii avem datoria sa ne rugam si pentru conducatori, ca Duhul Sfant sa le lumineze mintea, sa ne poata apara, ca ei ar putea intr-o masura. Ar putea… daca vreau [vor].

Ca, adica cum ii? Nu numai ortodocsii, si celelalte limbi, si celelalte credinte… Trebuie a nu ne razbuna, a ne ruga unii pentru altii. Crestinii au datoria sa se roage mai mult, caci crestinii au adevarul in mana. Sfintii se fac sfinti numai in Biserica Ortodoxa. Si is multi care nu au evlavie la sfinti; si daca n-au evlavie, trebuie sa ne rugam: “Doamne lumineaza-le mintea, intoarna-i cu mila asupra Bisericii”... Pentru ca amestecusul ista e un semn periculos.

Parintele Iustin e tras din toate partile!

Eu va spun inca ceva: vin unii… ca de-asta, sunt de vreo doi ani de cand ma necajesc si nu pot reusi de fel. Cum sa spun, vin, cer cuvant de folos, si pe langa cuvantul de folos, vad ca apare altceva. Si-am vazut unele persoane – nu zic ca n-am vorbit, am vorbit – ce m-au intrebat si am raspuns; dar am vazut si le-am spus asa la unele persoane: asa trebuie sa vorbesti: daca am vorbit rau, rau am vorbit, daca am vorbit bine, bine am vorbit.

Pentru ca ei, cum sa spun, le infloresc, ii pune si coada, o face mai mare, ii mai pune si niste coarne. Ii spun: de ce ai schimbat cuvintele? Si rupe din gura ca eu am zis. Si daca vad asa… Si-i spun: “mai, omule, eu n-am zis asa“. Si atunci, pentru treaba asta, nu mai primesc [oameni] si sora mea mi-a spus sa nu mai primesc.

Si am spus la multi: ma rog la bunul Dumnezeu sa nu ajung ca Parintele Iustin. Ca am vazut la parintele Iustin: el e tras din toate partile! Si care nu poate, il poate ponegri. Adica il infloreste imprejurul lui, ca sa poata pica in groapa.

Treburile merg tot sucite, si-amu`, fiindca se fac treburi de-aiestea, ma pazesc a nu judeca, si asa vreau, cat pot, sa ma rog pentru el, dar… felul cum o incurcat-o itele…. nu stiu cine l-a pus de-a facut niste treburi… sucite. Prima data… vai de mine! E tras din toate partile. Si daca el ar vrea sa plece intr-o parte, il poate ataca usor. Is mai multe persoane… Se mananca, aiestia cu ceia, ceia cu ceia… Dumnezeu sa inteleaga! Dar felul cum am observat nu mai e bun… Doamne fereste! Doamne fereste!


“Lupul la oi!”

– Acuma ei fac caz de problema asta cu cipurile, cu actele cu cip. Ca de la 1 ianuarie anul viitor or sa inceapa sa bage buletine cu cip pentru toti. Si acuma au facut o noua campanie din asta: “Nu primiti actele cu cip! Nu primiti actele cu cip! Buletinele cu cip! Ca-i lepadare, ca-i cadere din har, ca nu va mai mantuiti”. Cam asta-i mesajul. Si-l pun inainte pe Parintele Iustin, primul, si apoi zic “si altii, stalpii ortodoxiei, marii duhovnici”. Va pun si pe Sfintia Voastra…

… sa trag la kil 🙂

– … c-ati fi zis anul trecut nu stiu ce, tot in sensul asta, si ei trag totul intr-o directie… nu ca ar fi bune, bineinteles ca nu sunt bune, dar ei trag oamenii intr-o directie, si zic oamenilor sa iasa din sistem, zic ei, sa plece de sub stat, din societate. Sa traiasca, cum ar veni, ilegal. Asta-i metoda, asta-i solutia pe care o vad ei, ca cipurile sunt deja…

– Nu, nu-i bun! Si… eu is de parere ca daca baga in corp, nu-i bun.

– Si pana acolo?

– Pana acolo trebe asa: spunea un parinte, era o poveste. Un cioban avea multe oi ale oamenilor. Si daca avea oile, ciobanul pleca la pascut. Si o facut o gluma. S-a suit intr-un copac si o strigat:“Lupul la oi!” Asa. Si atuncea, ce sa vezi! Daca o strigat asa, lumea s-a dus cu ciomege ca sa nu atace oile. Si o fost minciuna. Si pana la urma, mai tarziu, o fost adevarat. A venit si lupul. Si lumea n-a mai sarit. Asa se intampla si amu`.

Si pana la urma nu-i bun… partidele astea…

– “Taberele”?

– “Taberele” astea. Nu, ni[mi]ca, nu, n-au semne bune. Eu atata va spun: cel mai inalt [e] cine asculta si de biserica si de conducere. Parintele Cleopa asa a spus. Asa a spus Parintele Cleopa, sa ne supunem Statului pana la ultima despartire. Si daca atuncea… sa pastrez credinta mea. Daca ma desparte de Dumnezeu. Daca nu ma desparte de Dumnezeu n-am voie sa ma supar pe nimica.Ca uite cum e: asa lucreaza Duhul Sfant la crestini: trebuie sa ascultam a nu ne razboi – eu si cu tine si cu acela, noi avem aparte. Nu, ca sa spun… adica Duhul Sfant asa lucreaza, daca noi avem smerenie si trebuie sa ascult, si daca conducerea gaseste o metoda, ori poate ingaduit de Dumnezeu, atuncea noi trebuie sa ne rugam pentru conducatori, sa-i lumineze Duhul Sfant si cu cat ne rugam, Duhul Sfant va lumina mintea lor, ca sa spuna asa: adevarul e aicea, cum spun amu`: cei mici sa respecte pe cei mari. Iar cei mari sa aiba mila de cei mici.

Si io spui ceva de mine: cat am pus in minte sa-mi apar viata mea, sa spui adevarul, sa-i spui omului adevarul, da ori nu, si daca el nu vrea sa recunoasca, sa stau cu gura inchisa si sa ma rog: Doamne, fie voia Ta!

Si de cate ori am dat vina pe mine, am avut multa pace. Si, pana la urma, sa cautam a nu ne razbuna. Ca sa spun asa... Ca daca noi nu ascultam de conducere inseamna ca trebuie sa ascultam de alta tara, sau de altcineva.


Plecarea in munti – “o jucarie de copii”. Sfarsitul lumii nu se va anunta prin ‘aparate’.

– Nu, ei spun ca si cum am iesi total din lume…. Sa se duca oamenii in paduri, in pesteri, in locuri izolate…

– Uite, ca sa spun, este cu adevarat, au trecut si pe aicea unele persoane… dar nu da rezultat. Stii de ce? Atuncea da rezultat, daca ai act, ai autorizatie de la conducere, da, poti sa stai si in varful Ceahlaului!

– Pai nu, nu, ei spun fara acte, tocmai ca sa nu… fara nici un act.

– Nu, nu, nu ni[mi]ca! Eu le-am spus la multi: asta e o jucarie de copii.

– Dar unii o iau in serios, si oameni seriosi si preoti chiar si credinciosi zic ca asta e, e sfarsitul lumii acuma si trebuie toti sa plecam…

– Stii cand e sfarsitul lumii? Bunul Dumnezeu nu mai da prin “aparate”, prin ziare, sfarsitul lumii. E fara veste! Adica cum ii? Ca vor veni unii si vor zice ca Hristos e in cutare cetate ori in cutare pustie, ori in camari ascunse… E inselaciune! Saraca lume! E un amestecus… Nu mai stii…

Auzi? Numa` atata poti sa fii in pace: daca ai citit pe Sfintii Parinti si Sfanta Scriptura atuncea nu te mai doare capul [de] ce spun altii.


“Interesul poarta fesul”

– Asa. Si asta vroiam sa va intreb, ca ziceti sa nu raspundem cu rau, dar ce te faci cu astia vicleni, care ii insala pe oameni, care le arunca tot felul de bombe din astea ca sa-i sperie si sa-i insele si sa-i duca in prapastii, si sa le spuna sa nu-si mai dea copiii la scoala, sa nu-si mai lase copiii sa se trateze medical daca or sa fie actele cu cip, sa nu mai aiba serviciu, si asa mai departe.

– Nu, se face intre… rupere mare…

– Aicea sa spuna si sfintia voastra un cuvant ca sa stie si lumea care e pozitia parintelui Proclu.

– Eu, uite ceva… felul cum l-or sfaramat pe parintele Iustin… El, parintele Iustin nu era asa… Si totodata, is mai multe persoane… si  el e tras ca o opinca scurta de toti… Unii intr-un fel, altii in alt fel.

– Am zis si noi asta, si cand am spus asta, ei au zis ca voi huliti pe parintele Iustin, cum puteti sa spuneti asa ceva, ca nu se poate sa i se faca parintelui Iustin asa ceva, ca el e sfant, ca nu se poate…

– Uite ceva, se poate! M-am folosit de Parintele Cleopa Ilie, care a plecat la vesnicie, sise strangeau imprejurul lui mai multi ucenici pentru interes. Ca sa zica ca o fost si el ucenicul lui. Si Parintele Cleopa a spus asa:

Mai frate, de ce dati navala ca sa fiti ucenicii mei? Ca pe mine poti sa ma vezi ca sfant azi, si poti sa ma vezi peste cateva minute ca pe un drac”,

ca se poate, ca Dumnezeu daca vrea sa smereasca pe cineva, sa ingaduie asupra lui napaste, necazuri, si atuncea… Noi suntem in mana lui Dumnezeu, si El o vrut asa... Ca daca vrea sa fie ucenic – sa asculte de staret, sa nu faca voia lor, sa ajute, sa fie cu frica de Dumnezeu.

Dar… ca sa spun, odata Parintele Cleopa, cand s-o sculat de la masa i-o lasat sa mai steie pe calugari oleaca, acolo, la masa si o pus un parinte batran sa zica asa: iertati-ma parintilor, ca Parintele Cleopa mi-o dat ascultare sa va spun asa:interesul poarta fesul, asa, (si atuncea)… ca parintele Cleopa n-o vrut sa-i jigneasca, si i-o spus mare si tare [vorba cu] cu interesul, sa stie el, fara sa-i spuie cineva. Nu-i nevoie sa-i mai spui, stie el mai bine, ca poarta fesul interesul [cel care venise sa fie ucenic al parintelui Cleopa doar de ochii lumii – n.n.]. Uite asta, … dar atata spun, eu nu sunt de parerea lui Parintele Iustin si nici acei care sunt imprejurul lui, nu-s de parerea lor, nu!


Oamenii sa tina de duhovnic. Agitatia nu e buna, o fac niste oameni fara Dumnezeu; plecarea nu da rezultat: “v-a inselat cineva cu vorbele astea”

– Dar ce ziceti? Ce ziceti ca ar trebui facut acum, ce simtiti, care e pericolul acum si ce ar trebui sa facem noi ?

– Auzi, cum sa spun, eu din partea mea, nu-i pot ajuta, eu sunt simplu…

– Nu pe aceia, dar pe oameni. Ce credeti ca ar trebui facut acum, prioritatea numarul 1?

– Amu, trebuie asa: dat la “aparat” ce am vorbit eu. Ai inteles?

– Da, dar ce sa faca oamenii mai mult, pentru ce sa se pregateasca?

– Sa tie de duhovnic. Si duhovnicul trebuie… Unele persoane mai trebuie oleaca cioplite, stii?… Sa vorbeasca in asa fel pentru pace. Ca sa nu mai fie in zdruncin omenirea, ca trebuie sa-mi fac casa incolo, n-am lemne si e prea departe…  nuuuu, ni[mi]ca. Ca noi, odata, sora mea de multe ori are obiceiul ista – tare se teme ca m-a omori cineva aicea. Si eu asa o mangai: «Fii pe pace, de ce te temi, de aceea nu scapi!»Stii de ce? Ca trebuie sa pui in minte: candva trebuie sa ma prezint undeva Sus, la Judecata. Si ca sa pot reusi, cat pot sa n-am ni[mi]ca cu nimenea, unde ma duc, trebuie sa invat cum sa se ierte, sa iubim pacea, linistea, a nu ne dusmani…

Ca uite, vin altii si-mi spun ca sunt slabi in credinta si le-am spus: ca sa nu fie slabi in credinta le spun, pe scurt: a schimba cat se poate viata si a ne ruga la Bunul Dumnezeu: «Doamne, ai mila de soarta noastra! Doamne, ai mila de soarta noastra!» Si-atuncea Duhul Sfant… Suntem datori sa iertam…

Si totodata, la treburile istea de care mi-ati spus…is niste treburi, niste oameni fara de Dumnezeu. Agitarea asta nu-i buna! Nu-i bun, nu-i bun, nu-i bun, nu-i bun!

Si pana` la urma asa ar trebui spus sa vorbeasca la aparat: ca nu da rezultat. V-o inselat cineva cu vorbele astea! Adica am auzit si eu unele persoane spun ca vreau sa se mute. Dar eu am crezut  ca vreau ceva, o liniste mai mare, asa…

– Unii mai vor si asta, da…

– Dar nu-s pentru liniste! Ca daca ar fi pentru pocainta, se poate. Stiu ca parintele Cleopa a spus asa: au fost si in Bucuresti oameni care au trait ca calugarii.

“Caderea noastra va fi din mijlocul nostru”

Dar atata va spun – ca pe timpul lui Ceausescu m-or purtat pe drumuri si au zis: cine ti-o spus: caderea noastra va fi din mijlocul nostru? Am spus: niste oameni  sfinti. Si au trecut v`o cativa ani, cat m-or purtat pe drumuri si imi spunea: spune cum ii cheama, macar unul sa-i dau. Si-am spus ca nu-i voie. Nu-i voie si nu-i voie… si au mai trecut vreo doi ani si-asa s-o-ntamplat … Si tare ma tem… au fost, poate ati auzit de niste pustnici care au avut niste descoperiri nepotrivite. Si cum?

– Cei din Rarau?

– Dar nu-s in viata, sunt trecuti dincolo. Asa am auzit, ca nu i-am vazut. Stiu ca… Si amu, aiestea o zis ca caderea lor sunt din mijlocul lor. Si ei au vrut sa-i dau macar unul, care o avut descoperire, si n-am spus. Erau in viata atunci.

– Ce-au spus ei? Ca acum circula tot felul si nu stim care sunt adevarate, care nu…

– Nu stiu, dar atata va spun, eu va dau o parere, dar nu ca vreau sa dau eu sfaturi, nu!, asa, o parere:n-ar fi bine catolicii sa se duca la catolici, sectarii la sectari, musulmanii la musulmani, sa se retraga?… Sa ramana numai ortodocsii si atuncea nu va mai fi nimica, din ce se-aude…

– Dar ce ne facem, ca si daca s-ar intampla asa, ce ne facem noi, ortodocsii, cu fratii mincinosi ortodocsi? De astia cum scapam?

– Eu am spus asa catre cineva, poate-o fi avut “aparat”. Ai nostri sunt contra la ai nostri. Asta-i modelu`. Mai mult de-atata nu!

Si eu n-am nicio putere, numai atata: Doamne, ai mila de toate sufletele care vin! Si eu amu` asa sunt: mai bine a ma ruga si a nu mai da sfaturi, ca vin unii: una spui, alta face, si altfel spune la altul, dar nici el nu crede ce o spus la altul de mine. Numa` sa inmulteasca vorbele. (… neinteligibil). Dar ca sa spun – daca-i asa, ar trebui  sa nu mai primesc sa mai dau sfaturi. Stii de ce? Nu de altceva. Eu am auzit ce-am vorbit eu si nu corespunde. Si daca (e) treaba asta, nu mai dau sfaturi nimanui, gata! Am terminat! Ii gata! Stii de ce? Ca vin si oameni credinciosi, dar vin si amestecati. Si daca vin amestecati, se poate sa ma incurc, ca si parintele Iustin.


Ispita mare! Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas!

– Ia uitati ce zic unii de la Petru Voda:

«Vedem cum multi preoti sunt robiti de erezia ereziilor, ecumenismul,  care nu incape indoiala ca le invalideaza Sfintele Taine. Mai lucreaza doar prin pogoramant, dar nu ne putem baza pe asta. Si pentru nevatamarea noastra ar fi bine sa nu mai apelam la astfel de preoti.»

– Vai de mine!

“Sunt semne clare ca apostazia este foarte aproape, iar Biserica va dainui in catacombe, nicidecum nu va mai fi reprezentata prin oficialii de acum. Toti patriarhii ortodocsi si majoritatea episcopilor sunt pusi de sistem“.

[Pasaj din articolul “Din pricina pacatelor si a patimilor vor fi acceptate actele cu cip si pecetea finala”, de pe blogul APOLOGETICUM, din 18.08.2010, n.n.]

– Asa zic ei.

– Vai de mine! Vai de mine! Ce ispita! Ispita mare! Ii gata, am terminat-o!

Bogdaproste ca ati venit, dar atata spun: [de] lucrarea de la Petru Voda vreau asa, sa nu mai aud ni[mi]ca, nu mai vreau s-aud ni[mi]ca!

– Si la oameni ce sa le spunem? Sa faca pocainta… dar cum sa se pregateasca de vremurile care vin? Cu pocainta, cu ce?

– Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas! Ca ne putem duce in prapastie. Si nu oricare  duhovnic, [ci] care poate judeca [pe subiectele acestea, n.n.] nu [la fel] ca parintele Iustin! Ai inteles? Ca parintele Iustin a fost un om minunat, dar toti i-au batut capul si n-a mai avut cand dormi… Vai de mine! L-or sfaramat cu totul…

Daca e ingaduit de la Dumnezeu, aiestea vin din cauza pacatelor

– Cum sa spunem la oameni asta? Ca toti au in minte numai cip, cip, toata lumea despre asta discuta…

– Auzi, uite ceva, ca pentru aieste,”mergatoare”, am zis si eu, dar nu-s aiestea!

– Deci sunt inaintemergatoarele pecetluirii?

– Da! “Mergatoare”, da, asa… dar nu-s aiestea. Si totodata, uite ceva, ca daca ma forteaza sa iau cip, nu se intampla ni[mi]ca. Stii cand? Cand am bunavointa eu sa le iau si vorbesc de rau credinta! Dar daca ma pune sa fac, sa fiu supus de lege, atuncea nu raspund eu.

– Si chiar daca e pe buletinul de identitate?

– Poa` sa fie! Adica, cum sa spun? Vreau asa… Ca daca e ingaduit de la Dumnezeu, aiestea vin din cauza pacatelor: nu ne ducem la Biserica, ne invatam a ne dusmani, ne tragem la judecati, ca[u]tam fiecare sa luam viata fiecaruia. Vai de mine, suntem de plans! Doamne, fereste! Cat putem si cat ras-putem, trebuie sa… Dupa felul cum mi-a spus, nu mai are valoare de a mai da sfaturi lumii. Nu mai, ii gata.

– De ce, ca nu mai asculta?

– Toti le-nvart pe ‘cea parte… si nu-i mai bine sa tac din gura?

Antihrist, cipuri, paza mintii si pocainta. Ce (nu) o sa ma intrebe Dumnezeu?

– Se zice ca Sfintia voastra ati spus ca s-a nascut deja Antihristul. E adevarat asta?

– Da… auzi, uite ceva… Eu cu gura mea n-am putut zice ca s-o nascut  adevarat; cand ma intreaba cineva daca s-o nascut, unde s-o nascut, cati ani are? Ai vazut? Daca eu n-am auzit, zvonul lumii: “unii zic «S-o nascut!», unii: «Nu s-o nascut!»”Astea sunt judecatile lui Dumnezeu si Bunul Dumnezeu o sa m-ajute in felul ista: nu ma-ntreaba cati ani are Antihrist, ori cand s-o nascut.De ce nu ne-am pazit mintea? De ce n-am pus inceput bun? De ce nu m-am pocait? Aiestea o sa ma-ntrebe Bunul Dumnezeu, nu cand cu cip ori fara cip… nu ma-ntreaba Dumnezeu. Cat L-am iubit, cat m-am pocait, cat am facut rau, ori cat am facut bine, asta… Daca am avut mila, mila gasesc. Dar asta este o ispita mare asupra Bisericii Ortodoxe.

– Si cum o sa iesim din ea, ce facem?

– Trebuie sa ne rugam… si totodata a vorbi frumos cu aistia care vreau [vor] sa [se] retraga, si, ca sa spun, tot cu frumosul sa ne rugam unii pentru altii si Dumnezeu nu ne intreaba ca am luat cipuri sau is fara cip, nu! Depinde cum m-o prins moartea, rugandu-ma?Dar daca eu am rautate, vai, Doamne, fereste! Eu atata spun: nu intreaba pe nimenea…


Nu ma unesc la parerile lor!

Si daca-i asa, trebuie sa ma pazesc, a nu spune nici adevarul [adica a se retrage in tacere – n.n.]… A ma ruga e porunca lui Dumnezeu. Ca multi vin si imi dau cate un pomelnic si dorm pe urechea ceea, ca Proclu se roaga. Si el toata ziua hodorogeste… Si asa ar trebui sa ma rog, fara a da sfaturi. Si daca vrea sfaturi... duceti-va la Biserica, eu trebuie sa ma rog.

Si numai dupa felul cum se afla parintele Iustin, e intr-o mare incurcatura! Si eu nu-l pot ajuta… Si eu n-am fost… Mai multi m-or chemat la el, dar nu, nici la maici, nici la calugarii de acolo, ma retrag, nu… Eu am  mortul meu. Gata. Si eu, ca sa stiti ca am mortul meu, de cate ori nu plang si mintea umbla aiurea, is mort de viu! Si Dumnezeu nu ma intreaba de ce face acela asa ori celalalt… Eu atata: sunt dator a ma ruga si a avea mila de toti. Pe parintele Iustin, asa cum e el, eu il pomenesc la rugaciune, dar nu ma unesc la parerile lor. Stii? Nu ma unesc cu nimenea, atat!

Si mi-o spus asa un parinte: atuncea am dreptul sa ma apar, cand cineva mă departă de Dumnezeu, atuncea trebuie sa imi apar credinta; dar ca sa ma contrazic cu cineva, ca nu-i bun asa, ori altfel, nu!

Dar uite ca să-ti spun… De multe ori, cand era cate o votare, eu am zis mai bine ma rog pentru toti, ca daca votez pe unul, se supara celalalt. Eu is cu toti! Adica trebuie sa am mila de toti. Dar… felul cum o incurcat-o… eu nu il pot ajuta!

– Cu rugaciunea…

– Cu rugaciunea da, dar pe el ar trebui alte persoane…

– Arhierei sau ceva…?

– Da, oameni mai mari. Eu sunt o nimica in fata lumii, o gâză sunt… Asta e! Doamne, ajuta!”

Nota Razboi intru Cuvant

Dupa tot scandalul din ultima vreme din “blogosfera”, care a si atins cote paroxistice si ne-a umplut de amaraciune si de tulburare pe toti, nu am fi dorit cu niciun chip sa mai adaugam niste motive in plus care sa-i provoace la alte si alte iesiri pline de venin si ura pe cei care au ca ocupatie doar sa strige “lupul la oi!” inainte de vreme. Si asa o parte dintre ei isi alimenteaza din orice furia si apetitul pentru vendeta si scandal, lovind haotic in alte manastiri reputate si in alti duhovnici si ierarhi, ajungand pana la a  sustine din nou continutul afiselor de pomina, sa propovaduiasca, “spovedania la icoane(!), deci facand un pas inca si mai departe in devoalarea halucinantelor idei pur sectare. Istoviti peste masura de aceasta tulburare interminabila, cautand sincer pacea si neavand nicio placere sa ni se deserte zilnic in cap aceleasi hardaie cu gunoaie, marturisim ca am dat cu greu si cu strangere de inima aceasta inregistrare, numai si numai fiindca parintele Proclu ne-a cerut aceasta explicit, ca prioritate numarul 1, repetata insistent si “off the record”, pentru a i se cunoaste pozitia si a nu fi amestecat cu o directie de actiune pe care o dezavueaza categoric. Din ascultare si din respect fata de Parintele pustnic care ne-a luminat si pana acum vietile si calea acestui site cu sfaturi bune de fiecare data, ne-am asumat sa-i facem cunoscut cuvantul. La care insa am avea rugamintea sa ne abtinem, pe cat posibil, de la comentarii care sa iasa afara din duhul si din mesajul parintelui pentru noi toti, sa nu fie, macar aici, tarat in noroi si intors pe fata si pe dos, pana ce nu va mai ramane nimic din seva sa… Sa aratam ca am inteles chemarea sa la rugaciune, la iubire si la pace intreolalta!

Desigur, stim foarte bine ca nici acest cuvant, ca si cuvantul precedent primit de la parintele Arsenie Papacioc, nu doar ca nu va fi primit de catre cei ce se vor simti vizati, dar va fi calcat in picioare, sucit si rastalmacit in mod infiorator, asa cum au aratat deja ca o pot face cu varf si indesat, si dupa cum… insusi parintele Proclu se asteapta. De altfel, se poate spune ca asistam in acaesta perioada la un fenomen de uzurpare fara precedent a cuvantului duhovnicesc, la o siluire si  la o falsificare cum rar au mai fost vazute in istoria Bisericii. Poate doar in “atelierele” ereticilor arieni si monofiziti s-a mai vazut asa ceva, cand se proceda la falsificarea scrierilor Sfintilor Parinti pentru a se strecura acolo otrava invataturilor ereticesti. Sunt evocati de-a valma, pe blogurile  cu pricina, parinti care nu au nicio legatura cu “solutiile” si cu duhul lumesc al celor care tin cu tot dinadinsul sa compromita temele importante ale rezistentei traditionaliste. Este absolut ridicol sa fie invocati parintele Dionisie, parintele Rafail Noica (vezi de la min. 32), de pilda, sau parintele Arsenie Muscalu – ca sa dam doar cele mai flagrante exemple – in sustinerea unor pozitii iesite din orice noima sau fagas duhovnicesc, pe tema actelor de identitate cu cip, cand se stie foarte bine ca atitudinea lor pe acest subiect este radical deosebita, si complet opusa, ca duh, celei promovate de  instigatorii la psihoza colectiva.

Un astfel de parinte invocat de-a valma, fara sa fie intrebat daca e sau nu de acord, sau cum vede lucrurile astazi, ci doar “ca sa traga la kil” (cum el insusi a ironizat), a fost si parintele Proclu. Asa cum aveam sa fim impresionati de fiecare data, si dupa cum stiu bine cam toti cei care  i-au trecut pragul si i-au cunoscut, “pe propria piele”, darurile duhovnicesti suprafiresti, si de aceasta data parintele Proclu a surprins prin abordarea exact a ceea ce  se intentiona a se intreba, INAINTE sa apuce sa vorbeasca, spre a deschide acest subiect, interlocutorul sau.

Aflasem, de altfel, cu vreo luna inainte, de la niste frati duhovnicesti care-l vizitasera, cum parintele, ca din senin – fara ca nimeni din cei prezenti de acolo sa-l fi intrebat sau sa-i fi spus ceva! – incepuse sa-l caineze pe parintele Iustin din pricina “ucenicilor”, lucru pe care l-am si marturisit aici. Si noi am vazut pe chipul si in tonul pustnicului aceeasi durere si dragoste, pe care si-a exprimat-o de la sine, inainte sa fi fost intrebat ceva despre cei din jurul parintelui Iustin.

De altfel, iarasi cine il stie catusi de putin pe pustnicul intelept de la Mitocu Balan poate sesiza cu usurinta si daca parintele este sau nu influentat de barfe, zvonuri, sugestii “binevoitoare” sau pe ce isi intemeiaza anumite afirmatii de care este incredintat. Si atunci va remarca din chiar cuvintele sale de unde “stie” atat de bine anumite lucruri (despre care fie nu are informatii omenesti sau despre care poate avea informatii contradictorii, dinspre diverse “partide”), cum mai mereu a uimit pe oricine cu stravederea sa. Cand vrea sa exprime ceva despre care este deplin incredintat, nu spune “am auzit”, “mi s-a spus”, “zice lumea” sau “zic unii”, ci:

am vazut” [“am vazut la parintele Iustin: el e tras din toate partile!”] si “am observat[“Is mai multe persoane… Se mananca, aiestia cu ceia, ceia cu ceia… Dumnezeu sa inteleaga! Dar felul cum am observat nu mai e bun...”] .

Si cum sa nu ramai traznit si sa te intrebi: de unde le-a vazut si le-a observat pe toate acestea? Nu asteptati insa sa va dezvaluie aceasta vreodata… “Am vazut la aparat…”, mai obisnuia sa spuna in alte imprejurari, enigmatic si contrariant pentru cei obisnuiti sa ia toate cuvintele “la litera”. Va dati seama insa cu totii ca… nu are televizor sau internet in chilie 🙂 Pe de alta parte, e adevarat, parintele insusi marturiseste ca mai multi l-au si chemat la Petru-Voda spre a ajuta la rezolvarea dezbinarilor de acolo si ca multi l-au intrebat despre “retragerea in munti”, asadar si din punct de vedere omenesc era in tema cu mult inainte sa-i punem noi aceste probleme. Insa este lesne de inteles ca despre acestea nu se putea exprima cu: “am vazut”...

Desigur, cei care se simt rau de tot cu musca pe caciula, arsi si vaditi in fapt de cuvintele Batranului, vor exploda violent, intr-o noua sarabanda de atacuri josnice, de interpretari halucinante si de acuzatii disperate, ca orice hot adevarat care nu are alta arma decat sa strige cat mai tare “Hotii”. Evident, vor recurge la aceleasi trucuri emotionale si vor urla, cum ca ar fi denigrat parintele Iustin sau ca cineva ar fi lucrat pe ascuns invrajbirea dintre acesta si parintele Proclu. Nu zicea bine parintele Arsenie Boca: “in mintea stramba si lucrul drept se stramba? Si de aceasta data, duhul cel cald si bun al parintelui Proclu si cuvintele clare ca lacrima inimii din care izvorasc sunt mai presus de orice indoiala ca Batranul pustnic nu are decat cuvinte de iubire si de compatimire pentru parintele Iustin, degetul sau mustrator indreptandu-se exclusiv asupra “celor dimprejurul lui” care “l-au tras din toate partile si l-au incurcat”, de “oamenii fara Dumnezeu” care creeaza agitatia extrema si duc oamenii in primejdii si  inselari. Dar parintele Proclu nu doreste vrajba cu nimeni si se roaga cu mila pentru toti, totodata delimitandu-se raspicat si apasat de “agitatia” si de “parerile lor”, ca de o “ispita mare”, simtindu-se responsabil pentru oameni sa le dea acest cuvant, prin persoane pe care le-a socotit de incredere, iar apoi sa fie lasat sa se retraga in rugaciune si sa nu mai trebuiasca “sa dea sfat”, tocmai ca sa nu riste sa ajunga si el si mai rastalmacit si “tras in toate partile”. Nu putem deci decat sa ne alaturam cu totii rugaciunilor sale pline de durere pentru cu adevarat minunatul parinte Iustin, pentru a fi izbavit din capcanele si din stransoarea in care ni s-a confirmat ca este tinut. Sa retina deci bine ucenicii care il fac de ras pe marele duhovnic prin comportamentul lor nu doar neclaugaresc, dar coborat deja – prin limbaj si delatiuni calomnioase – sub orice limita a moralei: nu ne dezicem si nu ne vom dezice niciodata de parintele Iustin, ci numai de ei insisi si de lucrarea lor.

Degeaba se ascund unii sub firma de imprumut a stalpilor ortodoxiei si a marilor duhovnici, pentru a-si drapa sub acest paravan sfant, propriile interese. Odata ce sunt lasati sa cuvanteze de la ei insisi sau din ceea ce Duhul le da (Dumnezeu, in timp, va arata de unde), acesti duhovnici sustin cu totul alte lucruri decat se pretinde in numele lor. Si asa cum am mai spus, oricat s-ar zbate si s-ar osteni unii si altii intru batjocura, insulte, can-can urat mirositor si aruncare de petarde diversioniste, orice om cu adevarat credincios are incredere ca, pana la urma, chiar daca in aceasta lume minciuna ar parea oarecand biruitoare, la Dumnezeu intotdeauna adevarul va iesi ca untdelemnul la suprafata. Numai cineva lipsit COMPLET de frica lui Dumnezeu sau orbit in intregime de cel-rau poate sa-si inchipuie ca minciuna ar avea picioare… lungi sau ca poate sa treaca si in vesnicie, la Judecatorul cel nemitarnic, drept invingatoare. Cel credincios stie ca, desi Hristos este ridiculizat diabolic, batut fara mila si scuipat in aceasta lume pentru ca a stricat socotelile arhiereilor, fariseilor si carturarilor fatarnici, desi este chiar ridicat pe Cruce si omorat, tot El are, pentru vesnicie, ultimul Cuvant.

Si, asa cum am mai aratat, fata de toata masinaria razbunatoare a murdariilor, care deja s-a pus din nou in miscare, nu avem decat aceste raspunsuri:

Spun adevărul în Hristos, nu mint, martor fiindu-mi conştiinţa mea în Duhul Sfant” (Romani 9, 1).

“Nu vă amăgiţi: Dumnezeu nu Se lasă batjocorit; căci ce va semăna omul, aceea va şi secera”. (Galateni 6,7)

“Că înfricoşat lucru este a cădea în mâinile Dumnezeului celui viu (Evrei 10, 31)

Si, asa cum avertiza parintele Sofian:

în această viată putem însela pe altii, ne putem însela pe noi însine, dar nu vom putea însela Dreapta Judecată a lui Dumnezeu“.

HRISTOS A INVIAT!


Va recomandam si:

***

*


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Cipuri, acte electronice, carduri, Parintele Proclu, Portile Iadului, Razboiul nevazut, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

182 Commentarii la “CUVANTUL PARINTELUI PUSTNIC PROCLU (2010) despre ispitele grele ale lumii si ale Bisericii de astazi… CUM VA FI SFARSITUL LUMII SI CE AVEM NOI DE FACUT? “Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas, ca ne putem duce in prapastie!”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 7 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/04/19/marturia-parintelui-eftimie-mitra-de-la-schitul-huta-bihor-despre-sminteala-creata-la-oradea-de-teologul-danion-vasile-si-despre-reactia-parintelui-iustin-parvu-la-cazul-danion/

    “Si iata stand de vorba cu parintele Justin am constatat ca parintele Justin nu stia anumite lucruri, ce se intampla in afara chiliei sale. Parca statea asa umil in patul sau, culcat. S-a ridicat dupa aceea, ca era si slabit de boala si de batranete. Si-a dat seama ca sunt unele lucruri pe care le stie, si altele care nu le stie, depinde cine, cum il informeaza. M-a surprins ca unii dintre ucenicii parintelui Justin il pazesc cu atata strictete, dar n-au avut probabil posibilitatea sa-l informeze cu anumite lucruri, ce se intampla, mai ales atunci cand ii este folosit numele. Aceasta se intampla si la usa chiliei sale, dar se intampla si la spital unde este internat.

    Nu ne-ar mira daca multi se vor folosi de numele parintelui Justin dupa moartea sa, spunand ca “noi suntem ucenicii parintelui Justin”, si “ceea ce spunem noi, asa a zis parintele Justin”. Mai ales ca circula o groaza de zvonuri “ca parintele Justin a murit si a lasat testament inainte de a muri sa trecem toti la stilisti”. Nu este adevarat! Parintele Justin nu a zis asa ceva. Nu cred. Pentru ca parintele Justin ne indemna sa urmam exemplul Sfintilor Parinti, ca al Sfantului Ioan Gura de Aur, si multi altii care au luptat cu ereziile din interiorul Bisericii, nu s-au rupt de Biserica”.

  2. @ Emanuel:

    Oricum, par Iustin, neintarziat ii va vadi de minciuna.

    Nicio sansa, deocamdata, atata vreme cat este sub controlul lor strict si total. Dumnezeu insa da, daca nu aici, macar Dincolo. Nu le dorim asta, ci dorim pocainta si mantuirea tuturor.

  3. @ Cristi G.:

    Vremuri tragice ale istoriei vom trai… care si cat va mai trai. Ce va fi? “Haos si deznadejde”, a zis parintele Adrian la un moment dat. “Haos pentru ca omul nu va mai discerne adevarul de dezinformare”. Si deznajdea din toate care se vor aduna deodata.

  4. Multumim fratilor pentru aceasta convorbire cu Parintele Proclu…..ne mai aseaza un pic pe linia curata a ortodoxiei…Sa-l tina Dumnezeu sanatos ca sa ne mai calauzeasca si sa ne sprijine ca tare nevolnici suntem.

    Rugaciune fratilor cu lacrimi de pocainta…ca daca lumea este asa cum este este si din vina noastra…ca suntem un fel de “umbre” de crestini.

    @furazolidon
    L-ai inteles deoarece comunicarea de multe ori se face si dincolo de cuvinte…inima ta l-a inteles sau mai bine zis scanteia dumnezeiasca din tine a tresarit…..asa lucreaza Duhul Sfant prin oamenii Sai.

    “Haos si deznadejde” eu una simt de pe acum….mai peste tot e haos iar de deznadejde ce sa mai vorbim…..dar acesta e doar inceputul.
    Oamenii vor cere sa se faca ordine…si va veni cineva care va face ordine si va fi primit cu bratele deschise…..si deznadejdea o vor vrea inlocuita de speranta si acelasi va arunca cu tot felul de promisiuni desarte…si oamenii se vor bucura…

    Pentru noi Singurul care face ordine este Hristos si Singurul la care sa ne fie speranta tot El, Dumnezeul nostru Cel Viu.

  5. Iar cuvintele lor nu sunt simple vorbe, si nici nu te poti satura sa asculti cuvintele lor, chiar si daca ar spune mereu aceasi lucru, fiindca ei, spre deosebire noi, transmit si altceva, transmit duh, transmit putere, transmit Viata din Viata duhului lor.

    Foarte frumos spus si adevarat.

  6. @ortodox din Franta

    Frate ortodox, din nefericire n-ai inteles nimic din mesajul meu. Pacat insa ca te-ai apucat sa emiti judecati.
    Adiministratorul a inteles mult mai bine si daca citeai raspunsul lui intelegeai si dumneata. Sa-ti dea bunul Dumnezeu sa te mantuiesti citind vorbele duhovnicilor pe internet!

  7. @pentru toti cei care spun despre duhovnicii renumiti ‘cuvintele lor nu sunt simple vorbe, si nici nu te poti satura sa asculti cuvintele lor, chiar si daca ar spunea mereu aceasi lucru, fiindca ei, spre deosebire noi, transmit si altceva, transmit duh, transmit putere, transmit Viata din Viata duhului lor’

    Da, adevarat, dar aceasta numai daca va duceti sa ii cercetati din motivul bun. Stiu o gramada de oameni care sunt in stare sa rastoarne toate pietrele in cautarea celor mai ‘ascunsi’ duhovnici, doar-doar vor auzi ceea ce vor ei sa auda. Iar daca acestia le dau un sfat concret, de exemplu sa posteasca si lunea sau sa nu mai manance carne niciodata, isi spun ca de fapt nu este duhovnicul lor si nu sunt obligati sa asculte. Ca apoi sa caute mai departe alt duhovnic viata lor devenind un adevarat zbucium sterp.
    Decat sa judecati mai bine fiti sinceri cu voi insine si cautati in sufletul vostru sa vedeti, cati mergeti la sfinti ca sa fiti in preajma lor si sa respirati duhul sfinteniei lor, si cati pentru ca aveti nevoie de recunoastere, de o oarecare ‘validare’ a crestinului ortodox autentic care sunteti convinsi ca se ascunde sub stratul gros de smerenie?
    Nu va suparati pe mine ca aduc acest adevar la suprafata, dar din pacate in zilele noastre chiar si mersul la duhovnici este pervertit si schimonosit.

    P.S. vorbesc in general, nu am facut referinta la articolul de mai sus si nici la administratorii acestui blog

  8. @ Rafael

    Imi cer iertare daca (chiar) nu am inteles ce ai vrut sa spui. In continuare, retin doar ca-mi doresti mantuirea. Mila Domnului sa fie cu noi cu toti!

  9. @Rafael:

    Daca “scormonim” putin internetul, vom vedea cine au fost de fapt aceia care nu mai departe de acum un an, doi sau trei, umblau “sa rastoarne toate pietrele in cautarea celor mai ‘ascunsi’ duhovnici, doar-doar vor auzi ceea ce vor ei sa auda”, si deasemenea cine erau aceia care ii cautau cu multa insistenta pe duhovnicii sfintiti, pentru ca aveau urgenta nevoie de “recunoastere, de o oarecare ‘validare’ a crestinului ortodox autentic”, ce “se ascundea sub stratul (lor) gros de smerenie.” Si de asemenea cine erau aceia care puneau intrebari (cheie) acestor mari duhovnici, intrebari care contineau in ele si tipul de raspuns de care cautatorii de recunoastere aveau nevoie, cautand astfel sa smulga raspunsurile pe care ei le asteptau, in asa fel incat, de multe ori ii puneau in mare incurcatura pe “ascunsii duhovnici”.

    Nu dau nume. Cine doreste, poate face si singur efortul de a-i “(re)descoperi.”

  10. Traian,
    ca si dvs,nu am posibilitatea sa ma retrag la tara si sunt f interesata de felul in care voi putea sa supravietuiesc in oras fara sa imi primejduiesc mantuirea.
    Miercuri, 08.09.2010, intre orele 18 – 19, pt cateva minute, un grup de cateva persoane a intrat la Parintele Iustin. O prietena l-a intrebat ce sa ne facem cu aceste acte, si Parintele Iustin i-a zis:
    “Ei, mai…actele astea, lasati-le acolo unde sunt…” Imi pare rau ca pot transmite prin scris tonul cu care a raspuns Parintele. Cred ca cel mai potrivit cuvant ar fi lehamite. Din acest raspuns ea a inteles ca trebuie sa le lase in geanta unde le are, iar eu acolo unde-or fi, ca nu le-am primit inca. In nici un caz, Parintele Iustin nu i-a refuzat pomelnicele si nu i-a zis ca cei care au primit actele nu au voie la Sf. Impartasanie, cum se spune pe internet. O saptamana inainte, altor prieteni ai mei Parintele le-a zis sa asculte de duhovnic.
    De ce nu mergeti dvs la Parintele Iustin?
    Eu m-am convins de situatia de la Petru-Voda mergand sau intreband pe Parintele prin prieteni, nu citind pe internet. Intamplator, ceea ce am citit pe Razboi intru Cuvant mi s-a confirmat acolo si ceea ce este cel mai important pentru mine, aceasta este si parerea duhovnicului meu.
    Dumnezeu sa va ajute, si sa ne ajute pe toti, absolut pe toti sa ramanem langa El, in Biserica !

  11. mai simplu si mai clar decat atat nu cred ca puteam auzi…
    acest interviu vine ca o cana de apa in mijlocul unui desert si ca o oaza de liniste dupa o furtuna pe o tema spinoasa si care inca va ramane deschisa multa vreme…
    cuvintele noastre sunt de prisos in fata cuvintele avvei Proclu…
    va multumim dragi razboinici

  12. Previzibilul s-a intamplat si blogul “celor dimprejurul parintelui Iustin” a insailat o inregistrare, intr-un stil propriu senzationalist, isterizant si manipulatoriu, cu parintele Proclu punand pe seama acestuia exact contrariul celor spuse lor, ca sa aiba si mai multa vina… In acea inregistrare, de fapt, parintele Proclu re-afirma (sau afirma, caci nu putem sti sigur data la care a fost facuta inregistrarea, avand in vedere referirea la p. Arsenie) faptul ca cipurile sunt inainte-mergatoare si ca nu trebuie primite in corp si ca datoria lui este sa se roage pentru toti, mici si mari, inclusiv pentru parintele Iustin, nealiniindu-se la tabara lor.

    Consideram ca partea de dialog in care parintele Proclu ar recunoaste, chipurile, ca a fost amenintat de autoritati este extrem de neveridica. Oricum, nu este singura parte din inregistrare rupta in bucati.

    – Apoi na…uite ceva, mi-au pus capac sa nu zic nimica
    – Cine? Vreun ierarh?
    Pai nu.. astia ..autoritatile.. au zis ca o sa fiu chemat… trebuie lucrat in asa fel…altfel…mai baiete, mai baiete e sfarsitul lumii

    Ultima fraza nu are absolut niciun sens si par a fi sterse cuvinte sau expresii intregi. Pur si simplu nu este caracteristic parintelui sa vorbeasca asa dezlanat, fara noima, fara legatura, astfel incat sa nu fie o propozitie legata. in toate inregistrarile pe care le avem cu el nu exista astfel de fraze rupte si dezlanate. In plus, ce pun ei pe seama parintelui Proclu (anume, teama fata de autoritati) este infirmat chiar mai jos, cand insusi parintele spune:

    – Uite ceva, eu atata: n-am treaba cu cipurile… o spus cineva o vorba: acei de la Se (securitate) cauta sa faca o dezbinare si noi n-am fost atenti si amu cat pot a nu sta de vorba despre cipuri.

    Asadar, nu de frica autoritatilor, ci pentru ca in problema cipurilor s-au amestecat serviciile, pentru ca noi, crestinii, nu am fost atenti s-a facut o mare lucratura, o mare diversiune. Care diversiune? Asta o marturiseste in convorbirea de pe siteul nostru:

    Si totodata, la treburile istea de care mi-ati spus… is niste treburi, niste oameni fara de Dumnezeu. Agitarea asta nu-i buna! Nu-i bun, nu-i bun, nu-i bun, nu-i bun!

    Si pana` la urma asa ar trebui spus sa vorbeasca la aparat: ca nu da rezultat. V-o inselat cineva cu vorbele astea! Adica am auzit si eu unele persoane spun ca vreau sa se mute. Dar eu am crezut ca vreau ceva, o liniste mai mare, asa…

    Asadar, oamenii fara de Dumnezeu, care o inselat lumea si o pune pe drumuri, voind sa o duca in prapastii, sunt tocmai cei ce fac “agitarea” cu cipurile. Este exact ce le spune parintele Proclu si lor, iar inregistrarea de pe Apologeticum nu face decat sa confirme, odata in plus, ce crede parintele cu adevarat.

    Alte parti in care inregistrarea este evident prelucrata sunt cele in care se refera la parintele Iustin si la Petru Voda:

    La mine vine lume multa si eu nu cunosc care, de unde-i si amu am primit… acei care au venit au zis ca sunt contra “partidului”, eu si Parintele Justin.

    Expresia eu si parintele Iustin este spusa pe alt ton si e lipita la cuvintele anterioare. In acelasi mod au lucrat si aici:

    Stii ce, dar nu poti sa spui la nimeni, noi asteptam niste vremuri grele.. sa avem mila de toti, dar eu n-am fost la Petru Voda. Altii asta incearca: sa va puna in razboi cu Petru Voda… eu nu am nimica, n-am treaba .. dar am zis catre ei: sunt dator a ma ruga si pentru Parintele Justin, sa ajungem in rai.

    Este iarasi evidenta taietura dupa cuvintele “vremuri grele”, fraza continuand, fara legatura cu ce se spusese anterior, cu o referire la Petru Voda. Afirmatia “Altii asta incearca: sa va puna in razboi cu Petru Voda” nu apartine parintelui ci unuia din interlocutori. Cat priveste continuarea, asta ne-a spus si noua, cum lesne se poate verifica, faptul ca e dator sa se roage pentru parintele Iustin:

    Eu atata: sunt dator a ma ruga si a avea mila de toti. Pe parintele Iustin, asa cum e el, eu il pomenesc la rugaciune, dar nu ma unesc la parerile lor. Stii? Nu ma unesc cu nimenea, atat!

    Cat despre parintele Arsenie, noi nu i-am spus nimic despre opinia sa deoarece pur si simplu NU O STIAM in acel moment! Am aflat de interviu ABIA ULTERIOR convorbirii cu p. Proclu! Ceea ce arata faptul ca inregistrarea are loc mult dupa data de 29 august, interviul cu parintele Arsenie avand loc abia pe 31 august!

    De ce au taiat expresiile in anumite parti ale convorbirii, in special cele referitoare la parintele Iustin Parvu si la Petru Voda, ei stiu. De ce au taiat expresii si cuvinte astfel incat sa reiasa ca parintele Proclu se teme de autoritati, iarasi, ei stiu si ei vor da socoteala. Dar indemnam pe toti cei care vor sa afle adevarul sa asculte, pur si simplu, cu maxima atentie, inregistarea de pe Apologeticum si sa ajunga la propria concluzie privind integritatea si acuratetea acestui fisier.

    Dar este foarte grav ce au facut fata de parintele… Consideram ca prin astfel de metode (trucarea vadita a spuselor parintelui pentru a reiesi ca ii este frica de autoritati) deja confirma din plin carui stapan ii fac serviciile.

    De ce nu pot fi oameni si insista si acum in atacuri personale, in dezvaluiri de nume? Asta este roada credintei si marturisirii lor? Sa isi bata joc de ceilalti? De ce nu au lasat doar inregistrarea ca atare cu parintele Proclu, explicand eventual contextul, fara atacul murdar la adresa sfintiei sale si a noastra? Si cum de s-au dus ei asa nepregatiti, fara camera de filmat, fara aparate de inregistrat, desi le au din plin? Asta pentru ca nu au fost primiti?

    De ce isi bat joc de parintele Proclu, spunand despre el ca se teme pentru viata lui, cand noua ne-a spus clar ca de ce ti-e frica nu scapi? Cum de nu le este rusine sa insinueze ca un pustnic se teme de cei mari? Nu, parintele a spus clar, inclusiv lor, ca nu mai vrea sa spuna nimic pentru ca se duce o masiva actiune securistica de inflorire a cuvintelor spuse de marii duhovnici si de folosire a lor in scopuri murdare. Reluam aici din convorbirea de pe siteul nostru:

    Eu va spun inca ceva: vin unii… ca de-asta, sunt de vreo doi ani de cand ma necajesc si nu pot reusi de fel. Cum sa spun, vin, cer cuvant de folos, si pe langa cuvantul de folos, vad ca apare altceva. Si-am vazut unele persoane – nu zic ca n-am vorbit, am vorbit – ce m-au intrebat si am raspuns; dar am vazut si le-am spus asa la unele persoane: asa trebuie sa vorbesti: daca am vorbit rau, rau am vorbit, daca am vorbit bine, bine am vorbit.
    Pentru ca ei, cum sa spun, le infloresc, ii pune si coada, o face mai mare, ii mai pune si niste coarne. Ii spun: de ce ai schimbat cuvintele? Si rupe din gura ca eu am zis. Si daca vad asa… Si-i spun: “mai, omule, eu n-am zis asa“. Si atunci, pentru treaba asta, nu mai primesc [oameni] si sora mea mi-a spus sa nu mai primesc.

    De ce au rupt ei din gura parintelui Proclu si au pus acolo cea ce NU A SPUS?
    De aceea nu mai vrea parintele sa spuna nimic, mai ales persoanelor care nu sunt de incredere, care vin amestecati! Lucru pe care i l-a spus, de altfel, si lor:

    Cui ii trebuie sfaturi sa se duca la duhovnicul lui, ca eu, cat pot, a nu le mai da (sfaturi), ca le spun una, el intelege alta si altfel spune la altul si cum e… au facut un fel de legatura ca sa-mi astupe gura, dar are grija Dumnezeu de ei… are grija, asa.

    Are grija Dumnezeu o spune nu parintele, ci unul dintre ei, si adevarat a grait – Dumnezeu chiar are grija si tot ce este ascuns se va descoperi intr-o buna zi.

    Scenariul lor seamana tot mai mult cu scenariile paranoice delirante ale unora din comentatorii lor tot mai rari. Daca pentru tot cuvantul desert vom da seama in fata lui Dumnezeu, oare cum nu vom da, cu atat mai mult, seama pentru astfel de marsavii?

    Cine cauta sa faca dezbinare? Noua parintele Proclu ne-a raspuns clar… Cine are urechi de auzit sa auda!

    Cata micime de suflet pot sa ai ca sa te legi de interviul cu parintele Teofan de la Putna, care este, pentru ei, un ieromonah de tip nobody, trupesc ca si noi (?! Doamne, Doamne…) si sa spui ca il contrapunem “marilor duhovnici”? Sau cumva au pus doar ei, oamenii dimprejurul parintelui Iustin, monopol pe tema cipurilor si pe cuvantul acestor mari duhovnici? Dar de cand se poarta vedetismele in Biserica? A devenit Apologeticum un fel VIP al ortodoxiei, care decide cine este anybody in Biserica si cine nobody?

    Noi atata stim: ca parintele ne-a primit cu toata dragostea, ca a stiut de la bun inceput ca este inregistrat, ca a insistat sa dam aceasta inregistrare “la aparat”, ca a vorbit singur, neintrebat in mod special, despre parintele Iustin si cei dimprejurul lui, ca la sfarsit ne-a spus bogdaproste ca am venit sa ii cerem cuvant de lamurire. Convorbirea este pe site, pentru toata lumea, ca sa vada toti cum a decurs si ca compare cu stirea de OTV ortodox a blogului Apologeticum si sa inteleaga adevarul nu din vorbele unuia sau altuia, ci din insesi lucrurile.

    Noi nu putem spune decat asa: Doamne, ai mila de noi toti!
    Cat despre cei care se clatina iute cu cugetul si se lasa furati de aceste urlete date la maxim pentru intimidare, ar trebui sa faca un singur lucru: sa asculte iara, din nou si din nou, aceste inregistrari. Sa se roage la Dumnezeu. Constiinta le va spune, negresit, care este adevarul. Daca pot, sa incerce sa ajunga la parintele Proclu. Sa il intrebe pe el, cum stau lucrurile?

    Sa luam aminte! Se lucreaza cu mijloace securistice, cu trucaje si cu senzationalisme demne de tabloidele cele mai josnice!

  13. Mare comedie.

  14. La o analiza si mai atenta asupra fisierului audio, cineva priceput in ale tehnicii ne-a confirmat: “continutul e ceva nedefinit pe care il definesc ei din talcuire”. Practic, materialul este compus din colaje fara legatura intre ele. Discutia despre autoritati, de pilda, nu pare a fi niciun moment dusa pe tema cipurilor, ci pare a fi o rememorare, cum face parintele Proclu de obicei si cum a facut inclusiv in convorbirea de pe siteul nostru, a timpurilor comuniste.

    Sigur, ca au zis ca sunt contra partidului, adica republica, guvernul
    – Dar republica de cine este condusa? Nu de antihristi?
    Apoi na…uite ceva, mi-au pus capac sa nu zic nimica
    – Cine? Vreun ierarh?
    Pai nu.. astia ..autoritatile.. au zis ca o sa fiu chemat… trebuie lucrat in asa fel…altfel…mai baiete, mai baiete e sfarsitul lumii …
    S-amu vreau asa: dorinta mea este sa nu sufere nimeni din cauza mea …cum sa spun, Parintele Arsenie nu-i cu cipurile..

    Nu putea fi contra partidului decat in perioada comunista, caci doar atunci republica socialista, autoritatile, se confundau, practic, cu partidul (comunist). Si atunci a fost el chemat si cautat de Securitate. Iar referinta la parintele Arsenie si la cipuri intervine brusc, iarasi fara legatura ce se spunea anterior. Asadar, pare ca avem de-a face cu o povestire mai ampla din care au fost extrase propozitii si cuvinte care ar fi asezat in context clar spusele parintelui, extractie menita sa demonstreze teza “lasitatii” parintelui Proclu.

    Este cam jalnic daca singurele lor metode de a raspunde cuvantului parintelui Proclu de lamurire a pozitiei sale, parinte care pana acum a fost revendicat in nestire de ei, in postari si in comentarii, este sa il defaime pe acesta cu lucraturi ieftine si cu fisiere audio editate. Asta arata cat de lipsiti sunt de un sprijin duhovnicesc real si cat de disperati au ajuns de se preteaza la astfel de mijloace… 🙁

  15. @frati admini,

    Chiar daca nu le reuseste operatiunea “Penza romaneasca” au “reusit” macar in parte deja altele: discreditarea parintelui Justin si a altor parinti, ridiculizarea Ortodoxiei (in ochii unora, nu putini) si desigur bagatelizarea pericolului e-societatii…

    In aceasta ordine de idei, delirul paranoico-schizofrenic de pe blogul lor e probabil, premeditat…Imi amintesc cum comenta cineva pe blogul saccsiv mai demult: “domle´ ai pe site o banda de dezaxati”….Pai e musai sa fie dezaxati, nu? 🙂 (zambet amar)

  16. Daca te uiti la filme de genu’ ” Tantalaul si gogomanul ” ajungi sa fii si tu macar 10% cum is ei, si nu e bine. Asa ca mai bine sa nu mai observam ce zic unii. Lasati, ca problema deja e rezolvata, la Dumnezeu. Sa fim noi cica batjocoriti, luati in ras de nu stiu cine, dar treji luand aminte la misiunea noastra, nu a altora, asa e mai bine. Prezenta conteaza. Dar nu prezenta in a le raspunde, ca nu asta conteaza, ci prezenta intr-o pozitie pasnica, in noi insine. Pretentiile prea mari duc la risipire. E destul ca 99% din ortodocsi o sa ia actele cu cip si nu dau asa mare atentie acestei probleme. O intelege toata lumea, ca actul cu cip nu e erezie. Ca mai sunt si doi-trei agitatori, lasa, ca nu se poate padure fara uscaturi.

    Doamne iarta si mantuieste pe cei mici si pe cei mari.

    In concluzie, as zice ca mai bine continuati lupta cu cipu’, facand abstractie de unii.

  17. Si inca ceva. Sa publici comentarii in care cei care au pasaport biometric sunt acuzati de destrabalare (de aia iau cica actul ca sa se duca in strainatate si sa se destrabaleze), e o treaba tare urata…cred ca nu mai e necesar sa explic de ce avand in vedere cine sunt moderatorii blogului.

    Mai bine ar multumi lui Dumnezeu ca pot sa manance o paine in tara lor si nu-s nevoiti sa ia calea pribegiei.

  18. Infiorator ce se intimpla acolo…Oare acestia sunt monahi? Chiar sunt monahi, fii duhovnicesti ai parintelui Iustin?
    Daca da, atunci efectiv nu imi explic cum e posibil ca parintele sa tina linga el asemenea vipere…Atita lipsa de smerenie, atita ura nu vad nici la unii atei patimasi .
    Chiar nu putem sa il salvam pe parintele Iustin din gheara acestor “ucenici”?
    Voi cei de aici, nu ati facut altceva decit sa va sustineti propria opinie , si aceea cu binecuvintare de la duhovnic (mare sau mic nu conteaza!), iar ei nebazindu-se pe Adevar spumega grotesc.
    Efectiv sunt mihnit de aceasta atitudine …
    Haideti sa ne strinegm mai multi, un grup mai mare , si sa mergem la Petru Voda, caci sminteala provocata este ingrijoratoare…
    Ma iertati daca m-am aprins , dar chiar intrec orice masura!
    Ei cind se roaga? Mai au timp? Mai au inima? CUm de nu vede parintele invirtosarea inimii lor…chiar iti poti ascunde starea asta cazuta in fata unui mare duhovnic?

    DOamne Ajuta!
    Rugati-va pentru ei , pentru indreptarea lor, ca plata voastra mare va fi!

  19. @Narcis: Din pacate, de aici provine toata tragedia, din faptul ca au fost lasati sa isi faca de cap cu parintele Iustin. Ar fi foarte bine sa mearga la parintele cat mai multa lume si sa ii prezinte lucrarea pe care o fac ucenicii lui si sa ii puna intrebari legat de isteria propaga de ei pe internet. Parintele, cum spuneam si in alta parte si cum dau marturie si ceilalti care au fost la sfintia sa, are o cu totul alta atitudine fata de oamenii care vin pentru sfat si indrumare. Nici fata de afise nu are aceeasi atitudine pe care i-o atribuie “ucenicii” deoarece el nu este inflexibil si tine si la parerea altor parinti calugari. Dar este greu sa razbata asa ceva afara de acolo de unde l-au izolat “ucenicii” care stau de garda in mod strasnic de fiecare data cand intra cineva mai important la parintele, ca nu cumva sa se transmita ceva important acestuia…

  20. Am inteles , insa cel mai mult ma intriga ca desi sunt monahi se comporta mai josnic decit muuuuulti drept maritori crestini (mireni)…Dar alti monahi in acea manastire nu mai sunt? Ei cum tolereaza asa ceva?..sau doar ei fac ascultare…cei fara blog…!?
    Din pacate cred ca asa trebuie sa se intimple toate, in aceste vremi tulburi.
    Poate ca fara acest zelotism strident nu am aprecia duhul curat si mereu proaspat al Ortodoxiei autentice, in duhul Sfintilor Parinti…

    In alta ordine de idei , cu cei 30 de ani de pace s-a lamurit cineva ?

    Mult si binecuvintat spor fratilor!

  21. eu sunt stupefiat, iertati-ma, nu am mai intrat de foarte mult timp pe internet ,stiam ca de cate ori intram ca lumea care nu prea se roaga se ocupa de lupta cu cipuri, pro sau contra, ambele extreme sunt la fel de rele.. insa nu imi inchipuiam ca oamenii s-au incalcit asa de tare in razboiul asta oferit de vrajmasul.. insa noi cei care ne vedem de viata noastra si ne plangem pacatele ,cat de cat,(Dumnezeu sa aiba mila de noi si sa ne dea umilinta si pocainta ca sa punem inceput bun) neapropiindu-ne macar de tv sau de calculator, eu personal il folosesc ca sa corespondez cu Maica Siluana si cu nimeni altul,am atata pace si sunt asa de strain de acest razboi.. insa in liniste am observat mai bine, pe cat se poate razboiul vrajmasului care ne da de lucru mereu si noi zicem gata, acaum ma opresc, inca o vorba , hai inca una .. am avut un vis intr-o noapte.. se facea ca eram intr-o atmosfera de iad(fratilor ce va spun este adevarat, asa sa-mi ajute Dumnezeu!) si in jurul meu erau diavoli care radeau de mine si aveau asa o mare putere asupra mea incat eu nu puteam sa ma abtin cand ei imi cereau ceva.. si ce credeti ca-mi cereau in vis? sa spal vasele, sa dau cu matura, sa fac nu mai stiu ce alt lucru si ma durea si ma apasa ca nu se mai termina si mereu ziceam, hai ca o indeplinesc si pe asta si apoi voi tipa la Dumnezeu sa ma scoata si sa ma ierte si timpul trecea si am ajuns la un moment dat in culmea deznadejdii si vroiam sa tip la Dumnezeu in timp ce faceam ce-mi cereau diavolii insa nu puteam! asa m-am trezit in cele din urma, foarte inspaimantat si i-am priceput imediat talcul.. fratilor vreti sa inceteze razboiul? nu-i stati impotriva! imi e mila de fratiile voastre daca aceste cuvinte nu vor penetra invelisul bolii.. caci suntem bolnavi.. cu diavolul nu se lupta ci te lasi casapit de el.. sa cada cipuri si sa va injunghie cu sabii”fie Numele Domnului binecuvantat!” inchei si ma rog din tot sufletul sa va lasati si sa va recunoasteti invinsi..
    dau enter acestui mesaj si apoi iti voi povesti ceva frate admin

  22. @innocent: intelegem ce ati scris (partea a doua a mesajului nu il facem public, deoarece consideram ca nu trebuie puse in vazul tuturor anumite experiente personale, ce trebuie judecate impreuna cu duhovnicul) si suntem de acord partial. Partial, pentru ca totusi este vorba de un razboi, fie el si nevazut, care insa trebuie purtat, dupa cum arata Sfintii Parinti (nu se numeste cartea Sf. Nicodim tocmai Razboiul nevazut? Nu vorbeste Isihie Sinaitul despre impotrivirea fata de gandurile rautatii ce trebuie insotita de rugaciune?)
    Razboi nostru, insa, nu este…

    împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh.

    Si, inevitabil, te ciocnesti si de cei prin care aceste duhuri isi fac lucrarea… Domnul cu mila Sa sa ne mantuiasca insa pe toti!

  23. @admin
    da, apologetii au o obsesie, poate ar trebui introduse in aceasta lupta si cateva parghii phisoterapeutice…Daca nu ar fi grav, trist, de domeniul psihiatriei si diabolic, ar fi ca in bancul:
    “Ion citea o carte de englezä pe prispä, si Märia îl tot batea la cap cu “Mä Ioane, ai dat fân la vacä?”, pânä când el, exasperat: “You’ve got an obsession, baby!”.

  24. De mantuirea mea raspund eu, nu statul, nici partidul. Un parinte spunea ca lupta poate fi comuna, dar judecata este particulara. Daca eu imi vand libertatea pentru un blid de linte, ca sa-mi fie mai bine, nu mai e vinovat statul, nici partidul, ci eu. Sistemul va incerca prin minciuna sau prin santaj sa ne atraga in cursa. Se poate folosi si de unii pastori duhovnicesti. Atat timp cat se afla in viata fiecare dintre ei poate cadea in ispite, fie din nestiinta, fie din ascultare fara discernamant, fie pentru ca pur si simplu Dumnezeu i-a ingaduit aceasta ispita pentru a-l smeri.

    Prin urmare, trebuie sa fim constienti de faptul ca muntii inalti sunt loviti de trasnete cu prioritate. Daca stim adevarul, si acesta deja este evident, de ce sa-l mai determinam pe parintele Proclu sa manipuleze lumea intr-o directie sau alta? Asa cum insusi a recunoscut, parintele este un om al rugaciunii si nu sta pe internet sa se informeze cum stau lucrurile in legatura cu cipul. N-a aprofundat problema, deci n-avem cum sa-i cerem sa ne dea un sfat intr-o problema care nu l-a preocupat. Numai pentru ca e pustnic? Ca sa ne putem folosi de numele lui?

    Oamenii cauta un tap ispasitor pentru ca sa se bucure in continuare de putinele avantaje ale unui sistem antihristic. Daca isi ia actele cu cip, isi gaseste o scuza ca iata parintele Proclu nu se opune!

    De mantuirea mea insa raspund eu. Parintele, daca fortat de imprejurari, spune ceva gressit, se spovedeste, face canon si este iertat. Dar eu, daca ascult orbeste cand nu trebuie, pot sa ajung in iad cu ,,binecuvantarea” unui parinte.

  25. admin,
    previzibilul s-a intamplat. Va asteptati la altceva?
    Puteau rabda smeritii ucenici sa se spuna ceva impotriva lor?
    Ieri v-am intrebat cand a fost facuta inregistrarea dvs,cu un scop.Nu il spun, pentru ca nu conteaza.
    Daca inregistrarea aceasta a fost facuta la sfarsitul lui august, cum puteau persoanele apropiate celor de pe Apologeticum sa mearga la Parintele Proclu la doua zile dupa (pe 31 aug) sa fie in cunostinta de cauza cu ceea ce dvs ati facut public tocmai pe 16 sept? Si de ce nu au publicat ei mai inainte?
    As fi vrut sa pun aceste intrebari pe Apologeticum, dar nu mi-ar fi raspuns, asa ca intreb aici.Poate ma lamureste cineva…

    Referitor la unele comentarii de acolo: sa ne spovedim la icoane…Tot de la icoana or primi acestia si dezlegare de pacate, si sfat.
    Doamne, miluieste-ne!

  26. @Antonia,

    Adica ce sa intelegem, ca numai cei care stau pe net sa aprofundeze cum sta treaba cu cipurile au competenta sa se pronunte asupra actelor biometrice?

  27. @Antonia: Asta ai scris tu:

    Prin urmare, trebuie sa fim constienti de faptul ca muntii inalti sunt loviti de trasnete cu prioritate. Daca stim adevarul, si acesta deja este evident, de ce sa-l mai determinam pe parintele Proclu sa manipuleze lumea intr-o directie sau alta? Asa cum insusi a recunoscut, parintele este un om al rugaciunii si nu sta pe internet sa se informeze cum stau lucrurile in legatura cu cipul. N-a aprofundat problema, deci n-avem cum sa-i cerem sa ne dea un sfat intr-o problema care nu l-a preocupat. Numai pentru ca e pustnic? Ca sa ne putem folosi de numele lui?

    Apologeticum a scris:

    in titlu:

    SOCANT: Parintele pustnic Proclu a fost amenintat sa nu mai vorbeasca despre cipuri

    in postare:

    Datorita nevredniciei noastre, Parintele Proclu a cedat amenintarilor venite de la “autoritati” si a zis ca pana nu va avea descoperire de la Dumnezeu ca sa vorbeasca din nou despre cipuri, va refuza pe oricine ii cere aceasta si mai grav ca e posibil sa nu mai primeasca pe nimeni. Iata ce au putut sa faca acesti nemernici, iude adevarate care nu stiu decat sa faca rîcă intre oameni.

    Asadar, nu v-a ajuns ca l-ati acoperit pe parintele Mihail Stanciu cu murdariile voastre, acum ati trecut la parintele pustnic Proclu. Acelasi pustnic care a fost amenintat de Securitate si care nu a cedat nimic; acelasi pustnic care a plans starea Bisericii cand a fost scandalul Corneanu; acelasi pustnic care a dat un cuvant atat de teribil cand a fost alegerea Patriarhului, de acela au ajuns sa spuna minciuna ca a cedat amenintarilor?! Ca l-a apucat slabiciunea asa, brusc, la batranete? Ca se lasa manipulat si, mai mult, ca manipuleaza (?!), ca nu stie si nu aprofundeaza problema cipurilor? Dar era bun cand va foloseati de cuvintele lui, acum nu mai este? Ar fi doar un pustnic, colo… Pai daca-i pe asa, atunci e clar ca l-ar linsa pe parintele Iustin daca ar incepe iarasi sa ii trimita la rugaciune si sa lase internetul si revista, ca sa fie si ei, in fine, calugari…

    Ca ei aplica strategia hotul striga hotii am mai spus. Dar ce este cu adevarat infiorator este cum tavalesc in praf pe oricare parinte care nu se incadreaza in linia lor si care nu spune ca ei.

    In privinta modului in care i-au folosit cuvintele, parintele Proclu a fost cu adevarat profetic in cuvantul catre noi:

    Eu va spun inca ceva: vin unii… ca de-asta, sunt de vreo doi ani de cand ma necajesc si nu pot reusi de fel. Cum sa spun, vin, cer cuvant de folos, si pe langa cuvantul de folos, vad ca apare altceva. Si-am vazut unele persoane – nu zic ca n-am vorbit, am vorbit – ce m-au intrebat si am raspuns; dar am vazut si le-am spus asa la unele persoane: asa trebuie sa vorbesti: daca am vorbit rau, rau am vorbit, daca am vorbit bine, bine am vorbit.

    Pentru ca ei, cum sa spun, le infloresc, ii pune si coada, o face mai mare, ii mai pune si niste coarne. Ii spun: de ce ai schimbat cuvintele? Si rupe din gura ca eu am zis. Si daca vad asa… Si-i spun: “mai, omule, eu n-am zis asa“. Si atunci, pentru treaba asta, nu mai primesc [oameni] si sora mea mi-a spus sa nu mai primesc.

    Si am spus la multi: ma rog la bunul Dumnezeu sa nu ajung ca Parintele Iustin. Ca am vazut la parintele Iustin: el e tras din toate partile! Si care nu poate, il poate ponegri. Adica il infloreste imprejurul lui, ca sa poata pica in groapa.

    Cat de negru pe alb si cat de clar a spus parintele! De ce nu au fost onesti si s-au raportat strict la ce a spus parintele, ci au scos expresii si au taiat cuvinte, ca sa infloreasca si sa puna in gura lui ce nu a spus? De ce au manipulat in asa fel incat sa reiasa ca parintele Proclu este las?

    Mare este miza lor, daca fac asemenea manevre impotriva unor asemenea parinti… Oare ce ar spune parintele Proclu insusi despre ce au facut ei si despre ce i-au pus pe seama?

  28. @ioana: adevarul este ca ne-au surprins in manevra pe care au facut-o, nu ne asteptam la asemenea josnicii. In privinta datei este iarasi alta minciuna pe care au spus-o si alta necunoscuta. Intr-adevar, de unde stiau ei pe ce data am fost?
    Oricum, noi am fost pe 28, asa ca nu au nimerit-o, dar perioada au “intuit-o” cumva, prin mijloace numai de ei stiute.

    Daca inregistrarea aceasta a fost facuta la sfarsitul lui august, cum puteau persoanele apropiate celor de pe Apologeticum sa mearga la Parintele Proclu la doua zile dupa (pe 31 aug) sa fie in cunostinta de cauza cu ceea ce dvs ati facut public tocmai pe 16 sept? Si de ce nu au publicat ei mai inainte?

    Exact! Nu au publicat inainte pentru ca nu aveau ce sau ce aveau nu era in favoarea lor. Altfel, imediat pun pe blog franturile care le convin, fie ele oricat de prost filmate si de scurte. Dar au aflat, numai ei stiu cum si de unde, de faptul ca am ajuns acolo si cum stiau deja ca parintele Proclu “nu se uneste la parerile lor” au ticluit aceasta strategie prin care sa loveasca in noi si in parintele Proclu laolalta – unul ca e las, noi ca suntem asa si pe dincolo. Este limpede ca urmaresc sa distruga orice reper duhovnicesc care nu e pe linia lor. Si nu o sa faca decat sa ii ia rand – au inceput cu parintele Proclu, vor continua cu parintele Rafail Noica, Arsenie Muscalu, adica, pe scurt, cu toti cei pe care in mod ipocrit ii tot invocau drept stalpii ortodoxiei dar pe care nu ezita, fara sa clipeasca din ochi, sa ii compromita in ultimul hal.

  29. De acuma se pare ca impartim parintii duhovnici dupa cat de “doxati” sunt sau nu sunt intr-ale cipuirii :-(. Daca parintele sarmanul nu a studiat problema pe toate partile inseamna ca habar nu are pe ce lume traieste, il lasam deci de-o parte si cautam altul care eventual a absolvit pe langa Teologie si vreo facultate tehnica ca sa fim siguri ca stie cum sta treaba cu cipurile…vai si amar!

    Cand ma gandesc ca parintele meu nici macar e-mail nu are si nici pe internet nu intra…

  30. Comentariul meu de mai sus, de la ora 21.43 se refera la cele spuse de Antonia.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate