TRAGEDIA “COLECTIV”: Rugaciunile si cuvintele de mangaiere si asumare ale ierarhilor ortodocsi IGNORATE de televiziunile turbate impotriva Bisericii/ “Ucenici vrajitori ai unei noi barbarii…” – G. DAMIAN, PR. SAVATIE BASTOVOI si MARCEL RADUT-SELISTE (cu un articol sters de pe blogurile Adevarul) despre DOLIU, DEMONI si efectele REALE ale JOCULUI DE-A MOARTEA. “We trust the dark side”?

3-11-2015 16 minute Sublinieri

“Dumnezeu sa-i ierte” sau “We trust the dark side”?

candele1-andreea-alexandru

sursa foto: mediafax.ro

Cum este sa pui simboluri cu “666” si “we trust the dark side” la locul de comemorare a victimelor incendiului de la Colectiv?! Si, daca “we trust the dark side”, atunci care mai e sensul furiei colective fata de asa-zisa “absenta” a Bisericii?

***

CE A FACUT SI CE FACE BISERICA ORTODOXA PENTRU VICTIMELE TRAGEDIEI DE LA COLECTIV?

IPS Ioan 06

Mitropolitul Banatului, ÎPS, Ioan Selejan, a anunţat că bisericile şi mănăstirile din Vestul ţării vor avea duminică slujbe speciale în cadrul cărora credincioşii sunt chemaţi să se roage pentru victimele incendiului de la clubul Colectiv din Bucureşti, dar şi pentru familiile acestora. Totodată, mitropolitul a făcut un apel la tineri pentru a fi mai prudenţi în alegerea locurilor în care îşi petrec timpul liber.

Văzând cele petrecute la Bucureşti, suntem alături de familiile tinerilor, dar vrem să fim şi alături de sufletele acestor tineri. În toate bisericile şi mănăstirile noastre, duminică, vor fi pomeniţi aceşti tineri care au ars ca nişte torţe vii în acel club şi ne vom ruga ca Dumnezeu să îi ajute să treacă marele obstacol din viaţa lor, pe cei care sunt în acest moment în grea suferinţă. Dumnezeu să le dea sănătate şi să pună el degetul binecuvântării Sale peste degetele lor şi să le dea şansa unei noi naşteri în viaţa lor, să fie redaţi familiilor care îi iubesc şi care îi plâng pe la uşile spitalelor în acest moment”,

a declarat ÎPS Ioan Selejan pentru „Adevărul”.

Mitropolitul Banatului a făcut, în acelaşi timp, un apel la tineri în cărora le-a cerut să fie

mai prudenţi şi să îşi găsească alte moduri de a-şi petrece timpul liber, nu numai în asemenea cluburi pentru că sunt atâtea şi atâtea posibilităţi de petrecere a timpului liber”.

Astăzi, la conacul de la Banloc am deschis o serie de activităţi culturale pentru tineri şi nu numai, în locuri mult mai decente, unde cultura este la ea acasă. Asemenea locaţii le recomandăm tinerilor”,

a mai declarat ÎPS Ioan Selejan, referindu-se la concertul organizat de Mitropolia Banatului la Castelul de la Banloc, fosta reşedinţă a Reginei Elisabeta a II-a, sora regelui Carol al II-lea.

Pentru că tragedia de la clubul bucureştean Colectiv, petrecută în noaptea de Halloween a stârnit în mediul online o discuţie aprinsă legată de dimensiunea spirituală a evenimentului în care 27 de persoane şi-au pierdut viaţa, mitropolirul Banatului a spus că nimeni nu este în măsură să-i judece pe tinerii care au căzut victime ale incendiului.

Nouă nu ne este dat a-i judeca pe acei tineri. Pe noi, cei care suntem părinţii lor, ar trebui să ne judecăm pentru a vedea dacă am făcut tot ce este posibil pentru ca ei să nu îşi petreacă timpul într-o asemenea locaţie. Se spune că trupa aceea, care îşi lansa albumul avea una din melodii Ziua în care voi muri. Nu putem vorbi de nişte tineri care nu credeau în Dumnezeu. Erau oameni care aveau dimensiunea morţii şi a vieţii de dincolo, dar cred că dincolo de elementele acestea materiale şi arhitectonice în care s-a petrecut tragedia, se vede şi efectul sărbătorilor acestea, care nu sunt în tradiţia noastră românească. Nu cred că la Sărbătorile noastre de Crăciun, de Paşte de Sfânta Marie se întâmplă asemenea lucruri. Eu cred că trebuie să le arătăm tinerilor ce să aleagă, din ce flori să culeagă polenul acesta al veşniciei. Eu nu îi învinuiesc pe ei, ci mă învinuiesc pe mine pentru că eu sunt acela care nu i-am luat întodeauna de mână să îi duc pe calea Raiului,

a mai declarat ÎPS Ioan Selejan, Mitropolitul Banatului.

[…]

La Catedrala Mitropolitană din Timişoara, Înaltpreasfinţitul Părinte Ioan, Mitropolitul Banatului, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi, a oficiat luni, 02 noiembrie 2015, de la ora 17:00, o slujbă de pomenire pentru tinerii trecuţi la Domnul în urma incendiului din clubul Colectiv.

„Înaltpreasfinția Sa a săvârșit Slujba Parastasului înconjurat de un numeros sobor de preoți și diaconi, în prezența a zeci de tineri, studenți ai Facultății de Litere, Istorie și Teologie și elevi ai clasei de Teologie de la Liceul Pedagogic «Carmen Sylva» din Timișoara, preoți, profesori și credincioși timișoreni. Cu acest prilej, Mitropolitul Banatului a adresat și un cuvânt de învățătură pentru tineri, îndemnându-i să se apropie cu credință și cu dragoste de Dumnezeu, Părintele nostru cel Ceresc, urmând sfatul Mântuitorului Hristos: «Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și dreptatea Lui și toate acestea se vor adăuga vouă!»”, a precizat George Giurgiu, Redactor Ziarul Lumina, Ediţia de Banat.

De asemenea, Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Ioan a precizat că în toate bisericile din cuprinsul Arhiepiscopiei Timișoarei se înalță în aceste zile rugăciuni Bunului Dumnezeu pentru alinarea durerilor și vindecarea celor peste 160 de persoane rănite și aflate pe paturile de suferință ale spitalelor.

În încheiere, toți cei prezenți au aprins lumânări pe treptele Catedralei mitropolitane, în semn de omagiu pentru tinerii trecuți la Domnul.

Sute de bucuresteni au aprins candele, sambata 31 Octombrie 2015, la intrarea in Club Colectiv din Capitala. 27 de tineri au decedat vineri noapte in incendiul ce a izbucnit in timpul unui concert de muzica heavy metal, la care participau peste 300 de spectatori. Andreea Alexandru/Mediafax Foto

Sute de bucuresteni au aprins candele, sambata 31 Octombrie 2015, la intrarea in Club Colectiv din Capitala. 27 de tineri au decedat vineri noapte in incendiul ce a izbucnit in timpul unui concert de muzica heavy metal, la care participau peste 300 de spectatori. Andreea Alexandru/Mediafax Foto

Există așa numita milostenie sufletească – și anume să pui la suflet durerea celui sărac, durerea celui care se află în durere. Și dacă ne întrebăm noi, cei aici de față: Am resimțit noi durere adâncă care să ne fi stors lacrimi, care să ne fi pus genunchii la pământ, care să ne fi îndemnat să postim, în momentul în care, zilele trecute, am aflat despre tragedia despre care vorbește toată lumea? Cred că este un examen pe care îl putem da fiecare în fața conștiinței proprii și în fața lui Dumnezeu.

Am încercat noi să ne punem în pielea acelor mame, acelor tați și să ne oprim puțin din mersul nostru? Sau poate am aflat, ne-am uimit, am făcut o cruce, și am continuat să ne bem cafeaua, să privim filmul sau să ne ocupăm de cele ale noastre.

Dacă am făcut-o, să fie Dumnezeu binecuvântat pentru aceasta!

Dacă n-am făcut-o, să luăm aminte la faptul că numele de creștin vine de la Hristos, iar Hristos este Cel care a luat asupra Sa întreaga durere a neamului omenesc. Iar dacă noi nu am resimțit durere în inima noastră pentru cele pe care le-am aflat, sau pentru altele pe care le aflăm – căci acum informația circulă atât de mult și pătrunde în fiecare casă –, să luăm aminte la noi înșine că purtăm un nume pe care n-ar trebui să-l purtăm!

(Cuvântul Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, despre tragedia care a avut loc în clubul bucureștean Colectiv, în noaptea de 30 spre 31 octombrie. Cuvânt rostit Duminică, 1 noiembrie 2015)

  • Basilica:

Slujbe de pomenire pentru decedaţi şi rugăciuni pentru sănătatea pacienţilor, la solicitarea familiilor acestora

Biserica se roagă pentru persoanele afectate de incendiul de la Clubul Colectiv

Campanie de donare de sânge pentru persoanele afectate de incendiul din clubul Colectiv

Solidari cu cei greu încercaţi în groaznicul accident de la Clubul Colectiv din Bucureşti

Rugăciune și ajutor pentru victimele incendiului din 30 octombrie

Mitropolitul Clujului: Să nu căutăm neapărat vinovați, ci să mărim frățietatea și solidaritatea dintre noi”

Clujenii au fost îndemnați de Înaltpreasfințitul Părinte Andrei, Arhiepiscopul și Mitropolitul Clujului, să se roage pentru tinerii decedați în incendiul din București și să doneze sânge pentru salvarea vieților celor din spitale, informează Radio Renaşterea.

În plus, preoții au fost rugați să organizeze, în parohiile lor, colecte in bani pentru a ajuta familiile care trec în aceste clipe printr-o grea încercare:

„Le cerem și preoților și credincioșilor din Arhiepiscopia Clujului câteva lucruri, cei ce sunt sănătoși să doneze sânge și cu toții să se roage pentru cei ce sunt în suferință, pentru bieții tineri, dar și pentru părinții lor, care sunt prăbușiți din punct de vedere sufletesc. În ce privește implicarea materială, în toate parohiile noastre se va face o colectă, care se va centraliza la Centrul Eparhial și apoi vom afla unde este cea mai mare nevoie ca să trimitem banii”.

Ca răspuns la această tragedie, Înaltpreasfințitul Părinte Andrei a mai spus într-un interviu acordat pentru Radio Cluj că nu ar trebui să căutăm vinovați, ci să încercăm să mărim solidaritatea dintre noi:

„Ar trebui să reacționăm duhovnicește și să nu căutăm neapărat vină la alții. Nu neapărat identificându-i pe ei vom rezolva acum problema, ci, gândindu-ne noi toți cum putem mări frățietatea și solidaritatea dintre noi, pentru că toată națiunea e oarecum bolnavă și trebuie să se tămăduiască. Sigur că trebuie multe făcute și fiecare cu responsabilitatea lui, dar din punct de vedere spiritual, toți trebuie să gândim altfel și câte o dramă mare ca aceasta ar trebui să ne trezească și nu pentru moment, ci pentru viitor, ca să ne determine să reacționăm ca atare”.

Mitropolitul Clujului, IPS Andrei, a făcut, luni, un apel la preoţi şi la credincioşi să doneze sânge şi să adune bani pentru victimele incendiului produs la clubul Colectiv şi pentru familiile acestora, sumele urmând să fie centralizate la protopopiate, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit unui “Apel la faptă bună” al mitropolitului Andrei, transmis luni, preoţii şi credincioşii sunt rugaţi să doneze sânge, iar în parohii, între 1 şi 14 noiembrie, să se facă colecte în bani pentru victimele incendiului de la clubul Colectiv şi pentru familiile acestora.

“Pe 30 octombrie 2015 a avut loc tragedia din Bucureşti de la clubul Colectiv. Suferinţa e imensă, atât pentru tinerii spitalizaţi, cât şi pentru părinţi. Pentru cei ce au murit să facem pomeniri la ectenia morţilor, pentru cei din spital să ne rugăm, iar simţământul frăţiei şi al compasiunii pentru cei încercaţi să ne cuprindă pe toţi. Şi, practic, în zilele următoare, preoţii şi credincioşii sunt rugaţi să doneze sânge, iar în parohii, între 1-14 noiembrie, să se facă colecte în bani pentru cei greu încercaţi. Sumele se vor centraliza la protopopiate, iar apoi vor fi virate la Arhiepiscopie”, se arată în apel.

IPS Andrei a adăugat că Sfântul Pavel “ne îndeamnă să ne aducem aminte de cei ce îndură suferinţe, întrucât şi noi suntem în trup şi a menţionat că în asfel de moment este nevoie de “solidaritate”.

[…]

mitropolia-clujului

***

  • Parintele Savatie Bastovoi/ Rucodelie:

Moarte de Halloween. De ce nu e bun mascatul

De ce nu e bun mascatul? Mii de oameni se frămîntă acum ghicind dacă între un joc mascat cu draci și lumînări și moartea care intră brusc peste ei este vreo legătură.

Mascatul nu e bun de nici un fel. Există multe mărturii creștine din primele secole în care se condamnă jocul de-a preoția. Asta pentru că, chiar în joacă, lucrurile devin serioase. Altminteri, v-am propune să vă jucați de preoția și de-a îngerii, dar canoanele opresc îmbrăcarea veșmintelor preoțești de formă. Cu viața, ca și cu moartea, nu e de joacă.

Atunci cînd, în apus, catolicii au început să se mascheze în îngeri la Crăciun, să se îmbrace în Maica Domnului, să facă spectacole cu Hristos, ei au spulberat taina și au deschis drumul mascărilor de tot felul. Nu că ele ar fi fost închise, ele au existat în lumea păgînă, dar creștinismul le oprise pentru sine.

Jocul de-a bostanii este un joc de-a moartea. Slavă Domnului, îngerii ne păzesc și îi păzesc și pe cei care se joacă de-a jocurile morții. Uneori însă moartea capătă prea multă îndrăzneală, așa cum s-a întîmplat în București. Moartea e obraznică de felul ei. Unul Dumnezeu e timid, sfios în atotputernicia Sa.

Nu vă jucați cu moartea. Nu mimați nimic din ce este al morții. Sau n-ați înțeles că în această lume nu există simboluri, ci numai forme ascunse ale realității?

Rămîneți în lumină, jucați-vă de-a lumina, fiți lumină. Pentru a trăi.

Cu cît inima omului este mai mare, cu atît mai mulți morți încap în ea

În această noapte gîndul meu se îndreaptă spre miile de oameni care vor muri digerînd de frig, vor muri încet, sub ziduri, prin cotloanele gărilor, în grajduri părăsite, sub tufele cu promoroacă, pentru a fi găsiți și îngropați în saci de plastic, fără a li se anunța rudele, fără nume, fără vreo însemnare în registre. În această iarnă mii de oameni, bătrîni sau bolnavi, vor muri de frig chiar în casele lor sărăcăcioase, vor fi duși la morgă, vor fi vîrîți în saci de plastic și vor fi îngropați. Cadavrele multor dintre ei vor aduce o ultimă slujire societății: vor fi disecate de studenții la medicină, ca să se obișnuiască cu tăiatul, ca să învețe studenții să-și învingă tremurul și greața.

În această iarnă vor muri sute de femei la naștere și mii de prunci vor fi aruncați în conteinere, căci nu vor avea încă un nume, nu vor figura în nici un registru.

În această iarnă vor muri în foc pompieri, luptînd pentru viețile altora, polițiști pe care nu-i va vedea nimeni la televizor, soldați.

Mor încet pe paturile lor uitate oameni care au fost cîndva ceva: profesori, medici, preoți, actori, scriitori. Pe care nimeni nu-i mai arată la televizor.

Mor mii de oameni. În fiecare zi. Fiecare din ei va avea un cuvînt de spus, un suspin neîmpărtășit.

Cu cît inima omului este mai mare, cu atît mai mulți morți încap în ea.

Întristarea de moarte e atît de mare, încît nici o altă supărare nu mai încape. Omul îndurerat de pierderea cuiva apropiat nu mai poate primi nici un gînd străin. El nu se mai supără, nu se mînie, nu vorbește de rău, nu caută ale sale, nu înfruntă pe nimeni, căci inima lui e plină de durerea despărțirii și chipul celui pierdut luminează cu dragoste orice purtare și vorbă a sa.

Dacă este cineva creștin, dragostea lui se întinde peste toată lumea, astfel încît nici o nenorocire nu-i pare mai mare decît alta, el nefăcînd deosebire între suferința prietenilor săi și suferința care se abate asupra oricărui om. Din această stare el judecă totul cu seninătate, inima lui fiind întotdeauna încredințată de mila și judecata lui Dumnezeu.

Întindeți doliul vostru peste toți morții, ca jertfa voastră să fie primită. Nici un mort nu e mai mort ca altul. Cel care ieri te veseleai, astăzi ești tulburat de parcă ceva nou s-a întîmplat în lume și care mîine nu va mai fi. Aduceți-vă aminte că peste o vreme iar veți rîde, cum ați mai rîs și veți uita de moarte, croindu-vă o viață care întotdeauna vă va părea nouă și fără de sfîrșit.

Dacă mor, să mă îngropați într-o morișcă de vînt, spunea Garcia Lorca, probabil pentru a nu admite mitinguri la moartea sa. Nici zile de doliu. Moartea, ca și viața, întotdeauna e ceva mai mult.

Facebook Savatie Bastovoi:

Intr-adevăr, nu există bostani la Colectiv. Doar cranii de taur înfipte în cruci din care ies flăcări… Fără să vreau, se pare că am atins un domeniu din care inevitabil iese foc. Și fum…

*

Îngerii păcii și ai toleranței sună pe numărul afișat pe rucodelie amenințîndu-mă cu răfuiala. Nu mai sunați pe acel număr, că e o biată fată la telefon și poate se mai sperie. Am drum la București zilele astea și vă puteți răfui cît doriți cu mine. Vă anunț eu pe FB cînd ajung.

(Articol care a fost publicat şi ulterior, depublicat de pe Blogurile Adevărul – link-ul către Adevărul a fost dezafectat) 

***

Datorită unor incompatibilităţi între opiniile exprimate de mine în articol (mai exact, fragmentul de final, în care amintesc despre tragedia din Club Colectiv) şi politica redacţională a publicaţiei ADEVĂRUL, articolul a fost eliminat din Blogurile Adevărul.

Articolul a fost accesat de 1036 de cititori unici, în aproximativ 24 de ore de prezenţă on-line, au fost postate 68 de comentarii, s-au exprimat 230 Like-uri şi s-a înregistrat un vot pozitiv de apreciere (+2). Vă ofer textul integral al articolului, aşa cum era prezent la ultima vizualizare pe Blogurile Adevărul:

“Mulţi spun că Halloween este doar un carnaval, dar, de fapt, nu e nimic inocent sau distractiv în această “sărbătoare”. Ea este anticamera a ceva mult mai periculos. Participarea la Halloween este un fel de iniţiere în activităţile oculte.” (Părintele Aldo Buonaluto – Asociaţia Internaţionala a Exorciştilor – Biserica Romano-Catolică – declaraţie făcută la Conferinţa Exorciştilor Vaticanului, Octombrie 2014)

Promovarea demonismului şi a pervertirii morale în şcoala românească, prin intermediul falsei sărbători Halloween – străină nu numai de tradiţiile româneşti, dar şi de normalitatea vieţii cotidiene – îmbracă în acest an haina “corectitudinii politice”, într-o încercare pe cât de penibilă, pe atât de isteric exprimată de a apăra aberaţia Halloween în numele multiculturalismului, educaţiei europene (!) şi libertăţii de opţiune a elevilor şi părinţilor (!!). 

Nu-mi propun să recapitulez aici istoria şi originile păgâne ale acestei “sărăbători” ori cum a reuşit să pervertească o Sărbătoare a Tuturor Sfinţilor din spaţiul creştinismului catolic. Orice om cu bun simţ şi obiectivitate în analiză va ajunge la aceeaşi concluzii: Halloween nu are nimic creştin şi mai ales, folositor pentru copiii noştri! Halloween este o sărbătoare demonică şi oportunitate importantă pentru marii comercianţi (supermarket-uri, reţele de fast-food, producători de băuturi, de haine, de dulciuri sau jucării etc.) să-şi vândă marfa “personalizată” după profilul sărbătorii.

Caracteristica “sărbătorii” Halloween din acest an este aceea că activiştii “corectitudinii politice” de pe plaiurile mioritice au “revalorizat-o”. Dacă te împotriveşti solicitării doamnei educatoare sau doamnei învăţătoare să-ţi îmbraci copilul în cadavru umblător, în nemort, în vampir, în fantomă sau militant Ku-Klux-Klan, în ceva “cât mai nostim, dar şi cât mai înfricoşător”, altfel spus, dacă refuzi să-ţi trimiţi copilul la joacă cu diavolul, implicit ai devenit un duşman al multiculturalismului, un retrograd, un habotnic, un “ăla” care nu înţelege modernismul şi faptul că “am intrat în Europa”.

Activiştii “corectitudinii politice” – care încă se resimt după marele şi deplorabilul eşec al tentativei de interzicere a orei de religie în şcoala românească – apără cu o voioşie destul de forţată, pe alocuri cu gesturi crispate şi ieşiri nervoase – “sărbătoarea” Halloween, transferând chestiunea în spaţiul drepturilor şi obligaţiilor cetăţeneşti, ba chiar în cel al reglementărilor constituţionale.

De ce să nu permitem organizarea de serbări Halloween în grădiniţele şi şcolile publice? Există vreo lege care ne interzice?

Documentându-mă pentru acest articol, am descoperit o excelentă analiză făcută de jurnalistul Cristi Irimia, de la VranceaMedia. Rescriu aici argumentele aduse de colegul Cristi Irimia, cu câteva completări personale.

Legea nr.1 / 5 ianuarie 2011 a Educaţiei Naţionale stabileşte câteva principii care să guverneze funcţionarea învăţământului şi procesul de învăţare. Astfel, Legea în discuţie precizează că: Principiile care guvernează învăţământul preuniversitar şi superior, precum şi învăţarea pe tot parcursul vieţii din România sunt (enumerăm pe cele mai relevante pentru subiect):

Principiul calităţii – în baza căruia activităţile de învăţământ se raportează la standarde de referinţă şi la bune practici naţionale şi internaţionale;

Jurnalistul Cristi Irimia face observaţia că Sărbătoarea de Halloween – Sărbătoarea groazei” nu are nici o legătură cu vreun standard de referinţă legat de calitatea învăţământului.” Eu adaug faptul că nu este nimic de calitate într-o activitate prin care copiii sunt îndemnaţi să înveţe că a fi demon, vrăjitoare, vampir, drac, fantomă etc. este nostim, distractiv, adică este bine!

Principiul relevanţei – în baza căruia educaţia răspunde nevoilor de dezvoltare personală şi social-economice;

Cristi Irimia observă, pe bună dreptate, că “Sărbătoarea de Halloween – Sărbătoarea groazeinu reprezintă în nici un caz un răspuns la nevoia de educaţie personală.” Eu completez şi spun că nu pot înţelege care copil normal psihic ar avea ca nevoie personală de educaţie să înveţe cum este să te comporţi ca un demon, vampir, drac, ca o fantomă sau vrăjitoare etc.! Care este relevanţa de dezvoltare personală şi socială pentru un copil de grădiniţă sau de şcoală primară, atunci când îl îmbrăcăm în costum de schelet sau de cadavru umblător? …că relevanţa economică este evidentă, banii pentru toate prostiile dedicate Halloween ies din buzunarul părinţilor şi intră în cel al comercianţilor!

Principiul asumării, promovării şi păstrării identităţii naţionale şi a valorilor culturale ale poporului român;

Colegul Cristi Irimia observă pertinent că “Sub nici o formă, “Sărbătoarea de Halloween – Sărbătoarea groazei” nu promovează valori culturale ale poporului român şi nu ajută la promovarea şi păstrarea identităţii naţionale. Dimpotrivă!” Eu adaug doar că Halloween s-a transformat într-o “sărbătoare” antinaţională, anticreştină şi absolut nocivă pentru rolul şcolii româneşti în promovarea valorilor Naţiunii noastre.

Cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, faţă de valorile moral-civice şi a respectului pentru natură şi mediul înconjurător natural, social şi cultural.

Jurnalistul Cristi Irimia afirmă că “activităţile de Halloween nu au absolut nici o legătură cu ideea de sensibilitate faţă de problematica umană şi faţă de valorile moral-civice. Dimpotrivă, ele cultivă apetitul elevilor faţă de macabru şi bagă groaza în unii copii.” Eu spun că nimic nu este uman, moral sau civic în organizarea de serbări la care să ceri copiilor de grădiniţă sau elevilor din clasele I-IV să se îmbrace cât mai macabru, cât mai bizar şi să-i premiezi, să-i lauzi pe copiii care se aseamănă, prin îmbrăcămintea asta, cât mai mult cu nişte cadavre umblătoare, vampiri, draci etc.

Pot fi interzise serbările de Halloween în grădiniţele şi şcolile publice româneşti? Da, legea permite!

În Art. 7 (1), din Legea Educaţiei Naţionale spune foarte clar că:În unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sunt interzise activităţile care încalcă normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a copiilor şi a tinerilor….” Ce amintiri pot rămâne în sufletul unui copil de grădiniţă sau al unui elev de şcoală primară după “serbările” de Halloween? Că era foarte elegant îmbrăcat ca un mort sau că era foarte “cool” cu dinţi de vampir şi coarne de drac? Nu este cumva afectată sănătatea, integritatea şi evoluţia psihică a copiilor prin aberaţiile de Halloween?

Nu în ultimul rând, vă reamintim şi Art. 22 din Constituţia României, Alin. (1): „Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate”.

Halloween-ul nu este singura problemă a relaţiei dintre copiii şi tinerii noştri, pe de o parte şi societatea românească, pe de altă parte, însă particularitatea Halloween este aceea a demonismului făţiş, agresiv şi grotesc afirmat. Prin urmare, sunt fireşti şi în logica normalităţii reacţiile ferme de protest şi combatere a acestei false sărbători venite dinspre Bisericile Creştine din România –  Biserica Ortodoxă Română, care permanent a protestat şi a adoptat programe naţionale de catehizare împotriva acestei (aproape!) oficializări a sărbătorii păgâne de Halloween în şcoala românească, Biserica Romano-Catolică, inspirată de decizia Vaticanului, din anul 2009, de a condamna oficial sărbătoarea de Halloween ca fiind nocivă pentru sufletele copiilor, Biserica Greco-Catolică şi alte culte recunoscute oficial în România.

În acest an, numeroase proteste au venit din partea ONG-urilor creştine, APOR – Asociaţia Părinţi pentru Ora de Religie fiind vârful de lance al acestei ofensive de mărturisire a normalităţii, a valorilor creştine într-o societate aflată în derivă, ispitită să-şi lepede haina botezului creştin, lăsată moştenire de strămoşii noştri, şi să îmbrace haina murdară a păgânismului. Efectul imediat al ofensivei a fost creşterea masivă a numărului de părinţi care fie au solicitat să nu se organizeze serbări de Halloween în grădiniţe şi şcoli, fie au refuzat participarea copiilor lor la aceste serbări.

Ne învaţă Sfântul Apostol Pavel, Apostolul Neamurilor, în Epistola către Efeseni (V, 6-17):

“Nimeni să nu vă amăgească cu cuvinte deşarte, căci pentru acestea vine mânia lui Dumnezeu peste fiii neascultării. Deci să nu vă faceţi părtaşi cu ei. Altădată eraţi întuneric, iar acum sunteţi lumină întru Domnul; umblaţi ca fii ai luminii! Pentru că roada luminii e în orice bunătate, dreptate şi adevăr. Încercând ce este bineplăcut Domnului. Şi nu fiţi părtaşi la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiţi-le pe faţă. Căci cele ce se fac întru ascuns de ei, ruşine este a le şi grăi. Iar tot ce este pe faţă, se descoperă prin lumină, căci tot ceea ce este descoperit, lumină este. Pentru aceea zice: “Deşteaptă-te cel ce dormi şi te scoală din morţi şi te va lumina Hristos”. Deci luaţi seama cu grijă, cum umblaţi, nu ca nişte neînţelepţi, ci ca cei înţelepţi, Răscumpărând vremea, căci zilele rele sunt. Drept aceea, nu fiţi fără de minte, ci înţelegeţi care este voia Domnului.”

Suntem popor creştin, să ne întoarcem la Sfânta Scriptură, să nu căutăm lumina acolo unde este doar întuneric, căci în Halloween nimic nu este creştin, ci doar amăgire şi nebunie, demon ucigător pentru copiii noştri!

(fragmentul care probabil a provocat depublicarea de pe Blogurile Adevărul) ...vorbim de Halloween şi iată că rătăcirea în care a fost aruncată generaţia tânără a ţării noastre, demonul şi-a primit jertfa sângeroasă, undeva, într-un club din Bucureşti!

În timp ce scriu aceste rânduri, la posturile TV de ştiri se anunţă teribila dramă! Într-un club din apropierea Maternităţii Bucur, din Capitală, un incendiu a ucis 26 de tineri şi a rănit peste 150 (până la ora din noapte când scriu aceste rânduri). În club se organizase lansarea Albumului „Mantras of War” al trupei de rock-metal (din câte mă pricep, poate mă înşel) „Goodbye to Gravity”.

Demonii nepăsării, ai inconştienţei, ai egoismului celor care induc tinerilor noştri pasiuni inutile şi nocive, pentru a le specula apoi în folosul propriu, dar şi demonul rătăcirii acestor tineri care caută răspunsuri la întrebările fundamentale ale adolescenţei şi tinereţii lor în pustiul fără de Dumnezeu, pentru că cei datori să le ofere răspunsurile sunt incapabili să o facă, toţi aceşti demoni au ucis zeci de tineri şi au rănit grav peste o sută!

Bizar, tragedia are loc cu o noapte înainte de Noaptea de Halloween şi şocant, prima piesă din albumul lansat de trupa de metal-rock se numeşte „The Day We Die” – „Ziua în care murim” (https://youtu.be/APQLbhk-rfY)! Probabil că formal nu există vreo legătură între cele două nopţi – noaptea teribilei tragedii şi noaptea sărbătorii demonice – însă fondul rămâne acelaşi: rătăcirea…

Restul e tăcere şi rugăciune în adâncul sufletului. Dumnezeu să-i ierte pe aceşti tineri care au murit inutil, într-un pustiu sufletesc, întunecat şi macabru ca o Noapte de Halloween… 

Incendiul din București și filmul porno cu premierul din Chișinău Vlad Filat – două chestii strâns legate, deși nu par să aibă vreo legătură – dar de fapt există enorm de multe conexiuni.

Trăim într-o epocă a desensibilizării, eu am trecut personal prin asta acum 10 ani, când internetul, televiziunile și dorința de extraordinar scoteau pe bandă rulantă imagini cu momentul morții unor oameni (detalii aici). Un comentator mi-a spus că împietrirea inimii înseamnă moarte.

Acum toată lumea condamnă publicarea filmului cu relațiile intime ale lui Vlad Filat și foarte mulți caută să-l vadă integral. Toată lumea condamnă publicarea imaginilor cu morții din dezatrul de la București și foarte mulți caută să vadă aceste imagini. Medievalul Andreas Hegyes avea mai multă simțire în el când nu dorea să participe la decapitarea unei femei – și asta spune mult despre noi cât de evoluați suntem.

N-am stat să inventariez precum Dorin Lazăr lista vinilor pentru dezastrul din București – însă mi-au sărit în ochi mai multe reacții care condamnau Biserica Ortodoxă. Prin nu știu ce mecanism drăcesc, brusc Biserica este vinovată!

De fapt internetul și noile mecanisme de comunicare favorizează desensibilizarea în masă. Curiozitatea morbidă, foamea de imagini șocante fac să existe o cerere gigantică pentru imagini cu morți și filme cu acte sexuale. Internetul și mijloacele de înregistrare ieftine fac ca să existe și o ofertă pe măsura cererii. Nu există leac pentru situația asta.

Ucenicii vrăjitori ai acestei noi barbarii nu sunt mai mult decât niște ucenici vrăjitori: au deschis fiola interzisă și se minunează de demonii scăpați din ea. Tinerii ingineri din ziua de azi sunt lipsiți de capacitatea de a înțelege consecințele faptelor lor, pur și simplu sunt încântați de ce pot face fără să înțeleagă unde se ajunge. Ucenici vrăjitori ai unei noi barbarii, copii fără repere. Plus foarte mulți ticăloși gata să facă orice pentru un dram de atenție, pentru o manipulare, pentru un ban în plus.

Biserica este considerată vinovată de toți acești schilozi pentru că oferă un set de valori care le pune în față o oglindă și le arată ce suflete mutilate pot avea. Suntem barbari în măsura în care alegem să fim așa.

P.S. Declarația de presă a lui Dumnezeu referitoare la incendiul din București.

1-12473283482ckj 

Legaturi:


Categorii

Articolele saptamanii, Clubul Colectiv, Educatie, George Damian, Halloween, Ierarhi romani, IPS Andrei Andreicut, IPS Ioan Selejan, IPS Teofan, Pagini Ortodoxe, Parintele Savatie, Patriarhul Daniel, Preot Marcel Radut Seliste, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Scoala romaneasca

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

91 Commentarii la “TRAGEDIA “COLECTIV”: Rugaciunile si cuvintele de mangaiere si asumare ale ierarhilor ortodocsi IGNORATE de televiziunile turbate impotriva Bisericii/ “Ucenici vrajitori ai unei noi barbarii…” – G. DAMIAN, PR. SAVATIE BASTOVOI si MARCEL RADUT-SELISTE (cu un articol sters de pe blogurile Adevarul) despre DOLIU, DEMONI si efectele REALE ale JOCULUI DE-A MOARTEA. “We trust the dark side”?

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Este pacat ca nu au prezentat televiziunile si spusele preotilor.Atunci voit se loveste crunt in biserica.In schimb am vazut o pancarta de la locul unde s-au adunat cei care aprindeau lumanari,pezentata de cei de la tv, pe care scria:,,Nu vrem catedrale!”Clubul unde s-a dat spectacolul am auzit ca sustinea frecvent astfel de spectacole , sa zicem mai putin ortodoxe.Nu am auzit ca intr-o biserica, loc de rugaciune si comuniune cu Dumnezeu sa se intample ce s-a intamplat in acel club.Cei care au scapat cu viata spuneau ca s-au salvat cei care au fost mai tari fizic si nici decum ca a fost si voia lui Dumnezeu.Nu am auzit pe nici unul dintre cei in viata spunand ceva de Dumnezeu.Parintii erau revoltati pe biserica ca nu bat clopotele. Ma intreb, inainte de accident, acesti parinti i-au indrumat pe fii lor sa aprinda si ei lumanari la biserica?Stiu ca judec si nu este bine, dar trebuie sa vedem si greselile, adica sa se invete ceva din acest carnagiu care a avut loc si sa nu se mai intample si altele.Televiziunile spuneau ca acest spectacol nu a avut nimic in comun cu Haloweenul.Eu una personal nu prea cred , au evitat sa spuna ca nu a fost vorba si de aceasta manifestatie tocmai pentru a nu se incrimina aceasta sarbatoare sinistra importata din vest si care nu este potrivita romanilor.

  2. Totul pentru… ținta şi scopul suprem al politicilor Americo-UE. Au creat o logică şi un standard de judecați, pe care le primeşte publicul ca fiind divine, absolute şi împotriva cărora blasfemiezi ori esți demonic dacă te opui.
    Bine zice Cristoiu, când şfichiueşte, prezidentul, vânduții şi prostiții emo, când zice că la Colectiv, (se pare că mai inspirat nume nu se putea), salvarile, pompierii şi smurdul trebuiau să ajungă cu 10 min, înainte de declanşarea grozăviei, că exemplu proprietarului de club “pocait” ce recunoaşte că timp de “n” ani a pus în primejdie viața tinerilor este sinonim cu situația emo de la Vaslui (cu violatorii), în care viitorii violatori şi-ar taia sexul şi şi-ar recunoaşte şi asuma ifracțiunile, etc.
    Prostiții sunt de o credulitate de ne imaginat. De ce? Pentru că omul modern nu mai gândeşte cu capul lui. Primeşte şi se hraneşte cu ce i se serveşte gata preparat. Ne-a prostit media, ne-a orbit necinstea, mizeria morală şi spirituală cu care suntem hranți şi bombardați.
    “Îngerii” de la Colectiv…
    La Colectiv nu se îngerea ci se demoniza. “Îngerirea” a produs ce a produs, nu biserica. Cum poate un om normal să găsească vinovați pe cei ce nu au nimic în comun cu ce şi-au provocat acestea?
    Nebuni şi orbi.
    Cine şi ce a audus moartea în Colectiv ? Dezlanțuirea patimilor, eliberarea demonică a patimilor care înebunesc şi tembelizează tineretul fara experiență de viață şi lumea orbită. Non-valarea nu poate înalța, poate demoniza. Şi pentru a demoniza are nevoie de patimă, de efecte speciale, de simțuri supra incitate care să orbească să stingă orice urmă de rațiune echilibrată, de trezire şi alarmă de primejdie.
    Aici este vina de capatâi. Celelalte sunt colaterale.
    SE PUTEA ŞI SE POATE ÎNTÂMPLA ORIUNDE ŞI ORICÂND catastrofe accidentale, dar aici nu a fost accidental. Aici s-a produs ce era normal sa se producă atunci când arunci foc şi scântei pe material inflamabil.
    Nu e accident.
    Concluzia? Prostirea şi drogarea spirituală nu e vinovată şi nu trebuie acceptat nimic din ce poate arata asta. Vina şi vinovații sunt spațiu impropriu, spaga, nu ceea ce favorizează şpaga, etc.
    Biserica este vinovată de acum înainte de toate pacatele cultivate de politic, de administrații, de oculți, de mafioți, de oricine şi de orice.
    Biserica nu are voie sa acuze vre-un pacat, sa sa înfiereze vre-o patimă sau mai cu seamă prositrea merodică a tinerilor şi a mulțimii!
    E înfiorător. E înfiorător să susții că se îngereşte unde se demonizează se prosteşte şi se cultivă tot ce este anormal nefiresc, şi fară de ruşine.
    Da. Biserica nu trebuie sa-i osândească pe tinerii aceiia, dar pacatul trebuie să-l înfiereze. Nu e nimeni fara pacate. Dar să nu ai voie să spui că acolo se moare spuritual, că cultivă nebunia, orbirea rațiunii, cultul simțurilor, distrugerea divinului spiritual al omului, spune ca traim deja sub dictatura pacatului şi a demonicului.
    Daca-i stat de drept, cum pacatul are libertate neîngradită asa şi biserica are calaşi drept. Fiecare trebuie să aibă dreptul la opinie şi atitudine.
    Să adresezi patriarhului tau (ca ziaristă) asemenea acuze este semn desavârşit al orbirii depline. Patriarhiul spunea, ce era dator sa spună
    daca ar fi înfierat raul care se cultivă şi s-a cultivat şi-n noaptea morții, tineretului de azi, dar ea prin ce spune, lasă şi face şi mai mare libertatea şi posibilitatea unei şi unor şi mai mari grozavii.

  3. Eu unul nu vad cu ochi buni nici traditiile de la noi din ajun de An Nou, atunci cand se merge cu mascatii. Si acolo sunt tot felul de personaje cu coarne si tot felul de masti care mai de care mai sinistre de se sperie cei mici. Apoi daca e sa-i mai amintesc si pe baietii din Ruginoasa care se paruiesc an de an pe ulitile satului… observam ca paganismul are radacini adanci si in traditia noastra populara. Deci, in concluzie avem si noi Halloweenul nostru doar ca noi il sarbatorim de sute de ani in seara de 31 decembrie si nu pe 31 octombrie asa cum e la americani.

  4. Nu-l înțeleg pe Radu Preda, (prin ce a susținut la TVR, la emisiunea lui Mihaiu).
    Până acolo am ajuns?

  5. @ioan:

    Nimeni nu pretindea ca jocurile cu capra, mascatii si alte cele erau crestinesti. Se stia f bine ca au origini sau influente paganesti. Totodata, acele jocuri au un sens, Halloweenul are cu totul altul. Si, in fine, de pe urma jocurilor de aici nu extrage nimeni niciun profit, pe cand Halloween e o industrie, al carei castig cel mai neinsemnat e profitul.

    In orice caz, comparatia este total deplasata. Daca ne gandim macar un pic si nu ne impotrivim vehement oricarei asocieri dintre spiritualitatea neagra cultivata cu sarg in societatea de consum, fie ea si alternativa, si drepturile pe care le dam demonilor asupra noastra.

  6. @ Ioan

    Se duce cineva cu capra in scolile romanesti? Se fac reduceri in magazine de pomana porcului? Ce-aveti ma?

  7. @ ROMân:

    Ce a sustinut?

  8. Da domnule, au zis bine ierarhii pe care ii citati. Mai ales IPS Teofan, dupa parerea mea. Exact asta cred ca este duhul in care se abordeaza evenimente de acest fel daca vrem sa mai avem si oameni din afara Bisericii care sa asculte si care sa isi puna EI INSISI probleme. Pe de alta parte vad si cat de greu ne este noua celor din Biserica sa ne abtinem de la a da sfaturi. Zic asta citind comentariile de la toate articolele postate pe site in legatura cu necazul asta.

  9. Altfel, s-a ajuns pana acolo incat si Halloweenul este imbratisat cu drag de unii preoti care vor sa se remarce neaparat, prin contrast, fata de colegii lor mai “habotnici”…

    Genul de preoti care o sa ii retrimita pe copii in cluburi, chiar si cand ei au reactii normale (http://www.gsp.ro/gsp-special/tragedie/colegii-elevului-de-15-ani-decedat-in-tragedia-din-colectiv-sint-in-stare-de-soc-nu-mai-mergem-la-concerte-in-club-462476.html) ca asta, nu-i asa, e etapa pregatitoare pentru a avea, cumva, o viata duhovniceasca si a fi martiri

  10. … de catre unul singur, de fapt, mai excentric si mai certat oricum cu fratii si cu superiorii sai, secularizat si protestantizat de mult in gandire, disperat sa obtina slava celor lumesti in absolut orice eveniment de felul acesta el pozitionandu-se SISTEMATIC impotriva Bisericii din care, cica, mai face inca parte. Fariseismul antihristic al acestor “smeriti” (vezi si Msr. Robu) este insa astazi la mare trecere.

  11. @ Ioan Rosu:

    Da, dar au zis bine si parintii Savatie si Seliste, abordand si acea parte a problemei pe care ierarhii, mult mai expusi, nu prea mai au curajul sa o faca.

  12. Pai exista si la noi un profit, al acelora care interpreteaza diferite personaje asa cum “kinderii” din State, deghizati in fantome, primesc bomboane. Probabil ca daca am fi avut mai multi evrei printre noi(nu o zic cu rautate), ar fi fost si sarbatorile noastre mai bine “comercializate”. Vedem oricum ce a ajuns Craciunul de cativa ani in coace si ce mai semnifica aceasta sabratoare dupa felul in care se calca lumea in picioare prin mall-uri in ajun de Craciun.

    M-am uitat dupa originea acelui “trick or treat” care, curios sau nu, isi are originea in Europa medievala:
    “There are myriad Christian and pagan rituals and celebrations that have taken place on or about the 1st of November each year. These occurred in virtually every English-speaking and/or Christian country. They have evolved and merged over the centuries and continue to do so. Common features of these traditions are – asking for food, dressing in disguise and a connection to the spirits of the deceased.

    The language of these traditions is heavily influenced by the naming of days in the Christian calendar. The central date of the rituals that herald the beginning of winter is the 1st of November, called All Saints Day or All Hallows Day. The following day is All Souls Day and the 31st of October is All Hallows Eve – shortened to Hallowe’en (that is, the evening before All Hallows Day).” – http://www.phrases.org.uk/meanings/trick-or-treat.html

    Acum dupa ce am citit textul de mai sus, imi dau seama cat de conectate sunt sarbatorile astea intr ele. Deci ii blamam pe americani pentru Halloween in timp ce si noi la randul nostru tinem de zeci de generatii tot felul de sarbatori pagane. Sa mai amintesc si de traditiile din noaptea de Sf. Andrei, cu lupi si strigoi?

  13. @ioan:

    Frate draga, mi se pare anormala aceasta atitudine de contradictie cu orice pret. Ti-o spun cu drag si chiar cu ingrijorare. Ma intreb realmente care poate fi starea de spirit a cuiva care s-a hotarat sa apere Halloweenul american de orice pangarire ii este adusa de fratii sai ortodocsi.

    Dar, fie, ai invins. Halloweenul, rockul, satanismul, sarbatorile pagane, capra, plugusorul, sunt toate la fel, au aceleasi efecte si, de fapt, unele dinele sunt chiar mai laudabile ca altele, respectiv rockul si Halloweenul.

  14. De acord cu @Eli.

    Nu, Eli, nu judeci pe altii, ci iti folosesti judecata – ceea ce e cu totul altceva.

    Ceea ce se intampla acum este reteta clasica: crestinii sunt atacati cu armele lor. Sub pretextul de a nu judeca aproapele (sfat pe care, culmea, au ajuns sa ni-l dea jurnalisti care numai cu asta se ocupa si din asta traiesc!), crestinilor acum li se refuza dreptul de a numi pacatul „pacat” si „virtutea” virtute. Efectiv ne este pus pumnul in gura.

    @admin:

    te contrazic aici (ma refer la o alta postare, cea cu nuantele rockului si ale satanismului). Eu nu neg ca satanismul este un fenomen izolat, dar asta nu inseamna ca nu exista si ca atunci cand intri in raza lui de actiune fara nici un fel de protectie nu risti sa …te arzi (la propriu din pacate in cazul de fata).

    Cum am spus, incep sa cred tot mai mult ca de fapt aici satansimul are un rol pur si simplu PENAL, nu doar nevazut, „energetic” sau mai stiu eu cum. Din pacate, ma indoiesc ca acest rol o sa iasa la iveala, tocmai datorita protectiei bizare de care se bucura cei implicati, dar nu in ultimul rand si a naivitatii noastre care nu stim – si e normal pe undeva, pt ca e greu sa iti imaginezi adesea cat de cumplit si bine disimulat poate fi raul – nu stim, asadar, cat de inselatoare pot fi aparentele! Cumplit de inselatoare, crede-ma!

    Am prea multa experienta profesionala ca sa nu fac chiar NICI O legatura intre cele 3 (t-r-e-i! incendii legate de unul dintre asociati si cluburile sale.Omul asta pare a fi o bomba cu ceas! Experienta, si nu intuitia, este cea care m-a invatat sistematic ca atunci cand apar astfel de „coincidente” probabilitatea ca ele sa fie accidentale este minima. Ori aici sunt si alte elemente care conduc la concluzia unei (mai degraba „unor”) maini criminale sataniste.

    Nu stiu ce intelegem noi prin crestinism: a nu judeca omul inseamna oare a lasa criminalii in libertate?? Aici vorbim, in primul rand, de un carnagiu. Prin urmare, lasand la o parte toate aspectele duhovnicesti, de o fapta penala. Cand e vorba de fapte penale, cea mai mare greseala pe care o poate face profesionistul e aceea de a dilua vina, a o intinde precum gemul pe o paine prea mare. Infractorului/infractorilor in schimb, asta le profita de minune: anonimatul la adapostul vinei colective, a „sistemului”. Denis de Rougemont atragea atentia asupra riscului „colectivizarii” prea usoare a vinei.

    Lasand la o parte dedesubturile obscure si mizerabile din spatele cluburilor, pana una alta astfel de lucruri nu s-au mai intamplat in cluburile romanesti. Aici trebuie, pur si simplu, cautati si identificati raspunzatorii – 1, 2, 5, 10 cati or fi ei. Si aflat daca este vorba de culpa sau premeditare. Despre asta discutam in fond aici. Or, pana una alta toate indiciile conduc la ipoteza unui ritual satanic, ipoteza pe care a o exclude, in aceasta speta, mi se pare pur si simplu o nesabuinta.

    Insa eu stiu ca se va face tot posibilul ca adevarul sa nu iasa la iveala, pentru ca dimensiunile lui s-ar putea sa depaseasca inchipuirile noastre. Iar noi, din pacate, cu teama noastra de a nu fi etichetati drept habotnici sau idioti, contribuim la acoperirea acestui adevar, fie din sfiala de a spune lucrurilor pe nume, fie pentru ca subestimam greutatea reala a anumitor elemente ale acestui caz.

    Latura duhovniceasca si morala desigur, raman. A nu desprinde de aici nici o morala duhovniceasca iarasi mi se pare bizar (aici nu ma adresez @admin, ci celor care ii tot dau cu „se putea intampla oriunde”). Da, si, ce sa vezi, nu s-a intamplat oriunde si oricand, ci in ajunul halloweenului, cu aceasta ocazie, intr-un club care gazduia pe baze sistematice concerte sataniste in toata regula. NICI O LEGATURA? Vorba lui Mihai S sau a lui ROMan (nu mai stiu care dintre ei, scuze..): ce-aveti, ma?

  15. Nu am prins emisiunea de la început, dar din cât am prins, R.P. s-a pliat total şi deplin pe trendul general. Halo… e ok. Ok şi spectacolul, şi recuzita. Tinerii sunt jertfe. De acord, dar aduse cui şi pentru ce? . Vinovații ? Desigur numai cei înfierați de trusturile aservite. Poziția lui Tolontan nu a primit nici o mini corecție acolo unde se cerea imperios să se facă. Bine, R.P. zis ceva sau mai bine, a încercat sa zică ceva legat de ce crede domnia sa în legatura cu evenimentul,dar să fie clar nu a fost ce spune ortodoxia. Poziția d-sale (asa am vazut-o eu), a fost să împace apa cu focul, şi concluzia finală sa fie cea dorită de realizatori.
    Durerea celor loviți trebuie mângâiată, o susțin şi eu, necondiționat. Biserica, trebuie tocmai să câştige suflete prin asta. Dar medicii nu se fac ca nu vad boala, virusul, viciul şi nu-l lovesc şi nu-l îndepartează.
    Biserica nu mai are curajul sa înfiereze pacatul? Nu mai poate să î-şi asume duritatea luptei, de frica rastignirii? .R.P. parca a încercat să spună ceva legat de aspectul spiritual al cazului, dar s-a stins şi nu a mai încercat.
    A reprezenta biserica în asemenea momente este un risc şi o raspundere uriaşă şi se cere tocmai chiar spus aceasta. Se cere aratat ce spune ea, nu ce credem şi alegem noi să spunem. Dumnezeu s-a voit reprezentat prin cineva, din moment ce organizatorul a invitat un reprezentant.
    Iubirea, la care s-au referit toți şi cu care Mihaiu şi-a încheiat programul, nu înseamnă doar ce şi la ce s-au referit dumnealor, ea înseamnă ce a spus şi a aratat Dumnezeu. Cine pazeşte poruncile şi le împlineşte acela iubeşte, porunci la care nu s-a referit nimeni.
    “Iubirea” a aratat că pacatul l-au facut terții nu actorii principali. Pacatul şi criminalii sunt incendiu, localul, patronii, şpaga, coeupția, doar, nu şi actirii principali şi genul de acțiuni.
    Asta o pot spune şi eu

  16. Ioan

    Tu stii copii costumati in draci de Sf. Andrei? Asa sarbatoreai tu „traditia” de care vorbesti? Toata lumea se deghizeaza in vampiri si vrajitoare, ne impodobim casele cu spiridusi si tigve? Facem petrecerui mascati in fantome?? Pe bune?? Ca eu nu stiam nimic de asta!

  17. Eu nu apar niciuna dintre aceste sarbatori, probabil ca m-am facut gresit inteles. Ce am vrut sa subliniez este ca si noi le avem pe ale noastre…

  18. @ ioan:

    Asa, si…? Ca sa ne simtim noi mai smeriti sau mai rusinati ca romani si ortodocsi (desi asa ceva nu are treaba cu Ortodoxia) sau mai inhibati sau ca sa relativizam si sa nivelam totul sau… care e sensul?

  19. @ioan:

    Stupefianta atitudine.

  20. @ Costy:

    Adevarul e ca e foarte greu sa fii in pielea cuiva care e aruncat in groapa cu lei a lumii de la TV. In atmosfera asta de ura si linsaj la adresa Bisericii. Te sfasie cu totii, de viu. Si sa mai ai si o functie publica din care vrei, cat inca mai poti, sa mai faci ceva lucruri bune (pentru sfintii inchisorilor, de pilda).

  21. Ioan, nu se compara ca dimensiuni. Asta e cel putin parerea mea sincera.

    Romanii nu au facut din asta o mare chestie. Obiceiuri pe la sate, reminiscente ale pagansimului – da, desigur. Dar la noi niciodata aceste „sarbatori”, ca nu stiu cum sa le zic, nu au reprezentat ce reprezinta halloween-ul in occident. Este un new entry, efectiv. Eu in copilaria mea nu am cunoscut astfel de serbari. Deci elementul cantitativ este aici cheia.

    Toamna este traditional legata de morti, de iesirea sufletelor, de zodia scorpionului etc etc.. Cine stie ce sensuri se afla aici de vreme ce aceste manifestari le gasesti cam pe toata emisfera nordica in vremea asta. Nuanta este nsa data de amploare. Probabil ca influenta mult mai mare a Bisericii a mentinut in grafic aceste manifestari la noi in tara. Poate ca sunt si alte motive. Habar n-am. Dar e cert ca ele ocupa un loc periferic, accidental la noi. Plus ca atunci cand au loc nu toti satenii se deghizeaza, ci un anumit grup care joaca un rol. Mi se pare iarasi un element important. E o parere, nu trebuie sa te retragi 🙂

  22. Admin2
    De acord cu ce spui. Aşa trebuie să abordam totul, adică cu îngaduință (şi pentru R.P.)
    DAR… totuşi…
    Aştept de ani mulți un ierarh, un teolog, un om a lui Dumnezeu, care să spună raspicat:
    -“Iubite autorități, iubiți oameni de presă, de cultură, de ştiință, asurişti, masonişti, cernişti… oameni care ştiți totul, dar nu ştiți nimic despre ortodoxie, vă rog să înțelegeți că ortodoxia nu decapitează, nu incită, nu ucide, nu-i agresivă, nu-i o primejdie pentru nimeni… . Ortodoxia însă nu este reformabilă, corectabilă sau mai ştiu eu cum. Dumnezeu nu poate fi corectat sau reformat. Ortodocşii, nu din rautate, din ură, din lipsa iubirii, din concepții medievale sau din nu ştiu ce altceva spun şi fac ce spun şi ce fac.
    Ortodocşii trebuie înțeleşi!!!
    Ortodocşiii trebuie acceptați!!!.
    Ca oameni înțeleg neputința umană, NEGREŞIT, dar în calitate de credincioşi lui Dumnezeu, nu pot spune, nici accepta pentru ei şi pentru obştea lor, fară precizarea pozițiti lor, cele contrare acestei credințe!
    Nu-i mai huliți, nu-i mai scuipați şi blamați ca pe nişte târâturi, ca pe nişte proşti sau nebuni, CĂ NU SUNT.!!!!!
    Dimpotrivă.
    ORTODOXIA NU ESTE REFORMABILĂ!!!
    Ortodoxia asta este.
    Cine nu o vrea, o poate parasi, o poate ignora!!!
    Dar au şi ei dreptul la toate cele câte au toți.
    Ortodcşii au viața lor, particularitațile lor, neputințele lor!
    Ce voiți să faceți? Sa fie cum vreți voi, dacă ei ales să fie cum le cere Dumnezeu ?
    Avem legi, justiție, auroritați laice, care cheamă pe oricine la a da socoteală de FAPTELE SALE, dar nici opinie ortodoxă nu le permiteți, comform credinței lor ?
    Acceptați islamul, budismul, ateismul, ocultismul, masonismul, de ce nu şi ortodoxia ?
    ASTA CRED EI, legat de tragedia din Colectiv, de ce nu le-o treceți cu vederea, de ce nu o ignorați?
    Oare ei nu au dreptul la o opinie ?
    Ca oameni, fiți convinşi câ înțeleg ca şi d-voastră, dar ca ortodocşi se simt datori să spună despre pacat ce este de spus după credința lor. De ce-i huliți şi respingeți ?
    Dacă sunteți mai buni decât ei, dovediți-o prin iubirea pe care o invocați şi îi veți face peieteni şi apropiați.
    Oare asta face-ți ?
    Repet. Asta este ortodoxia. Ne reformabilă.

    Cred că asta se putea spune.

  23. Inca o observatie legata de aspectele responsabilitatii.

    Ca a fost ritual satanic sau nu – desi mie mi se pare f important acest aspect, pt ca trebuie sa stim cu cine avem de-a face si pe ce tern ne aflam! – raman niste fapte: refuzul explicit al patronilor de a acoperi tavanul cu materiale ignifuge, curatarea ulterioara a buretelui de substanta ignifuga (!!) – in conditiile in care, cum observa tipul de la firma care le-a asigurat izolarea, asa ceva nu se face, nimeni nu curata buretele! – posibila curatare a buretelui cu substante inflamabile, primirea unui numar excesiv de oameni „la liber” (ce mai generozaitate! De-asta au si venit atatia!), blocarea uneia din usi, folosirea efectelor pirotehnice in astfel de conditii, asocierea unuia dintre actionari cu alte doua incendii in cluburi….lucrurile astea deja fac diferenta intre culpa si premeditare. Pt ca mai toata lumea porneste de la ideea – asa cum am facut si eu initial – ca a fost vorba de un accident nefericit. Numai ca toate aceste lucruri par sa indice altceva.

    Daca la asta adaugam concertele sataniste care par sa placa atat patronilor, denumirile casei de discuri si a cluburilor in care unii sunt actionari si, probabil, si alte elemente pe care nu le stim (vorbea cineva, de exemplu, de modul in care s-a declansat incendiul si pozitia flacarilor), deja ma tem ca avem de-a face cu actiuni in fata carora mila crestineasca, daca e gresit inteleasa, s-ar putea sa devina nimic altceva decat complicitate stupida la viitoarele crime.

    Nu spun ca asa stau lucrurile, poate gresesc, dar spun ca este evident ca sunt aici piste pe care nici un anchetator profesionist si responsabil nu le poate lasa neexplorate.

  24. Nu pot sa nu observ ceva: patriarhul nostru nu e o figura prea populara – nici printre crestinii practicanti (acuzat de masonerism, spirit afacerist etc.).

    Citeam undeva (in patericul egiptean cred) ca a suporta nedreptatea si defaimarea fara tulburare si fara judecarea autorului este precum martiriul celor trei tineri in cuptorul de foc. Domle, omul asta, la cate defaimari suporta, chiar are sanse sa devina o fiinta remarcabila in termeni duhovnicesti!

  25. Bravo, Doroteea. Sa stii ca ai dreptate. Aceeasi banuiala o am si eu. E timpul sa aparam Biserica si sa marturisim ca ne detasam de ceea ce il reprezinta pe cel rau. Daca nici on-line si pe un site ortodox nu o putem face, stam destul de rau. In ceea ce priveste colindatul de la noi, trebuie sa avem in vedere ca de Craciun este slavita Nasterea Domnului si nu e vorba de un context ambiguu si cu trimiteri catre lumea de dincolo. Chestia cu capra ramane cu cantec printre altele, dar atunci ar trebui sa luam la puricat si calusarii si discutia e interminabila si poate nu prea utila. Plugusorul si sorcova au poate un iz mai paganesc, dar sunt urari de bine, pana la urma. Poate acolo, la club, se poate ridica o biserica sau o capela, precum pe vremuri pe locul capistilor idolesti, in caz ca ajung la pocainta patronii clubului sau hotarasc cei de la putere. Dumnezeu pe toti ne asteapta, deci si pe patroni. A fost prea reusit incendiul incat sa nu intri la idei. Si gratarele alea au constituit surcelele pefecte. Poate ca nu a fost insa asa. Ce m-a surpsins in ultimele luni a fost faptul ca pe site-ul universitatii, la care am invatat si predat eu in SUA, aparea doar o mana cu degetele aratand de trei ori 6. La fel aparea in ziar Ponta cu mana sub forma aia si pe Antonia o reprezenta intr-un articol doar mana ei cu unghii negre si aratand aceeasi cifra. A fost un val de inchinari la ala rau, care mie nu mi-a scapat. Astia fiind cei mai cunoscuti. Pe EVZ, aparea ca fotografie pentru unul din articolele care faceau referinta la tragedia din zilele trecute doar un obelisc, simbol satanic rpin excelenta, si mana unuia aratand semnul diavolului. Toti astia il pupa intre corna pe tangalachi si atunci ce sa ne mai asteptam de la niste pustani. Acum trebuie deschisa gura sa marturisim. Tatal meu habar nu avea ca rockul are vreo legatura cu ceva negativ, pana am venit cu argumente si l-am convins. El inca era cu mintea pe vremea lui Elvis.

  26. @Doroteea

    “Domle, omul asta, la cate defaimari suporta, chiar are sanse sa devina o fiinta remarcabila in termeni duhovnicesti!”

    Are…doar prin jertfirea sa personala in vremurile din urma.In rest…nu comporta comparare atitudinea PF Daniel cu a marturisitorilor .
    E adevarat ca PF Daniel nu e agreat de multi preoti marturisitori,de multi crestini practicanti,de multi secularisti(dar motivul este cu totul altul,diametral opus fata de nemultumirile credinciosilor) ,insa e foarte apreciat de ecumenistii papistasi .Il considera un adevarat far.Sper sa nu fie un motiv de gadilare care sa-l traga in jos .

  27. @ioan

    Atitudinea ta e penibila.Gin generatia cu capul pe umeri doar fizic.Niciun pic de ratiune sau intuitie.Pana si papistasii demonstreaza ca Holloween-ul a fost denaturat complet.

    Altminteri,noi ca romani avem misiunea de a pastra tot ce are legatura cu peticul asta de pamant pe care traim si sa eliminam tot ceea nu ne reprezinta si nu are legatura cu traditiile si credinta noastra.A aprecia o anumita sarbatoare dintr-o tara nu e echivalent cu a o adopta batand din palme,mai ales in forme total denaturate.

    Tu esti pe principiul: “de ce nu ne uitam la noi ? “.Pai ne uitam,si stim bine ce vorbim cand deschidem gurita.

    N-ar trebui sa avem grija cand citim “Capra cu 3 iezi ” ?Nu provoaca traume copiilor?Dar ora de religie?

    Un articol pe care banuiesc ca nu l-ai citit:

    http://porcusor.blogspot.ro/2015/10/de-ce-are-succes-halloweenul-la-romani.html

    Iti raspunde la intrebarile tale in legatura cu traditiile.

  28. Pingback: Manufacturarea tragediei de la COLECTIV: VICTIME MERITUOASE, VICTIME NEGLIJATE SI UITATE. Despre dubla masura si un nou tip de cenzura: TIRANIA EMOTIONALA | Cuvântul Ortodox
  29. Ioan e mai la inceput si incearca sa inteleaga… Ce nu intelege el este ca, desi pagane si Haloween-ul si unele datini strabune de-ale noastre, cele romanesti au trecut prin 2000 de ani de periaj crestin si sunt in preajma marilor sarbatori, rezistand pe langa acestea ca reminescente ale unei culturi dinainte de crestinism, dar nefiind comerciale si avand scop mai mult cultural, legate de anumite zone ale tarii.
    Pe cand Haloween-ul in chiar originea “sarbatorii” vorbeste despre morti, lumea mortilor, despre iad si demoni, despre neacceptarea in iad a unor suflete (vezi simbolul dovleacului), este aducerea printre cei vii a ce este mai “urat”, sa zicem, din “lumea mortilor” – mai exact, din iad, pentru ca in Rai nu poti pretinde ca exista asa ceva.

    Daca Ioan cauta sincer sa inteleaga, va intelege ca NU DEGEABA BISERICA DEZAPROBA HALOWEEN-ul si sunt atatea pareri argumentate. Nu pentru ca e retrograda face Ea asta, ci pentru ca stie adevaratul pericol la care sunt supusi crestinii (si nu doar ei, ci toata suflarea vie de pe pamant!) prin aprobarea, incurajarea, invocarea, imitarea diavolilor.

    Doamne, ajuta, Ioan!

  30. Doamne ajuta!

  31. @Costy
    Dar ce sens are sa iasa un ierarh sa spuna ca si ortodocsii au dreptul la opinie???
    Se presupune ca suntem ~90% ca populatie in tara asta! Chiar suntem carpe?? Asteptam mereu sa spuna altii IN LOCUL NOSTRU ca existam, ca respiram si gandim, dar nu ne exprimam? In cazul asta, ne mai miram ca nu iese ierarhul sa ne apere? Meritam astfel de ierarhi?
    Iarta-ma (pentru tonul mai dur, poate), dar numai observatia asta n-o mai auzisem la adresa ierarhilor… Nu pot sa nu ma intreb mereu: NOI CE FACEM PENTRU BISERICA?

  32. @ daniel:

    Nu avem o parere buna despre acest monah, am mai spus-o. Prin urmare, nu il promovam catusi de putin si nu il recomandam. Iarta-ne!

  33. Asa e Forin, m-ai “ghicit”, incerc sa patrund in anumite zone, “avand dintii intelegerii de lapte”(ca sa citez din Sf Grigorie de Nyssa) 🙂
    Fratilor, eu imi cer iertare inca o data. Poate ca am un stil mai ciudat de a-mi exprima o parere personala, poate o fi si din cauza stilului asta de a dialoga online, nu stiu. De asta am si zis ca ma retrag pentru ca am realizat ca interventiile mele nu aduc nimic bun si ca e de ajunsa dezbinare de la aceasta ora din Romania pentru a ne mai dezbina si noi aici din cauza unuia cu idei putine si fixe ca ale mele 🙂

  34. @admin2:

    mai rau e ca patronii sunt acum plasati intr-o lumina de mai ca iti vine sa le plangi de mila. BOR in schimb e vinovata de tot.

    Imi pare rau ca patriarhul incepe sa simta nevoia sa se justifice. Trebuie sa ne rugam pentru Biserica si preotii nostri, pt ca n-as vrea sa-i vad incercand sa se justifice in fata unora care pur si simplu n-au chef sa auda nimic.

    Mi se pare ciudat ca toate astea se intampla la 1 an de la primul atac crunt impotriva Bisericii.

    Tare ma tem ca acest popor isi semneaza acum condamnarea la disparitie, tare ma tem.. Aceasta corabie se cam scufunda din pacate, si nu vad o iesire. Nici macar Dumnezeu nu poate interveni daca interventia Sa nu e dorita, stim cu totii asta. Momentul platii pacatelor terbile care s-au comis in aceasta tara de cel putin 50 de ani incoace ma tem ca a sosit. Groparii neamului au venit, iar neamul ii aclama si topaie in timp ce tarana il acopera de la zi la zi si nu mai e mult pana o sa ii ajunga in gura.

    In Franta, oamenii incep sa revina la credinta. In Romania, poporul si-o leapada pe-a lui. Sunt mult prea dezgustata acum, si ma tem sa nu scriu lucruri pe care sa le regret apoi. Dar pana una alta nu am chef sa ma rog decat pt Biserica noastra. M-am plictisit sa ma rog pentru oameni care nu Il vor pe Dumnezeu. Prefer sa o fac pentru cei care chiar isi indreapta fata catre El si care sunt nedreptatiti de cei dintai.

    Experimentul Pitesti are loc acum la scara larga. Ne vor lasa sa ne distrugem singuri, unii pe altii. E mult mai comod si mai nostim asa.

  35. @emanuel, eu nu am luat apararea Halloween-ului ci am vrut sa evidentiez faptul ca si noi avem unele obiceiuri mai putin ortodoxe in ograda proprie. Poate ca ar fi bine sa discutam despre ele candva in viitor.

  36. @ Doroteea:

    Ramane de vazut totusi daca e vorba despre patroni sau despre toti, cel putin.

  37. Iertare pt mesajul anterior. Da, trebuie sa ne rugam pentru toata lumea, si pt vrajmasi, si mai ales pentru cei care ne sunt vrajmasi din simpla ignoranta. Sau poate doar pt noi insine, sa nu ne scufundam la randul nostru in acest mare val de ura.

    Acest eveniment lugubru continua sa reverbereze, era o naivitate sa credem ca s-a incheiat.

    Iar daca numarul mortilor ajunge la 34 si se opreste acolo….chiar ca te ia cu ameteli!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare