PROIECTUL DE LEGE TOTALITAR AL PODEMOS care ar putea transforma SPANIA intr-un LAGAR GAY DE CONCENTRARE. Obligativitatea ideologiei LGBT, impusa in SCOLI, SPITALE, MASS-MEDIA, peste tot! Proiectul contine si regula INVERSARII SARCINII PROBATIUNII, anihiland statul de drept/ CENZURA dementa a FACEBOOK depaseste orice limite: pagina “REFERENDUM PENTRU ROMÂNIA” – avertizata pentru postarea privind LEGEA PODEMOS! (update)

1-11-2017 21 minute Sublinieri

ORWELL E AICI: ADEVARUL INCEPE, PUR SI SIMPLU SA FIE INTERZIS, PE RETELELE SOCIALE, IAR LIBERTATEA DE INFORMARE ANULATA!

UPDATE

Realitatea este că povestea asta cu propaganda rusească și cu manipularea prin așa zisele fake-news e apă de ploaie față de propaganda și manipularea stăpânilor noștri.

Ieri Facebook a șters o postare a paginii Referendum pentru România ce cuprindea conținutul tradus al proiectului de lege privind combaterea discriminării persoanelor BLGT pus în dezbaterea Parlamentului spaniol de extremiștii de la PODEMOS, precedat de un scurt comentariu critic (ceva gen “proiect totalitar”).

Astăzi, Facebook a suspendat contul reprezentantului CpF Mihai Gheorghiu, care postase din nou, de data aceasta pe pagina proprie, același proiect de lege, fără alt comentariu.

Aici nu era nicio știre falsă, de vreme ce era reproducerea unui proiect de lege.

Nu era propagandă rusească; și chiar dacă ar folosi în vreun fel Rusiei, conținutul postării era reproducerea unui proiect de lege din Parlamentul Spaniei, caz în care simpla existență a acestui proiect folosește deopotrivă Rusiei, dar asta nu ne anulează dreptul la a fi informați sau a informa.

Nu era hate-speech: în primul caz era doar un comentariu critic, chiar dacă polemic, dar fără a instiga la violență sau la ură; dezaprobarea nu este hate-speech.

Toate aceste subiecte: hate-speech, fake-news, dezinformare și propagandă rusească se dovedesc a fi nu altceva decât paravanul premeditat sau simpla înșelare în care se află liderii occidentali, pentru a institui controlul gândirii și exprimării.

Iar asta nu face bine nimănui, fie activist, fie opozant, fie neutru și indiferent de orientarea sexuală, sex, rasă sau religie.

În postările șterse nu era decât simpla reproducere a textului unui proiect de lege oficial.

Dacă a fost șters ca fiind discurs al urii sau ca știre falsă, e clar:
parafrazându-l pe Orwell, pentru noul sistem care încearcă să se înrădăcineze,

Libertatea este Sclavie

și

Adevărul este Minciună.

Later edit: contul lui Mihai Gheorghiu a fost deblocat.

Cătălin Mareş Am postat și eu textul și am observat că a dispărut.

Lorelai Matei Si eu la fel am pus pe pagina mea pentru ca nu am avut timp sa citesc toata legea, iar azi a disparut.

Maria Apsan Și eu l-am postat cu un comentariu și au dispărut…

PROIECTUL DE LEGE PODEMOS

Parlamentul din Spania are in vedere adoptarea unui proiect de lege al partidului de stanga PODEMOS care, sub pretextul combaterii discriminarii persoanelor LGBTQ, instituie, de drept si de facto, o ordine totalitara si de reeducare agresiva a tuturor aspectelor vietii publice si sociale.

Proiectul de lege, care a trecut, favorabil, de etapa preliminara, este in atentia parlamentarilor spanioli si beneficiaza de sustinerea tuturor fortelor politice, cu exceptia conservatorilor. Sansele de a fi adoptata, insa, sunt destul de mari, de vreme ce conservatorii au mai cedat, anterior, unor proiecte de lege similare.

Proiectul de lege prevede infiintarea unei agentii speciale de stat insarcinata cu misiunea de a promova ideologia LGBT in scoli, spitale, sport, locuri de munca, administratie, mass-media, evenimente publice, familie. Ca si cum nu era de ajuns, proiectul de lege instituie o regula totalitara la modul propriu: regula inversarii sarcinii probei sau a obligatiei probarii (vezi art. 74). Conform acestei reguli, sacrina de a proba intr-un litigiu nu mai tine de acuzator, ci de parat, de acuzat, care trebuie sa demonstreze ca e nevinovat. Cu alte cuvinte, prezumtia de nevinovatie este eliminata, acuzatul trebuind el sa probeze ca acuzele sunt nefondate si nu invers, asa cum a fost si este valabil intr-o ordine de drept normala!

Draftul creeaza, de fapt, un grup privilegiat care, pe langa beneficii sociale, este dotat si cu arme juridice de represiune asupra altor grupuri sociale. Amenzile pentru ceea ce legea considera discriminare sunt uriase, de zeci de mii de euro, si se pot da pentru orice imagini sau exprimari considerate ofensatoare – in special cele de pe internet.

In concret, daca va deveni lege, proiectul obliga scoala sa includa lectii despre LGBT inca din ciclul primar, obliga reeducarea profesorilor cu privire la homosexualitate si transsexualitate, precum si la familia LGBT, obliga editarea de materiale didactice care sa puna intr-o lumina pozitiva personaje gay. 

Vor fi acordate beneficii materiale, constand in diferite inlesniri fiscale, angajatorilor care angajeaza sau promoveaza persoane LGBT. 

In ceea ce priveste serviciile sanitare, se mentioneaza garantarea tratamentului chirurgical si hormonal inclusiv minorilor.

PODEMOS este o miscare de stanga pe modelul SYRIZEI din Grecia. Exista si in Romania o organizatie care se revendica de acest nou val de miscari stangiste asa-zis alternative, DEMOS, din care fac parte multi activisti anti-Coalitia penru Familie. 

Textul integral al proiectului de lege din Spania a fost postat, de curand, pe pagina de Facebook Referendum pentru România. Postarea a fost stearsa, iar pagina a primit avertisment din partea Facebook pentru ca ar incalca regulile comunitatii (!). De asemenea, mai multi utilizatori de Facebook, printre care si liderii CpF, au reclamat ca postarile care contineau textul proiectului de lege le-au fost sterse de catre Facebook.

Redam, mai jos, proiectul de lege tradus pentru siteul Referendum pentru România. Cititi-l cu atentie, caci este vorba despre lumea in care ne putem trezi maine, descoperind ca nu e un cosmar, ci o realitate. Iar intr-o lume guvernata de o astfel de lege, proiectul de referendum al CpF ar trece drept ”infractiune foarte grava”, ar fi amendabila cu zeci de mii de euro, iar cei implicati ar suferi repercusiuni drastice pe plan social. 

Cuvantul Ortodox

 

CAMERA DEPUTAȚILOR

LEGISLATURA XII

SERIA B: PROPUNERILE DE LEGE pentru 12 mai 2017 nr. 1222 – pag. 1

BULETINUL OFICIAL AL ADUNĂRII GENERALE

PROIECTUL DE LEGE 122/000097

Propunere de lege împotriva discriminării pe criteriul orientării sexuale, al identității, al exprimării de genul, al particularităților sexuale, în favoarea egalității sociale pentru lesbiene, homosexuali, bisexuali, transsexuali și persoane hermafrodite.

Prezentată de Grupul Parlamentar Unidos Podemos (Uniți Putem)-En Comu Podem-En Marea

STRUCTURA LEGII

TITLU PRELIMINAR: Dispoziții generale

TITLUL I. Capitolul I. Organizare administrativă.

TITLUL II. Politici publice privind garantarea egalității sociale și nediscriminarea persoanelor LGTBI pe criteriul orientării sexuale, al identității sau exprimării de gen sau al particularităților sexuale.

Capitolul II. Despre protecția socială

Capitolul III. Măsuri în Sectorul sănătății publice

Capitolul IV. Măsuri în Mediul familial

Capitolul V.  Despre violența în interiorul genului

Capitolul Vi. Despre administrarea justiției și protecția legală

Capitolul VII. Măsuri în sectorul Educației

Capitolul VIII. Măsuri în domeniul muncii

Capitolul IX. Măsuri privind copiii și tinerii

Capitolul X. Măsuri în domensiul divertismentului, culturii, educației, activităților de relaxare și sportive

Capitolul XI. Despre recunoașterea drepturilor

Capitolul XII. Centrul Național pentru Memoria LGTBI.

Capitolul XIII. Despre azil și măsuri de cooperare internațională

Capitolul XIV. Despre comunicații și media

Capitolul XV. Ordine publică și deprivarea de libertate

Capitolul XVI. Despre Forțele Armate

Capitolul XVII. Despre administrația publică

Capitolul XVIII. Despre trans-identitate și inter-sexualitate

Capitolul XIX. Norme privind încălcarea drepturilor și penalități

Dispoziții adiționale

Dispoziții derogatorii

Dispoziții finale

Articolul 1. Scopul

  1. Scopul acestei legi este să stabilească și să reglementeze principiile, măsurile și resursele ce vor garanta deplin dreptul la egalitate efectivă și reală pentru homosexuali, lesbiene, bisexuali, transsexuali, persoane cu identitate de gen diferită și hermafrodiți, precum și pentru urmașii acestora, prin prevenirea, corectarea și eliminarea tuturor discriminărilor pe criterii de orientare sexuală, expresie și identitate de gen, particularități sexuale, în sectoarele publice și private, la orice vârstă, în sfera privată și publică, precum și la locul de muncă, în mediul social, economic, cultural, al sănătății și educației.
  2. Obiectivul acestei legi este să stabilească și să reglementeze condiții adecvate pentru ca drepturile lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor, transsexualilor, persoanelor cu identitate diferită de gen și hermafrodiților, precum și ale urmașilor acestora sau ale grupurilor în care se integrează, să fie reale și efective; să faciliteze participarea și reprezentativitatea în toatea sferele vieții sociale și să contribuie la depășirea stereotipurilor ce afectează negativ percepția socială a acestor grupuri de persoane.

 

Articolul 2. Domeniul de aplicare

  1. Această lege se va aplica oricărei persoane fizice și juridice, din sectorul public sau privat, indiferent de statutul personal sau juridic în care se găsește persoana, fără încălcarea prevederilor legislației internaționale în vigoare, a tratatelor internaționale aplicabile în domeniu, sau a oricărei legislații în vigoare.
  2. Administrația Publică trebuie să garanteze îndeplinirea și aplicarea acestei legi, să promoveze condițiile care să o facă deplin efectivă în cadrul sferelor sale de competență.

 

Articolul 3. Definiții

  1. În sensul acestei legi, anumiți termeni sunt definiți după cum urmează:
  2. a) <Orientare sexuală>: Facultatea de a simți dorință, afecțiune, atracție (fizică sau afectivă) pentru o altă persoană, indiferent că e vorba de angajarea în practici sexuale cu pesoane de alt gen (orientare sexuală de natură heterosexuală), de același gen (orientare sexuală de natură homosexuală), sau indiferent de genul celeilalte persoane (orientare sexuală bisexuală).
  3. b) <Identitate de gen>: Experiența/Conștientizarea internă și individuală a propriului gen în conformitate cu modul în care persoana îl percepe, inclusiv a propriului corp sau a altor expresii ale genului, precum îmbrăcămintea, manierele și modul de exprimare. O astfel de experiență poate presupune modificarea înfățișării sau a funcțiilor corpului prin intervenții medicale și chirurgicale și de altă natură, atâta vreme cât acestea sunt alese în mod liber de persoana interesată.
  4. c) <Transsexual>: orice persoană a cărei identitate de gen nu corespunde cu genul (care i-a fost) atribuit la momentul nașterii.
  5. <Hermafroditism>: Situația în care o persoană prezintă la naștere anatomia sexuală, organe reproductive sau tipar cromozomial ce nu corespund conceptelor social stabilite de bărbat și femeie.
  6. e) <LGBTI>: Un acronim ce se referă la lesbiene, homosexuali, transsexuali, bisexuali și hermafrodiți. Urmașii persoanelor din acest grup sunt de asemenea incluși în acest grup, precum și acele persoane care nu se identifică în mod necesar ca heterosexuale sau bisexuale.
  7. f) <LGBTI-fobia>: Respingerea, repudierea, prejudicierea, discriminarea lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor, transsexualilor și persoanelor hermafrodite și identitate diferită de gen.
  8. g) <Expresia de gen>: Exteriorizarea identității de gen a unei persoane, inclusiv exprimarea identității și personalității prin limbaj, înfățișare, alegerea numelui, precum și alte forme de exprimare a atracției sexuale pentru un gen specific.
  9. h) <Realitatea identității diferite de gen>: termen global ce definește o persoană a cărei identitate de gen, expresie de gen și comportament nu se identifică din punct de vedere social cu genul cu care s-a născut. Spre deosebire de transsexuali, aceste persoane nu au o identitate de gen binară și nu simt nevoia să își ajusteze/conformeze identitatea și așteptările sociale. Acest termen se referă la cei care se identifică pe sine ca travestiți, poponari, ciudați sexuali, regine sau alte genuri definite non-normative.
  10. i) ) <Persoane cis-sexuale>: Acele persoane care se identifică pe sine cu genul ce le-a fost atribuit la naștere.
  11. j) <Copii sau persoane cu un comportament de gen non-normativ>: Minori (sau oricine, de orice vârstă) al căror comportament, mod de a se îmbrăca, mod de a se identifica pe sine, etc., nu corespunde așteptărilor culturale de la genul care le-a fost atribuit. Aceștia pot fi transsexuali sau cu identitate diferită de gen, dar nu obligatoriu.
  12. k) <Familii LGBTI>: homosexuali, lesbiene, transsexuali, bisexuali, hermafrodiți având copii sau minori în custodie. Aceștia sunt incluși în colectivul LGBTI și sunt susceptibili să li se aplice discriminări similare.

 

Articolul 7.3 Principii de bază/directoare în sectorul Sănătății

  1. b) Nimeni nu va fi obligat să se supună unui tratament, unei proceduri medicale sau unui examen psihologic care îi limitează libertatea de a-și determina propiriul gen. Serviciile medicale oferite transsexualilor sau persoanelor cu identitate diferită de gen nu se vor acorda sub eticheta patologiilor și se bazează pe principiile codeciziei și a consimțământului informat.
  2. c) Orice profesionist care oferă servicii medicale în sectorul public e obligat să ofere egalitate de tratament persoanelor LGBTI.
  3. d) Terapiile cu scopul de a inversa orientarea sexuală sau identitatea de gen a unei persoane sunt interzise, chiar dacă individul interesat sau reprezentanți săi legali și-au dat consimțământul.
  4. e) Agenția pentru Sănătate Publică va promova instruirea profesioniștilor în domeniul diversității și non-discriminării și trebuie să aibă în vedere/să țină cont de nevoile de sănătate publică spcifice persoanelor LGBTI, inclusiv de drepturile lor sexuale și reproductive. În plus, este necesară adaptarea formularelor pentru a reflecta diversitatea existentă a diversității afectiv-sexuale în cadrul genului și al familiei.

 

CAPITOLUL 1

Despre organizarea administrativă

Articolul 8. Agenția de Stat împotriva discriminării pe criteriile orientării sexuale, a identității de gen, a expresiei de gen și a particularităților sexuale.

  1. Agenția de Stat împotriva discriminării pe criteriile orientării sexuale, a identității de gen, a expresiei de gen și a particularităților sexuale se va constitui ca o entitate de drept public, cu propria identitate juridică și cu prerogative complete în sfera publică, privată și națională și va acționa independent fată de Administrația publică în exercitarea propriilor funcții.

2.b. Se va ghida după prevederile din propria lege și propriul statut, ce vor fi aprobate de guvern prin Decret Regal. Acest organism va avea ca obiectiv nediscriminarea persoanelor pe criteriul orientării sexuale sau a identității de gen.

  1. Funcții:

Agenția de Stat are resonsabilitatea de a iniția proceduri, din proprie decizie sau la cererea unui terț, de a inspecta, instrui, decide și executa proceduri disciplinare pentru încălcarea acestei Legi.

Agenția va colabora cu Ministerul de Finanțe, al Aprării Publice și alte organisme publice.

Agenția va redacta un consimțământ obligatoriu pentru reglementările ce vor decurge din această Lege.

Agenția este obligată să informeze cu privire la Planul Național privind tratamentul egal pentru persoanele LGBTI

Articolul 9. Comisia Interminsterială pentru politici LGBTI.

Guvernul va înființa o Comisie Interminsterială pentru politici LGBTI, cu scopul de a coordona executarea acestora în sfera politicilor LGBTI în cadrul diverselor instituții. Această Comisie va fi parte a Ministerului pentru Sănătate, Servicii Sociale și Egalitate.

 

CAPITOLUL III

Măsuri în sectorul Sănătății

Articolul 16. Administrația Generală a Statului și Guvernele Regionale ale diverselor Comunități Autonome ale Spaniei, prin intermediul propriilor competențe vor:

  1. a) se vor asigura că politicile privind sănătatea publică vor manifesta respect față de persoanele LGBTI și că nu vor trata afecțiunile acestora (direct sau indirect) ca și cum ar reprezenta o patologie.
  2. d) crea mecanisme de participare a persoanelor, entităților și asociațiilor LGBTI la politicile care au legătură cu sănătatea sexuală și reproductivă.
  3. e) garanta studierea, cercetarea, investigarea și dezvoltarea unor politici specifice privind sănătătatea pentru persoanele LGTBI.
  4. f) promova dintre diferitele straturi de instituții medicale pe acele instituții medicale și practici psihologice legitime și respectuoase, în niciun fel ostile în privința orientării sexuale, identității de gen, expresiei de gen și particularităților sexuale.
  5. g) recunoaște dreptul de a accesa mijloace preventive – pentru a garanta o mai mare siguranță a practicilor sexuale, a evita bolile cu transmitere sexuală și tratamentul necesar acestora – și promovează folosirea acestor mijloace.
  6. h) recunoaște dreptul la prevenire, diagnosticare corectă și tratament integrat în funcție de domeniul de aplicare al serviciilor disponibile, ținând cont de expertize, conform celor mai noi descoperiri științifice.
  7. i) include în mod expres realitatea colectivului LGTBI în campaniile de educație sexuală și prevenție a bolilor cu transmitere sexuală, cu atenție specială acordată HIV în contextul relațiilor sexuale. Vor exista campanii de informare privind profilaxia.
  8. j) garanta că profesioniștii din domeniul medical vor avea instruirea necesară și adecvată în chestiunea diversității sociale și a diversității de gen, a diversității familiale, precum și nevoile specifice ale asistenței medicale pentru persoanele LGTBI.
  9. k) crea echipe coordonate de specialiști în domeniul medical ce vor garanta tratamentul nediscriminatoriu pentru persoanele LGTBI ce sunt beneficiare ale serviciilor sistemului de sănătate publică, cu atenție specială acordată persoanelor transsexuale, cu identitate diferită de gen și hermafrodite.
  10. i) asigura că profesioniștii în domeniul asistenței medicale, care detectează o situație de violență discriminatorie exercitată împotriva unei persoane pe criteriul orientării sexuale, identității și expresiei de gen sau a particularităților sexuale, vor informa despre aceasta autoritățile competente. În acest scop, va fi dezvoltat un protocol de acțiune.

Articolul 18. Atenție medicală acordată femeilor lesbiene și bisexualilor.

  1. Administrația Generală a Statului și Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe, vor promova executarea programelor și protocoalelor specifice ce răspund nevoilor femeilor lesbiene, persoanelor bisexuale și transsexuale, în ceea ce privește sănătatea sexuală și reproductivă.
  2. Tuturor femeilor li se va garanta accesul la tehnicile de reproducere asistată în toate centrele medicale și spitalele statului spaniol ce au în compunere un departament de reproducere umană. Acesta va avea loc indiferent de orientarea sexuală, identitatea și expresia de gen a acestora.

Articolul 19. Drepturi sexuale și reproductive

i.b. Asistența medicală și ginecologică vor include, în toate cazurile, organele rezultate în urma intervențiilor medicale suferite de persoanele transsexuale și cu identitate diferită de gen.

  1. În cazul persoanelor transsexuale și cu identitate diferită de gen, ele pot avea acces la tehnnicile de înghețare ale țesutului gonadic și ale celulelor reproductive pentru a face posibilă obținerea acestora în aceleași condiții ca și ceilalți beneficiari, înainte începerii oricărui tratament care ar putea compromite capacitatea reproductivă a acestora.

Articolul 20. Principii directoare în asistența medicală  pentru persoanele transsexuale și cu identitate diferită de gen

  1. Asistența medicală se va baza pe o perspectivă non-patologică, ceea ce înseamnă că experiența transsexuală și a identității diferite de gen nu reprezintă o boală, o anomalie sau o dereglare, ci o parte a diversității umane. Personalul de asistență medicală va ține legătura cu persoana în privința dezvoltării identității pentru care persoana a optat. Orice test, exploratoriu sau psihologic menit să determine condiția unei persoane transsexuale, cu identitate diferită de gen sau orice altă practică medicală care limitează sau restricționează această libertate este interzisă.
  2. Nimeni nu va fi obligat să se supună unui tratament, unei proceduri medicale, unui examen psihologic sau psihiatric pe care nu îl dorește sau care îi limitează sau restricționează libertatea la autodeterminare a genului.
  3. continuarea asistenței medicale pentru transsexuali și persoanele cu identitate diferită de gen va include crearea unor indicatori privind urmărirea, rezultatele tratamentelor, intervențiilor care au avut loc , cu detalii asupra tehnicilor folosite, complicațiilor și reclamațiilor ce ar putea să apară, precum și a unor indicatori privind evaluarea calității asistenței medicale. Pentru a elabora aceste statistici, va fi creată o bază de date automată, al cărei autor va fi Serviciul de Asistență Medicală corespunzător, în termenii prezenți în normativele de aplicare.

Articolul 20 bis. Beneficii incluse

  1. Administrația Generală a Statului și Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe vor garanta includerea, atenția și asistența în cadrul domeniului de aplicare specific serviciilor medicale pentru transsexuali și persoane cu identitate diferită de gen.
  2. În interiorul propriilor competențe, acestea vor furniza asigurare și acoperire pentru procesul de reatribuire sexuală în conformitate cu domeniul de aplicare al acestora în fiecare caz. Transsexualii și persoanele cu identitate de gen diferită care au peste 16 ani vor putea furniza propriul consimțământ informat, cu scopul de a beneficia de o reatribuire sexuală pe cale chirurgicală. Din momentul în care au ajuns la pubertate li se va permite să-și dea propriul consimțământ informat pentru a accede la tratamentul cu blockeri hormonali și la terapia de înlocuire a hormonilor.
  3. În conformitate cu propriile competențe, toate serviciile medicale vor include intervențiile necesare și existența unui număr suficient de specialiști pentru derularea procesului de tranziție, inclusiv a intervențiilor chirurgicale. În cazul minorilor, acesta va include tratamentul hormonal la debutul pubertății cu scopul de a evita dezvoltarea unor trăsături sexuale secundare indezirabile, și pe parcursul desfășurării terapiei de înlocuire a hormonilor, atunci când există dovezi că transformările corpulului nu corespund cu vârsta biologică a persoanei, cu scopul de a ajuta dezvoltarea dorită a caracteristicilor secundare.
  4. Transsexualii și persoanele cu identitate diferită de gen care doresc aceasta, vor avea acces la servicii și ajutor psihologic în cabinete de asistență primară sau orice alt serviciu specializat, fără a fi obligați să se supună unei examinări psihologice prealabile.

CAPITOLUL IV

Măsuri cu privire la mediul familial.

Articolul 24. Protejarea diversității familiale.

  1. Administrația Publică trebuie să stabilească mecanismele necesare astfel încât documentația administrativă va fi adecvată și adaptată relațiilor afectuoase ale persoanelor LGTBI și caracterului eterogen al familiei.

Articolul 25. Promovarea și susținerea familiilor LGTBI

  1. Vor fi stabilite de către Administrația Publică programe de informare, în cadrul centrelor de educație/școlilor cu scopul de a disemina/propaga diferite realități afective, de gen și de a combate discriminarea pe criterii sexuale, de identitate de gen, expresie de gen sau particularități sexuale.

CAPITOLUL VI

Despre administrarea justiției și protecția legală

  1. Guvernul și Consiliul General al Puterii Judecătorești al Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe vor adopta măsurile necesare pentru asigurarea respectului față de diversitatea sexuală și de gen.
  2. Judecătorii, magistrați, consultanții juridici și avocații Administrației Judecătorească/Justiției, doctorii, legiștii, psihologii, asistenții sociali și echipele tehnice, funcționarii publici și restul personalului aflat în serviciul Administrației judecătorești, precum și agenții Forțelor de ordine vor acorda transsexualilor și persoanelor cu identitate diferită de gen, un tratament conform identității asumate.
  3. În cazul în care formularul are rubrici separate pentru fiecare gen, determinarea acestuia se va decide pe baza identității de gen asumate, spre exemplu, în cazul violenței masculine, chiar dacă procesul de rectificare a sexului nu a fost încă declarat în Registrul de stare civilă.
  4. Documentele, chestionarele și formularele ce trebuie completate trebuie redactate astfel încât să respecte diversitatea sexuală și de gen.

Articolul 32. Instruirea.

  1. Guvernul și Consiliul General al Puterii Judecătorești al Comunităților Autonome, în interiorul propriilor competențe vor asigura instruirea obligatorie și vor pune un accent special pus pe diversitatea sexuală și de gen, violența în interiorul genului, violență și infracțiunile generate de ură, care au ca mobil orientarea sexuală, identitatea de gen și particularitățile sexuale, în cadrul cursurilor organizate pentru judecători, magistrați, consultanți juridici și avocații Administrației Judecătorești/Justiției, doctori, legiști, psihologi, asistenți sociali și echipe tehnice, funcționari publici și restul personalului aflat în serviciul Administrației judecătorești, precum și agenții Forțelor de ordine ai statului.
  2. Același instructaj va fi asigurat și agenților de securitate/ordine ai serviciilor private.
  3. Consiliul General al Asociațiilor de Drept Spaniole, Consiliile Autonome ale Asociațiilor de Drept și ale Barourilor de avocați care facilitează servicii legale gratuite și asistență pentru persoanele care au fost arestate, se vor asigura că avocații care oferă aceste servicii au urmat un curs specific privind diversitatea sexuală și de gen, ceea ce va asigura o consultanță profesionale și eficientă în probleme de violență în interiorul genului și infracțiuni generate de ură.

CAPITOLUL VII

Măsuri în sectorul educației

Articolul 40. Un plan extensiv în domeniul educației și diversității

  1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor trebui să conceapă un plan extensiv de educație, în care se va urmări implementarea non-discriminării și va fi asigurat respectul pentru diversitatea sexuală, de gen și familială, într-o manieră interdisciplinară, în toate situațiile.
  2. Pentru implementarea acestor planuri, Administrația calificată va pune la dispoziție cursuri pentru conștientizarea corpului profesoral în cadrul unor centre permanente de instruire pentru profesori. Realitatea LGTBI și diversitatea familial vor fi implementate cu regularitate în programa de studiu a acestora.
  3. Ca măsuri minime, planul extensiv va conține următoarele puncte:
  4. a) În termeni generali, pe toate nivelurile și subiectele, adoptarea de exerciții și exemple care includ diversitatea sexuală și de gen, precum și diversitatea familial.
  5. b) includerea diversității familiale în educația copiilor.
  6. c) atenție acordată diversității sexuale, de gen și familial în cadrul unor materii precum „Cunoașterea mediului înconjurător”, în ciclul primar.
  7. d) studierea istoriei mișcării LGTBI, ca subiect de studiu în ciclul gimnazial.
  8. Vor fi create și promovate programe de coordonare între sistemele sanitar, social și educațional pentru detectarea și intervenția în cazul situațiilor de risc, atunci cand este pusă în pericol dezvoltarea extensivă a minorilor cu identitate de gen diferită sau a minorilor cu exprimare de gen non-normativă.

Articolul 41. Instruirea profesorilor

  1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor oferi o instruire care să garanteze conștientizarea și intervenția adecvată a profesioniștilor în domeniul educației, astfel încât aceștia să fie în măsură să elaboreze planuri de educație bazate pe respectful pentru diversitatea sexuală și de gen.
  2. Va fi evaluată atenția acordată diversității sexuale, de gen și familiale, în cadrul examenelor de admitere în corpul profesoral/didactic.

Articolul 42. Activități de conștientizare pe probleme de diversitate sexuală, de gen și familială, pentru tații și mamele elevilor.

Vor fi promovate seminarii și campanii de conștientizare de către centre educaționale, pe tema diversității sexuale și de gen, atât pentru elevi, cât și pentru părinți sau tutori.

Articolul 44. Dreptul la identitate sexual și de gen.

Colectivele de elevi, precum și corpul didactic și cel administrativ, care apelează la serviciile unui centru al sistemului național de educație, ale unui centru de educație – public sau subvenționat – , ale unui centru de instruire, de antrenament, sportiv, sau orice activitate de divertisment, au dreptul să:

  1. Își exteriorizeze propria identitate de gen. Înfățișarea fizică, alegerea ținutei, accesul și utilizarea facilităților respectivului centru vor fi respectate în conformitate cu genul asumat de către persoană.
  2. Își folosească în mod liber numele ales și care va fi reflectat în documentele administrative ale centrului, în special în cele care presupun expunere publică, precum sunt listele de elevi, recensămintele claselor, electorale sau ale alegerilor administrative.

Articolul 45. Material didactic cu respect pentru diversitatea sexuală, de gen și familială

  1. 1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor garanta prezentarea unor exemple pozitive LGTBI în materialele școlare, într-o manieră care este naturală, respectuoasă și interdisciplinară în cadrul tuturor claselor și nivelurilor sistemului educațional, în conformitate cu materiile și vârstele.
  2. Librăriile școalare vor conține cărți cu teme LGTBI, potrivite elevilor de toate vârstele.

Articolul 46. Despre universități.

  1. Vor fi promovate cercetări teoretice aprofundate pe tema identității de gen sau a diversității sexuale și de gen.
  2. Vor fi create departamente specifice, dotate cu personal, spații și suficiente resurse financiare, pentru a garanta respectul pentru diversitatea sexuală și identitatea de gen în toate campusurile și spațiile universitare.
  3. Vor fi incluse în curricula oficială materii specifice și cursuri despre realitatea LGTBI.
  4. Universitățile vor instrui personalul și studenții facultăților în privința diversității sexuale și a identității de gen.

CAPITOLUL VIII

Măsuri în sectorul muncii

Articolul 49. Despre promovarea angajării persoanelor transsexuale și cu identitate diferită de gen.

  1. Vor fi prevăzute reduceri la impozite, garanții și subvenții în toate contractele de angajare care conțin anumite tipuri de criterii privind egalitatea de șanse/oportunități. Reducerile vor presupune măsuri directe, precum reduceri ale impozitului pe venit; sau măsuri indirecte, precum reducerea impozitului pe venit, dedusă la sursă, în primii 5 ani ai contractului, alături de alte măsuri.

CAPITOLUL IX

Măsuri privin copii și tinerii

Articolul 57. Va fi implementată educația privind diversitatea sexuală, de gen și familială pentru instructorii de copii și tineret.

CAPITOLUL X

Măsuri în domeniul divertismentului, culturii, petrecerii timpului liber, educației și sportului

Articolul 58. Despre cultură și divertisment

  1. Diversitatea sexuală, identitatea și expresia de gen, trebuie să reprezinte părți ale unei culturi înglobante și diverse ce apără drepturile fiecărui individ. Vor fi adoptate măsuri care să garanteze non-discriminarea pe criteriul orientării sexuale, ale identității și expresiei de gen sau al particularităților sexuale, în domeniul culturii și divertismentului.
  2. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor adopta măsuri pentru a sublinia și promova diversitatea sexuală, identitatea și expresia de gen în domeniul culturii și al divertismentului prin:
  3. a) emisiuni și producții cultural pentru toate vârstele
  4. b) competiții culturale și expoziții
  5. c) evenimente sportive
  6. d) colecții documentare
  7. e) proiecte legate de recuperarea memoriei istorice
  8. f) materiale de studiu în educație non-formală
  9. g) activități recreative și divertisment
  10. h) sărbătorirea unor date commemorative
  11. i) spectacole, festivități folclorice și tradiționale
  12. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor garanta existența unui fond documentar în biblioteci pe subiectul LGBTI, care să promoveze și să disemineze diversitatea sexuală și identitatea de gen. În bibliotecile municipale, din orașe cu peste 20 000 de locuitori existența fondurilor destinate acestui subiect va fi obligatorie și va fi reglementată de Centrul Național pentru Memoria Istorică LGBTI – instituție reglementată în cuprinsul prezentei legi.
  13. Administrația Generală a Statului, a Comunităților/Regiunilor autonome și autoritățile locale în cadrul propriilor competențe, vor adopta măsurile necesare pentru a preveni actele de discriminare pe criteriul orientării sexuale și al identității și expresiei de gen, sau al particularităților sexuale, în cadrul spectacolelor și activităților culturale.
  14. Administrația Generală a Statului, a Comunităților/Regiunilor autonome și autoritățile locale în cadrul propriilor competențe, vor promova vizibilitatea LGBTI în spațiul public, așezând monumente sau denumind străzi după aceasta.
  15. Administrația Generală a Statului, a Comunităților/Regiunilor autonome și autoritățile locale în cadrul propriilor competențe, vor promova cunoașterea și aplicarea corectă a dreptului de acces în domeniul restaurantelor și divertismentului, astfel încât acest drept nu este aplicat într-o manieră discriminatorie față de persoanele LGBTI.

CAPITOLUL XII

Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI

Articolul 62. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI

  1. Va fi creat Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI.
  2. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va fi conectat cu Sistemul național de biblioteci și Arhiva Națională de Filme
  3. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va găzdui arhive, înregistrări, documente, inclusiv audio-vizuale, ale organizațiilor LGTBI și ale sectoarelor LGTBI și documentație de Memorie Istorică, precum și istoria represiunii persoanelor LGTBI în Spania.
  4. Fondurile documentare care vor fi păstrate în Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI vor fi deschise accesului liber pentru toți cetățenii.
  5. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va promova diseminarea și activitatea de cercetare privind recuperarea Memoriei Istorice LGTBI și va publica materiale conexe acesteia.
  6. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va putea ajunge la un acord cu Ministerul Educației privind publicarea unor cărți specifice privind LGTBI.
  7. Centrul Național pentru Memoria Istorică a LGTBI va fi în măsură să stabilească protocoale de colaborare cu organizațiile de Memorie Istorică din Spania și cu festivalurile de film LGTBI, pe tot cuprinsul teritoriului național.

CAPITOLUL XIV

Media și Comunicațiile

Articolul 65. Tratament egal privind informațiile și comunicațiile.

  1. Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor urmări, în propriile media și comunicațiile publice, precum și în cele care primesc susținere financiară sau finanțare publică din partea Administrației, conștientizarea și diseminarea și transmisiunea privind diversitatea sexuală, expresia și identitatea de gen, transmițând un conținut care va veni în ajutorul unei percepții lipsite de stereotipuri a acestui grup, precum și în ajutorul cunoașterii și difuzării nevoilor și realității persoanelor LGBTI.
  2. Recomandările privind terminologia lingvistică și expresia vor fi stabilite precum și tratamentul și utilizarea unor imagini și fotografii cu referire la orientarea sexuală, identitatea și expresia de gen.
  3. Conținutul transmisiunilor și al materialelor publicitare va fi supravegheat astfel încât acestea să fie respectuoase la adresa persoanelor LGTBI.
  4. Media și comunicațiile vor fi supravegheate astfel încât acestea să includă în programele lor pentru toate categoriile de vârstă, diversitatea orientărilor sexual, a expresiei și identitățiii de gen, inclusiv diversitatea familială LGTBI.

Articolul 66. Codul Deontologic

Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor urmări ca în codul deontologic al media și comunicațiilor proprii să fie inclusă diversitatea sexuală și de gen ce nu contravin prezentei Legi.

CAPITOLUL XV

Ordinea publică și deprivarea de libertate

Articolul 67. În sfera ordinii publice, Administrația Generală a Statului și a Comunităților/Regiunilor autonome, în cadrul propriilor competențe, vor:

  1. asigura instruirea specifică obligatorie privind diversitatea sexuală și de gen, violența în interiorul genului/de gen, violența pe criteriul urii, cauzată de LGTBI-fobie, pe parcursul instruirii membrilor Corpului și Forțelor de Ordine ale Statului.
  2. urmări ca transsexualii și persoanele cu identitate diferită de gen vor primi un tratament corespunzător identității asumate, inclusiv în privința celulelor în care vor fi distribuiți. În perioada privării de libertate, continuarea tratamentului hormonal și a oricărui tratament medical trebuie garantată, și chiar a oricărui tratament pe care doresc să îl înceapă.
  3. procedurile de înregistrare și identificare pentru transsexuali și persoanele cu identitate diferită de gen va fi stabilită în conformitate cu identitatea asumată pentru a li se garanta demnitatea. Pentru persoanele care nu se identifică cu niciun gen, posibilitatea de a opta pentru un alt agent de poliție, de orice sex va fi pusă la dispoziția acestuia în timpul în care are loc intervenția poliției.
  4. documentele, formularele, chestionarele sau orice alte instanțe folosite de către Corpul și Forțele de Ordine al Statului vor respecta diversitatea sexuală și de gen.

CAPITOLUL XVI

Referitor la Forțele Armate

Articolul 68. Guvernul va garanta egalitatea reală și efectivă, precum și non-discriminarea persoanei LGBTI care face parte din Forțele Armate. Pentru a face asta, vor:

  1. garanta dreptul la intimitate al persoanelor LGTBI care fac parte din Forțele Armate.
  2. proceda, în mod obligatoriu, la acțiuni de sensibilizare cu privire la diversitatea sexuală și de gen, destinate personalului militar.
  3. introduce, în mod obligatoriu, în planificarea materialelor de instruire ale Forțelor Armatei, a diversității orientărilor sexuale și a identității de gen.
  4. garanta tuturor transsexualilor și persoanelor cu identitate diferită de gen, pe tot parcursul rămânerii lor în cadrul Forțelor Armate, inițierea sau continuarea oricărui tratament medical și hormonal, inclusive a operațiilor de reatribuire.
  5. ține sub observație modul în care sunt tratați transsexualii și hermafrodiții, și anume să primească un tratament conform identității asumate de aceștia.

CAPITOLUL XVII

Referitor la Administrația Publică

Articolul 74. Despre inversarea sarcinii probei

  1. În conformitate cu ceea ce este stabilit prin legile procedurale și normativele de reglementare ale procedurilor administrative, atunci când reclamantul sau persoana interesată susține că a fost discriminat(ă) pe criteriul orientării sexual, al identității sau expresiei de gen, sau al particularităților sexuale și formulează o suspiciune motivată, apărătorul celui acuzat de discriminare va trebui să furnizeze o justificare fundamentată, obiectivă și rezonabilă a măsurilor adoptate, pe principiul proporționalității.
  2. Faptele și suspiciunile pe temeiul cărora poate fi determinată existența discriminării pe criteriul orientării sexuale, al identității sau expresiei de gen sau al particularităților sexual, pot fi de orice natură, cu condiția să fie legale/legitime, să nu aducă prejudicii procedurilor și măsurilor luate conform regulamentelor organizației, coexistenței sau disciplinei instituțiilor sau serviciilor publice. Se poate ține, de asemenea, seama de probe statistice și teste de situație.
  3. Corpul administrativ care aplică sancțiunile, în cazul autosesizării sau la sesizarea cuiva, poate pretinde rapoarte sau opinii din partea organismelor de resort specializate în egalitatea de gen.

4 prevederile de la Secțiunea1 nu sunt aplicabile în cazul procedurilor penale și procedurilor de sancționare administrativă.

CAPITOLUL XVIII

Despre identitatea diferită de gen și hermafroditism

Articolul 77.  Fiecare persoană are dreptul la recunoașterea propriei identități determinate în mod liber și să fie tratată în conformitate cu aceasta, independent dacă a obținut sau nu recunoașterea legală a acesteia.

CAPITOLUL XIX

Reguli privind încălcarea drepturilor și penalități

Articolul 90. Regimul infracțiunilor și sancțiunilor.

  1. infracțiunile clasificate ca minore conform prezentei Legi expiră după șase luni. Cele clasificate ca serioase/grave, după un an. Iar cele clasificate ca foarte serioase/grave, după trei ani.
  2. Sancțiunile impuse în conformitate/sub acoperirea prezentei Legi expiră după trei luni, dacă sunt minore; după șase luni, dacă sunt serioase/grave; după un an, dacă sunt foarte serioase/grave.
  3. Termenul de prescripție al infracțiunii este calculat începând cu ziua imediat următoare producerii infracțiunii.
  4. Termenul de expirare al sancțiunilor este calculat din momentul în care s-a pronunțat hotărârea de impunere a sancțiunii.

Articolul 92. Procedura.

  1. Următoarele măsuri provizorii pot fi adoptate:
  2. a) anularea temporară a activităților și serviciilor
  3. b) anularea licențelor sau autorizațiilor corespunzătoare
  4. c) anularea sau interzicerea emisiunii/spectacolului public sau a activității de divertisment
  5. d) închiderea temporară a locațiilor destinate publicului prin sigilarea acestora.
  6. e) sechestrarea împrumuturilor
  7. f) poprirea preventivă a bunurilor, chiriilor, a bunurilor fungibile în bani, prin aplicarea unor prețuri corecte.
  8. g) sechestrarea, reținerea, imobilizarea proprietăților
  9. h) supravegherea și blocarea veniturilor provenite dintr-o activitate considerată ilicită și care ar trebui interzisă sau întreruptă.
  10. i) ordonarea sau constituirea unor depozite echivalente cantității creanțelor
  11. j) alte măsuri care, pentru protecția drepturilor reclamantului sunt prevăzute specific de lege sau sunt considerate necesare pentru executarea eficientă a hotărârii.

Articolul 94. Infracțiuni

  1. Infracțiunile stabilite în conformitate cu prezenta Lege sunt calificate drept minore, grave și foarte grave, conform naturii obligației încălcate și magnitudinea dreptului încălcat, atâta timp cât nu constituie o crimă.
  2. Infracțiunile minore sunt:
  3. a) Punerea în circulație, prin orice mijloace sau metode, de expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel care sunt jignitoare sau degradante pe motiv de orientare sexuală, identitate sau expresie de gen sau particularități sexuale, împotriva persoanelor LGTBI sau a familiilor acestora.
  4. b) refuzul de a facilita sau refuzul parțial de a colabora la investigarea corpului de infracțiuni calificate de prezenta Lege.
  5. c) reducerea/tăierea din bunurile personale sau a proprietăților pe motivul orientării sexuale, al identității sau expresiei de gen sau a particularităților sexuale, aparținând persoanelor LGTBI sau a familiilor acestora.
  6. Infracțiunile grave sunt:
  7. b) punerea în circulație în mod repetat de expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel care sunt jignitoare sau degradante, pe motiv de orientare sexuală, identitate sau expresie de gen sau particularități sexuale, împotriva persoanelor LGTBI sau a familiilor acestora.
  8. c) publicarea repetată pe internet sau în medii de socializare a unor expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel, care sunt jignitoare sau degradante pentru persoanele LGTBI sau familiile acestora, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale.
  9. d) când prprietarul sau furnizorul de servicii sau societatea de informații nu îndepărtează expresiile, imaginile sau conținuturile grafice de orice fel care sunt jignitoare sau degradante, pe motiv de orientare sexuală, identitate sau expresie de gen sau particularități sexuale, din conținutul website-urilor sau mediilor de socializare virtual, atunci când existența acestora este probată.
  10. f) propagarea în mediul virtual – internet, medii de socializare – a oricărui de fel de expresie, imagine sau conținut grafic care sunt jignitoare sau degradante pentru persoanele LGTBI sau familiile acestora, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale.
  11. g) limitarea, împiedicarea, obstrucționarea de către un funcționar public sau un individ responsabil cu un serviciu public, a accesului unor persoane LGTBI sau famililor acestora, la un beneficiu la care sunt îndreptățite, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale. (complementar Articolului 511 din Codul Penal) sau impunerea unor condiții împovărătoare la muncă sau în cazul unui divertisment.
  12. h) ) limitarea, împiedicarea, obstrucționarea de către un profesionist sau întreprizător a accesului unor persoane LGTBI sau famililor acestora, la benefiici sau bunuri la care sunt îndreptățite, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale. (complementar Articolului 511 din Codul Penal) sau impunerea unor condiții împovărătoare la locul de muncă sau în cazul unui divertisment.
  13. n) producerea, folosirea sau propagarea în școlile aflate în administrația generală a statului a unor manual sau materiale educaționale care încalcă demnitatea persoanelor LGTBI.
  14. Infracțiunile foarte grave sunt:
  15. e) solicitarea prin orice mijloace sau procedure a unor acte publice care au ca obiectiv să promoveze, să încurajeze, să incite în mod direct sau indirect, la discriminare, ură sau violență împotriva persoanelor pe criteriul orientării sexuale, al identității sau expresiei de gen sau a particularităților sexuale.
  16. h) Jignirea repetată prin publicarea pe internet sau în medii de socializare a unor expresii, imagini sau conținuturi grafice de orice fel, care sunt jignitoare sau degradante pentru persoanele LGTBI sau familiile acestora, pe motivul orientării sexuale, identității sau expresiei de gen sau particularității sexuale.

Articolul 96. Sancțiuni

1 Infracțiunile minore vor fi penalizate cu avertisment sau amendă în valoare de până la 3000 euro.

  1. infracțiunile grave vor fi penalizate cu amendă între 3001 și 20 000 euro. În plus, unele dintre următoarele pot fi impuse ca sancțiuni secundare:
  2. a) interzicerea accesului la orice fel de serviciu public aparținând Administrației, pentru o perioadă de până la un an.
  3. b) interzicerea angajării pe un post din Administrație, din cadrul organismelor sale autonome sau alte entități/instituții publice pentru o perioadă de până la un an, inclusiv un an.
  4. infracțiunile foarte grave vor fi penalizate cu o amendă cuprinsă înte 20 001 și 45 000 euro. În plus, unele dintre următoarele pot fi impuse ca sancțiuni secundare:
  5. a) închiderea activității sau a serviciilor pe o perioadă de maxim 2 ani.
  6. b) refuzul licențelor sau autorizațiilor de funcționare.
  7. c) închiderea locațiilor destinate publicului, pentru o perioadă de maxim 2 ani.
  8. d) interzicerea accesului la orice fel de asistență publică din partea Administrației, pentru o perioadă de până la 2 ani. În cazul recidivei se poate ajunge la o perioadă maximă de 5 ani.
  9. e) interzicerea angajării pe un post din Administrație, din cadrul organismelor sale autonome sau alte entități/instituții publice pentru o perioadă de până la 2 ani. În cazul recidivei se poate ajunge la o perioadă maximă de 5 ani.
  10. f) descalificare temporară pentru o perioadă de până la 2 ani de la furnizarea de servicii publice. În cazul recidivei se poate ajunge la o perioadă maximă de 5 ani.

În cazul oricărei infracțiuni, indiferent de natură, va avea loc stoparea, distrugerea, ștergerea sau dezactivarea cărților, fișierelor, documentelor, articolelor în orice fel de format, care reprezintă obiectul infracțiunii de natură administrativă stabilite prin prezenta Lege, precum și a mijloacelor prin care s-a produs infracțiunea. Atunci când crima a fost comisă prin intermediul tehnologiei informației sau comunicațiilor, se va proceda la retragere. În cazul în care s-a produs prin intermediul website-urilor sau serviciile societății informatice, conținutul la care se face referire în secțiunea anterioară a fost transmis în mod exclusiv sau în principal, accesul va fi blocat sau va fi întreruptă furnizarea accesului.

Atunci când se impun sancțiuni, dacă nu sunt foarte grave, iar persoana ultragiată consimte, sancțiunea economică va fi înlocuită cu: prestarea unei activități neremunerate în folosul societății, în domeniul social, educațional, prin atribuirea de responsabilități menite să repare prejudiciul, punându-se în slujba persoanelor vătămate prin acte de discriminare; prin participarea la un curs de conștientizare privind tratamentul egal și non-discriminarea, cu scopul de a repara prejudiciul moral produs victimelor și persoanelor afectate.

Indoctrinare TRANSGENDER in SCOLILE PUBLICE si instituirea DELICTULUI de ”URA TRANSSEXUALA”. Ne așteaptă la orizont: opresiune, disfuncționalitate socială produsă artificial și pierderea libertății individuale

EXPERIMENTUL SOCIAL AL “INFRACTIUNILOR MOTIVATE DE URA” DIN MAREA BRITANIE. Culpabilizarea majoritatii si alimentarea conflictelor sociale prin INVENTAREA de infractiuni motivate de RASISM, BIGOTISM sau HOMOFOBIE

HOMOFASCISMUL. Pr. Josiah Trenham: “Spuneti-le tiranilor tolerantei LGBT, mafiei de lavanda, ca nu sunt bineveniti sa-si promoveze propaganda anti-religioasa”/ Studiu stiintific: TEORIA HOMOSEXUALITATII INNASCUTE NU ARE DOVEZI

NESFANTA ALIANTA A CORPORATISMULUI GLOBALIST CU NEOMARXISMUL CULTURAL. Care este legatura intre transformarea familiei in “bun de consum” si redefinirea acesteia in sens homosexualist?/ SUB DICTATURA NOULUI COMUNISM. Conferinta Virgiliu Gheorghe (VIDEO)

INTERSECTIA DINTRE TEORIA GENULUI, FASCISM SI CAPITALISM sau NOUA ORDINE MONDIALA. Interviu cu psihologul Yann Carriere (Video). Despre impunerea prin metode totalitare a OMULUI NOU, “eliberat” de separarea sexelor, CONTROLUL SOCIAL prin HAOS deliberat si destructurarea persoanei, strategia VICTIMIZARII si demonizarea crestinilor “asupritori”

MAREA BRITANIE: DICTATURA ORWELLIANA CE A URMAT CASATORIILOR HOMOSEXUALE/ Australia: referendum consultativ pe tema REDEFINIRII CASATORIEI/ Razboiul impotriva referendumului pentru familie/ MINCIUNILE PROPAGANDISTILOR ANTI-CPF

COSMAR ORWELLIAN sau INCEPUTUL IADULUI PE PAMANT: Marea Britanie REDEFINESTE termenii de SOTIE si SOT. Scotia: angajatii din sectorul public au DATORIA DE A PROMOVA casatoriile homosexuale, iar oponentii pot fi PERSECUTATI

“Libertate, spuneaţi? Mai bine ţineţi-vă gura!” – ”EPIDEMIE” DE CONTURI BLOCATE PE FACEBOOK-ul ROMÂNESC. Control social prin CENZURA privatizata si raportare selectiva. am sentimentul că suntem din nou subiecții unui EXPERIMENT TOTALITAR. Pauza de democrație s-a terminat”


Categorii

Corectitudine politica/ Marxism cultural, Educatia sexuala, Facebook, Homosexualitate, Ideologia genului, Noile totalitarisme, dictatura si reeducare, Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

30 Commentarii la “PROIECTUL DE LEGE TOTALITAR AL PODEMOS care ar putea transforma SPANIA intr-un LAGAR GAY DE CONCENTRARE. Obligativitatea ideologiei LGBT, impusa in SCOLI, SPITALE, MASS-MEDIA, peste tot! Proiectul contine si regula INVERSARII SARCINII PROBATIUNII, anihiland statul de drept/ CENZURA dementa a FACEBOOK depaseste orice limite: pagina “REFERENDUM PENTRU ROMÂNIA” – avertizata pentru postarea privind LEGEA PODEMOS! (update)

  1. Mai mult ca sigur votarea acestei legi garanteaza faptul ca secesiunea Cataloniei va fi respnsa de “inalta poarta”. Liderii catalani au plusat si ei acum mai bine de un an, ca mari iubitori de imigranti…

  2. @admin

    pai daca astea sunt ‘standardele comunitatii’, ce vrei..? Ce, nu stiam deja ca sunt f joase si, mai cu seama, josnice? Nu am vz inca din 2014 cand ‘comunitatea fb’ ii infigea lui Ponta cuie in cap, il decapita si schingiuia grafic in fel si chip si nu era nicio probl? Din contra, ALEA erau standardele comunitatii, si ele erau atinse si indeplinite!

    De aia zic: din acest moment, in care ei isi declara expresis verbis “standardele”, a ramane pe fb mi se pare un fel de “lepadare”. Lepadare de propriile standarde morale si crestine..ca sa nu zic de chiar Hristos. Este cam ca si cu Charlie Hebdo.

  3. Podemos al lui Iglesias (ce nume ironic pentru un comunist, Biserici!) a facut un troc cu Partidul Popular (PP) al lui Rajoy: renunta la sprijinul pentru independenta Cataloniei daca trece in parlament proiectul de lege LGBT. Se pare ca Rajoy nu are alta alternativa, in conditiile in care Puigdemont are azil la Bruxelles, capitala uniunii sovietelor europene.

    Pablo Iglesias Orders Take Over Of Podemos Catalonia After Anticapitalist Sector Recognises Catalan Republic
    On Sunday, the anticapitalist sector of Podemos published a statement that was widely interpreted in the media—and later by the national Podemos leadership—as recognising the new republic.
    Podemos members in Catalonia will now be asked at a ballot if they want to form a new coalition with Catalunya en Común and “sister political forces” that do not support “either the declaration of independence or the application of Article 155”.
    https://www.thespainreport.com/articles/1250-171030121434-pablo-iglesias-orders-take-over-of-podemos-catalonia-after-anticapitalist-sector-recognises-catalan-republic

  4. @ Doroteea:

    Nu e chiar asa cu lepadarea. Pe logica asta ar trebui sa iesim din lume, din societate, din orice societate, fiindca peste tot se impun standarde satanice sau macar aberante si fiindca stapanul lumii acestia chiar si-a luat in primire aproape complet “mosia” si isi face peste tot legile lui criminale si pervertitoare. Uita-te in lumea reala, lasa Facebookul: si Franta, si Grecia, si Spania… Foarte curand si aici. Unde sa mai fugi? De Internet nu mai vorbim, ca ala e al LOR prin conceptie si prin scop, nu e talharit de la Dumnezeu si modificat genetic. Noi suntem cel mult tolerati. Iar acum… deja nu mai suntem tolerati, fiindca e ceasul lor si trebuia sa fie odata, pana la urma! E normal sa incerci sa marturisesti acolo unde poti, pana cand mai poti… (Si nu, ei nu au nicio legitimitate, doar un arbitrariu complet. Dar e numai inceputul!).

  5. @admin2:

    As incepe prin a observa ca daca tu crezi ca asta e ceasul intunericului… oo, esti de un optimism care il pune mult in umbra pe al meu! 😀 In conditiile in care mergem cand vrem la Biserica, ne impartasim, stam la taclale colea, ne facem cruce in public, vedem icoane de la fisc la brutarie…ce sa zic, atunci ceasul asta e mai suportabil decat ce traira parintii si bunicii nostri prin aceleasi locuri inainte ca el (ceasul) sa soseasca! In fine, parerea mea o stii. Da, cu atitudinea asta, “f curand si aici” incep si eu sa ma tem ca va deveni o realitate: noi am abdicat inainte de a incepe razboiul si deplangem copilul inainte de a cadea drobul de sare! Pai cu asemenea ostasi…ce sa faca Hristos, ma intreb. Poti purta o lupta cu sorti de izbanda cand soldatii sunt convinsi chiar inainte de a incepe ca nu au nicio sansa si nu mai stiu unde sa se refugieze si sa “marturiseasca” decat pe…fb?? 🙂 Hai mai, locul ala de cancanuri, poze cu pisici (altfel niste fiinte cat se poate de respectabile si dragute, sa nu fiu inteleasa gresit! ), analiza politica de nivel craşma si maniaci ai exhibarii de sine a devenit brusc arena leilor si loc de castigare a mantuirii prin marturisire?? :)) Un loc unde oricum nu intereseaza pe nimeni parerea ta pt ca oricum toata lumea e la vanatoare de likeuri si de contabilizat vizitele pe cont, asa ca nici nu vad de ce ne ar mira “standardele comunitatii” (sic!), dar nici nu vad de ce ne am “martiriza” pe acolo cand oricum nimeni nu ne o cere.

    Draga prietene, patriarhul Kiril a spus o minunat: cu vietile noastre marturisim, cu ce am facut din familiile si.munca noastra, cu atitudinea noastra, cu capacitatea noastra de a aduce pace in jur. “Gaseste ti pacea sufletului si o mie in jurul tau se vor mantui” (ca tot venira moastele Sf. Serafim pe pamant romanesc). “Nu aruncati margaritarele voastre porcilor, caci le vor calca in picioare si apoi se vor intoarce si va vor zdrobi pe voi!”. “Lasa mortii sa si ingroape mortii”.

    Acum, juridic si cu lepadarea. Nu e deloc cum spui. Fb este o asociatie sau o companie ca oricare alta, si este liber (ma rog, in anumite limite pe care insa nu le voi discuta aici pt ca am devia prea mult, dar care au fost depasite si daca cineva vrea sa lupte cu folos si mai bine i ar reclama pt aceste incalcari) sa isi stabileasca propriile “standarde” ideologice in schimbul serviciilor pe care le ofera. Atentie: asa cum si Biserica este libera sa accepte in sanul ei doar pe cei care isi asuma Crezul! Deci sa nu fortam aiurea lycrurile unde nu e cazul, ca sa nu creem precedente periculoase.

    Or cand tu le ceri serviciile le accepti si conditiile, iar in aceste conditii este inclusa si politica lor, mai exact aceste “standarde” pe care EI le stabilesc. Mai mult, daca ma incapatanez sa stau acolo in aceste conditii, nu fac decat sa confer platformei o relevanta pe care, tocmai din cayza standardelor f joase pe care le practica (dovedite din plin de calitatea precara a mesajului informational al imensei majoritati a postarilor), nu ar trebui sa o aiba! Cei ca noi le ridica nivelul de relevanta sociala, fara insa sa razbeasca cu mesajul. Noi ii facem puternici si importanti! In plus, stand ca o zgreaptza pe o platforma care nu ma reprezinta nu fac decat sa arat ca nu ma pot dispensa de serviciile lor (altfel, daca stai sa te gandesti cu adevarat, de o jenanta frivolitate in esenta lor!). Plus ca, nu uita!, nimeni nu te obliga sa utilizezi fb ca sa putem vorbi cu adevarat serios de o…marturisire! Haida-de…

    Bref (ca sa nu mai pun la incercare rabdarea amicului @nimeni cu lungimea dizertatiilor mele :P), imho, atitudinea corecta fata de fb e: serviciile voastre sunt prea irelevante si dispensabile, iar calitatea discursului utilizatorilor este prea…modesta, sa i zicem.., ca sa fiu dispys sa va accept standardele strambe pe care, altfel, sunteti liberi sa le stabiliti.

  6. ..scz de stilul dezlanat, scriu printre picaturi si pe graba…

  7. inca ceva: nu stiu daca va intereseaza trendurile (ca deh, tot bate sfarsitul la usa, nu?), dar pe mine da, pt ca daca sfarsitul vine peste 20 de ani, poate xa la nivel istoric e o bagatela, dar pt mine e inca un sfert de viata. Ei, noile generatii folosesc tot mai putin fb ul. Deci astia si au atins apogeul. Sa nu le ajutam revirimentul printr o publicitate fara rost..zic…

  8. @ Doroteea:

    In conditiile in care mergem cand vrem la Biserica, ne impartasim, stam la taclale colea, ne facem cruce in public, vedem icoane de la fisc la brutarie…

    Da, speram totusi ca se intelege ce vreau sa spun, folosind cuvintele Mantuitorului, in acelasi sens in care le spunea si el, cu ceva timp INAINTE de a se implini, dar cand INCEPUSE deja, era in lucrare accelerata TAINA FARADELEGII. Deci nu te amagi… libertatea asta n-o s-o mai avem multa vreme, e evident acest lucru. Lasa Facebook-ul si vezi legile pentru viata reala. (Nu am vreme sa raspund la tot ce ai scris, iarta-ma!)

  9. Parasiti fb-ul. Nu poti sa razbesti intr-un meci in care arbitrul joaca pentru echipa adversa. In schimb, toate resursele de timp si energie va vor fi confiscate si consumate. Mai mult, in ciuda faptului ca poti forma grupuri, in realitate esti mereu singur si despartit de cei cu care ar trebui sa fii in comuniune. Oricine foloseste fb-ul devine victima sigura. Cei carora li se inchid conturile ar trebui sa se bucure. Dar nu o fac pentru ca deja fb-ul le-a dat dependenta. Si orice dependenta este o ispita careia nu i te-ai putut opune. Doroteea are dreptate: daca fb-ul va fi parasit de oamenii valorosi, atunci va deveni irelevant.

  10. “Copii, este ceasul de pe urmă, şi precum aţi auzit că vine antihrist, iar acum mulţi antihrişti s-au arătat; de aici cunoaştem noi că este ceasul de pe urmă.”

    Întâia epistolă sobornicească a Sfântului Apostol Ioan
    2,18

  11. Am vrut sa fim in comunitatea europeana nu-i asa?

    Nimic nu este pe gratis in lumea asta.

    Pretul: o tara e dezbinata, saraca, vanduta, educatia produce iliterati, sanatatea e la pamant, populatia este redusa si imbatranita, conducatorii sant tradatori, corupti si slugi. Armata romana a devenit carne de tun pentru cei ce omoara in numele democratiei si drepturile omului.

    Ma intreb pentru ce asi mai lupta in caz de razboi? Nu gasesc mare lucru de aparat.

    Sa lupte profitorii si odraslele lor pentru privilegiile lor. Sau tinerii frumosi si liberi, razboinicii facebookului pentru care eu sant doar un “pupator de moaste”.

    Cred ca o posibilitate de rezistenta ar fi crearea unei societati paralele formata din cei ce se opun starii actuale.
    Ne-cooperarea cu guvernul. Un general fara armata e un nimic.
    Dar asta ar insemna sacrificii nu vorbe.

  12. Nimic nu este mai urâcios decât ieșirea din Rai și exilul pe pământ: au trecut prin el dracii, la cădere. Au trecut prin el oamenii, la cădere și de atunci până la sfârșitul veacului acesta.
    Și totuși, există și excepția mântuitoare: coborârea și întruparea Fiului lui Dumnezeu pe pământ și la iad pentru a ne aduce Mântuirea.

    Ce este mai urâcios decât intrarea într-un templu păgân, idolesc, satanic? Oamenii au făcut această fărădelege strigătoare la Cer în toate timpurile.
    Și totuși, există și excepția mântuitoare: intrarea mărturisitorilor lui Hristos în ele pentru a-i dărâma pe idoli, pentru a surpa întunericul și a-l da în vileag, pentru a-i alunga pe draci.

    Tot așa, urâciune este toată intrarea într-o casă de desfrânare și a fost dintru început și va fi până la sfârșitul acestui veac, înaintea lui Dumnezeu.
    Și totuși, există și excepția mântuitoare: intrarea Sfântului pentru a aduce dinăuntru sufletele afară, la mântuire.

    Tot așa, urâciune este înaintea Domnului și gâlceava pentru dreptate și îndreptățire, mai ales în mediul corupt din concepție al Internetului – “gura de iad”.
    Și totuși, există și excepția mântuitoare: mărturisirea Adevărului în cuvânt pentru tot sufletul care nu are altă șansă de a se adăpa din învățătura mântuitoare a Ortodoxiei (poate pentru că e departe, poate pentru că e singur, poate că din mediul virtual îi rânduiește Domnul întoarcerea către Biserica cea Vie,…) – iar Cuvântul Ortodox, Război întru Cuvânt este o astfel de mărturisire, ca lucrare făcută sub binecuvântarea Bisericii.

    Tot așa, urâciune este și această făcătură numită Facebook, mai perversă decât mediul Internetului, tot din concepție, iar lucrurile urmărite prin el sunt ale iadului.
    Și totuși, există și excepția mântuitoare, înțelegând analogic: atunci când alterarea omului s-a produs deja, Cuvântul face pogorământ și găsește căi de a pătrunde până în viața, până la inima omului, acolo la nivelul lui de alienare și cădere. Deci, pentru aceia la care nu ar mai ajunge chemarea în alt fel (prin natura circumstanțelor), decât prin acest nefericit de Facebook-pentru aceia Domnul rânduiește lucrarea de acest fel.

    Oare în numărul ortodocșilor stă ridicarea sau căderea Facebook-ului? Să fim treji.
    Oare firavul cuvânt de mântuire care mai ajunge la ochii oamenilor prinși în digital ar trebui lepădat? Oare pentru aceia este vrednic cineva să-și asume, în loc, apostolatul prin viu grai sau prin întâlnire față către față?
    Bine ar fi să ne întoarcem, cu siguranță, la viu grai și față către față și inimă lângă inimă, la citit tipăritură și la împreună lucrare trup și suflet și duh întru Hristos, Domnul.
    Dar cu cei care nu mai pot acum altfel (contextual, subiectiv, etc.) ce va fi?
    Oare nu a întors Domnul la mântuire pe Valaam prin asina sa? Și nu poate face Domnul o minune să întoarcă pe unii prin acest mediu digital sau să-i ajute sau să-i unească în faptă mântuitoare dimpreună?…

    Nu încurajez untilizarea Facebook-ului. Nu am avut și nu o să am niciodată, cu ajutorul Domnului. Nici utilizarea internet-ului nu o încurajez, dincolo de strictul necesar și de ascultare.

    Dacă acest conglomerat Google-Facebook-Youtube-etc. a devenit virulent în cenzura sa împotriva creștinismului, atunci asta tocmai arată că pe diavol îl deranjează chiar și acea puțină lucrare creștină care s-a făcut și se face, fiindcă este bună, la măsura ei.

    Domnul să ne dăruiască dreapta socoteală.

    Mă mir de atâta insistență și cu atitudinea în fața semnelor vremurilor de sfârșit.
    Că înainte de oricine Dumnezeu Însuși a spus cuvânt despre acest lucru, arătând și în asta că: “pe acestea [lupta pentru curăția din lăuntru] trebuia să le faceți și pe acelea [lupta pentru curăția din afară] să nu le lăsați”, când zice Domnul:
    “Privegheați și va rugați…” – că nu știm nici dacă mai prindem a doua zi, nici de trecem dincolo-doar noi, ori lumea întreagă…
    “Căci precum în zilele acelea dinainte de potop, oamenii mâncau şi beau, se însurau şi se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie,
    Şi n-au ştiut până ce a venit potopul şi i-a luat pe toţi, la fel va fi şi venirea Fiului Omului.”

    “Am vrut să fim în comunitatea europeană nu-i așa?
    Nimic nu este pe gratis în lumea asta.” – subscriu. Nici cel mai performant Internet din lume la vremea aceea nu a fost gratis pentru țara asta. Nici alte lucruri care se petrec cu noi și sub ochii noștri nu au fost și nu sunt gratis…
    Dar… un război civil nu e ce îmi doresc pentru neamul meu. Să dea Domnul să se îndrepte lucrurile fără a ajunge la așa pătimire…

    “dacă fb-ul va fi părăsit de oamenii valoroși, atunci va deveni irelevant” – nu cred acest lucru, după cum am scris mai sus. În lumea de azi toate sunt întrețesute de viclenia vrăjmașului. La oameni trebuie să ajungi acolo unde sunt ei, în mlaștina virtualității satanice, când asta e ascultarea.
    În rest, eu vă îndemn să renunțați nu doar la Facebook, ci la tot ce înseamnă virtualitate, dacă puteți. Și se poate. Cunosc frați care trăiesc liniștiți fără toate acestea – și vorbesc, în schimb, cu Dumnezeul cel Viu.

    Facebook-ul e doar o nouă formă în care creștinii comunică și lucrează unde pot și cum pot și cât pot, folosindu-se drept de carele și corăbiile cezarului, nu cu viclenie. Corăbiile și carele rămân ale faraonului, ale cezarului, ale ighemonului.

    În loc să gândim lepădarea pentru cei ce intră în templul idolesc și în casa de desfrânare ca să dărâme idolii și să trezească și să unească spre mântuire sufletele de acolo, să ne rugăm pentru ei, și să lucrăm noi la locul nostru, deschizând căi reale și practice, prin care cei ce ies de acolo să scape spre o nouă rânduială de viață: sate, orășele, comunități reale fizic, de oameni în comuniune întru Hristos și în Biserică și scăpați de sub tirania anti-hristică a lumii de azi. Altfel, totul este vorbă goală și întărâtare – deșertăciune.

  13. Iata in schimb ce tolereaza fb, bine mersi:

    https://www.activenews.ro/stiri/Portretul-tefelistului-roman-147033

    Interesant ca autorul nu era propriu-zis identificabil.

    Iar lui Capsali i-au inchis contul.

    Problema cu astia (si nu ma refer doar la fb) este ca lasa impresia ca sunt mai multi decat par. Aici si aiurea. Pt ca asta e ‘ca lumea’ in spatiul virtual, ca unul singur pot fi 10,20…oricati. Pe ei prezentele intruse ii coaguleaza, pt ca abia asteapta motive de scandal si de propagat ideologii. Manifestandu-se insa ca si cainii turbati, daca te retragi din mijlocul lor (cum e intelept si cuminte sa o faci), astia vor sfarsi prin a se sfasia intre ei. Iar cei – foarte multi, imensa majoritate de pe fb de fapt – care stau de fraieri pe acolo si inghit ca pelicanii toate gogosile se vor pomeni si ei mai devreme sau mai tarziu atacati. Dar asta nu se va intampla cata vreme noi astia stam pe acolo si servim drept tinte. Cum a spus Titus: te duci pe terenul dusmanului si pretinzi sa castigi batalia? Sa fim seriosi…

    Daca am intelege ca puterea noastra sta in numar…filozofi ne-am numi!

  14. @Doroteea

    Nu te alarma este abia inceputul, fb isi dubleaza numarul de “cenzori”.

    Facebook employed just under 20,000 staff worldwide less than a year ago. But then came Trump. Earlier this year it promised to boost its minimal policing efforts with 10,000 new employees. Now that number has doubled to 20,000.
    https://www.theregister.co.uk/2017/11/01/facebook_vows_to_double_staff_with_new_net_police/

    In final vom ajunge la Equilibrium.

    https://www.youtube.com/watch?v=raleKODYeg0

  15. S-au tras mai multe semnale de alarma despre cine este si ce urmareste FB, acum nu mai ramane decat sa punem in balanta. Mie unul nu mi se potriveste, desi am cu ce ma ‘lauda’ 🙂 sic!

  16. @Doroteea “In conditiile in care mergem cand vrem la Biserica, ne impartasim, stam la taclale colea, ne facem cruce in public, vedem icoane de la fisc la brutarie…”

    Cel mai probabil vei putea sa-ti faci cruce in fata bisericilor si sa te impartasesti fara sa fii condamnata chiar si atunci cand va aparea Antihrist. Evenimentele din apocalipsa nu incep cu cea mai mare prigoana a tutror timpurilor si vor dura mai multi ani. Dupa invataturile Sfintilor Parinti(vezi cartea “Apostazia si Antihristul. Dupa invataturile Sfintilor Parinti”) Antihrist va fi ales conducator mondial dupa 3 ani si jumatate de la aparitia sa pe scena politica(timp in care vor propovadui cei doi prooroci Enoh si Ilie), dupa care va domni inca 3,5 ani(total 7 ani). Prigoana cea mare va incepe din momentul alegerii lui ca lider/presedinte(sau cum so mai numi atunci…).

    Daca inca ne putem face cruce liber nu inseamna ca nu a inceput. Sfintii ne avertizeaza: “făţărnicia lui Antihrist va merge atât de departe, încât nu numai că va dovedi toleranţă faţă de creştinism, ci chiar se va arăta preocupat de a-l ocroti”. Tocmai asa ii va insela pe crestini si ei vor zice: “mergem cand vrem la Biserica, ne impartasim, stam la taclale colea, ne facem cruce in public, vedem icoane de la fisc la brutarie…”

    Ceva nu se leaga parca, crestinismul este deja prigonit dar “el” inca nu a aparut… poate gresesc, scenarii pot fi multe dar ce se intapla acum cu toate legile astea la nivel global nu cred ca va dura mult. Cred ca cel care creaza acest mediu ostil crestinilor este si cel care va veni sa ne “elibereze” – acum e o mini prigoana. Dar sa nu uitam de Dumnezeu care poate opri acest val de legi… poate anume de aceasta va ingadui Dumnezeu razboiul ca sa puna capat a ceea ce se intampla acum.

    “Sfântul Efrem afirmă că va veni într-un aşa chip, încât să-i amăgească pe toţi. Va părea smerit, blând, un urâtor – cum va spune despre sine – al fărădelegii, dispreţuind idolii, dând întâietate cucerniciei, bun, iubitor de săraci, peste măsură de frumos, statornic, îndatoritor faţă de toţi…”… deci sa nu asteptam acum sa vedem crestini macelariti peste tot ca sa zicem ca sunt vremurile de pe urma. Prigoana cea mare va incepe abia dupa “incoronare” care va fi mai mare decat “ce traira parintii si bunicii nostri prin aceleasi locuri inainte ca el (ceasul) sa soseasca!”.

  17. @Dorotheia
    “Fb este o asociatie sau o companie ca oricare alta, si este liber (ma rog, in anumite limite pe care insa nu le voi discuta aici pt ca am devia prea mult, dar care au fost depasite si daca cineva vrea sa lupte cu folos si mai bine i ar reclama pt aceste incalcari) sa isi stabileasca propriile “standarde” ideologice in schimbul serviciilor pe care le ofera.”

    Cand istitutiile de invatamant superior iti impun Facebook, ca standart de comunicare intre studenti, sau profesori studenti, la pachet cu saminteala corectitudinii politice, cand retele intregi fac lobby pt asta, nu mai putem vorbi de alegere libera a omului de rand. Pe de o parte mi se spune ca in public sa nu ma manifest religios, pe de alta parte prin metode oculte mi se impune un standart ideologic pe care sa-l folosesc in viata de zi cu zi…

  18. @Denis

    Este pertinent ce spui, si, mai ales, CUM spui – calm si interogativ, fara inflamari si exaltatii si buhuhuu… ma imbie la taclale un astfel de ton (spre exasperarea unora dintre frati, de-aia si avertizez din start 🙂 ).

    Am vrut sa iti raspund mai demult, dar am zis sa mai parcurg niste clipuri pe youtube in prealabil cu niste dialoguri mai vechi cu vrednicul de pomenire parinte Iosif Vatopedinul, in care dezvolta subiectul. Din pacate nu am avut timpul necesar, ceea ce nici nu ma mira pt ca oridecate ori incerc sa abordez acest subiect pe calea asta – a lui CUM, CONCRET se va intampla – ceva se ‘bruiaza’, ca sa zic asa, si asta in conditiile in care, inca de copil fiind, atunci cand imi pun o intrebare de-asta,esentiala, ‘grea’, in cele mai multe cazuri primesc raspunsul – nu printr-o ‘revelatie’, fireste, ci printr-un gest, o carte, o situatie…acele mici semne prin care Dumnezeu ne vorbeste de fapt absolut tuturor atunci cand incercam sa ne problematizam existential.

    Ei, in acest context as incepe prin a spune ca si eu cred ca, asa cum spui, ‘a inceput’, si nu sunt deloc asa optimista cum poate las – fara sa vreau – impresia. Mai mult, contrar a ce spui tu, dupa mine prigoana nu e atat ‘mica’, cat incipienta. Cand am facut referire la faptul ca inca ne putem face cruce samd ma refeream cu precadere la ACEST spatiu, cel romanesc, nu in general. Pana aici sunt in acord cu mai toata lumea de pe CO.

    Bun. De aici insa cred ca apar nuantele. Cum foarte bine ai spus si tu (si cum a observat la un moment dat si Petra mai demult…chiar, imi lipsesc comentariile ei, si ale lui @sherlock holmes, si ale Magdei.. si nu numai 🙂 )…’ceva nu se leaga’. Nu-i asa? Ceva nu se leaga! Si cu cat ne incapatanam mai mult in a incerca sa inghesuim complexitatea realitatii intr-o profetie sau alta referitoare la CAND si CUM se va intampla, cu atat mai mult observam, daca suntem onesti cu noi insine, ca ‘ceva’ va excede mereu ‘matritzei’, refuzand incapatanat sa se lase incadrat in ea riguros. Din experienta iti pot spune ca ori de cate ori ‘ceva nu se leaga’ in conexiunea dintre realitate si paradigma noastra mentala inseamna ca pur si simplu trebuie largita paradigma, si nu fortata interpretarea realitatii, pt ca aceasta ultima cale duce inevitabil la mistificare si deci la…neadevar.

    Pt mine una in cazul asta ‘veriga lipsa’ sta in chiar explicatiile Sfantului Porfirie, ale par. Elpidie si, nu in ultimul rand, ale propriului duhovnic si a altor persoane induhovnicite pe care am avut oportunitatea sa le intalnesc si care mi-au explicat cum trebuie stabilita corect relatia noastra cu viitorul (si, automat, cu profetiile) – tema care de altfel m-a preocupat la un moment dat mult, din motive personale, Aceste explicatii nu numai ca au tot sensul din lume din perspetiva scripturistica, dar in cazul meu s-au confirmat (revin mereu la ‘cazul meu’ pt ca mi se pare ca experienta concreta este mereu un argument intr-o discutie). Viitorul este, intr-o mare masura, cel pe care ni-l ‘asternem’, nu intamplator si zicala. Intr-o anumita masura, da, e dat. Dar CUM va fi el depinde in cele mai multe cazuri de noi, de ce facem noi in prezent. Stiu ca odata la predica un parinte a spus o vorba pe care ulterior am mai intalnit-o, dar atunci cand am auzit-o prima oara mi-a sunat ca un clopot in cap. Suna cam asa: ‘un gand naste o fapta; o fapta naste un caracter; un caracter naste un destin.” Din acest punct de vedere de altfel trebui sa iti spun ca preotii cu care am vorbit sau pe care i-am auzit au constant aceasta abordare, nicidecum cea pe care o intalnesc in discutiile de aici. Sigur,pe de alta parte de f multe ori avem experienta in viata noastra a unor situatii ‘predestinate’, asa e. Dar, din cate am observat (si aici ma refer si la ceea ce observ la altii, de-a lungul timpului), felul in care decurg ulterior lucrurile si ce facem cu ‘situatia’ respectiva depinde de noi. Situatia este un dar. Sau un test. Sau, uneori, chiar o (ras)plata. Dar ea ne e data ca sa o modelamgestionam pe baza a ceea ce am inteles din Cuvantul Domnului. Este ca si cum ti se dau niste ingrediente, mai multe sau mai putine, pt o reteta. O gospodina buna si ingenioasa, care stie ca materia o inmulteste sau o imbogateste Harul si stradania, face o prajitura gustoasa si cu un pumn de faina si o lingura de ulei. Iese in curte, cauta o planta aromata, contacteaza o alta vecina care aduce si ea putina vanilie, matura curtea unui vecin mai bogat dar neputincios care in schimb ii mai da 3 oua si niste lapte, strange randurile, se zbate etc.. Alta in schimb le arunca cu dispret deoparte si incepe sa se planga ca soarta e grea si crucea e mare, sau prepara imbufnata sau victimizandu-se si crezandu-se o martira, o turta mica, plata si fara gust.

    Cam asa si cu Apocalipsa. Ea se va intampla, asta e clar, si a fost scrisa ca sa ni se arate ca lucrurile nu vor dura la infinit, ca va veni un moment al cernerii graului de neghina, moment care – coroborand cu alte texte din Scriptura – stim ca se amana pt ca – atentie!! – nu cumva sa fie luat graul bun drept neghina!!! Oo, ce taina uriasa se ascunde in aceste cuvinte! Deci exista un grau bun care pare neghina! Daca mergem mai departe aflam ca trebuie sa ne rugam pt vrajmasii nostri, pt ca daca nu o facem suntem ca si paganii. Oare de ce trebuie sa facem asta? Nu cumva pt ca intr-un prezent ‘vrajmas’ se poate ascunde un viitor coechipier?? Din nou vorbind de experienta personala, pot sa iti spun ca realitatea mea a fost mereu una destul de conflictuala, si nu de putine ori m-am pomenit sabotata fara rost, dar dur. In prima faza ma iritam, dar apoi incepeam sa aplic – fara nici un chef si abia stapanindu-mi nervii – regula rugaciunii pt vrajmasi. Si incercam sa o fac cat mai sincer, acordandu-mi sufletul la onestitatea rugaciunii. Nu era usor, dar din momentul in care izbuteam sa nu mai judec omul si sa il privesc neutru, ca pe un frate ‘bolnav’ ca si mine (poate doar de o alta boala), realmente rugaciunea incepea sa functioneze ca o ‘magie’ (in sensul bun al cuvantului!), dezamorsand prompt atat omul car si situatia, si anihiland dezbinarile, ba chiar transformandu-ne in prieteni. E o reteta care, daca e insotita de exercitiul de detasare autentica a sufletului, rareori da gres! Nu vanand raul din om si aratandu-l constant cu un deget de pedagog il dezamorsam, ci, asa cum invata tot Sf. Porfirie, aplicand un ‘truc’: trecand peste el, facandu-ne ca nu il vedem, si exploatand in schimb binele din el, sau punctele comune.

    Acestea fiind spuse, mie una mi-e f clar ca avem inca un imens control asupra situatiei – desi situatia altfel da, e rea, sta sa ‘crape’, iar daca ar fi sa ma iau dupa ce se intampla ACUM as zice ca suntem intr-un moment de gratie acum, in care ies lucrurile la suprafata si, in sfarsit, dupa atatea milenii, jucam cu ‘cartile pe masa’ si ne vedem atat dusmanul la chip cat si proiectul pe care il are. Dar ‘dusmanul’ nu e omul de langa mine, ci diavolul. Iar de ce se teme cel mai tare diavolul este SOLIDARITATEA noastra, De-aia ne arunca fumigene si ne face sa credem ca slugile lui sunt mai multe si mai determinate decat sunt de fapt. Eu iti spun ca nu e chiar asa. Stirile sunt bune, pt ca ne dezvaluie ce are de gand, el si sleahta lui. Dar eu iti spun ca la fata locului, ‘la firul ierbii’, situatia nu e chiar asa. Uite, de ex chiar azi am aflat de fata de 28 de ani a unor cunostinte, care e in coma, la un spital din Germania. Chiar doctorii germani le-au zis parintior sa se roage, la capul ei stau numai icoane de sfinti iar ei sunt nelipsiti de la Biserica Ortodoxa din oras. Exista inca bine in lume, iar oamenii sunt poate confuzi si si-au pierdut credinta, dar nu si-au pierdut dorul de Dumnezeu si nici bunatatea, pt ca cei multi nu trebuie confundati cu cei putini care incearca sa ne impuna legile lor strambe, si nici cu haita lor mica de dulai zgomotosi. Or acest bine care inca exista in lume daca suntem cu adevarat atenti la ce e in jur si nu ne limitam doar la stiri, trebuie speculat, exploatat, inmultit prin rugaciune reciproca, prin bunatate, prin iertare, optimism si nerenuntare la viata. Lui trebuie sa ii opunem ceva, faptele noastre, proiectele noastre, constructiile noastre. Cand se apropie razboiul, ok, esti pregatit sufleteste si de moarte, dar intaresti cetatea, antrenezi soldatii, instruiesti copiii si te pregatesti pt lupta ca sa TRAIESTI, nu ca sa mori. Lupti pt VIITORUL cetatii, nu pt prabusirea ei. Pt ca, sa nu uitam, dupa Apocalipsa va fi VIATA pe acest Pamant!

    Deci iata ce se intampla daca imi starnesti cheful de ‘tacla’. Nici nu ma mai uit sa vad cat am scris ca lesin :)))

  19. Off topic dar in legatura cu mesajul anterior:

    Chiar azi mi-a zis o prietena ca a deschis pe fb un topic cu subiectul purtarii burka (asa se cheama) in scolile occidentale. Oamenii – altfel mai toti hashtagisti ! – au inceput sa comenteze, dar frumos si civilizat, pt ca ea insasi a pus problema cu calm si perfect deschisa la dialog.

    Deci, iata, se pare ca am gresit pe undeva in discutia cu statul pe fb. Iata ca daca nu devenim dependenti de el si nici nu sarim cu predici si acuze, amenintari cu iadul si furii profetice, ci cu interogatii si disponibilitate la dialog reciproc respectuos, amical si calm si cu umor…chiar se poate!

  20. Mda.. M-am razgandit. N-as sta pe fb. Cu o floare nu se face primavara intr-un loc in care crivatul corectitudinii politice si al dublelor standarde sufla ca la Polul Nord.

  21. @Doroteea
    Oare cati oameni dedica rugaciunii cel putin tot atata timp cat dedica conversatiilor pe retele de socializare? Nu mai au timp de meditatie si rugaciune pentru ca trebuie sa socializeze ca sa aiba impresia ca nu sunt singuri intr-o lume in care vorbele si emoticoanele se substituie sentimentelor si trairilor autentice?

  22. @Doroteea
    Muuult ai scris , muuult .. cu folos ..

    Mi-am amintit de o întâmplare legată de gospodinarie ..
    Am mers odata zi la o Mânăstire cu sotia si socri .
    După slujba Starețul ne a invitat la masa .
    Fiind post , ni sa dat o zama ( supa ) de salata . Zama cu frunze de salata . ( fac o paranteza sa precizez ca nu am mâncat pana atunci felul acesta de zama , nu îmi plăcea , am încercat … sotia era topita după aceasta zama , dar îmbinata cu smântâna , bucatele de slănina etc .. ) . Si eu am început atunci sa mănânc linistit ca si cum ar fi ceva obișnuit , sotia se uita la mine cu ochi mari si nu i venea sa creadă , i zicea la soacra ca uite mama , i fac zama buna cu de toate iar el mănâncă apa cu salate … nu pot crede așa ceva etc …
    Cum am început sa mănânc nici eu nu știu , știu doar ca am rămas cu amintirea gustului bun al acelei ‘ape’ cu salata . :))
    Mai târziu soacra zice ca toate is cu harul starețului . Binecuvântarea staretului a făcut sa mănânc o zama care era pierdută pt mine .
    Citind despre iubirea de vrăjmași , ma înfior deoarece eu încă nu am atins aceasta treapta : încă nu m-am rugat pentru cei care … m-au supărat. Văd ca uni pot/ încearcă , iar eu unde ma aflu.. prea departe de ceea ce citesc .
    M-am rugat doar pt aceia pe care i-am supărat .

  23. Petru,

    Da, misterul bucatelor simple de la manastire… 🙂 Stiu, si mie mi s-a intamplat.

    Cat despre rugaciunea pt vrajmasi e deja…strategie :)). Concluzia mea:vrei sa scapi de vrajmasi? Roaga-te pt ei! Dar e adevarat ca are o imensa importanta atitudinea cu care o facem. Din proprie experienta pot sa iti spun ca doar atunci cand nu ii mai judec si nu ii mai vad ‘vinovati’ functioneaza. Cand doar observ, fara sa judec, ba chiar cand inteleg ca orice atitudine dusmanoasa sau injusta este cumva consecinta propriei mele atitudini. Pt ca exista in noi un rau care intra in rezonanta cu cel care ni se opune, in loc sa il dezamorseze. Stiu oameni care altfel nu merg constant la Biserica, si care m-au rusinat cu atitudinea lor pe care nu am intalnit-o nici la ‘practicantii’ mai vrednici. Sunt unii atat de buni, de ‘moi’ sufleteste, incat dezamorseaza instantaneu cele mai dificile si agasante sau dominatoare si vesnic nemultumite caractere. E un har in sufletul lor extraordinar,o liniste si o blandete fara argumente, tacuta, care doar iradiaza si fascineaza.

    Asta imi aminteste de un film pe care nu l-am vazut dar mi l-a povestit cineva, si care era bazat pe o intamplare reala. O tipa nimereste – cred ca facea auto-stop, vrand sa mearga undeva – in masina unui criminal in serie, un obsedat ultrapericulos. In timp ce mergeau ei asa, firea si intentiile lui ies treptat la iveala – filmul am impresia ca reda exclusiv aceasta lunga calatorie a lor. Cu toate astea ea nu a manifestat cand si-a dat seama cu cine are de-a face, nici frica si nici judecata. Dar a facut asta NEPREFACUT, sincer, pt ca pur si simplu nu ii era frica de moarte, traia plenar prezentul, fara regrete si fara expectatii, si pt ca pur si simplu aceasta liniste interioara ii permitea sa vada limpede (sau sa simta limpede) ca in fata ei e de fapt un om traumatizat care a ales aceasta cale ca urmare a unei rani, a unei traume teribile. Nu l-a calificat in sinea ei nici ca ‘nebun’, nici ca ‘posedat’ (desi e f probabil sa fi fost, pt ca una nu o exclude pe cealalata!), nici ca ‘monstru’. Pur si simplu s-a lasat in voia sortii si a observat atent, cu compasiune interioara si fara presiune, ce se intampla, a incercat sa il inteleaga. Inutil sa spun ca la final el nu a putut sa o ucida si i-a dat drumul.

    Cred ca ASTA e atitudinea cu adevarat crestina, iar numarul celor care o au este foarte, foarte limitat. Faptul ca judecam cu atata intransigenta persoana vrajmasilor dupa mine arata in primul rand TEAMA (venita din insuficienta credinta) si in al doilea rand ORGOLIUL. Si de aici disperarea agitata in care ne pomenim fara sa vrem angrenati, si de aici zadarnicia eforturilor si asteptarea la ce e mai rau. Pt ca Harul foarte greu poate intra in om in conditiile astea, oricat l-am invoca. El este incompatibil cu acest tip de sentimente, de energii.

    Tot din parintele (Sfantul) Porfirie:

    ‘Când aveţi o iubire mare, iar această iubire vă mişcă spre rugăciune, atunci valurile iubirii voastre merg şi-l influenţează pe cel pentru care vă rugaţi; creaţi în jurul lui un scut de apărare şi-l înrâuriţi, îl călăuziţi spre bine. Văzând strădania voastră, Dumnezeu vă dă har bogat şi vouă, şi aceluia. Dar trebuie să murim pentru noi înşine. Aţi înţeles?

    ‘Voi sunteţi necăjiţi atunci când ceilalţi nu sunt buni, în vreme ce ar trebui să vă dăruiţi rugăciunii, ca să se împlinească ceea ce dorim prin harul lui Dumnezeu. Voi vă faceţi cunoscuţi prin înţelepciunea voastră, dar asta nu-i chiar aşa de bine. Taina este alta, nu ce vom spune sau ce vom arăta celorlalţi. Taina este dăruirea noastră, rugăciunea către Dumnezeu, pentru ca fraţii noştri să aibă parte de ceea ce trebuie, prin harul lui Dumnezeu. Asta este. Ceea ce noi nu putem face, o va face harul lui Dumnezeu.’

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/puterea-dragostei-lucratoare-in-rugaciunea-pentru-cel-iubit-nevoia-ontologica-de-comuniune-cuprinsa-in-duiosia-dorului-fagaduinta-increderii-intre-cei-care-se-unesc-in-taina-cununiei/

    ‘Dar trebuie sa murim pentru noi insine…’

    ‘Ceea ce noi nu putem face o va face harul lui Dumnezeu’.

    Mda. Aici e adevarata taina. Si pentru aceasta liniste inimoasa cred eu ca trebuie luptat. O reduta mai greu de cucerit probabil decat oricare alta exterioara. Dar care odata cucerita schimba complet datele problemei si ne transforma din jalnici invinsi in blanzi invingatori.

  24. @Doroteea
    Excelenta postare, bravo!
    Imi face impresia ca ai inceput sa te rogi mai serios in ultima vreme.

  25. @nimeni:

    Sa traiti shefu’, ma bucur ca va place! 😀

  26. Pingback: NEBUNIA PROPAGANDEI SCHIMBĂRII GENULUI, catastrofa pretextelor și FORMELE DIABOLICE DE REFUZ AL LUI DUMNEZEU de către SOCIETATEA OCCIDENTALĂ (FOST) CREȘTINĂ. Predica părintelui Florin Stan la Pilda celor chemați la cină (AUDIO): “Ca să fac
  27. Pingback: IPS IOSIF (video): "Nimeni nu mai suportă numele de creştin... Să îndrăznim să ne mărturisim credința, chiar dacă vom suferi!"/ "DEMONIZAREA" SOCIALĂ, ABOLIREA DREPTURILOR ȘI A LIBERTĂȚII DE CONȘTIINȚĂ A CREȘTINILOR di
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare