“GATA PENTRU… INCEPUTUL LUMII” (emisiunea In premiera). Mesaje NEW AGE despre apocalipsa 2012 si neomilenarismul ascuns al unor preoti ortodocsi (VIDEO)

31-10-2012 6 minute Sublinieri


GATA DE… INCEPUTUL LUMII – ,,In premiera… de medialert

*

Vezi si:

Nota noastra:

In aceasta continuare a materialelor anterioare pe subiectul “apocalipsa 2012″ realizatorii emisiunii In premiera au decis ca e timpul sa infuzeze optimism in spectatori. Optimism de factura New Age, caci nici nu ar fi posibil un altul. Problema este ca se lasa impresia ca acest mesaj de “speranta” ar fi confirmat de Apocalipsa crestina.

Asa se face ca se perinda in acest reportaj o serie de personaje care au in comun urmatorul mesaj: sfarsitul anului 2012 nu va fi sfarsitul lumii, ci va marca un nou inceput al omenirii. Fireste, acest lucru nu o spune un oarecare ce are opinii despre subiect: ci adevarati/adevarate guru care si-au format “fideli” si care practica ritualuri samaniste. Este prezenta inclusiv o auto-intitulata reprezentanta a culturii mayase, care vrea sa ne asigure ca “ei, mayasii“, deja se pregatesc si sarbatoresc “marele inceput”  de la finele lui 2012. Peste tot pe unde isi propovaduieste mesajul implica auditoriul in ritualurile sale magice, mayase. Bineinteles, partea din ritual cu scosul inimii pe viu si sacrificiile umane aduse zeilor mayasi nu e practicata. Probabil ar mai trezi, inca, retineri…

New Age-ul 2012, partea optimista, este, si de aceasta data, prezent in Romania. O grupare stranie, condusa de un urmas al bietului George Cosbuc, practica tot felul de bazaconii si antrenamente de supravietuire pe munte (mancat furnici, mers pe jar – tot e bine ca nu e invers). Si, nu-i asa, un element total specific plaiurilor romanesti: adjunctul guru-ului este… un “fost” ofiter SRI. Lucru care ne demonstreaza inca odata ca SRI-ul, fost, actual si viitor, este din plin implicat in miscarile religioase din Romania, uneori nu doar din postura de supraveghetor (ceea ce nu ar fi asa problematic), ci si din postura de manipulator.

In fine, exista si o parte destul de consistenta dedicata modului in care “preotii Bisericii” talcuiesc Apocalipsa. Slava Domnului, ne-am gandit, macar acum se vor lamuri, transant, lucrurile, si nicio urma din vrajelile New Age nu va ramane in mintile si inimile privitorilor. Sau…? De fapt, chiar realizatorii emisiunii apropie mesajul New Age de cum privesc “preotii” Apocalipsa: anume, faptul ca sfarsitul lumii nu e chiar un sfarsit, ci mai degraba un inceput. Aceasta a fost ambiguitatea intretinuta special (din stiinta sau din nestiinta) si aceasta se cuvenea a fi inlaturata, clar si fara echivoc, de preotii intervievati pentru emisiune. Or acest lucru nu s-a intamplat, fiindca, pe de o parte, talcuirile au fost ceva cam inalte pentru media privitor si, pe de alta parte, Apocalipsa a fost prezentata trunchiat, partial si chiar denaturat. 

Astfel, parintele Constantin Necula si-a propus sa delimiteze Apocalipsa de spaimele apocaliptice – ceea ce este foarte bine si vrednic de lauda. A delimitat, de asemenea, intre o receptare hollywoodiana a evenimentelor sfarsitului de una tipica pentru credinciosi – ceea ce, iarasi, e foarte bine si de laudat. Ceea ce este de-a dreptul bizar, insa, este teologia bucuriei apocaliptice pe care o face parintele Necula. Nu, nu e vorba despre acele fericiri ale Apocalipsei, ci de o stare de bucurie pe care ar trebui sa o aiba toti cu privire la mesajul Apocalipsei si chiar cu privire la realitatea vestita acolo. Lucru de-a dreptul exagerat si cel putin trunchiat fata de modul in care este talcuita (!) si ramasa in constiinta Bisericii Apocalipsa. Nu poti sa TAI din Apocalipsa si sa denaturezi mesajul ei doar ca sa combati psihozele si spaimele, contrapunand bucuria si atat. De ce? In primul rand, pentru ca atunci mesajul tau se identifica cu cel al new-agistilor optimismului apocaliptic: stati linistiti la locurile voastre, ba chiar relaxati-va, luati-va niste popcorn ca urmeaza ceva tare frumos. O bucurie mare, mare de tot. Cine nu sare cu mine (de bucurie), ori este… ori... stiti genul, mai de maidan, asa.

In al doilea rand, nicaieri, niciodata, de catre nimeni din Biserica, nu a fost prezentata Apocalipsa sau evenimentele sfarsitului ca o astfel de bucurie. Dar Insusi Mantuitorul ii plange pe cei care vor apuca acele vremi! Si nu scrie chiar in Evanghelie despre primejdiile care ii pandesc chiar pe cei alesi? Asa smintiti am ajuns, ca nu luam in seama nici macar cuvantul de autoritate ultima, al Dumnezeului Intrupat? Vremurile apocaliptice sunt cele mai cumplite ale istoriei umanitatii si asta este scris/vestit in Evanghelii si relatat in Apocalipsa Sfantului Ioan Teologul. Acesta este adevarul Bisericii, talcuit si transmis, apoi, mai departe, de Parinti, si cine marturiseste altfel se aseamana ereticilor milenaristi.

Apoi, ce bucurie? A cui? De ce nu este explicat in ce ar consta bucuria? Caci, cum spuneam, exista fericirile din Apocalipsa si exista si bucuria celor mantuiti, a celor care vor spune, alaturi de Sf. Ioan Teologul, Vino, Doamne! A celor care vor trece si vor supravietui duhovniceste INCERCARILOR acelor vremi cumplite! Caci incercarile, plagile, domnia lui Antihrist si “razboiul dus sfintilor”, cumplita incercare a apostaziei universale si cea mai mare prigoana dusa impotriva crestinilor vreodata vor fi toate si sunt toate descrise in Apocalipsa. Asadar, nicio bucurie fara cruce, nicio bucurie fara Golgota. Asta inseamna deja cenzura Apocalipsei si denaturarea grava a mesajului Bisericii. De ce sa minti oamenii cu privire la adevar? De ce sa ii lasi in amagirea ca nimic grav, nimic ultim, nimic lamuritor nu se va petrece cu vietile si sufletele lor? Ca tot ce trebuie sa faca este sa se bucure si atat, sa nu care cumva sa se gandeasca la moarte, sa nu isi puna problema Judecatii, sa nu se gandeasca la incercari si la mila lui Dumnezeu…

Da, apocalipsa este SI despre o anume bucurie. Dar despre o bucurie si o nadejde adusa si vestita celor aflati in prigoane, in incercari. Este vestea cea buna celor aflati in cele mai cumplite vremuri ale istoriei omenirii, pentru a nu-si pierde nadejdea, pentru a sti ca ultimul cuvant Il are Hristos, care numai cu suflarea gurii il va nimici pe antihrist si imperiul sau global. Si ca acea transformare este abia deznodamantul tuturor acestora, si ca nu este doar ceva asa, ca un cadou de Craciun comercial mai baban, ci este, cu adevarat, sfarsitul acestui cer si acestui pamant, moartea si invierea umanitatii pentru Ierusalimul cel ceresc nu cel pamantesc!

Daca taiem din Apocalipsa incercarile, plagile, domnia antihristului si Judecata, este ca si cum taiem din Evanghelie Golgota si Crucea Mantuitorului. Or, fara acestea, NU EXISTA INVIERE. Deci nu exista bucurie.

 

 

***

*

***

Pentru o foarte necesara abordare ortodoxa si o contextualizare la genul de probleme puse in ultimii ani la noi in tara si, in general, in spatiul ortodox, va recomandam urmatoarele:

 

 

***

***

 


Categorii

Documentare/ Reportaje, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Noua ordine mondiala, guvern mondial (Pasi catre Antihrist?), Opinii, analize, Preot Constantin Necula, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

48 Commentarii la ““GATA PENTRU… INCEPUTUL LUMII” (emisiunea In premiera). Mesaje NEW AGE despre apocalipsa 2012 si neomilenarismul ascuns al unor preoti ortodocsi (VIDEO)

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. “Da, apocalipsa este SI despre o anume bucurie. Dar despre o bucurie si o nadejde adusa si vestita celor aflati in prigoane, in incercari. Este vestea cea buna celor aflati in cele mai cumplite vremuri ale istoriei omenirii, pentru a nu-si pierde nadejdea, pentru a sti ca ultimul cuvant Il are Hristos, care numai cu suflarea gurii il va nimici pe antihrist si imperiul sau global.”

    Si, indraznesc sa adaug eu, si o nadejde si o bucurie vestita celor aflati in cele mai cumplite vremuri ale istoriei vietii lor proprii, pentru a nu-si pierde nadejdea. Caci Sfanta Scriptura se adreseaza tuturor oamenilor din intreaga istorie, nu doar a celor care vor trai in vremurile Sfarsitului Lumii.

  2. Interpretare tipic protestanta la pr. Necula.

  3. M-am uitat pe sarite la film.
    Tare de tot partea cu “sa tragi energie din tot, este energia BIO!”, “ai ramane psihicul sus ca stie ca a micat ecva, scoarta de copac, etc”, “f. bune furnizile, au gust de lamaita, dar cu masura: pina in 200”.
    Despre Pr Necula, l-am auzit des la radio Trinitas si are un stil mai degraba smintitor.
    Foart bine ca ati punctat aspectele importante. Sunt rataciti si rataciti insa cel mai grav caz sunt aceia care aparent nu cred/spun/fac decit in dogma si traditia ortodoxa, ascunzind in ei tot felul de rataciri si sminteli, propria dogma, insuflata sau nu de catre vreo ‘scoala de spiritualitate’. Se ascund bine si chiar se arata la exterior rivnitori si duhovnicesti.

  4. Ce sa spui despre acest pr.Necula C.? Ce asteptari sa ai de la el, cand este evident faptul ca-i – unealta – prin care se lucreaza?

    Formeaza un – trio – cu Bichir si Petrasiuc (asta la inceput de 2008) cautand – sa arate- (impreuna) cat de rea este „lumea” si cate „nedreptati” si „minciuni” legate de …subiect, (in fapt realitati flagrante, recunoscute chiar de unii dintre alegatorii (cu sortuletz), numaratorii de voturi, d-apoi chiar ca te apuca greata privindu-l pe acest pr., – linguseala personificata – pe langa „stapan”.

    Cum e turcu’ si pistolu’! ( folclor autohton…)

    Cititi-i cartile (daca veti reusi, fara sa va apuce dezgustul…):
    1. Alegerea Patriarhului. 41 zile ale dezinformarii 2. – Alegerea Patriarhului, un caz de propaganda neagra – prezentarea deformata a realitatii.

    Sa nu mai vorbim despre derapajele ante si post – terioare lui 2007, mai evidente cele posterioare( lobby pentru KK, intalnirile cu Pustan, glumitzele strengaresti ca de’, e dom. prof. al studentilor si tre’ sa se puna la mintea lor, folosind expresii ce descalifica o faţă preoţeasca), s.a.

    Pacat ca nu voieste sa se implice – acolo in zona..- cu autoritatea-i recunoscuta, parintele Vasile Mihoc.

  5. Privind lucrurile la rece cred că acuzele date păr. Necula sunt nefondate. Noi uităm de faptul că una este interviul ce se ia unui om și alta felul în care cel care face emisiunea prezintă interviul. Dacă vă uitați atent ni s-a afișat doar bucăți din ceea ce a spus păr. Constantin Necula la care prezentatoare dădea explicațiile ei greșite. Felul în care vorbea păr. Necula trebuie luat în circumstanțele respective. Probabil prezentatoarea i-a vorbit despre toată psihoza aceasta cu 21 decembrie 2012 și e normal ca păr. Constantin să pună accent pe faptul că toate aceste idei sunt niște psihoze.

    Nu e prima oară când cei de la antena fac astfel de diabolicități. Îmi aduc aminte că acum câțiva ani când era un marș anti-homosexualitate au fost invitați la o emsiune pe o antenă un homosexual și un anti-homosexual ( un reprezentat din fiecare organizație ). Cel anti-homosexual era foarte bine pregătit și asta s-a văzut din faptul că a reușit să țină pieptul și celui homosexual cât și prezentatoarei care se vedea clar că nu era imparțială. La sfârșit, ca o lovitură de grație, prezentatoare le spune să dea mâna. Omul îi spune: “Știți că nu vreau să dau mâna cu el”. Deci prezentatoarea știa lucrurile acestea dar totuși le-a făcut tocmai ca să prezintă pe acel om în fața celorlalți ca un om rău. Și mai știm cu toți scandalul cu cipurile și cu păr. Arsenie Papacioc când unii au pus niște întrebări păr. Arsenie încât acesta să pară că îl atacă pe păr. Iustin cu problema cipurilor.

    Mie personal mi-au plăcut și acest film, și cel cu păr. Arsenie Boca deoarece eu tot ce am înțeles din aceste filmulețe e că sunt tot felul de oameni care trăiesc într-o psihoză a sfârșitului lumii iar la sfârșit ori glasul păr. Constantin Necula, ori vorbele păr. Arsenie Boca erau ca un izvor proaspăt de apă vie. Am văzut prea multe minciuni făcute de cei de la știri încât acum ignor ce spune prezentatorul și sunt atent doar la ceea ce spune cel intervievat.

    P.S.: @admin, șterge mesajul anterior deoarece conține unele greșeli.

  6. @Saurian:

    Le-am privit si noi foarte la rece, emisiunea a fost duminica, deci nu ne-am grabit sau ne-a apucat asa, brusc, sa ne dam cu parerea. Stiam de data trecuta ca se va continua si am fost atenti.

    De acord cu faptul ca mesajul nu e doar ceea ce spune un intervievat, ci si cum e folosit acel cuvant in emisiune, prin editare/montaj. DAR… am aratat ca suntem constienti de acest lucru si am indicat faptul ca unul e mesajul emisiunii si altul e mesajul dat de pr. Necula. Problema a fost lipsa acelor elemente din discursul pr. Necula care sa faca imposibila suprapunerea lor. Ele au lipsit. Daca e vorba de faptul ca au lasat la o parte din cuvantul parintelui, atunci da, s-ar putea spune ca e o ”diabolicitate” doar a realizatorilor. Desi parintele, tocmai pt ca era vorba despre o astfel de emisiune, putea intreba sau putea ”negocia” un control al celor afirmate de el insusi, nu ar fi o …premiera, probabil. Si nu doar ca s-ar fi putut, dar, in mod normal, chiar e de datoria preotilor, oricare ar fi ei, sa se intereseze in ce context si cum va aparea cuvantul lor la tv.

    Apoi, noi chiar ne-am axat strict pe ceea ce a spus parintele, in rest, fara sa-l confundam cu mesajul emisiunii. Si chiar nu putem vedea nimic de genul izvor de apa vie in ce a spus… Ca sa nu spunem ca ni se pare deja aproape de blasfemie alaturarea acestui preot prea bine ancorat in structuri suspuse si nu toate neaparat vizibile si a unui om… degraba varsatoriu de imprecatii impotriva confratilor sai traditionalisti, cu sfantul Ardealului, parintele Arsenie… Vorba lui, hai sa fim seriosi si sa nu vorbim in desert…

    Argumentele le-am adus si sunt vizibile pentru oricine… are tangenta cu ce inseamna cugetul Bisericii. 🙁

  7. admin, din păcate am văzut cum se comportă unii reporteri ( din întâmplare eram la forțele de muncă din București când cei de acolo au pornit o grevă de avertisment ) și sunt destul de nesimțiți. Oamenii aceștia au doar un singur interes: să facă un documentar care să aibă succes și nu le pasă cât de mult mint și pe câte cadavre calcă. Ca și preot e destul de greu să începi să te războiești cu astfel de oameni că ei pot aranja să te pună într-o lumină proastă ( și în general nu îi stă bine unui preot să se certe cu niște ziariști de scandal ). În plus, dacă ești foarte ocupat și nu ai timp să te uiți la toate emisiunile apărute e posibil să mai faci astfel de greșeli. Sau iarăși omul poate s-a gândit că seamănă unde poate și Dumnezeu știe unde va răsare. Nu putem ști ce a fost în mintea lui.

    Și aș mai adăuga ceva. Când a fost scandalul cipurilor a fost făcut pe protv un reportaj în care a fost arătat și păr. Iustin câteva secunde zicând ( vădit nervos ): “Nu am voie să am și eu o părere?!”. Sunt sigur că respectivii nu au cerut voia păr. Iustin să îl dea pe post în acel moment. Credeți-mă că un jurnalist vă poate minți că vrea să facă o emisiune duhovnicească și în care să vă pună întrebări duhovnicești ca apoi să vă vedeți la televizor că totul a fost scos din context pentru a prezenta că ați vorbit aiureli și că sunteți un fanatic. E o întreagă știință a minciunii.

  8. E posibil sa nu fie chiar interpretarea originala a P. Necula in film. Totusi e limpede ca vede Apocalipsa intr-o cheie ciudata, ca o simpla descoperire. Eu cred ca este o manipulare a realizatorilor de a trece de la straini la autohtoni, mai ales la “preoti”, dintre care sunt luati doar unul ortodox, chiar reprezentantul teologiei noastre. Fara a mai spune ca al doilea e greco-catolic, pt a acoperi un areal cat mai mare si pt a intretine confuzia. Se vede ca au cautat mult sa gaseasca o astfel de interpretare a Apocalipsei cu ajutorul “preotilor”, au lucrat foarte gandit, cred chiar ca au cautat mult. Totul imi pare a fi in cunostinta de cauza, nu o simpla interpretare de TV, ci ticluita bine: cu informatii credibile si cu montaj modern, toate ingredientele.

    Cat despre P. Necula, nu are scuze, indreptatiri. Doar afirmatia: “sa nadajduim ca la aceasta a doua Venire Hristos Se va descoperi ca Dumnezeul iubirii” este uluitoare, avand in vedere ca Hristos a spus contrariul, ca va fi ca fulgerul si se vor aduna toti la Judecata. Aici nu mai e vorba de “detalii de scenariu”.

    Totul e un fel de a adormi constiintele. Nu s-a intamplat nimic pana acum, nici de acum nu va fi nimic. Pe cand Apostolul Petru si nu doar el ne-a transmis cu totul altceva: “Domnul nu întârzie cu făgăduinţa Sa, după cum socotesc unii că e întârziere, ci îndelung rabdă pentru voi, nevrând să piară cineva, ci toţi să vină la pocăinţă. Iar ziua Domnului va veni ca un fur, când cerurile vor pieri cu vuiet mare, stihiile, arzând, se vor desface, şi pământul şi lucrurile de pe el se vor mistui”(2Pt. 3,9-10).

  9. Pr. Necula: “Nu ne putem inchipui o venire suava a Celui ce va judeca pamantul. Va fi un moment greu pentru noi dar sa si nadajduim ca la aceasta a doua venire Hristos se va descoperi ca Dumnezeul iubirii.”

    Imi spuneti si mie va rog ce este gresit in afirmatia de mai sus ? Unde este neomilenarismul parintelui aici ?

    Chiar nu inteleg (d-aia intreb).

  10. @Lucian:

    Este una din putinele, daca nu singura, afirmatie care pare ca introduce o parere de umbra de tensiune legat de Apocalipsa. Mult prea putin (deci Hristos nu va fi suav… suna si cam caraghios). Adica nici macar la nivel ”informational” nu ti-e clar ce-i cu a doua venire, daca asta e apocalipsa sau mai e ceva pana acolo, daca e sau nu Judecata de Apoi… Iar noi ne-am referit mai cu seama la accentele pe care singur le-a pus in explicatiile dumnealui.

  11. ”De ce sa minti oamenii cu privire la adevar? De ce sa ii lasi in amagirea ca nimic grav, nimic ultim, nimic lamuritor nu se va petrece cu vietile si sufletele lor?”

    Răspunsul e simplu: pentru că ai de câștigat ceva de pe urma dezinformării: faimă, bani, iluzii, control…

    Întrebarea mai importantă este alta: pr. Necula, la experiența lui în media, nu știa de la început că televizioniștii fac reportajul pe tema apocalipsei, tocmai ca s-o discrediteze amestecând înțelesul creștin cu tot felul de fabulații drăcești? Ce a căutat el în melanjul ăsta de minciuni, dezinformări și aiureli idolatre? Ce treabă are noua eră desacralizată și hiliasmul terestru cu viziunea ortodoxă despre sfârșitul lumii?

    Oare a știut și i-a dat binecuvântare mitropolitul lui să spună bazaconiile alea (ca și cu alte prilejuri) nu doar ambigui, ci și smintitoare (”detalii de scenariu”, ”bau-bau”)? Oare Hristos Se bucură de falsa bucurie pe care el, amărâtul de preot profesor plin de sine, vrea s-o inducă și-n alții, punându-i pe pistele greșite ale înșelării?

    Fraților, pocăința și numai ea ne ține în Biserică pe Calea Adevărului și a Vieții, nu aiurelile guru-(tele)vedetelor!…

  12. Nu va fi un moment greu, ci crucial. Moment greu a fost cel cand a fost rastignit Hristos, Razboaiele Mondiale… alte catastrofe. Chiar potopul a fost un moment greu. Dar a doua venire va insemna desfiintarea pamantului si a cerului, alta lume, condamnarea definitiva la iad. Scriptura si Sfintii Parinti prezinta pe Dumnezeu la a doua venire ca Judecator, nu iubitor. E un moment crucial, nu doar greu. Echivalentul mortii, cand mergi la judecata in fata lui Dumnezeu. Unde este bucuria?? In plus, Sf. Ioan nu a vorbit nicicum de o bucurie a Apocalipsei; dimpotriva, va fi stramtorare mare, dupa cuvintele Mantuitorului.

    Deci nu e vorba de un nou inceput, ci chiar de un sfarsit al lumii. Pe cand P. Necula il vede ca un prag pt o noua etapa a lumii.

  13. 19. Vai de cele insarcinate si de cele ce vor alapta in zilele acelea!
    20. Rugati-va ca sa nu fie fuga voastra iarna, nici sambata.
    21. Caci va fi atunci stramtorare mare, cum n-a fost de la inceputul lumii pana acum si nici nu va mai fi.
    22. Si de nu s-ar fi scurtat acele zile, n-ar mai scapa nici un trup, dar pentru cei alesi se vor scurta acele zile.

    (Matei cap.24)

    9. Iar cand veti auzi de razboaie si de razmerite, sa nu va inspaimantati; caci acestea trebuie sa fie intai, dar sfarsitul nu va fi curand.
    10. Atunci le-a zis: Se va ridica neam peste neam si imparatie peste imparatie.
    11. Si vor fi cutremure mari si, pe alocurea, foamete si ciuma si spaime si semne mari din cer vor fi.
    […]
    25. Si vor fi semne in soare, in luna si in stele, iar pe pamant spaima intru neamuri si nedumerire din pricina vuietului marii si al valurilor.
    26. Iar oamenii vor muri de frica si de asteptarea celor ce au sa vina peste lume, caci puterile cerurilor se vor clatina.

    (Luca, cap.21)

    ‘Bucurie’ mare…

  14. Se vede ca stapinii mass-mediei au interes sa se vorbeasca de Apocalipsa,in conditiile colapsului politic,economic,spiritual,moral care se traieste astazi.Si vor sa canalizeze temerile oamenilor in directii gresite,ca apoi sa-i manipuleze usor.Ori ca vine in mod precis sfirsitul lumii,cu data calendaristica,ca la adventisti si tot felul de secte protestante,sau mayasi sau altii,si cum nimic nu se va intimpla,sa-i ridiculizeze pe eventualii cunoscatori ai adevarului dumnezeiesc revelat,pe credinciosii ortodocsi, si sa impiedice propavaduirea acestui adevar si luminarea mintii multora.

    Sau din cealalta parte,daca chiar ar admite o apocalipsa ( caci ii pregatesc intrarea bossului lor la Ierusalim ),cu ajutorul celor cu duh lumesc din Biserica ( gen parintele Nicula,sau celalalt sau multi,multi altii ) care nu mai sint in comuniune cu sfintii si nu le cunosc invataturile si tilcuirile din Sfinta Scriptura,sa vorbeasca de o apocalipsa a bucuriei,in sens de nou inceput,viata in pace si prospera pe pamint,milenarism,similar sectelor si ecumenistilor,etc…cu acelasi efect pentru cei multi,ascunderea adevarului revelat de Dumnezeu prin sfintii Sai.

    Ca sa-l ajutam pe parintele Necula si pe ceilalti care nu au aflat de invataturile sfintilor si ale oamenilor cu duh dumnezeiesc in ei despre acest subiect,citeva linkuri:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/09/04/parintele-serafim-rose-semnele-sfarsitului-lumii-iii-antihrist-templul-din-ierusalim-dezumanizarea-globalizarea-riscul-abordarii-gresite-a-semnelor-apocaliptice/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/09/03/semnele-vremurilor-sfarsitul-lumii-antihrist/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/09/03/semnele-vremurilor-sfarsitul-lumii-antihrist/

    sau pot sa dea cautare dupa cuvintul apocalipsa in acest site.

    PS.chiar ca este nevoie de o ” modernizare ” a Bisericii,adica inapoi la Traditie,la Sfintii Parinti,fiecare ierarh sau preot sa-si inceapa orice prelegere cam asa:

    La intrebarea dumneavoastra,dupa cum spune Sfintul “” ….sau Sfintul””…sau Sfintul “”…adica Dumnezeu prin ei,adevarul este cam asa…

    Dupa care sa-si spuna si parerea lor,daca mai este cazul.
    Sweet dreams!

  15. In cele ce urmeaza am sa redau transcrierea catorva fragmente din acest reportaj, care mi s-au parut mai importante pentru a trage cateva concluzii:

    – Carmen Avram ne vorbeste inca de la inceput de:

    “…tabara optimistilor care cred ca omenirea va intra curand intr-o era de pace, prosperitate si intoarcere la Dumnezeu. Acestor oameni preotii nostrii tind sa le dea dreptate, bazandu-se paradoxal chiar pe interpretarea Apocalipsei biblice.”

    Si asa cum vom vedea de-a lungul intregului reportaj acesti oameni zisi optimisti cred ca trebuie sa se pregateasca, sa se purifice cumva in asteptarea unui moment, catastrofal, dupa care se va intra intr-o noua era. New Age. Nu este de trecut cu vederea si precizarea ca “preotii nostrii” tind sa dea dreptate acestora. De aici se vede clar manipularea spre directiea dorita.

    – La Bugarach se spune ca se afla Sf. Graal Dar ce este acesta? Pentru a nu mai intra in detalii se poate vedea aici.

    -Un anume Patrick Dacquay sau Panoramix din Bugarach “a simtit un soi de energie” in acest satuc, unde ne spune ca vin: “Nostradamus, vizigotii, Maria Magdalena, templierii, francmasonii“. Mai departe, dezvaluindu-ne din tainele locului aflam ca:“acest loc este ca o lupa imensa. Amplifica totul, si binele si raul. “ Cum el sta de vre-o zece ani pe-acolo, se pare ca a avut ceva timp sa-si amplifice bunatatea, si alte calitati deosebite, unde insa nu poate sa stea oricine, evident. Ne mai previne mai apoi ca “oamenii care sufera mult vor folosi acest eveniment pentru a continua sa se autodistruga“.

    – Carmen Avram:

    “Sunt cu totii convinsi ca omenirea a ajuns la granita dintre doua ere in acel moment prezis si asteptat de toate culturile pamantului”

    Aici lucrurile sunt spuse foarte clar.

    -Patrick din Bugarach:

    “Iisus a trait in epoca Pestelui, care reprezinta necesitatea de a constientiza ca dragostea inseamna deschiderea inimii. Astazi trecem in era Varsatorului, era constiintei care va permite fiecarei fiinte sa inteleaga ca prin ea insasi se va putea dezvolta si va putea crea propia evolutie”.

    Asadar epoca lui Iisus a trecut. A trecut si epoca Lui, si epoca iubirii si vine epoca lui “Eu”, in care fiecare fiinta va constientiza ca “va evolua prin ea insasi”, si deci nu are nevoie de absolut nimeni, caci este autosuficienta. Cum ramane insa cu “intoarcerea la Dumnezeu” prin care se va caracteriza aceasta era, si de care ni se vorbeste chiar la inceputul reportajului? Daca epoca lui Iisus “a trecut”, atunci inseamna ca se vorbeste de un alt dumnezeu.

    -Carmen Avram:

    “Cu fiecare grup Patrick participa la ritualuri ciudate, care, spune el, aduna energia divina a locului si ajuta pe oameni sa-si elibereze sufletul de greutati si de pacate si sa se pregateasca pentru noul inceput. In grup nu toti inteleg acest ritual, dar prin el fiecare pare ca isi cauta propia cale spre divinitate si spre adevar, o divinitate pe care ei o percep ca o energie binefacatoare care ii va ajuta sa-si deschida inima si mintea spre ceea ce ar urama sa se intample”

    Prin aceasta se merge mai departe in inima ereziei. Dupa cate se vede energia locului, in acest caz Bugarach, ajuta omul sa-si “elibereze sufletul de greutati si pacate“, deci s-ar subintelege ca n-ar mai fi nevoie de nicio spovedanie, caci ajunge sa te duci in locul respectiv si sa te purifici. Ah, bineinteles daca participi la ritualurile pe care nu poti sa le intelegi, dar care iti deschid calea spre divinitate, in tandem cu abandonarea Caii, Vietii si a Adevarului, a carui epoca tocmai “trece”…

    – Mai departe ajungem la Bardava, Bugarach-ul romanesc, unde Ovidiu Cosbuc spune:

    “Am deschis acest traseu al focului sacru si vrem sa reinnoim spiritul acestui popor. Multe profetii au fost facute despre Romania. Iata ca a ajuns momentul de cotitura.(…)Acuma la sfarsit noi o sa iesim cumva purificati. Intr-o perioada de patru cinci ani or sa se schimbe lucrurile foarte, foarte intens. O sa ne castigam demnitatea, or sa iasa adevaratii lideiri din poporul acesta, dar trebuie sa mai asteptam putin.”

    Impreuna cu fostul ofiter SRI, Relu Pesteanu, el invata cursantii sa adune energia de peste tot din mediul inconjurator, de la floarea de papadie si de la biata furnica. Pentru ca omul sa se sature insa, ar cam trebui sa manace circa 200 de furnicute cu gust de lamaita, desi nu stim cate musuroaie de furnici ar trebui pentru a ajunge la statura lor.

    Punctul culminant al pregatirilor care ni se infatiseaza este cursul de mers pe jar, unde un dans de 7 minunte la 600 grade Celsius …”demonstreaza forta de sine, stapanirea interioara si curajul pentru a infrunta orice situatie aflata la limita intre viata si moarte“.

    Aici imi aduc aminte de cuvantul Parintelui Nicolae Tanase ce l-a rostit intr-o conferinta a propos de flagelarea si stigmatizarea pe care o practica unii crestini, si fata de care “noi alegem sa suferim la capul bolnavului”. Asadar, si aici, ma intreb la ce bun sa-ti arzi talpile pe jaratec in moment ce alt frati de-ai tai au nevoie de ajutor?

    – Ca sa vedem ca Apocalipsa este luata in serios de minti care hotarasc mersul lumii, ni se demonstreaza ca oamenii politici au si ei pasiuni nebune pentru Apocalipsa. Unul dintre ei fiind chiar Ronald Reagan, care crede in Apocalipsa “la litera”.

    – Intr-un final se ajunge si la preotii nostrii, si care sunt reprezentati aici de Pr. Necula ce ne citeste un fragment din Apocalipsa. Dupa aceasta are loc si o talcuire:

    “Are legatura cu Vinerea Mare, cu urcarea Mantuitorului pe Cruce, cand atunci se intuneca pamantul, se crapa catapeteasma Templului, se cutremura pietrele. Pentru Ierusalim acolo era plinirea Apocalipsei. Cel ce trebuia sa vina, venise si ei nu-L recunoscusera. Asa se intampla si aici. Nu ne putem inchipui o venire suava a celui care judeca pamantul. Va fi un moment greu pentru noi, dar sa si nadajduim ca, la aceasta a doua venire, Hristos se va descoperi ca Dumnezeul iubirii. Noi stim ca este Dumnezeul iubirii, noi stim ca e smerenie, stim ca Dumnezeu prin iubire si smerenie poate mantui, restul sunt amanunte de scenariu”.

    Prin aceste cuvinte se poate crea confuzie intre evenimentele descrise in cartea Apocalipsei ce se intapla in decursul trecerii oamenilor prin istorie si evenimentele din vremurile de apoi.

    – Carmen Avram:

    “La interpretarea gresita a Apocalipsei biblice contribuie si un alt element. Oamenii uita ca ea e descrisa in ritualurile bisericesti zilnice si este traita de fiecare dintre noi la Liturghia crestina. Iar spatiul, lacasul sfant, este si el desprins din decorul minutios descris de Sf. Ioan in cartea Revelatiei”

    – Preotul Ioan Farcas, vicar mitropolitan si protopop de Blaj, interpreteaza Apocalipsa astfel: batranii care stau in fata tronului dumnezeirii “suntem noi” (sic) la Sfanta Liturghie.

    – Pr. Necula:

    Cu toate cuvintele, cu toate ecteniile, cu tot ceea ce inseamna constructia Liturghiei noi facem vie, in fiecare Liturghie exact Apocalipsa. Dar asteptam A Doua Venire in care sa se implineasca deplin ceea ce savarsim pe pamant, sa se savarseasca ca si in cer. In fiecare zi este o zi a Apocalipsei in Biserica in spatiu al descoperirii lui Dumnezeu.[…] Pentru omul normal Apocalipsa Sfantului Ioan Teologul nu este altceva decat o mangaiere adusa de Dumnezeu pentru suflet. Sfantul Ioan Teologul ne spune ca este scrisa spre bucuria noastra, nu spre intristare, in nicun caz spre spaima. A transforma o carte a Scripturii intr-un bau-bau, doar asa ca sa dea bine, este inca una din incercarile ereticilor de a fi inventivi. Sigur ca si valul acesta va trec ca altele, care au venit peste lume”

    Cred ca aici se exagereaza, incercandu-se sa se demonstreze ca “noi facem vie in fiecare Liturghie exact Apocalipsa“. Sfanta Liturghie face actual momentul istoric al primei veniri a Domnului, Care pentru mantuirea noastra S-a jertfit pe Cruce si a Inviat, si, pana la sfarsitul timpurilor ni-L infatiseaza pe Dumnezeu Multmilostiv. La “cea de-a doua iarasi venire” insa, Domnul ni se va infatisa ca Judecator drept, cand ni se va hotara locul de-a dreapta sau de-a stanga Sa.

    Pe de alta parte putem remarca faptul ca in tote aceste invocari ale Apocalipsei este eludata chiar lupta dintre Imparatia lui Dumnezeu si diavol, iar Antihristul nu este pomenit, si nici imparatia sa de trei ani pe pamant.Sigur ne vom bucura ca Hristos va birui, dar pana atunci sa nu uitam lupta, sa nu fim “la placinte inainte si la razboi inapoi”.

    Dar sa vedem ce ne mai spune in continuare Pr. Necula:

    “Orice fel de speculatie pe seama Apocalipsei se pedepseste cu moartea. Orice fel de bucurie si de citire corecta in bucurie a Apocalipsei se binecuvanteaza cu viata vesnica. Avem de-ales: moarte sau viata vesnica”.

    Acuma judecata pare ca este redusa la modul in care se citeste Apocalipsa, si nu la modul de vietuire. Si sa fereasca Dumnezeu ca omul sa nu citeasca aceasta Carte cu bucurie, caci dupa spusele Pr. Necula il asteapta locul de-a stanga. Unde este bucuria cand vedem cum Fiara isi va raspandi in lume pecetea? Oare nu ne vom intrista pentru cei care vor prinde acele vremuri cumplite de cernere, sau deja ne credem in veacul al optulea, unde pentru cei de-a dreapta nu va fi nici intristare, nici durere nici suspin?

  16. Eu tot as dori, daca se poate, sa imi fie explicata putin acuzatia de “neomilenarism” care i se aduce pr. Necula.

    Bun, am inteles, a avut un discurs (sau, cel putin, partea din el care a fost televizata) in care nu a prezentat punctul de vedere ortodox suficient de limpede preferand sa “gloseze” intr-o nota cam personala (desi nu ne-ortodoxa) pe o singura latura a problemei (aceea a “bucuriei” sfarsitului, latura care este prezenta si in teologia ortodoxa, este adevarat, nu de sine statatoare, ci intr-un anumit context).

    Dar unde este neomilenarismul in spusele lui ?

    Chiar as vrea sa mi se explice acest lucru, cu toata buna-credinta. Banuiesc ca este ceva fundamental care mie imi scapa.

  17. @Lucian:

    Totusi am explicat, cu sublinieri cu tot. Neomilenarismul nu trebuie sa fie proclamarea regatului de o mie de ani, poate sa fie ceva mult mai subtil, care se exprima prin omisiune si accente puse tocmai pentru a fi cumva in spiritul lumii, pentru a nu strica ”bucuria” celor care, de exemplu, se uita la emisiunea In premiera despre 2012 si sunt pregatiti psihologic sa ia o doza de optimism. Neomilenarism inseamna o asteptare falsa, deci o interpretare falsa a apocalipsei. Nici cei despre care scrisese pr. Seraphim Rose nu erau milenaristi in sensul clasic:

    Religia Marelui Inchizitor, susţinea Eugene, ia valorile creştine fundamen­tale – pacea, frăţia, unirea, dragostea – şi le deformează spre a le folosi pentru promovarea unor scopuri pur pământeşti. Ea nu înlătură în mod deschis creşti­nismul, ci doar îl reinterpretează perfect, aşa încât creştinii sinceri ajung până la urmă să lucreze pentru aceleaşi scopuri ca şi idealiştii secularizaţi care caută să îşi clădească împărăţia cerurilor pe pământ.

    Nu este DELOC ceva minor golirea de semnificatie autentica a Apocalipsei si umplerea acestui continut cu ceva strain de DUHUL Bisericii, ceva care merge la oameni.

  18. Multumesc Corina pentru efort, nu am cum viziona filmul si lucrurile au devenit mai clare acum. Chiar m-au intrebat duminica niste batrane ce e cu sfarsitul lumii, ca au vazut ca si preotii nostri discuta despre asta la tv si nu stiam ce sa le raspund. M-am prins ca trebuie sa fie vreo sminteala pe tema 12/12/12.

    E bine de lamurit calea de mijloc cat mai putem ca sa nu ne lasam trasi de exagerari nici intr-o parte (a fricii paralizante), nici in alta (a bucuriei unui nou inceput) si nici sa ne aratam indiferenti sau nepasatori. E o problema grea pentru toti crestinii ortodocsi, si mai ales pentru preoti. Dumnezeu sa-l ierte pe pr Necula pentru eventuala sminteala si sa-l ajute sa priceapa ca bucuria va fi mare pentru unii, insa si durerea va fi mare pentru cei mai multi. Caci calea e stramta si invierea vine abia dupa si prin cruce.

  19. Eu propun sa il contactam pe pr. Necula si sa ii cerem o lamurire vis-a-vis de aceasta problema, un raspuns complet din care sa reiasa parerea dansului despre Apocalipsa, nu 3 montaje intr-o emisiune de 2 lei.

    Si dupa aceea sa judecam ce si daca este ceva de judecat.

    Ce parere aveti ?

  20. @ Lucian:

    Esti liber sa incerci, de ce nu? Noi suntem totusi… edificati, si nu doar pe subiectul acesta, din pacate.

  21. Cam tot ce e neo acum (milenarism, patristica) are gust antihristic, se bazeaza pe o spiritualitate new-age. Apocalipsa prezentata in acest material este o invitatie la a-l primi pe Antihrist. Macar sa-i cunoastem teoriile, sa ne obisnuim cu ele. Cu cele economice deja ne-am acomodat, le resimtim. Acum trebuie sa vedem si cealalta latura, “buna”, balsamul spiritual. Daca n-o vom primi, vom fi marginalizati. Caci cei din spatele parghiilor economice sunt oameni spirituali, care s-au gandit la toate. Criza economica e generata de niste oameni spirituali care sa conduca la o criza sociala, apoi la o revolutie spirituala. Caci spiritualitatea de genul acesta se face pe bani grei si influente si sfori nevazute. Cine nu vrea sa o primeasca, e cocon, n-are decat sa ramana fara mancare, e vina lui. Vorba filmului: “Ori intri in ‘Apocalipsa bucuroasa’, ori mori (de foame si suparari)”.

  22. Revin acum cu inca un argument in ceea ce necesita privirea cu precautie a bucuriei “la citirea Apocalipsei”.

    Crestinul cand a fost botezat a fost uns cu Sfantul si Marele Mir, primind aceasta pecete a Duhului Sfant pe toate organele simturilor, si prin urmare, chiar daca nu cunoaste teologia la talia Pr. Necula sau a oricarui alt preot din acest reportaj care ne propovaduieste doar bucuria Apocalipsei, simte pur si simplu ca ceva nu miroase a bine in acest discurs. Este firesc sa recunoastem ceea ce este inspirat de Duhul Sfant pentru ca purtam in simturile noastre aceste peceti ale Duhului Sfant, pe care ar fi bine sa le activam cat mai mult.

    Astfel pot spune ca mie nu-mi miroase a bine aceasta bucurie pentru ca mai intai de toate cred ca ar trebui sa ma intristez stiind ca sfarsitul meu se apropie, sau chiar sfarsitul lumii, si poate sa ma prinda, sau sa ne prinda nepregatiti. Oare am lucrat indeajuns poruncile Domnului ca sa ma bucur ca vine Apocalipsa? Ce raspuns voi da eu in fata Domnului? Cum voi fi cuprinsa de nelinistea cea buna, de intristarea cea mangaietoare daca ma apuca bucuria asta nemaipomenita la citirea Apocalipsei?

  23. @ admin

    Ce fel de raspuns este asta ?

    @ Corina

    Apropo de atitudini protestante pe care repede le vedem (sau ne inchipuim ca le vedem) la altii, imi poti spune si mie te rog de unde anume stii tu ca in Ortodoxie, doar prin simplul fapt ca esti botezat, pot “mirosi”, inspirat fiind de Duhul Sfant, diverse aspecte teologice ale unei probleme ?

    Multumesc.

  24. @Lucian:

    Un raspuns perfect corespunzator intrebarii.

  25. @Lucian

    Uite, exegeticus a spus foarte clar:

    Deci nu e vorba de un nou început, ci chiar de un sfârşit al lumii. Pe când P. Necula îl vede ca un prag pt o noua etapa a lumii.

    Ce nu îţi este foarte clar?, noua etapa a lumii este într-un fel spus neo milenarismul, deoarece se comportă la fel în gândire şi aşteptări cu milenarişti lumii de azi. Coincidentă bizară la un cunoscător al ortodoxiei.

  26. Este uimitor cum se poate face comparatie intre venirea in trup a Mantuitorului si ce va urma acum, adica venirea Antihristului. Venirea lui Hristos a fost un moment de bucurie, pe cand cealalta, nicidecum. Dar… semnele cerului le putem citi, pe cand ale vremurilor ba.

    Inca ar fi de remarcat curentele actuale neo, care nu doar ca sunt foarte spirituale, dar copie foarte bine si modern traditia veche, indatinata si probata. Totusi diferenta dintre o venire “nu suava” si una ca sfarsit al lumii este uriasa. Accentele puse diferit rastalmacesc tot ansamblul. Oare unde mai este atentia noastra, privegherea sa nu fim amagiti de hristosi mincinosi, dar si de invatatori mincinosi?

  27. “Scopul cartii este pregatirea credinciosilor pentru cele ce se vor petrece in viitor, cu referire, desigur, la suferintele care vor urma si la cea de-a Doua Venire a lui Hristos. PRIN CELE SCRISE IN APOCALIPSA, CREDINCIOSII SUNT INDEMNATI SPRE POCAINTA SI SPRE TREZVIE, in vederea incercarilor care il asteapta. Tema principala a cartii este lupta dintre Imparatia lui Dumnezeu si diavol si, desigur, biruinta lui Hristos asupra celui rau: “Ideea centrala este legata de cea de-a Doua Venire a lui Hristos ca judecator si ca imparat“. Intelesul care strabate intreaga Apocalipsa este ca, dupa ce l-a biruit pe diavol la prima Sa venire, adica prin intruparea Sa, Mielul injunghiat, care este Hristos, imparateste acum alaturi de Parintele Sau si, in acelasi timp, este Domnul lumii si al tuturor lucrurilor care se petrec. In ciuda stapanirii vremelnice a lui Satana, in cele din urma, acesta va fi biruit de Miel, dupa care va urma cea de-a Doua Venire a lui Hristos, cand Acesta ii va judeca pe cei vii si pe cei morti si, desigur, VA DARUI DREPTILOR BUCURIA IMPARATIEI CERURILOR.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/02/17/ips-hierotheos-vlachos-talcuiri-la-apocalipsa-omenirea-intre-miel-si-fiara/

    Cine crede despre sine ca este drept in fata lui Dumnezeu, are inca de pe acum motiv de bucurie, stiind ca il asteapta un loc in Imparatia lui Dumnezeu. Cine se stie pacatos, cere timp de pocainta.
    Am citit (nu-mi amintesc unde) ca doar cei mantuiti, si sfintii lui Dumnezeu asteapta cu nerabdare sfarsitul lumii acesteia, rugandu-se totusi pentru noi cei de pe pamant, sa nu fim inselati.

  28. Ce spune pr. Necula:

    „Pe de alta parte avem un ecumenism care ne lipsește: ecumenismul ortodox. Niciodată un bucureștean — și să nu se supere nimeni din sud pe mine — nu va înțelege ce înseamnă ecumenismul pentru un ardelean. La mine pe scară, la Brașov, de toate: tanti X era romano-catolică, verișorul ei era protestant, tanti de la parter era greco-catolică…Lângă mine era un ateu. Ce era să fac, să mă bat cu ei? ,,Bă, adevărul e la mine! Vă sparg! ” Manele teologice. Ardealul, în general, te îndeamnă la ecumenism.Trebuie să fiu făcător de război ca să arăt că sunt ortodox? Să-i scuip pe aia tot timpul?…”

    (Provocarile Strazii, Pr.Prof.Univ.Dr.Constatin Necula)

    Pai chiar asa! „avem un ecumenism care ne…lipseste” 🙁

    O fi vrut sa spuna: Asta ne-ar mai lipsi!

    Cei ce marturisesc – curat – Ortodoxia, „ii sparg” pe – ceilalti, „ii scuipa tot timpul”, sunt „facatori de razboi’u”. („ Ca s-arate ca sunt ortodocsi”).

    A mai uitat sa adauge si…”grabnic varsatori’(i) de sânge…”.

  29. @ Lucian

    Nu doar simplul fapt ca esti botezat iti da aceasta putinta de detectare a duhului protestant, si nu numai, ci e nevoie de mult mai mult, de o vietuire in sanul Bisericii, de o participare la Tainele ei, prin care, asa cum am spus: “se activeaza pecetile” Duhului Sfant in noi.

    Lucrurile sunt delicate pentru ca asa cum spunea admin mai sus, dand un citat din Seraphime Rose: “Religia Marelui Inchizitor, susţinea Eugene, ia valorile creştine fundamen­tale – pacea, frăţia, unirea, dragostea – şi le deformează spre a le folosi pentru promovarea unor scopuri pur pământeşti.” Asadar este nevoie de a vedea ce se ascunde dincolo de ambalajul acesta faurit din cuvinte frumoase, sfinte chiar, dar care are un continut amagitor, mincinos. Si aceasta simtire oare cine poate sa ti-o dea in Biserica, decat faptul de a te afla in Duhul Sfant, atat cat este cu putinta pentru fiecare. Si cei care sunt astfel se recunosc pur si simplu, si recunosc unde este duhului lui Dumnezeu tot asa cum un copilas recunoaste o mancare care este buna fara sa fi facut vre-o scoala de gastronomie, iar ceea ce nu este bun da afara. Omul simplu, de exemplu, poate spune: “ce frumos a vorbit parintele”, fara sa fi trecut prin scoli de teologie, dar simte ca ceea ce i s-a spus este in duhul adevarului.

    Acum revenind mai aproape de subiectul de fata, a vorbi numai despre bucuria din Apocalipsa e tot una cu a spune ca diavolul nu exista, si stim foarte bine ca insasi acest lucru este opera sa. Oare care pamantean n-ar vrea sa se bucure fara sa treaca prin suferinte, si cu toate acestea trebuie sa trecem prin greutati felurite si prin moarte. Aceasta este caracteristica acestui veac pana la cea de-a doua venire a Domnului, cand se vor separa dreptii de cei care au lucrat faradelegea. Si, dupa cum vedem in Biblie, atunci vor spune unii si alti: “<i<Doamne dar cand te-am vazut flamand, gol, insetat, strin, in temnita…” Deci la judecata vedem aceasta mirare, care presupune ca omul nu se va astepta la locul care ii va fi dat pentru vesnicie, si care nu-i va permite sa se bucure de pe acum doar pentru ca are numele de crestin.

    Bucuria duhovniceasca este un dar, si care se ascunde, asa cum spun Sfintii Parinti intr-o anume intristare, tot asa cum mierea este continuta de fagure. Si nu putem sa ne gandim numai la miere, care cumva se va risipi daca nu va fi tinuta in ceva. Iar pe de alta parte degeaba iti voi spune – amintindu-m ide un cuvant al P. Rafail Noica-: “Bucura-te! Hai, dai drumul si bucura-te!”. Ai putea sa faci lucrul acesta, asa numai pentru ca ti se spune? Vei vedea ca nu, si ca lucrul acesta in adevar se dobandeste ca un dar. Asta daca vorbim de bucuria adevarata, caci altfel putem avea bucurii si bucurii, dar care sa nu fie duhovnicesti.

  30. Curat paganism/satanism in emisiunea aia … cel putin pana la
    momentul in care vine Pr. Necula. E adevarat ca mesajele sunt
    imbracate intr-un vesmant frumos dichisit, aparent stiintific, ca si
    mesajul spiritualilor orientali.

    @ Lucian:

    Lasam la o parte afirmatiile cum ca parintele ar zice la fel, ca
    cine face o astfel de emisiune nu poate fi decat dus cu pluta ( eu
    nici n-am putut sa urmaresc totul, decat pe ici pe colo, si mi-a fost
    clar ), mergem la ce spune Pr. Necula. Nici macar nu iau in seama
    afirmatia ca Apocalipsa ar fi despr un nou inceput, pe la 20:20, ca
    intr-adevar nu-s vorbele Pr.N. Ce zice insa Pr.N?

    1. Ca venirea la Judecata e oarecum ca descoperirea din Vinerea Mare,
    momentul Rastignirii, cand Hristos s-a dezvaluit evreilor, care nu
    l-au recunoscut ( min 21 ), si ca pentru Ierusalim aia ar fi fost
    implinirea Apocalipsei.

    E adevarat ca sunt asemenari intre cele doua, ca in ambele se
    petrece cate un moment crucial in istoria lumii, in care Iisus
    Hristos e persoana centrala, si or mai fi cateva asemanari, desi
    alea sunt destul de palide, ca prima era insotita de semne oarecum
    clare, dar locale, pe cand la a doua stim ca tot sufletul va lua
    aminte la evenimente. Mai mare insa mi se pare problema cu
    intelegerea. La Rastignire, nu s-a facut nici o descoperire, cei
    care au fost impotriva Lui si-au implinit/pecetluit doar judecata
    lor impotriva lui Dumnezeu, care insa a ramas ascuns, ba mai ascuns
    ca niciodata, mergand pana la punctul suprem al kenozei Sale,
    ascunderea in smerenie pe Sf. Cruce, in vazul intregii lumi! Ce fel
    de apocalipsa=descoperire e asta? Nu e nici o descoperire la
    mijloc, Hristos se descoperise pe Sine inainte, de la Boboteaza
    pana la momentul Rastignirii, pentru cei care puteau pricepe. La a
    doua venire insa, stim ca va fi intru slava, nu intru smerenie (
    care s-a aratat pe cruce ), si mai stim ca fiecare il va recunoaste
    ca Domn si Dumnezeu ( venirea fiind intru slava ), inclusiv cei
    pierduti, asa ca ce asemanare mai e intre cele doua evenimente
    majore? Eu nu prea pricep. Mi se pare ca, in cel mai bun caz, Pr.N
    e cam derutat aici. Da, Dumnezeu e smerenie, iubire, dar la a Doua
    Venire, va veni la judecata, intru slava, cand va pecetlui soarta
    fiecarui suflet care a trait vreodata, nu ca sa se prezinte pe sine
    ca pe cineva iubitor de oameni, smerit si ingaduitor, gata sa
    primeasca faptele bune care vor veni de atunci incolo si
    recunoasterea care i se va aduce de supusi… Stim cine va fi
    acesta, care se va infatisa asa… La judecata (orice judecata), nu
    se mai discuta ce fapte se vor face, ci ce s-a facut, si se ia
    hotararea. In cazul Apocalipsei, cea finala. Nu va mai fi nici o
    neintelegere, ca in cazul Rastignirii.

    Sa spui asadar, ca asta ar fi paralela care defineste Venirea intru
    slava, a Doua, si ca restul sunt amanunte de scenariu, mie imi
    pecetluieste oarecum interesul de a mai urmari in continuare ce
    spune Pr.N, dar totusi…

    2. Sar peste vorbele clericului cu infatisare non-standard ( e preot
    adevarat oare, sau e “preot” de-al ereticilor? ), care nu are alt
    scop decat a redefini in alt sens cuvantul “apocalipsa”, la fel cum
    se face in multe cazuri in societatea noastra iluminata si
    asteptatoare de fericire si bucurie ce va sa vina, cand se iau mai
    intai cuvintele cheie, cele prin care adevarul s-a revelat de
    sute/mii de ani in mod clar oamenilor, si se redefinesc si
    rastalmacesc pana nimeni nu mai pricepe nimic despre ele, apoi,
    dupa ce nu mai pot oamenii vedea adevarul prin ele, li se spune ce
    trebuie sa creada de fapt, de catre specialisti ( in cazul de fata,
    ne spune ca Pr.N e cel care intelege Apocalipsa din Biserica, nu
    altii pe care nu ne putem baza, iar cel ce vorbeste dupa, fara
    barba, ne prezinta alt exemplu de interpretare a revelatiei
    dumnezeiesti, prin Sf. Taine, care insa e o ineptie clara sa o
    confunzi cu intelesul ultimei carti a Noului Testament )

    3. Pe la min 26 ne spune iar Pr.N ca nu putem ghici date, numere, nu
    putem specula despre cele infatisate simbolic acolo. Orice speculatie
    se pedepseste cu moartea, orice citire bucuroasa, corecta se
    rasplateste cu viata.

    Daca Apocalipsa e exprimata in limbaj simbolic in multe locuri, nu
    pot sa pricep cum poti sa nu speculezi, adica sa interpretezi
    intr-un fel sau altul ( sunt pentru a citi cu atentie ce au spus
    sfintii despre asta, si a incerca sa pricepi lucrurile in lumina a
    ceea ce scrie si a cum au inteles sfintii textul, nu a interpreta
    in mod liber, dupa bunul plac ). Nimeni nu poate lua ceva scris
    simbolic fara interpretare. Decat daca esti idiot sau poet, si
    nu-ti pasa sau iti place cum suna cuvintele si gata ( desi ii
    nedreptatesc pe poeti aici, ca ei de obicei vor sa spuna ceva, nu
    numai sa potriveasca cuvintele ). E clar ca, fiind scrisa in limbaj
    simbolic si adresata unor fiinte cugetatoare, Apocalipsa trebuie
    intrepretata, speculata, numai ca trebuie speculata in mod corect,
    si Hristos ne spune prin Sf. Ioan sa luam aminte cum intelegem (
    fireste ca nu ne spune sa citim fara sa intelegem si sa ne bucuram
    pe seama asta, ca cuvintele suna bine si pe noi ne fac fericiti ),
    adica cum speculam/interpretam. Acuma, fireste ca nu putem sa ne
    agitam si sa tulburam lumea aiurea ( bazati pe o intelegere gresita
    ), asa ca putem sa-l credem intrucatva pe Pr.N, dar nu mi se pare
    nici ca un text care iti spune sa ai grija sa nu mori vesnic poate
    fi privit ca un mesaj de bucurie “nici o grije Doamne, ma descurc
    si ma bucur…”

    Eu l-as intreba pe Pr.N, daca as avea curiozitatea, cum priveste acuma
    integrarea vorbelor sale in emisiunea cu pricina. I se pare ca pentru
    asta a acceptat sa i se ia interviu si si-ar formula tot asa
    raspunsurile, nuantarile, etc?

  31. Ca tot veni vorba despre talcuirea Apocalipsei, m-am socotit ca ar fi potrivite unele citate chiar din ea pt a-i limpezi intelesurile.
    In primul rand, cartea nu are un nume, ci l-a primit dupa primul cuvant, care este definitoriu, anume “descoperirea=apocalipsa”.
    Cand Sf. Ioan s-a inchinat ingerului, acesta i-a raspuns: “Sunt împreună-slujitor cu tine şi cu fraţii tăi, care au mărturia lui Iisus. Lui Dumnezeu închină-te, căci mărturia lui Iisus este duhul proorociei”(19, 10). Iata ca toata Apocalipsa se refera la marturia, adica la propovaduirea apostolilor, la “cele ce trebuie să se petreacă în curând”(1, 1). Deci toate realitatile la care face referire sunt duhovnicesti, lucrarea lui Hristos in fiecare suflet si in lumea toata.
    Seamana foarte mult cu proorociile lui Daniel din Vechiul Testament, de unde pot fi facute unele analogii.
    Eu cred ca se refera la ani concreti, dar pe care nu-i putem intelege pt ca-i masoara intr-un alt fel decat cel simplu cronologic. Iar evenimentele nu sunt privite de pe pamant, ci din rai, din perspectiva lui Dumnezeu, de aceea nu pot fi intelese de o gandire pamanteasca.

  32. Din cate stiu, preocuparea prea mare pentru Apocalipsa nu este indicata de Sfintii Parinti, si este catalogata in ortodoxie drept inselare…
    Este o manie in zilele noastre, din pacate chiar si intre ortodocsi, preocuparea aceasta, care de cele mai multe ori duce la judecarea altora, la interpretari gresite, poate intr-o zi va duce si la schisme in BO, doar pentru ca nu vrem sa ne preocupam de propiile pacate, neajunsuri, ci vrem tot timpul sa aratam ca stim noi mai bine decat altii cum o sa fie, cand Insusi Domnul Hristos a spus ca numai Tatal stie cand si cum va veni Apocalipsa.
    Imi cer iertare.

  33. Eram aproape euforic, citind bucuros Apocalipsa… Daar, deodată aflu că trecerea în noua eră milenaristă, dicolo de optimismul neculaian, are loc printr-un tunel întunecos… http://www.antena3.ro/life-show/bizar/pamantul-va-intra-in-zona-zero-avertismentul-oracolului-din-shambala-cu-privire-la-21-12-2012-190670.html

    Deci toți înșelații și îndrăciții proorocesc după mintea lor spre derutarea, amețirea sau/și isterizarea oamenilor care-i urmează…

  34. Referitor la Era Varsatorului si milenarismul new-age, pana unde s-a ajuns cu manipularea – vezi video:
    http://www.youtube.com/watch?v=slV-2uhIrjM

  35. Pingback: DESPRE RAZBOIUL LAUNTRIC CU DUHUL DILUANT AL LUMII SI ADANCUL NOSTRU UITAT. Impotriva neo-crestinismului “bucuros”, a “spiritualitatii” de tip New Age, care nu vrea sa stie de asceza si de Adevar… -
  36. Pingback: Sfaristul Lumii TV: canal de televiziune dedicat ”apocalipsei maya”. INDUSTRIA DIVERTISMENTULUI SI-A GASIT NOUA SURSA DE PROFIT - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  37. Pingback: Manifestari ale psihozei in masa provocate de apropierea “apocalipsei 21.12.2012″ in RUSIA/ O bizarerie: fresca “APOCALIPSEI MAGNETICE” din Biserica Sf. Nicolae din Șcheii Brașovului - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  38. Pingback: EREZIILE CONTEMPORANE. Parintele Arsenie Vliangoftis despre cateva din marile secte antihristice ale zilelor noastre si mijloacele lor de inrobire si spalare a creierelor -
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare