TAMADUIREA FEMEII GARBOVE – Predici si talcuiri de mare actualitate. FATARNICIA SI RAUTATEA DEGHIZATE IN RAVNA “INTRANSIGENTA” PT. ADEVAR

2-12-2011 Sublinieri

Cand esti de fata, te priveste cu zambet placut, lingusitor, iti spune vorbe dulci, iti lauda calitati pe care poate nici nu le ai. Iar cand ai plecat de langa dansul, fatarnicul, care este si un iscusit barfitor, se intoarce catre ceilalti, scoate din visteria inimii sale cele rele, si incepe sa te picteze in cele mai posomorate culori”.

Şi învăţa Iisus într-una din sinagogi sâmbăta. Şi iată o femeie care avea de optsprezece ani un duh de neputinţă şi care era gârbovă, de nu putea să se ridice în sus nicidecum; Iar Iisus, văzând-o, a chemat-o şi i-a zis: Femeie, eşti dezlegată de neputinţa ta. Şi Şi-a pus mâinile asupra ei, şi ea îndată s-a îndreptat şi slăvea pe Dumnezeu. Iar mai-marele sinagogii, mâniindu-se că Iisus a vindecat-o sâmbăta, răspunzând, zicea mulţimii: Şase zile sunt în care trebuie să se lucreze; venind deci într-acestea, vindecaţi-vă, dar nu în ziua sâmbetei! Iar Domnul i-a răspuns şi a zis: Făţarnicilor! Fiecare dintre voi nu dezleagă, oare, sâmbăta boul său, sau asinul de la iesle, şi nu-l duce să-l adape? Dar aceasta, fiică a lui Avraam fiind, pe care a legat-o satana, iată de optsprezece ani, nu se cuvenea, oare, să fie dezlegată de legătura aceasta, în ziua sâmbetei? Şi zicând El acestea, s-au ruşinat toţi care erau împotriva Lui, şi toată mulţimea se bucura de faptele strălucite săvârşite de El (Luca 13, 10-17).


Parintele Sofian despre fatarnicie

“Frati crestini,

Aproape toata viata pamanteasca, dar mai ales in perioada celor trei ani si jumatate cat a predicat in lume cuvantul Evangheliei Sale, Mantuitorul Hristos a avut doua feluri de ascultatori: o mare multime, sincera, care ii sorbea cuvintele cu uimire, cu bucurie, cu multa dragoste, si o alta ceata, cu mult mai mica, facuta din carturari si farisei care Il pandeau pretutindeni si ii puneau fel de fel de intrebari, intinzandu-I felurite curse, ca sa-L poata prinde in cuvant. In ura lor asupra blandului Mantuitor, L-ar fi ucis cu mult mai devreme, daca nu s-ar fi temut de poporul care-L urma si-L iubea. La rautatea si vicleniile lor, Iisus le raspundea adeseori cu bunatate si cu o logica mai mult decat fireasca, iar uneori ii mustra cu mare asprime, reducandu-i pe toti la tacere – dar aceasta tacere acoperita cu rusine era incarcata cu o ura si mai apriga impotriva Lui. O astfel de situatie ne este infatisata si in pericopa Evangheliei care ni s-a citit astazi.

Frati crestini, iata cat de mult s-a bucurat biata femeie, ca dupa 18 ani de suferinta, fiind ea incovoiata ca un belciug spre pamant, acum, fara sa se astepte, este chemata din mijlocul multimii de catre Iisus si vindecata deplin prin cuvintele:Femeie, esti dezlegata de neputinta ta”. Cat de mult s-a bucurat poporul de aceasta vindecare rapida si deplina, savarsita sub ochii lui!

Dar, in acelasi timp, cata rautate clocotea in inima sefului sinagogii care,

maniindu-se ca Iisus a vindecat-o sambata, s-a intors catre multime si a zis: «Sase zile sunt in care se cuvine a lucra. Venind deci in aceste zile, vindecati-va, dar nu in ziua sambetei»”.

Din cuvintele lui ne putem da seama ca nu ravna pentru Lege si pentru pazirea sambetei il umplea de manie pe acest sef al sinagogii, ci invidia si ura pe care le avea fata de Iisus care prin cuvintele si faptele Sale uimitoare atragea asupra Sa pretuirea si admiratia multimilor. Iisus care stia si vedea toata rautatea din inima mai-marelui sinagogii, il mustra cu un cuvant foarte greu zicandu-i: ,,fatarnice! Si il lamureste de ce este fatarnic, spunandu-i ca

daca voi, in zi de sambata, dezlegati boul sau asinul de la iesle si-l duceti sa-l adapati, si nu socotiti ca prin aceasta incalcati sambata, cu atat mai mult se cuvenea sa fie dezlegata aceasta femeie care de 18 ani fusese legata de satan si care este si ea o fiica a lui Avraam, adica o femeie credincioasa, din neamul vostru”.

Deci daca in mod firesc faceti bine unui animal in zi de sambata, si nu socotiti o incalcare a Legii, cu atat mai mult se cuvine sa faceti bine unei fiinte omenesti in grea suferinta, cum era acea biata femeie. Iisus, insa, stia ca aparenta ravna pentru respectarea sambetei era numai un pretext. Indirect, mai-marele sinagogii isi manifesta, intr-o forma acoperita, ura pe care o avea impotriva Celui ce savarsise minunea. Fatarnicia lui consta in faptul ca una spunea si alta gandea: in vorba arata ravna si in inima purta ura.

Frati crestini, aceasta confruntare intre adevar si minciuna, intre sinceritate si fatarnicie s-a intamplat acum aproape doua mii de ani, undeva, intr-o zi de sambata, intr-o sinagoga din Nazaret sau din Capernaum – precum si in multe ocazii din vremea aceea. Dar fatarnicia care este o patima si deci o boala a sufletului omenesc, este mai veche decat Noul Testament. Ea a fost si este prezenta in toata istoria neamului omenesc. In cele ce urmeaza, vreau sa va spun cateva cuvinte despte fatarnicie si despre roadele ei, daunatoare asupra sufletului omenesc si asupra familiei crestinesti.

Fatarnicia sau ipocrizia, frati crestini, este o lupta piezisa impotriva adevarului si a sinceritatii. Patima sau pacatul fatarniciei, practicat din nefericire si de catre foarte multi dintre noi, este numita si „iscusinta fireasca”. Dar aceasta iscusinta are ca radacina viclesugul, iar ca roade minciuna, inselaciunea, siretenia, necinstea, tinerea de minte a raului, clevetirea plina de ura, ascunsa si tainuita, care suge si seaca sangele iubirii de aproapele, cum spune sfantul Ioan Scararul. Cel care inspira si intretine aceasta stare de rautate launtrica, este insusi duhul cel rau si viclean, despre care Mantuitorul ne-a spus ca

diavolul, de la inceput a fost ucigas de oameni, si dusman al adevarului. Cand graieste minciuna, graieste din ale sale, caci este mincinos si tatal minciunii.

Dumnezeu, in iubirea Sa de oameni, voieste ca purtarile oamenilor sa fie cinstite, mintea lor curata, sufletul lor sfant. De aceea ne porunceste, zicand: Cuvantul vostru sa fie da ce este da, si nu ceea ce este nusi adauga:Ceea ce este mai mult decat aceasta, de la cel viclean este”. Iar daca una zici si alta faci, atunci cazi in pacatul fatarniciei, devenind mincinos, viclean, inselator si vatamator.

Invatatorul cel dintai al fatarniciei, asa cum ne spune sfanta Scriptura, este diavolul. Ei s-a prefacut cel dintai, luand chipul sarpelui, precum se preface fatarnicul in chip de binevoitor si de prieten, iar apoi mintind si amagind. Cand esti de fata, te priveste cu zambet placut, lingusitor, iti spune vorbe dulci, iti lauda calitati pe care poate nici nu le ai. Iar cand ai plecat de langa dansul, fatarnicul, care este si un iscusit barfitor, se intoarce catre ceilalti, scoate din visteria inimii sale cele rele, si incepe sa te picteze in cele mai posomorate culori. Peste acest portret al batjocurii mai adauga si cateva injuraturi si te da, cu placere, duhului celui necurat. Astfel de clevetiri si de barfeli au loc foarte adesea, peste tot unde se aduna oamenii, barbati si femei, ca prin munca lor cinstita sa-si castige painea cea de toate zilele. Astfel de preocupari, paralele cu munca, nu ne sunt de folos si nu ne ajuta la nimic bun, in schimb ne incarcam de pacate straine, ne amaram propria noastra viata si se stinge in noi avantul pentru cele bune, seaca izvorul dragostei si al respectului pentru aproapele nostru care este orice fiinta omeneasca. Mantuitorul ne spune undeva caunde sunt doi sau trei adunati in numele Meu, acolo sunt si Eu in mijlocul lor”.

Fatarnicia stinge, asadar, dragostea dintre oameni si aprinde neincrederea si ura. Astfel, prietenii se indoiesc de prietenia aratata de prietenii lor; fratele nu se mai increde in fratele sau; tatal are banuieli asupra fiului sau, iar fiul asupra tatalui sau. Barbatul se teme de cinstea pe care i-o fagaduieste femeia, iar femeia se indoieste de curatia barbatului sau si unde stapaneste banuiala, teama si neincrederea, de acolo fuge dragostea si apropierea sufleteasca dintre oameni si dispare buna intelegere din familii si dintre prieteni.

Dar pe langa aceste forme ale fatarniciei care seamana neincrederea intre oameni, mai sunt si alte forme ale fatarniciei. Asa este o fatarnicie a faptei bune si anume, cand faci o milostenie catre un necajit, dar n-o faci din toata inima si pe cat se poate de discret, ci o faci mai ales ca sa fii vazut de altii si laudat de ei. Cand te rogi, cand postesti, de asemenea se poate amesteca si fatarnicia; daca aceste fapte bune, crestinesti, le faci numai de ochii lumii, ele isi pierd valoarea lor duhovniceasca. Mantuitorul a mustrat cu multa amaraciune acest pacat al fatarniciei, mai ales in acele cumplite „vaiuri” adresate carturarilor si fariseilor din vremea sa si dintotdeauna, zicandu-le

Vai voua, carturari si farisei fatarnici, ca voi curatiti partea cea din afara a paharului si a blidului, iar inlauntru sunt pline de rapire si de lacomie”.

Si le insira, pe rand, toate abaterile lor de la faptele cele cu adevarat bune, cinste, mila, dreptate si credinta curata.

„Fariseu orb”, continua Domnul, „curata mai intai partea cea dinlauntru a paharului si a blidului, ca sa fie curata si cea din afara.

Dar dintre toti fatarnicii lumii, Iuda Iscarioteanul a atins cea mai inalta culme. Pentru ca in mintea lui cugeta si pregatea vanzarea Domnului cu cei treizeci de arginti, iar cu vorbele se arata prietenos. Inima lui dorea argintul, iar limba lui graia despre iubirea de saraci. Dupa infatisare se arata prieten al lui Hristos, pentru ca nu s-a sfiit sa-L sarute, iar dupa fapte era un tradator. Dupa chipul cel din afara, era ucenic al lui Iisus Hristos, iar dupa cel dinlauntru, era iubitor de arginti, tradator si fur, plin de tot viclesugul, de toata fatarnicia si de toata rautatea. Din nefericire, multi dintre semenii nostri urmeaza, in diferite chipuri, pilda lui Iuda, urata si de Dumnezeu, si de oamenii cei cu inimi curate, de oameni dornici de pace si de buna convietuire in lumea aceasta.

Frati crestini, am amintit de fatarnicie ca de o boala grava a sufletelor noastre, cu gandul si cu dorinta de a ne pazi cu totii de otrava ei. Ca incheiere la cele spuse pana acum, adaug sfatul sfantului apostol Petru, din prima lui scrisoare soborniceasca, in care ne indeamna zicand asa:

Lepadand, deci, fratilor, toata rautatea si tot viclesugul si fatarniciile si pizmele si toate clevetirile, ca niste prunci de curand nascuti, sa dorim laptele cel duhovnicesc si neprefacut, ca prin el sa crestem: spre mantuire (…). Dati tuturor cinste, iubiti fratia, temeti-va de Dumnezeu” si slujiti-I cu dragoste, prin toata fapta cea buna. Si „daca chemati Tata pe cel ce judeca cu nepartinire, dupa lucrul fiecaruia, petreceti in buna cuviinta toate zilele vremelniciei voastre.

Amin”.

(in: Parintele SOFIAN, Editura Bizantina, 2007, Bucuresti)

***

Parintele Constantin Coman:

DE CE PENTRU NOI INSINE GASIM MEREU JUSTIFICARI SI INDULGENTE, IAR PENTRU CEILALTI NU?

Intransigenta contemporanilor Mantuitorului Hristos – ca si a oamenilor din toate timpurile – se arata in aspecte ale legii pe care ei le implinesc, nu numai pentru a arata cu degetul pe cei care incalca legea, ci, mai ales, pentru a se scoate in evidenta pe ei ca implinitori ai legii. Dramatic este ca acest proces de promovare a sinelui, a imaginii proprii, nu este constientizat uneori, nici de cei ce-l pun in act.

Este un mod de viata foarte egocentric. Omul – si atunci ca si acum – este exigent cu celalalt si foarte indulgent cu sine. Cand se intampla ca celalalt sa cada, nu-i cauta nici un fel de circumstante atenuante. Cand cade el, insa, va gasi rapid o mie si una de explicatii, si pentru constiinta lui si pentru perceptia celorlalti. De aceea, indreptatirea de sine este stiinta cea mai avansata si cea mai raspandita intre oameni. Ea este divulgata de Evanghelie ca fiind sora geamana a ipocriziei.

Omul gaseste pentru sine in orice situatie o justificare, dar cand este vorba de celalalt nu o gaseste. Si nu o gaseste pentru ca nu o cauta. Este o foarte mare ipocrizie, nascuta si crescuta pe egoism. Ipocrizia creste cand esti foarte concentrat pe tine insuti. Cand totul in viata ta se invarte in functie de tine, atunci toate sunt stramb intelese. Pentru ca existenta noastra – asa ne-a facut pe noi Dumnezeu – nu este facuta sa se invarta in jurul nostru, ci sa se realizeze in relatie cu celalalt. Daca mai marele sinagogii s-ar fi gandit la femeia garbova si s-ar fi bucurat pentru vindecarea ei, ar fi gandit el o justificare pentru faptul ca aceasta s-a intamplat in zi de sambata. Dar nu-i pasa de femeia bolnava. Pe de alta parte era potrivnicia la adresa Mantuitorului Hristos, Caruia Ii cautau motive cu orice prilej. Apoi, culmea egoismului este sa nu te bucure indreptarea cuiva, vindecarea cuiva, pentru ca dispare o marturie a faptului ca tu esti sanatos, esti bine”.

(din: Pr. Constantin Coman, “Dreptatea lui Dumnezeu si dreptatea oamenilor”, Editura Bizantina, Bucuresti, 2010)

Legaturi:


Categorii

Egoismul, voia proprie, Hrana duhului / PREDICI SI CUVINTE DE FOLOS, Invidia, rautatea, Parintele Constantin Coman, Parintele Sofian Boghiu, Talcuiri ale textelor scripturistice, Vindecarea femeii garbove

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

35 Commentarii la “TAMADUIREA FEMEII GARBOVE – Predici si talcuiri de mare actualitate. FATARNICIA SI RAUTATEA DEGHIZATE IN RAVNA “INTRANSIGENTA” PT. ADEVAR

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Un lucru paradoxal este ca omul isi doreste intalnirea cu dumnezeirea sub forma unei aparitii spectaculoase, insotita de mari minuni care vor legitima puterea acesteia. Ironia amara face ca mintea fariseilor de atunci si a celor de acum sa clacheze in fata aparitiei dumnezeiesti. Hristos a venit, iar venirea sa a fost insotita de mari minuni si totusi acestia L-au tagaduit. Cred ca din doua motive, ambele valabile. Unul ar fi ca minunile erau aproape firesti, neavand suspense, nici spectacol indelung regizat, minunea in fapt constand in a imbraca orice boala si neputinta in haina iubirii, alungand astfel pacatul. Iar noi, nevazand cu ochii trupesti aceasta mareata iubire, nu putem intelege nici minunea.
    Si al doilea motiv ar fi ca omul nu poate suporta sa vada ca nu el este la originea infaptuirii minunii respective, ci altcineva; Dumnezeu nu a lucrat prin el, ci prin altul, mai vrednic, mai bun. Grea povara.

  2. 10.În sfârşit, fraţilor, întăriţi-vă în Domnul şi întru puterea tăriei Lui.
    11.Îmbrăcaţi-vă cu toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotriva uneltirilor diavolului.
    12.Căci lupta noastră nu este împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh.
    13.Pentru aceea, luaţi toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotrivă în ziua cea rea, şi, toate biruindu-le, să rămâneţi în picioare.
    14.Staţi deci tari, având mijlocul vostru încins cu adevărul şi îmbrăcându-vă cu platoşa dreptăţii,
    15.Şi încălţaţi picioarele voastre, gata fiind pentru Evanghelia păcii.
    16.În toate luaţi pavăza credinţei, cu care veţi putea să stingeţi toate săgeţile cele arzătoare ale vicleanului.
    17.Luaţi şi coiful mântuirii şi sabia Duhului, care este cuvântul lui Dumnezeu.

  3. Paraclisul Sf Varvara

    http://poeziicrestin-ortodoxe.blogspot.com/2011/12/paraclisul-sfintei-mare-mucenite.html

    Sf. Mare Mc. Varvara, icoana cea prea luminată a fecioriei, ceea ce s-a logodit lui Hristos mireasă fără prihană, ca să se sălăşluiască în cămara cerească întru slavă ca o porumbiţă prea curată, să se odihnească şi pe ramurile gândurilor noastre, viersuind cântarea întreit sfântă a heruvimilor, ca să ne lumineze cu taina Treimii.
    Cuv. Ioan Damaschin, glasul cel de serafimi al Bisericii, condeiul Duhului cu care Cuvântul a scris slovele mărturisirii Tatălui, să adape din izvorul cel limpede al cuvintelor sale şi setea noastră de unire cu Dulcele Cuvânt.

  4. Pingback: Alte predici si talcuiri la FEMEIA GARBOVA: Sfantul Nicolae Velimirovici despre GARBOVIREA EUROPEI; IPS Bartolomeu Anania despre FORMALISM SI LINGUSIRE
  5. Pingback: Ceausescu "razbunat": OMUL NOU, REEDUCAT FACE LEGEA ASTAZI. E delator si calomniator, lingusitor cu cei mai puternici si tiranic cu cei mai mici
  6. Pingback: CUM NE PUTEM MINTI SI CUM NE PUTEM RATA SALVAREA PRIN POCAINTA?
  7. Pingback: IUDA. “Vai, cat de mult rau fac… acei oameni nelegiuiti care vand pe ai lor si care tradeaza dragostea, prietenia, fratetatea…” -
  8. Pingback: Duminica Slabanogului din Vitezda: DESPRE IPOCRIZIA LEGALISTA SI LIBERTATEA DUHULUI: “De ce ajungem sa pretuim mai mult o regula decat un om?” -
  9. Pingback: VINDECAREA FEMEII GARBOVE. Predicile PS Sebastian, episcopul Slatinei si Arhim. Nectarie, staretul Manastirii Sihastria Putnei (audio) despre FARISEISM, INVIDIE, IUBIRE SI RECUNOSTINTA -
  10. Pingback: Parintele Nichifor Horia (Iasi) despre MARTURISIREA CREDINTEI, DISCERNAMANT, DRAGOSTE, ZELOTISM SI HABOTNICIE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  11. Pingback: PARINTELE MELHISEDEC, Staretul Manastirii Lupsa, despre FORMALISM si VIATA DUHOVNICEASCA: “Celui ce i se pare ca sta, sa ia aminte sa nu cada” -
  12. Pingback: Cuvant dintre cele mai miscatoare si puternice despre POCAINTA si MILA FATA DE FRATII CARE CAD IN PACATE, al episcopului Asterie al Amasiei -
  13. Pingback: Parintele Arsenie Muscalu despre INCREDEREA IN VISE si deosebirea intre RAVNA DUHULUI si RAVNA NEBUNA. Ce urmareste VRAJMASUL prin ispite de-a dreapta? -
  14. Pingback: Vindecarea femeii garbove in zi de sambata si schimbarea zilei Domnului. TIMPUL CINSTIRII LUI DUMNEZEU PRIN LUCRARILE DUHOVNICESTI. Ce facem Duminica, cum praznuim sarbatorile? -
  15. Pingback: Cuvinte de folos la “Tămăduirea femeii gârbove” | Alex Rădescu
  16. Pingback: ODINIOARA SI ASTAZI… “Singurul duh care domneste astazi este acela al unei vitrine impodobite, dar false, artificiale” -
  17. Pingback: MUSTRARE sau OSANDIRE? Adevarul evanghelic si patristic de capatai in chestiuni de o permanenta actualitate si de o cruciala importanta -
  18. Pingback: SFANTUL NECTARIE DIN EGHINA SI PATIMILE NOASTRE (II): despre oamenii mincinosi, calomniatori, clevetitori, vicleni, judecatori necrutatori -
  19. Pingback: TRADAREA LUI IUDA PRIN SARUT FATARNIC si formele posibile de NECREDINCIOSIE din partea noastra: “Dar si noi insine oare nu Il tradam adesea pe Hristos?“. FIDELITATEA MARTURISITOARE – CONDITIA MANTUIRII -
  20. Pingback: TINEREA DE MINTE A RAULUI, milostivirea si rautatea care otraveste totul. CUM TE POTI IMPARTASI CHIAR CU DIAVOLUL? -
  21. Pingback: “ORICINE URASTE PE FRATELE SAU ESTE UCIGAS. In iad merg mai ales cei care au in sufletul lor ura si rautate”. Arhim. Vasilios Bacoianis despre IERTARE si MARTURISIRE, TINEREA DE MINTE A RAULUI si APOSTAZIE -
  22. Pingback: VEACUL ANTIHRISTIC AL MINCIUNII. Cand si cum ne mintim singuri? -
  23. Pingback: Mitropolitul cipriot Atanasie despre BOALA… SLUGII VICLENE: “Cum este cu putinta sa te rogi si sa fii plin de fiere fata de semenul tau? Se poate sa nu mananc mancare cu untdelemn, dar sa-l mananc pe fratele de dimineata pana noaptea. TU, CARE
  24. Pingback: ZIUA CAND SE TERMINA PIESA DE TEATRU, SE ARUNCA MASTILE SI SE ARATA ADEVARUL DESPRE FIECARE: “Nu‑mi judeca dupa cele dinafara ale omului, ci dupa cele dinauntru…”. CINE ESTE OM si cine lup, leu sau naparca? -
  25. Pingback: FEMEIA GARBOVA ASTAZI: Un popor garbovit de ploconiri, linguseli, LIPSA DE VERTICALITATE; o omenire tip “Prikoke”, COCOSATA DE PACATE si MANIPULATA sa se simta “LIBERA” cand este mai ROBITA si sa fie fericita SCORMONIND IN GUNOAIEL
  26. Pingback: FATARNICIA – cel mai urat pacat in ochii lui Dumnezeu. “SA NU JUDECAM CU DOUA MASURI”, acuzand cu asprime neputintele altora, iar pentru ale noastre gasind indreptatiri! “DEPENDENTA DE A JUDECA” si PATIMA PLACERII DE A LOVI I
  27. Pingback: LUPUL CU CHIP DE MIEL si… CEI DUPA CHIPUL SAU: “Pe cand la exterior par neprimejdiosi, in interior te rod prin rautatea lor, prin invidie, ura si osandire” | Cuvântul Ortodox
  28. Pingback: Parintele NICOLAE STEINHARDT (n. 29 iulie 1912): “Pentru crestinism BANUIALA e un pacat grav si oribil. NEINCREDEREA e ucigatoare ca si pruncuciderea, desfiinteaza ca om pe cel asupra caruia este manifestata” | Cuvântul Ortodox
  29. Pingback: SFANTUL NECTARIE DIN EGHINA DESPRE PRIETENIE, chipul prietenului adevarat si al celui nesincer si lingusitor, “cel mai abject dintre toti oamenii” | Cuvântul Ortodox
  30. Pingback: SFANTUL NECTARIE DIN EGHINA SI PATIMILE NOASTRE (III): vanitatea, ambitia, viclenia, flecareala, vorbirea multa, desarta si obscena, desfatarea… | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate