PACATELE MICI, INJECTIILE MICI sau RAUL FACUT IN DOZE MICI, PE NESIMTITE… Predica despre BISERICA, “STIINTA” si “PROMOVAREA VACCINARII”: “Desi trupul este trecator, este bine sa-l folosim pentru a ne apropia de Hristos cu el, conservandu-ne sanatatea, NU FACAND EXPERIENTE PE EL” (audio, text)

11-01-2021 Sublinieri

Predica Pr. Tudor Ciocan la Duminica dupa Botezul Domnului – 10 ianuarie 2021:

„Preacucernici parinti si iubiti frati crestini,

A ne schimba viata este foarte greu. A ne schimba spiritual viata dinspre nepasare, spre constientizarea prezentei lui Dumnezeu. Constientizarea efectiva, nu doar la nivelul vorbelor.  Si aceasta constientizare sa patrunda dincolo, in adancul constiintei noastre – căci de asta este constientizare – si pana la urma in adancul inimii noastre si in adancul trupului nostru. A ne schimba viata in rau, asta se poate face usor, pe nesimtite. Azi un pic de nepasare, maine un pic de nepasare, gandurile rele vin… Diavolii traiesc intr-o lume libera, in care ne aflam si noi acum, nefiind inca in Imparatia Cerurilor. Nu ca Imparatia Cerurilor n-ar fi o lume libera, dar intr-o lume in care prezenta lui Dumnezeu nu este atat de vadita și, ca atare, astăzi un pic, maine un pic, te trezesti ca sufletul ti s-a impatimit, s-a impietrit, s-a inasprit, fata de Dumnezeu. Prin “doze” mici. Culmea, ca este mai usor daca patesti un necaz mare, o ispita mare, o cadere mare, este mai usor sa constientizezi faptul ca te-ai indepartat de Dumnezeu, decat prin aceste pacate mici.

Ca sa vin “mai la zi” . Daca se intampla sa aluneci, sa cazi si sa-ti fracturezi mana, simti imediat si te duci la medic. Sa ti-o puna in ghips, sau sa ti-o operezi daca este nevoie, ca sa revina la utilitatea ei normala. Daca in schimb iti faci o injectie… Mica. Puțin, puțin, puțin… Sau mai multe injectii, mici, mici… ca asa ti se spune ca-i bine… Nici macar nu-ti dai seama! Intepatura aia nu conteaza, nu-ti dai seama ca din acest rau mic, mic, mic, s-ar putea sa ajungi la un rau mult mai mare.

Pocainta ne invata aceasta: sa ne indreptam viata, gandul, mintea, dinspre trecutul pacatos, sa-l intoarcem catre viitor, unde ne vom intalni cu Dumnezeu. Pentru ca viitorul intalnirii cu Dumnezeu este sigur. In momentul mortii, vom fi judecati de catre Dumnezeu. Culmea este ca viitorul intalnirii cu Dumnezeu nu este doar un timp viitor, este si timpul prezent, pentru ca la Dumnezeu nu exista trecut, prezent si viitor, la Dumnezeu totul este un prezent continuu. Asa incat, daca vreau ca sa ma pocaiesc cu adevarat, in clipa asta, daca vreau, ma pot intoarce catre Dumnezeu, nu trebuie sa astept moartea mea. In clipa asta pot sa ma intorc catre Cel care sa vindece sufletul meu de pacate, iar daca-mi este de folos, atunci si trupul meu, de boala. Dar ceea ce conteaza cu adevarat este tamaduirea sufletului. Pentru ca numai sufletul tamaduit de catre Dumnezeu, numai acesta poate sa patrunda in Imparatia Cerurilor. Trupul se poate tamadui sau nu. De multe ori am vazut in Evanghelie aceasta succesiune: iertarea pacatelor, pe care Hristos o da celui pacatos, dupa care urmeaza vindecarea. De multe ori este doar vindecarea propriu-zisa. Nu se vede o iertare a pacatelor. De rareori vedem ca oamenii vin la Hristos si pleaca nemangaiati. El nu poate face minuni in tara Lui, acolo unde oamenii Il considerau inca, doar “fiul Mariei si al teslarului”. Si, din cauza acestei vecinatati cu El, nu puteau simti Duhul lui Hristos. Ceea ce este curios. Pentru ca spui ca-ti doresti sa fii langa Hristos! Da, dar [e necesar] sa fii langa Hristos asa cum vrea El sa-L vedem, nu asa cum vrem noi sa-L vedem.

De asemenea, stim din pilda femeii cu scurgere de sange, ca oamenii “Il imbulzeau” pe Hristos, insa doar una s-a tamaduit. Din El a iesit Puterea Lui, pentru aceasta. Care s-a imbulzit, dar s-a asezat, s-a atins cu smerenie, cu smerenia cuviincioasa, de marginea vesmintelor Lui. Si in felul acesta s-a tamaduit.

Stim de asemenea, despre Sfantul Apostol Pavel, ca s-a rugat lui Dumnezeu de trei ori ca sa-i inlature “boldul” care-l supara. Sunt diverse teorii privitor la acest “bold”, aceasta neputinta pe care o avea. S-a rugat de trei ori si Dumnezeu nu i-a ascultat rugaciunea, in sensul ca nu i-a implinit-o. De ascultat, i-a ascultat-o. Pentru ca i-a dat raspuns: “iti este de ajuns puterea Duhului Meu, pentru ca in slabiciunea trupului se vede puterea Duhului”.

Asadar, Imparatia Cerurilor se dobandeste prin metanoia, prin pocainta. Nu prin ignorarea trecutului, ci prin dorinta de a trai cu Dumnezeu. De ce spun ca nu prin ignorarea trecutului? Pentru ca toti Sfintii Parinti care vorbesc despre pocainta ne arata ca trebuie sa ne aducem aminte nu in amanunt, dar sa ne aducem aminte de pacatele si de starea noastra de pacatosenie. Si as spune chiar mai mult, atunci cand ne mandrim, sa ne aducem aminte cu adevarat si amanuntit de pacatele pe care le-am facut. Atunci cand ne mandrim. Cu ce grozavi crestini suntem noi, cu ce simtiri, trairi ale prezentei lui Dumnezeu avem in viata noastra. Dar in general, e bine doar sa stim: avem o stare de pacatosenie, din care nu putem sa iesim daca “stam in ea”. Cand stai intors catre cineva sau ceva, esti “in directia aceea”. Daca pornesti, pornesti in directia aceea. Deci pornesti catre pacat.

In momentul in care ne pocaim sincer, in momentul acela, ne intoarcem catre Dumnezeu. Si-i adevarat, caram in spatele nostru pacatele, dar intorcandu-ne catre Dumnezeu, nu mai suntem singuri si nu ne mai complacem in ele, ci incercam sa dobandim Imparatia Cerurilor. Cea pe care Dumnezeu ne-a daruit-o si ne-o daruieste in Persoana lui Iisus Hristos, Domnul nostru.

A ne lupta cu cele mici ale noastre, conteaza si aceasta. E mai greu decat sa te lupti cu pacatele mari. Cu cele mici, cu care ne-am obisnuit, care ne-au devenit cotidiene, care ne-au devenit patimi, este complicat. Pentru ca patima se infiltreaza in suflet, se aseaza acolo si transforma sufletul. Si il desfigureaza. Asa cum, poate cu buna-credinta, anumite substante intra in om, se asaza acolo, aceasta poate fi de folos, dar poate il desfigureaza trupeste.

Patima niciodata nu este de folos, decat in masura in care ne dam seama ca este o cale gresita pe care am apucat-o. Daca am luat-o pe aceasta cale gresita si ne aducem aminte de patimile noastre si constientizam chiar in clipa asta patimile sufletului nostru, fiecare dintre noi, atunci, intr-un fel ciudat, patima “ne este de folos”. […] Dar nimeni nu trebuie sa-si cultive patimile cu speranta ca in felul acesta se va mantui pocaindu-se de ele.

Dupa cum, as spune eu ceva mai mult, nu este de folos sa faci lucrurile despre care nu stii foarte bine ce consecinte au in viata ta trupeasca. Nu acum, de pe o zi pe alta, ci incetul cu incetul, in niste ani de zile.

Bineinteles ca pentru orice patimi exista pocainta. Bineinteles, ca talharul de-a dreapta, marturisindu-L pe Hristos in ultima clipa, si-a dovedit pocainta. Ca el ii spune celuilalt, care-L ocara pe Hristos: “noi pentru pacatele noastre suntem aici, pedepsiti”. Asadar, constientiza neputinta… “Dar Acesta, fara de pacat este rastignit impreuna cu noi”. Si spune si mai mult, cu nadejdea aceasta: “Pomeneste-ma, Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta”. Cata teologie stia talharul? Evident ca nu era unul dintre farisei, dintre invatatii vremii. De obicei, invatatii vremii nu se apuca de talharii asa… “la drumul mare”. Invatatii vremii, daca nu sunt cu Hristos, talharesc sufletul nostru. Intr-un fel, talharesc si trupul nostru daca nu sunt cu Hristos si nu-si dau bine seama de ce fac. Deci pocainta se poate pana in ultima clipa. Lucrul acesta este valabil si in ceea ce inseamna partea trupeasca.

Spune Mantuitorul, si spune si Sfantul Apostol Pavel, “verifica” lucrul acesta, “chiar de veti lua serpi in mana, otrava lor nu va va birui”. De asemenea, spune Mantuitorul, ca „nu ceea ce intra in gura (si intelegem prin aceasta “intra in trup”) spurca pe om, ci ceea ce iese din inima lui”.

Si totusi, desi trupul este trecator, este bine sa-l folosim pentru a ne apropia de Hristos cu el. Si este bine sa-l folosim, conservandu-ne sanatatea, nu facand experiente pe el. Cand suntem mici, facem experiente. Copilul mic, vrea neaparat sa puna mana la foc, sa vada daca se va arde. Sau la tigaia fierbinte, ori la alte lucruri. Parintele sta si nu-l lasa acolo, sa se arda! Si daca se arde, are grija de el si-l vindeca. Cand nu stim despre ce este vorba, avem un lichid [posibil] fierbinte in fata noastra, nu stim, prima data punem asa, varful degetului mic. Nu bagam mana pana la cot, in speranta ca poate nu fierbe, ca nu ne oparim. Pentru ca daca am bagat mana pana la cot si ne-am oparit, este “jumatate -jumatate”. Atunci nu avem cum sa ne vindecam de acea oparire “repede”. De aceea, trupul trebuie folosit cu inteligenta pentru mantuire. Nu trebuie lasat si batjocorit. Nici prin patimi, prin desfrau, prin betie, prin fumat, prin alte pacate de acest fel, dar nu trebuie lasat in voia si supus unor experiente, carora nu li se stie rezultatul peste niste ani de zile.

Indiferent ce se va spune de acum incolo, sa stiti ca timpul nu s-a comprimat. Se comprima in sensul acesta al “scurtarii zilelor” de care spune in Apocalipsa, “pentru ca macar cei drepti sa poata rezista”. Dar nu se comprima timpul fizic. Zece ani, raman zece ani. Nu poti sa stii ce se intampla in organismul omenesc dupa un an sau dupa cateva luni, indiferent cate simulari ai facut si ce inteligenta artificiala ai folosit si de cati oameni se aduna. Indiferent de cat de inteligenti sunt, nu pot comprima zece ani in zece luni. Cu tot dragul si cu tot respectul pentru aceia.

Este prima data cand vad ca un tratament vine nu numai cu modul de administrare si cu efectele secundare, potential nedorite sau la care ne asteptam si cu contraindicatii, dar vine si cu o brosura, care sa convinga pacientii sa aplice acel tratament. Brosura “psihologica”! Este prima data in viata mea cand vad asa ceva!

Bineinteles ca Biserica sustine stiinta. Bineinteles, sustine pana la un punct. Pentru ca in momentul in care stiinta contrazice Invatatura de Credinta, nu mai putem s-o sustinem. In momentul in care vine cineva si-mi sustine pe baze [pretins] stiintifice ca Dumnezeu “de fapt nu este” Dumnezeu si ca omul este de fapt doar un fel de maimuta, care nu se stie cum, nu se stie cand, a inceput sa vorbeasca, sa foloseasca unelte, in momentul acela, noi ca invatatori de credinta nu mai putem sustine stiinta. Stiinta!

Este adevarat ca multi dintre cei care sunt in Biserica, chiar dintre cei mai inteligenti, cei “mai inalti” din biserica si de buna credinta, au un complex in fata stiintelor asa-zis “exacte”. Au impresia ca o stiinta, daca este matematica, atunci este infailibila, spre deosebire de Credinta noastra, care este mult “mai subiectiva”.

Dar in cazul de fata, Biserica nu trebuie sa se ocupe cu “promovarea vaccinarii”. Biserica vorbeste despre pocainta. Biserica vorbeste despre “responsabilitate sociala” in vederea mantuirii. Biserica vorbeste despre dragoste pentru aproapele si despre “punerea sufletului” pentru aproapele. Nu despre experiente facute de unii si de altii sub pretextul “binelui pentru aproapele”.

Biserica, daca respecta stiinta, atat cat aceasta nu contrazice credinta, si medicina, in linii mari, desi sunt multe probleme – nu intru in amanunte… – sunt multe probleme de etica medicala, dar medicina aceasta alopata, este acceptata in linii mari de catre Biserica. Biserica trebuie sa fie consecventa. Si daca au existat niste protocoale, de cand a existat medicina asta, moderna, sau macar din perioada secolului al XX-lea, privitor la aprobarea si folosirea unor medicamente, protocoale stiintifice – nu Biserica a stabilit aceste protocoale! – atunci Biserica, daca vrea sa fie consecventa, prin reprezentantii ei, trebuie sa sustina ca, pana ce nu se implinesc acele protocoale, acele tehnici nu sunt inca confirmate. Altfel, lucrul este nestiintific.

Mai departe. Nu vorbim in momentul acesta de pecetluire. A te vaccina sau a nu te vaccina nu tine de o pecetluire antihristica, prin insusi actul vaccinarii. Stiu ca multi ar vrea sa vada in aceasta o dimensiune marturisitoare cu “ca nu ma vaccinez” sau din contra, vad o lepadare prin faptul ca ma vaccinez. Nu este, dupa parerea mea, asa ceva. Minciuna antihristica vine din alta parte. Din exagerarea bolii si din graba cu care s-a impus acest tratament neverificat. Nu propriu-zis in actul vaccinarii sau ne-vaccinarii. Si de aceea, am citit si eu pe la mai multi parinti, cu unii dintre ei chiar am fost de acord. Un parinte grec a spus ca nu binecuvinteaza pe cei care se vaccineaza, dar nu considera aceasta un pacat.

Inca o data: eu aici si Biserica in totalitatea ei, ar trebui sa vorbim despre pocainta si despre mantuirea sufletului. Multi vor sa foloseasca puterea Bisericii – pe care Dumnezeu ne-a dat-o si pe care o avem cu adevarat, pentru a influenta sufletele credinciosilor – in scopul propriu. Veti auzi multe citate din Sfanta Scriptura pentru apologia acestei vaccinari. Faptul ca este un citat din Sfanta Scriptura mie nu-mi spune nimic. Pentru ca, din pacate, nu se [prea] citeste astazi, [dar s-a citit] sambata aceasta, de dupa Botezul Domnului, cand se vorbeste despre intreita ispitire a Mantuitorului in pustia Carantaniei. Si acolo diavolul foloseste citate din Sfanta Scriptura! Si nici macar denaturate, in forma lor! Asa incat, nu citatele din Sfanta Scriptura trebuie sa va indrume pentru a va vaccina sau a nu va vaccina, ci intelegerea Scripturii in duhul ei, in duhul Sfintilor Parinti. Asta e mult mai complicat. Pentru ca, de pilda, nu avem mari comentarii ale Sfantului Ioan Gura de Aur sau ale Sfantului Chiril al Alexandriei, sau ale altor capadocieni, nu avem comentarii la Cartea Apocalipsei, ca sa ne lamurim ce spun acestia, genial, inspirati desavarsit de Duhul Sfant, ce spun acestia despre Cartea Apocalipsei: comentariile pe care le avem, sunt tarzii. Nu spun ca nu sunt ortodoxe, ci numai spun ca nu au aceeasi putere, ca Omiliile de la Matei de pilda, ale Sfantului Ioan Gura de Aur. De aceea, ca sa vedem ce facem, cum sa facem, cum sa aplicam in acest punct clar credinta crestina, este bine sa ne rugam foarte, foarte, foarte mult. Si cu adanca smerenie. E bine sa stam de vorba cat mai mult unii cu altii si nu numai cu sursele „autorizate”, ci sa ascultam si pe ceilalti ce spun, pentru ca sunt convins ca si ei au argumentele lor, sa ascultam si alte surse de buna credinta, care si ei au argumentele lor. Si apoi, fiecare sa cumpaneasca.

Daca va fi sa murim, tot se va intampla lucrul acesta odata… Daca va fi sa murim din pricina unei strategii gresite, daca murim cu gandul la Dumnezeu, ne este spre mantuire. Doar ca mi-ar fi ciuda sa mor mai repede decat daca n-as fi fost integrat in acea strategie gresita. Ceea ce ma intereseaza pe mine, fundamental, este gandul la Dumnezeu, separarea de pacate si de viata pacatoasa si intoarcerea sincera si profunda catre Dumnezeu. Astfel, Lumina lui Hristos, va lumina si intunericul din adancul inimii mele. Amin!”

Legaturi:

Părintele Tudor Ciocan – CUVÂNT DE ACTUALITATE despre ispitirea „tehnologiei izbăvitoare”, LIBERTATEA DE OPȚIUNE versus DICTATURA ANTIHRISTICĂ și FORȚAREA VACCINĂRII. Între NOUL TURN BABEL și NOUL POTOP iminent… (AUDIO, TEXT)

IROD ȘI ANTIHRIST. Puterea absolută care ucide, impunerea prin forță a răului și SCĂPAREA DIN MÂINILE SATANEI: “Salvarea de Antihrist nu vine pe orizontală” (Predică AUDIO + TEXT)

Pr. Tudor Ciocan – cuvinte actuale la ADORMIREA MAICII DOMNULUI (audio, text): “NU VREAU SĂ NE OBIȘNUIM CU NEFIRESCUL, NU NE PUTEM ACOMODA CU LUMEA ACEASTA. Nu ne separăm cu nici un pas de credința cea adevărată! Îndepărtarea oamenilor de Hristos se face prin ERODĂRI SUCCESIVE!”. Despre CUMINȚENIA și ASCULTAREA duhovnicești VERSUS cele lumești

Pr. Dan Bădulescu – CUVÂNT LA INTRAREA ÎN NOUL AN CIVIL despre PANDEMIE, MĂSURI, VACCIN, SILIRE și “PECETLUIRE”: “În mentalul nostru tot sperăm că vine vaccinul și vom scăpa de boala asta și ne vom întoarce la normal. Ce înseamna asta? Cuvântul cel mai gingaș care-mi vine e „naivitate”” (VIDEO, TEXT)

Predică la Sf. Prooroc Daniel a PĂRINTELUI DAN BĂDULESCU (video, text): “În anumite circumstanțe, noi NU SUNTEM OBLIGAȚI să ne supunem unor porunci oricât de demente sau de antihristice ar fi. NU-I ASTA DATORIA CREȘTINULUI, CI SĂ AIBĂ DISCERNĂMÂNT să vadă ce-i al cezarului, ce-i al lui Dumnezeu, când mă supun, când nu”

DE CE A INGADUIT DUMNEZEU PANDEMIA unui virus fabricat si care este solutia “care ne poate tine cu mintea intreaga inaintea acestui asalt”. Cuvant duhovnicesc despre IDEOLOGIA NEOMARXISTA, APARAREA FAMILIEI, BOALA, FRICA SI VACCIN (video, text)

CUVANTUL DE ANUL NOU 2021 AL PS MACARIE DRĂGOI: “Sa nu intram in panica si sa nu facem din supravietuirea biologica scopul suprem al vietii noastre, care merita orice pret”. Despre “PANACEUL” VACCINULUI: “Sa facem alegeri in cunostinta de cauza, nu pe baze emotionale sau cedand presiunii colective!” (VIDEO)

Mitropolitul NEOFIT DE MORFOU marturiseste legat de VACCINUL “ANTI-COVID” si indeamna la rugaciune intetita ca FORTAREATA DE REZISTENTA “in fata raului pe care il planuiesc lucifericii Noii Ordini Mondiale”: “Vin momente foarte grele pentru umanitate. Sa facem lucruri concrete, sa nu fim doar vorbe si predici”

 

***

PRIMUL CUVANT: POCAITI-VA!

NOI SI FIUL RISIPITOR. Cum incepe caderea de la pacate mici si cum trebuie sa fie ridicarea si intoarcerea. PREDICI EXCEPTIONALE ALE SF. TEOFAN ZAVORATUL

CÂND COMODITĂȚILE, PLĂCERILE ȘI PĂCATELE “MICI” AJUNG SĂ NE DEA RĂZBOI MARE: “Cel mai teamă să ne fie de noi înşine şi de PUTERILE ÎNTUNERICULUI CARE SUNT ÎN NOI, HRĂNITE DE MULT TIMP… Vă daţi seama, dacă la nişte lucruri micuţe nu renunţăm, ce să mai zicem de cele mai mari?” – Predică a Pr. Ciprian Negreanu la SFÂNTUL MARE MUCENIC DIMITRIE, IZVORÂTORUL DE MIR

PS MACARIE, Episcopul Europei de Nord – CHEMARE STRAPUNGATOARE LA POCAINTA, la constientizarea gravitatii MANTUIRII si a IUBIRII INDURERATE A LUI HRISTOS: “Oare cat de trist este sa trecem nepasatori pe langa Hristos, lasandu-L astfel sa astepte cu bratele deschise? De ce nu vii la Mine, copilul Meu? De ce tot amani pocainta?” (VIDEO, TEXT)

SFANTUL IGNATIE BRIANCIANINOV (30 aprilie) despre OBICEIURILE care devin PATIMI si despre LUPTA cu ele: “Implinirea poftei ii mareste acesteia pretentiile… Pacatele pe care ne-am obisnuit sa le savarsim ne par usoare”

BUCURIA POCAINTEI – Mitropolitul Antonie Bloom: “HRISTOS CAUTA LA PROFUNZIMILE OMULUI si cunoaste ce anume sta in spatele cuvantului sau al faptei. Hristos nu poate fi pacalit nici de ceea ce este la aratare”. PRIMEJDIA NEPASARII FATA DE “PACATELE MICI”

CARTURARII FATARNICI SI VADUVA SARACA. Viciile ascunse ale inimii care falsifica si fac neroditoare viata noastra crestineasca. SA NU FIM CONCESIVI FATA DE PROPRIILE PACATE “MARUNTE” CARE NE SLABESC VOINTA SI NE TOCESC SENSIBILITATEA CONSTIINTEI

PARINTELE EFREM FILOTHEITUL (Arizona) despre razboiul duhovnicesc, nevazut: “Totul incepe cu gandurile”! (VIDEO SUBTITRAT)


Categorii

Ce este pacatul?, Duminica dupa Botezul Domnului, Pandemia noului coronavirus, Pocainta, Preot Tudor Ciocan, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

3 Commentarii la “PACATELE MICI, INJECTIILE MICI sau RAUL FACUT IN DOZE MICI, PE NESIMTITE… Predica despre BISERICA, “STIINTA” si “PROMOVAREA VACCINARII”: “Desi trupul este trecator, este bine sa-l folosim pentru a ne apropia de Hristos cu el, conservandu-ne sanatatea, NU FACAND EXPERIENTE PE EL” (audio, text)

  1. Pingback: UN STAREȚ DIN SFÂNTUL MUNTE despre ÎNȘELĂCIUNEA VACCINULUI și vremurile pe care le trăim: “Se pare că lucrurile se îndreaptă exact spre un Guvern unic mondial” | Cuvântul Ortodox
  2. Pingback: Pr. Dan Bădulescu despre RESETAREA MONDIALĂ NEOMARXISTĂ prin pandemie, CAPCANA FARISEICĂ ÎNTINSĂ PREOȚILOR în privința vaccinării anti-Covid și RĂZBOIUL PENTRU CUCERIREA SUFLETELOR. În cine și în ce să (nu) ne punem nădejdea? (VIDEO, TEXT
  3. Pingback: Pr. Ioan Dumitriu: SĂ NU LUĂM DECIZII ÎN STARE DE PANICĂ sau sub manipularea propagandei, ALE CĂROR EFECTE LE VOM RESIMȚI ȘI LE VOM REGRETA MAI TÂRZIU! “Nu trebuie oare să fim prudenți la tot ce ni se oferă? Pentru că în vremuri de criz
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate