Boris Johnson, premierul Marii Britanii, discută cu Bill Gates un PLAN GLOBAL DE „SECURITATE A SĂNĂTĂȚII”/ Editorial fulminant în BRITISH MEDICAL JOURNAL – denunțarea COMPLEXULUI MEDICAL-POLITIC care suprimă adevărata știință spre profitul celor puternici și bogați
Prim-ministrul britanic se întâlnește cu Bill Gates pentru a discuta implementarea programului de vaccinare „globală”
Prim-ministrul britanic Boris Johnson, criticat în prezent pentru că a impus o nouă carantină pe baza unor informații discutabile, s-a întâlnit cu Bill Gates pentru a discuta despre implementarea unui program global de „securitate a sănătății” folosind președinția britanică a G7 pentru a accelera procesul.
Johnson s-a întâlnit cu Gates și cu directorii executivi a zece dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume pentru a încuraja planurile de lansare a vaccinului pentru coronavirus.
Fiecare CEO a fost de acord să se angajeze să ofere un acces „echitabil” la nivel mondial la vaccin atunci când acesta este gata.
Johnson a spus că oportunitatea pe care președinția G7 în 2021 i-o oferă Marii Britanii este că va permite acestei țări să se afle la conducerea unui plan global de sănătate dezvoltat de Fundația Bill și Melinda Gates în parteneriat cu Wellcome Trust.
Planul a fost dezvăluit de Gates la ONU în septembrie, unde a solicitat revizuirea capacității „Big Pharma” de a produce „vaccinuri și tratamente”.
Johnson a salutat inițiativa ca marcând o „nouă eră de colaborare pentru gestionarea problemelor” și pentru „pregătirea în vederea pandemiilor”, adăugând că acesta va fi un „efort cu adevărat global”.
Prim-ministrul a declarat că liderii mondiali ar fi trebuit să țină seama de avertismentele lui Gates cu ani în urmă, iar acum trebuie să colaboreze cu Fundația lui pentru a preveni ca „ceva de genul [Covid-19] să se mai repete vreodată”.
Gates a menționat că „lumea are nevoie de o strategie cuprinzătoare; de o abordare coerentă a finanțării și fabricării a miliarde de doze de vaccinuri, teste și medicamente; și de o rețea de monitorizare a noilor amenințări.”
„Suntem norocoși că prim-ministrul Johnson a venit cu un plan inteligent pentru a face exact acest lucru în Marea Britanie, iar fundația noastră va continua să colaboreze cu guvernul său și cu alții pentru ca acesta să devină realitate”,a adăugat Gates.
Guvernul britanic se pregătește să lanseze vaccinul împotriva coronavirusului la un nivel nemaivăzut până acum, recurgând la armată pentru a echipa cu personal centrele de vaccinare ce vor fi amenajate în arene, săli de sport și centre comerciale. A fost descris drept „cel mai mare efort logistic de după cel de-al doilea război mondial”.
Gates a declarat anterior că lumea va reveni la normal doar după ce „o mulțime de oameni” va primi un al doilea vaccin coronavirus „super-eficient”, până la dezvoltarea căruia ar mai putea dura câțiva ani. Săptămâna trecută, Gates a prognozat că, într-un „scenariu ideal”, revenirea la normal ar urma să aibă loc la sfârșitul anului 2021, dată la care a adăugat condiția suspensivă: „Nu știm încă dacă aceste vaccinuri vor avea succes”.
Miliardarul a sugerat, de asemenea, că guvernele trebuie să găsească modalități de „reducere a reținerilor față de vaccin”, având în vedere „teoriile conspiraționiste” anti-vaccin.
British Medical Journal/ Kamran Abbasi
13 noiembrie 2020/ editorial
Covid-19. politizare, „corupție” și suprimarea științei
Când știința bună este suprimată de complexul medical-politic, oamenii mor.
Politicienii și guvernele suprimă știința. Fac asta în interes public, spun ei, pentru a accelera disponibilitatea diagnosticelor și tratamentelor. Fac asta pentru a sprijini inovația, pentru a aduce produse pe piață la o viteză fără precedent. Ambele motive sunt în parte plauzibile; cele mai mari dezamăgiri sunt întemeiate pe o fărâmă de adevăr. Dar comportamentul care le subîntinde este tulburător.
Știința este suprimată pentru câștiguri politice și financiare. Covid-19 a dezlănțuit corupția statală pe scară mare, și este dăunătoare pentru sănătatea publică (1). Politicienii și industria sunt responsabili pentru acest furtișag oportunist. Asemenea sunt oamenii de știință și experții în sănătate. Pandemia a arătat cum complexul medical-politic poate fi manipulat într-o stare de urgență – un timp în care este cu atât mai important să fie protejată știința.
Răspunsul la pandemie al Marii Britanii furnizează cel puțin patru exemple de suprimare a științei sau oamenilor de știință. În primul, apartenența, cercetarea și deliberările din cadrul Scientific Advisory Group for Emergencies (SAGE) au fost secrete până când o scurgere în presă a forțat transparența (2). Scurgerea a arătat o implicare inadecvată a consilierilor guvernamentali în SAGE, expunând, totodată, sub-reprezentarea celor din sănătatea publică, spitale, a femeilor și minorităților etnice. Într-adevăr, guvernului i s-a ordonat să facă un raport pe anul 2020 privind deficiențele în gestionarea pandemiei, numit Operation Cygnus, în urma unui verdict al Information Commissioner’s Office (3,4). (…) De asemenea, pe 15 octombrie, editorul de la Lancet s-a plâns că autorul unei cercetări, un om de știință britanic, a fost blocat să vorbească în massmedia de guvern din cauza „contextului politic dificil” (7).
Un alt exemplu privește controversa testărilor de anticorpi pentru Covid-19 (8). Operation Moonshot a premierului depinde de disponibilitatea imediată a testelor de diagnostic rapide și de încredere (9). Depinde, de asemenea, de logica chestionabilă a screening-ului în masă în prezent încercat în Liverpool cu teste PCR suboptimale (10, 11).
Incidentul e legat de cercetările publicate în această săptămână de British Medical Journal, care au găsit că guvernul a procurat un test de anticorpi care în lumea reală nu are performanțele atribuite de manufacturieri (12, 13). Cercetători de la Public Health England și de la instituțiile colaboratoare au încercat în mod deosebit să-și publice descoperirile înainte ca guvernul să se angajeze în a cumpăra milioane din aceste teste, dar au fost blocați de departamentul de sănătate și de biroul premierului (14). De ce a fost atât de important să fie procurat acest produs anume fără o verificare corespunzătoare? Publicarea unei cercetări aflate în variantă preprint este compatibilă cu politica BMJ. Ca și cum a vrut să dovedească ceva, Public Health England a încercat fără succes să blocheze comunicatul BMJ despre cercetare.
Politicienii deseori pretind că urmează știința, însă aceasta este suprasimplificare înșelătoare. Știința rareori e absolută. Rareori se aplică oricărui cadru sau oricărei populații. Nu are sens să urmezi servil știința sau dovezile. O mai bună abordare pentru politicieni, decidenții numiți public, este să fie informați și ghidați de știință când decid politici pentru public. Dar chiar și această abordare dă încredere publică și profesională doar dacă știința este verificabilă și liberă de interferența politică, și dacă sistemul este transparent și necompromis de conflictele de interese. (…)
Răspunsul Marii Britanii la pandemie se bazează masiv pe oameni de știință și alți oficiali guvernamentali care au îngrijorătoare interese aflate în conflict, inclusiv participații în companii care manufacturează teste de diagnostic Covid-19, tratamente, vaccinuri (17). Oficialii guvernamentali pot ignora sau folosi selectiv știința – o altă formă de utilizare necorespunzătoare – și să se dedea la practici anti-competitive care favorizează propriile lor produse și ale prietenilor și asociaților (18).
Cum poate fi protejată știința în aceste timpuri extraordinare? Primul pas este o completă dezvăluire a intereselor conflictuale din partea guvernului, politicienilor, consilierilor științifici, oficialilor numiți, cum ar fi șefii testărilor, achiziționării testelor de diagnostic, distribuției vaccinurilor. Următorul pas este transparența totală asupra sistemelor de decizie, proceselor, și cunoașterea celor care sunt responsabili.
Odată transparența și răspunderea stabilite ca norme, indivizii folosiți de guvern ar trebui, în mod ideal, să lucreze în acele domenii care nu sunt legate de interesele lor conflictuale. Expertiza este posibilă fără interese aflate în conflict. Dacă o astfel de regulă strictă devine nepractică, un minimum de bune practici este ca oamenii aflați în conflict de interese să nu fie implicați în decizii asupra produselor și politicilor unde au interese financiare.
Guvernele și industria trebuie de asemenea să înceteze să anunțe politici științifice critice prin comunicate de presă. Asemenea decizii lasă știința, massmedia și piețele vulnerabile în fața manipulărilor. Publicarea deschisă, clară, a bazei științifice a politicilor și achizițiilor este o cerință fundamentală (19).
Mizele sunt mari pentru politicieni, consilieri științifici și oficiali guvernamentali. Carierele și conturile bancare pot atârna greu în deciziile pe care le fac. Dar aceștia au o mai mare responsabilitate și datorie față de public. Știința e un bun public. Nu trebuie urmată orbește, dar trebuie să fie luată în considerare în mod onest. Important de punctat, suprimarea științei, fie prin întârzierea publicării (reamintim cazul singurului studiu asupra eficienței măștilor făcut prin testare cu grup de control care este întârziat de la publicare în mod nejustificat și netransparent – n.n.), prin selectarea deliberată a cercetărilor favorabile, sau prin bâjbâiala oamenilor de știință, este un pericol la adresa sănătății publice, cauzând decese și expunând oamenii la intervenții nesigure sau ineficiente, împiedicându-i, totodată, să beneficieze de unele mai bune. Când sunt întrepătrunse cu decizii comerciale, este vorba și de proastă administrare a banilor publici.
Politizarea științei a fost folosită entuziast de unii dintre cei mai răi dictatori și autocrați din istorie, și este acum, în mod regretabil, un loc comun în democrații (20). Complexul medical-politic tinde către suprimarea științei și către mărirea și îmbogățirea celor de la putere. Și, pe măsură ce cei puternici devin mai de succes, mai bogați, și mai intoxicați de putere, adevărurile incomode ale științei sunt suprimate. Și când știința bună e suprimată, oamenii mor.
Note:
-
- Department of Health and Social Care. Policy paper. Annex B: Exercise Cygnus report. 5 Nov 2020. https://www.gov.uk/government/publications/uk-pandemic-preparedness/exercise-cygnus-report-accessible-report
- Public Health England. Disparities in the risk and outcomes of COVID-19. 2020.
- Accuracy of UK rapid test consortium (UK-RTC) “AbC-19 rapid test” for detection of previous SARS-CoV-2 infection in key workers: test accuracy study. BMJ2020;371:m4262.
- Testing for antibodies to SARS-CoV-2. BMJ2020;371:m4288.
- Covid-19: Government buried negative data on its favoured antibody test. BMJ2020;371:m4353. doi:10.1136/bmj.m4353
5 Commentarii la “Boris Johnson, premierul Marii Britanii, discută cu Bill Gates un PLAN GLOBAL DE „SECURITATE A SĂNĂTĂȚII”/ Editorial fulminant în BRITISH MEDICAL JOURNAL – denunțarea COMPLEXULUI MEDICAL-POLITIC care suprimă adevărata știință spre profitul celor puternici și bogați”