PATRIARHUL ECUMENIC BARTOLOMEU atata focul schismatic, sfidand constiintele credinciosilor. Pentru SS Bartolomeu, SINODUL din CRETA a fost mijlocul prin care Biserica Ortodoxa RECUNOASTE ECUMENISMUL si CMB

27-04-2017 3 minute Sublinieri

 

Pe 25 aprilie 2017, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu a vizitat pentru prima data comunitatea de la Taize. In aceasta vizita Patriarhul a participat la rugaciunea comuna in biserica “Reconcilierii”, in prezenta fratilor si a reprezentatilor diferitelor comunitati crestine si a tinerilor reuniti la Taize. De asemenea, el a binecuvantat 2 icoane si s-a recules la mormantul fratelui Roger, fondatorul comunitatii de la Taize, dupa cum ne informeaza Radio Vatican.

Cu o zi inainte, pe 24 aprilie 2017, Patriarhul Bartolomeu a tinut un discurs la Centrul Ecumenic de la Consiliul Mondial al Bisericilor, la Geneva, in care face si niste reflectii legate de Sinodul din Creta. 

Vizita Patriarhului Ecumenic, Bartolomeu, la Taize

Fratele Benoît: Este o vizita istorica, pentru ca legaturile sunt vechi cu Patriarhia Constantinopolului. Sunt frati si calugari care au trait [aici] in anii ’60, dar n-a fost niciodata o astfel de vizita, a celui mai inalt reprezentant al acestei Patriarhii si, deci, ne bucuram ca el vine si este partas rugaciunii comune cu toti fratii si credinciosii care sunt prezenti aceasta saptamana.

Patriarhul Ecumenic: In moartea si in Invierea Sa, Hristos ne-a impacat cu Dumnezeu. In momentul in care cantam imnurile pascale, Orient si Occident crestini impreuna, continuam sa ne rugam pentru ca lumina Invierii sa ne conduca pe calea unitatii si a comuniunii.

Fratele Alois: Este un simbol pe care vrem sa-l partajam, reconcilierea care ne-a fost adusa de Hristos. Si faptul de a ne ruga impreuna, ca Patriarhul vine sa se roage aici, impreuna cu noi, este ca o anticipare  a acestei reconcilieri pe care Hristos a dat-o deja umanitatii, dar pe care nu o traim destul de deplin.

Reporter: Il vom intalni pe Patriarhul Bartolomeu alaturi de Papa Francisc, in vizita sa la Cairo, vinerea si sambata viitoare…

Nota noastra

In cadrul discursului tinut de PF Bartolomeu la CMB, acesta a facut referire si la Sinodul din Creta:

În cele din urmă, participarea ortodoxă în eforturile de reconciliere și unitate a creștinilor în sânul a ceea ce se numește „Mișcarea Ecumenică“, care până acum s-a bazat pe deciziile luate fie în mod individual de către Bisericile Autocefale, fie în cadrul Conferințelor pan-ortodoxe, a trebuit să fie ratificată pe cale sinodală, care este metoda autentică pentru a formula o poziție uniformă a Bisericii Ortodoxe.

Noi, ortodocșii, suntem ferm convinși că mișcarea ecumenică și Consiliul Mondial al Bisericilor au ca scop și ca motiv de existență îndeplinirea ultimei rugăciuni a Domnului, „ca toți să fie una“ (In. 17, 21) care este înscrisă pe frumoasa tapiserie ce împodobește peretele acestei sălii.

Pentru acesta, Sfântul și Marele Sinod a insistat pe faptul că „participarea ortodoxă la mişcarea  pentru restaurarea unităţii cu ceilalţi creştini în Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească nu este deloc împotriva naturii şi istoriei Bisericii Ortodoxe, ci constituie expresia constantă a credinţei şi a tradiţiei apostolice în condiţii istorice noi.”(Relații, 4)

De asemenea, Sfântul și Marele Sinod a recunoscut că „unul din principalele organisme ale Mişcării Ecumenice contemporane este Consiliul Mondial al Bisericilor“ ( Relații 16). Printre diversele activități ale acesteia din urmă, Sfântul și Marele Sinod a susținut că “Biserica Ortodoxă doreşte să întărească lucrarea Comisiei pentru Credinţă şi Constituţie şi urmăreşte cu viu interes contribuţia teologică a acesteia adusă până în prezent. Ea evaluează pozitiv textele teologice editate de aceasta, prin contribuţia valoroasă a teologilor ortodocşi, ceea ce reprezintă o etapă importantă în Mişcarea Ecumenică pentru apropierea dintre creştini (cf. Basilica) Biserici (Relații, 21).

Această evaluare sinodală a contribuției CMB la căutarea unității creștine, pe care o găsim foarte pozitivă, în opinia noastră ar trebui să servească drept sursă de inspirație pentru desfășurarea lucrărilor CMB, la apropierea împlinirii a 70 de ani de existență.

Pe de altă parte, Biserica Ortodoxă a reiterat prin vocea sinodală a Sfântului și Marelui său Sinod că „acordă o mare importanță dialogului, în mod special cu creștinii eterodocși“ (Enciclica, 20), motiv pentru care ea „condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării […] unei Ortodoxii autentice (Relații, 22). [traducere: Roman ortodox in Franta]

Asadar, avem aici o lectura ecumenista si, in cele din urma, eretica, a pasajului evanghelic din rugaciunea lui Iisus, in total raspar cu interpretarea patristica si ortodoxa, o extindere a acestei interpretari heterodoxe, ilegitime, la intreaga ortodoxie (“noi, ortodocsii”) si o definire clara a rolului pe care Sinodul din Creta l-a avut in viziunea Ecumenicului: recunoasterea si asumarea misiunii CMB si a obiectivului “ca toti sa fie una”. De unde decurge, cu necesitate, ca, in prezent, unitatea nu exista, desi in Crez marturisism Biserica cea UNA.

Pentru SS Bartolomeu, daca ecumenismul, pana acum, depindea de actiunile individuale ale bisericilor autocefale ortodoxe, de la Creta inainte exista si o ratificare sinodala a acestuia. 

Este limpede, asadar, ca SS Bartolomeu “citeste” Sinodul din Creta prin prisma agendei care a animat insasi organizarea acestei intalniri. La fel de limpede este ca, in pline agitatii schismatice, patriarhul Bartolomeu, departe de a incerca, macar de fatada, menajarea constiintelor ortodoxe, nu face altceva decat sa escaladeze tensiunile si sa dea apa la moara “nepomenitorilor”.

Ce trebuie sa inteleaga ierarhii romani de aici? Ca apologia si apararea documentelor de la Sinodul din Creta este o cauza nu doar pierduta, ci, deja, daunatoare si sinucigasa. Sinodul din Creta a fost intrunit pentru cautionarea ecumenismului, iar principalul sau artizan, SS Bartolomeu, nu rateaza si nu va rata nicio ocazie de a arata acest lucru.

SINODUL DE LA CRETA – realizat la presiunile LOBBYULUI AMERICANO-ISRAELIAN si ale CIA? Fost ambasador american: PATRIARHUL ECUMENIC ESTE FINANTAT SI CONTROLAT DE SERVICIILE SECRETE AMERICANE. “Întrebarea ‘cine (te) plătește’ se dovedește a fi deosebit de utilă și în ceea ce privește deslușirea acestui sinod, care s-ar putea să genereze o nouă scindare în ortodoxie“. Q. E. D.!

SINODUL BISERICII GRECIEI: Mesaj catre popor pe tema “SFANTULUI SI MARELUI SINOD” DIN CRETA. Textele constituie obiectul aprofundării și studiului pe mai departe. MARTURISIREA BISERICII CELEI UNA SI AVERTIZARE FATA DE INSTIGATORII LA SCHISMA: Credincioșii sunt îndemnați să nu dea greutate cuvintelor acelora care îi instigă să se depărteze de Biserică pentru pretinse motive de acrivie dogmatică

NEPOMENITORII SAU SFASIEREA CAMASII LUI HRISTOS. Suntem contemporani cu o noua RUPERE din BISERICA, iar raul nu poate fi tratat cu comunicate AUTIST-AUTORITARISTE

POZITIA SFINTEI CHINOTITE ASUPRA SINODULUI DIN CRETA. Critica ambiguitatea si unilateralitatea documentelor aprobate, cerand revizuirea lor, precum si apartenenta BISERICILOR ORTODOXE la CMB. TOTODATA, CONSIDERA NEJUSTIFICATA INTRERUPEREA POMENIRII IERARHILOR, CARE ADUCE “BUCURIE DUSMANILOR BISERICII”

IPS ATANASIE DE LIMASSOL, unul dintre cei mai duri critici ai SINODULUI DIN CRETA, care a refuzat sa semneze DOCUMENTUL ECUMENIST: SĂ NU NE ÎNȘELĂM și să luăm hotărâri la repezeală, creând astfel SCHISME și certuri în Biserică (Video)/ In curand ENCICLICA SFINTEI CHINOTITE A SFANTULUI MUNTE PE TEMA SINODULUI CRETAN SI A NEPOMENIRII IERARHILOR SEMNATARI

SINODUL BISERICII GEORGIEI a luat o decizie finala cu privire la SINODUL DIN CRETA. Georgienii neaga statutul PANORTODOX al intalnirii si cer CORECTAREA si, in unele cazuri, INLOCUIREA documentelor SINODULUI CRETAN

Mitropolitul Ieremia al Gortinei despre ”Sfântul și Marele Sinod Panortodox”. UNELE AFIRMATII INLESNESC PANEREZIA ECUMENISMULUI

BISERICA BULGARIEI respinge categoric si dur SINODUL din CRETA, indeosebi DOCUMENTUL ECUMENIST. Sinodul bulgaresc acuza ”DEVIERI DE LA TRADITIA DOGMATICA”, dar reafirma PASTRAREA COMUNIUNII cu BISERICILE PARTICIPANTE

Sinodul Bisericii Greciei a discutat despre SINODUL CRETAN. Desi pastreaza un ton reverentios, SINODUL GRECESC incurajeaza analizele si dezbaterile CRITICE fata de DOCUMENTELE PANORTODOXE/ Patriarhul Kirill despre absenta de la CRETA: RENUNTAREA LA PRINCIPIUL CONSENSULUI ESTE DEZBINARE PROGRAMATA A ORTODOXIEI

Mitropolitul Serafim de Kithire despre Sinodul din Creta: UNELE DOCUMENTE CONTIN PUNCTE DE VEDERE DOGMATICE CARE DISTORSIONEAZA INVATATURA ORTODOXA CU PRIVIRE LA BISERICA

SINODUL BOR “ia act” de continutul DOCUMENTELOR DE LA CRETA, dar si de… posibilitatea explicitarii, nuantarii sau dezvoltarii lor de care un viitor Sfant si Mare Sinod, care sa intruneasca un CONSENS PANORTODOX. Totodata, sunt “semnalate” GRUPARI SCHISMATICE fata de care se cer “masuri de informare” in parohii. NIMIC DESPRE NECESITATEA UNUI DIALOG PARINTESC CALD PENTRU RECUPERAREA “OILOR PIERDUTE” SI NICI DESPRE IESIREA DIN C.M.B.

Revista “FAMILIA ORTODOXA” despre “SINODUL” DIN CRETA, dezbinarile si polarizarile ideologice pe seama “ecumenismului”, INTRERUPEREA POMENIRII EPISCOPILOR si “RAZBOIUL DINTRE NOI”: Nu cumva ni se aplica strategia DIVIDE ET IMPERA “prin subtila înrâurire a agenţilor de influenţă, care sunt peste tot infiltrați astăzi?”. CARE SA FI FOST SCOPUL ASCUNS AL PSEUDO-SINODULUI?

IMPOTRIVA DEZINFORMARILOR SI IN CIUDA CONTESTARILOR, Mitropolitul IEROTHEOS VLACHOS lauda poziția BISERICII ORTODOXE ROMÂNE la SINODUL DE LA CRETA: “Biserica României a impresionat prin întreaga sa prezență”. PATRIARHUL DANIEL SI DOCUMENTUL CONTROVERSAT: “De multe ori și-a exprimat opinia de a nu se finaliza discuția și de a nu se semna textul acesta”

MITROPOLITUL HIEROTHEOS face analiza amanuntita a SINODULUI DIN CRETA, apreciind recunoasterea “autoritatii universale” a Sinoadelor care au condamnat EREZIILE APUSENE, dar aratandu-se “PROFUND INGRIJORAT” de documentele rezultate, criticand MANIPULAREA INFORMATIILOR, demontand SOFISMELE ECUMENISTE si vadind CONFUZIILE TEOLOGICE: “Am vazut foarte limpede o ABORDARE RELATIVISTA in pozitiile exprimate in cadrul Sinodului. TEORIA RAMURILOR A FOST VEHICULATA, fara a fi numita ca atare”

 


Categorii

"Marele Sinod Panortodox" (de la Creta - inainte si dupa), 1. DIVERSE, Opinii, analize, Patriarhul ecumenic Bartolomeu

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “PATRIARHUL ECUMENIC BARTOLOMEU atata focul schismatic, sfidand constiintele credinciosilor. Pentru SS Bartolomeu, SINODUL din CRETA a fost mijlocul prin care Biserica Ortodoxa RECUNOASTE ECUMENISMUL si CMB

  1. O pildă din istoria Bisericii pentru ierarhii care au semnat documentele din Creta, dar nu sunt de acord cu ecumenismul este modul în care a aplanat schisma unor monahi Sf. Grigorie Teologul, probabil împreună cu Sf. Vasile cel Mare (după unele surse).
    Tatăl Sf. Grigorie, Grigorie cel bătrân, împreună cu Dianios, episcopul de Cezareea Capadociei, au semnat o mărturisire de credință semiariană, fiind păcăliți de formulările evazive. La acel Sinod s-a introdus pentru prima dată noțiunea de „omiusios” (de o ființă asemănătoare) între Fiul și Tatăl. Mai mulți monahi au întrerupt comuniunea cu Grigorie tatăl. Este știut că și însuși Sf. Vasile s-a despărțit de episcopul lui, Dianios (cf. Epistola 51). Însă, deoarece cei doi episcopi nu aveau o credință eretică și au semnat din neștiință, Sf. Grigorie a reușit să-i împace pe acei monahi cu tatăl său, efort încununat cu o cuvântare, a 6-a, de pace. Se pare că cei doi episcopi au retractat mărturisirea făcută și s-a ajuns, astfel, la împăcare pe temeiul unei mărturisiri corecte și pentru o pace întru buna-credință, după cum apreciază Sf. Grigorie în cuvântarea menționată.
    Cred că această pildă este potrivită și pentru situația de acum. Pentru împăcarea situației, este nevoie de o mărturisire curat ortodoxă (neecumenistă) din partea episcopilor și de îngăduință și înțelegere din partea celor ce s-au scindat.

  2. Prin cuvântarea sa, păr. Bartolomeu pare a fi în total răspăr și cu marea majoritate a participanților de la Sinodul din Creta! Și cu cei care nu au participat la Sinod, dar fac parte integrantă din ”noi ortodocșii”. F interesant cum vor primi aceștia poziția Patriarhului ecumenic!?!

  3. Total de acord cu comentariul anterior. Nu e nicio tragedie sa faci o greseala daca revii asupra ei si macar incerci (dar cu adevarat) sa o indrepti.

    In ce ma priveste, ei bine da, revendic satisfactie din partea celor care m-au capiat ca ce bine si eroic a fost pt ai nostri ca s-au dus acolo! Eroic era sa NU se duca acolo, #vamziseu? :)))

  4. Bogdaproste parinte Ieromonah Lavrentie pentru comentariu, multumiri fratilor admini pentru osteneala. Sa nadajduim ca nu s-au apropiat vremurile de care spunea parintele Efrem din Arizona:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/parintele-efrem-filotheitul-arizona-pecetea-va-fi-impusa-dupa-cel-de-al-treilea-razboi-mondial/
    ,,Pentru că aceasta să se întâmple trebuie întâi să capitulam în întregime ecumenismului, sinistrul amestec al tuturor religiilor ce va fi înlocuit într-un final de religia lui Antihrist”.

    Bunul Dumnezeu si Maicuta Domnului sa ne daruiasca duh de pocainta si mare mila.

  5. http://radiorenasterea.ro/conferinta-internationala-dedicata-sinodului-din-creta-la-facultatea-de-teologie-ortodoxa-din-cluj-napoca/

    ,, În cuvântul rostit, Părintele Mitropolit a amintit celor prezenți că Sinodul din Creta a fost un eveniment mult așteptat și pregătit, având rolul de a reafirma Ortodoxia în lumea contemporană”.
    Un calugar cu viata imbunatatita din Oltenia, a spus ca de la 1 ianuarie 2018 toti cei care nu sunt de acord cu pseudosinodul cretan vor fi caterisiti. Vom vedea. Abia se linistisera apele, Toate rugamintile, indrumarile din Sfantul Munte, le-a trecut cu vederea patriarhul Bartolomeu. Maicuta Domnului sa-i lumineze pe ierarhii nostri, sa ne unim si noi fratilor in rugaciune pentru ei si pentru poporul dreptcredincios.

  6. http://ziarullumina.ro/conferinta-internationala-despre-sfantul-si-marele-sinod-la-cluj-napoca-122115.html

    A patra temă, pe care IPS Mitropolit Andrei o consideră ca fiind de mare actualitate se referă la Taina Căsătoriei şi impedimentele ei, ierarhul afirmând că în condiţiile în care sunt milioane de români plecaţi la muncă în străinătate, mulţi dintre ei se căsătoresc cu eterodocşi, astfel că „este corectă poziţia Sfântului şi Marelui Sinod ca în cazurile serioase, când se cer dispense pentru cununiile religioase mixte, să se dea dispensele”.

    Cu privire la a cincea temă, „Importanţa postului şi respectarea lui astăzi”, IPS Mitropolit Andrei a precizat că a fost corectă poziţia Preafericitului Părinte Patriarh Daniel care a susţinut că postul trebuie păstrat aşa cum este, „pentru ca cei care doresc o viaţă duhovnicească deosebită să aibă o normă după care să se ghideze, iar ceilalţi fac şi ei cât pot”.

    Cu privire la a cincea temă, „Importanţa postului şi respectarea lui astăzi”, IPS Mitropolit Andrei a precizat că a fost corectă poziţia Preafericitului Părinte Patriarh Daniel care a susţinut că postul trebuie păstrat aşa cum este, „pentru ca cei care doresc o viaţă duhovnicească deosebită să aibă o normă după care să se ghideze, iar ceilalţi fac şi ei cât pot”.

    Apoi, referitor la cea de a şase problemă care fost abordată şi care a fost, apoi, intens dezbătută după Sfântul şi Marele Sinod, se referă la „Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine”. În acest caz, au apărut intepretări diferite cu privire la termenul „biserici” referitor la unele confesiuni creştine, deşi acestea au fost numite astfel, de-a lungul timpului. IPS Mitropolit Andrei a amintit că părintele Dumitru Stăniloae a spus că acestea nu sunt „biserici depline”.
    Cu această ocazie, ierarhul a amintit că vrednicul de pomenire Mitropolit Antonie Plămădeală, unul dintre participanţii la întâlnirile care aveau ca subiect pregătirea şi organizarea Sfântului şi Marelui Sinod al Ortodoxiei, afirma adesea necesitatea acestei întâlniri, a abordării problemelor diferite din lumea contemporană. „Cu gândul acesta am mers acolo, ca acest Sfânt şi Mare Sinod să rezolve o sumedenie de probleme (…) Socot că lucrurile imprecise, pe parcursul Sinodului, au fost precizate şi lămurite”, a mai spus IPS Mitropolit Andrei.

    Mai mult decat ingrijorator cum recepteaza ierarhul nostru pseudosinodul.

  7. @ Robert:

    Da, am vazut si un video cu asta, complet. A fost si ceva mai rau de atat acolo. Dar as zice ca nici nu era de asteptat ceva mai bun, nici nu ar fi de judecat. Fara nicio rautate, dar trebuie sa fim realisti si asupra masurii, a limitelor capacitatii de intelegere ale unor oameni, fie ei si mitropoliti… Pregatirea e grav deficitara, ce sa ii faci. Dumnezeu sa ne ierte si sa ne lumineze pe toti!

  8. Pingback: RECIDIVA: PATRIARHUL BARTOLOMEU in rugaciune ecumenica cu PAPA FRANCISC si sefii crestinilor copti in EGIPT (Video)
  9. Sînt mai multe lucruri, care converg si/sau se suprapun:
    1) cu siguranta sînt enorme presiuni asupra Bisericii in general; articolul postat (mai de demult) de razboi intru cuvint chiar sub stire este clar; bineinteles ca se poate spune ca in decursul istoriei au fost tot timpul presiuni, si Sfintii Mucenici au marturisit, dar chiar si atunci, in acele vremuri, cîti au avut curajul…
    2) este clar ca kir Bartolomeu e un agent de influenta, constient in intregime angajat sau duplicitar doar intr-o oarecare masura asta nu stiu, dar faptele sînt fapte, si cum va raspunde el de ele…
    3) cu cît se vor inmulti activitatile de “doctorat” prin strainataturi, toti cei trimisi vor fi tinta serviciilor de informatii care vor incerca sa-i recruteze in diferite feluri si pentru diferite misiuni, asta ca sa nu mai vorbim de influenta unor medii intelectuale de stirpa aristotelica (trebuie sa fii foarte puternic, constient de cine esti si de ce esti acolo ca sa rezisti: cîti sînt asa in realitate ? cît de placut este sa te intorci si sa ti sa zice “Sfintia Sa Doctor Ionescu”… e de ajuns sa asculti radio trinitas…)
    3) mult mai important e ce facem noi: avem noi stiinta cum sa rezistam crestineste la presiunile care doar incep sa se manifeste ? Doamne ajuta !

  10. Dragii mei frati in Hristos. Daca lasam putin la o parte ambitiile de tot felul, putem vedea lucrarea diavolului la acest sinod. Si asta se poate vedea usor in rezultat si nu ma refer la hotarari si ce s-a semnat acolo ci la cu totul altceva. Hotararea de a se aduna episcopii bisericilor ortodoxe a fost una buna. Problema a aparut acolo unde s-a hotarat ca sa fie numit “sfant si mare”. Aici se strecoara doza de mandrie care face loc diavolului. Cele 7 sinoade au rezolvat totul. Noi in ziua de azi trebuie doar sa pastram si sa intarim ce am primit. Lucrarea care s-a strecurat a fost asa cum putem totiii vedea dezbinarea in cadrul Bisericii. Impotriva astui fapt trebuie sa luptam noi. Nu sa intrerupem pomenirea episcopilor nostrii, ci sa ne rugam mai mult pentru ei si pentru unirea Bisericii. Noi tot cerem si judecam,dar oare cati din cei ce arunca cu piatra in episcopii nostrii, au postit si s-au rugat cu lacrimi in timpul lucrarilor sinodului ca Bunul Dumnezeu sa sa ii pazeasca si sa ii calauzeasca pe acesti episcopi ? Marturisesc ca nici eu nu am facut asta. Dar daca i-am lasat singuri, oare atunci avem dreptul sa ii judecam asa aspru? Eu nu cred. Sa nu uitam ca la fel il judeca sectarii (si chiar unii ortodocsi) pe Sfantul Constantin cel Mare. Este evident ca se inseala, pentru ca pomenirea sa nu s-a sters in tot acest timp, ca dovada ca Bunul Dumnezeu il considera sfant.
    Sa cautam deci fratilor sa fim iubitori de pace si nu de razboi cu atat mai mult de fratricid. Sa cautam sa cultivam gandul cel bun si cu acela sa evaluam ce se intampla, ca acela e de la Hristos.
    Bunul Dumnezeu sa ne ajute sa ne lumineze si sa ne miluiasca pe toti.

  11. Pingback: CRITICA modului in care prezinta Agentia BASILICA documentul cretan RELATIILE BISERICII ORTODOXE CU ANSAMBLUL LUMII CRESTINE
  12. Pingback: DESPRE SFANTUL SI MARELE SINOD DIN CRETA. INTREBARI SI RASPUNSURI. Observatii si comentarii pe marginea unei brosuri asumate de Sinodul BOR
  13. Pingback: RELATARI DIN VIZITA PATRIARHULUI DANIEL IN RUSIA. Intalniri importante cu PF Kirill, dar si cu alti patriarhi, si un cuvant despre "UNITATEA DE CREDINTA"/ SINOD ISTORIC AL BISERICII RUSIEI: "patriarhul" schismatic FILARET al KIEVULUI c
  14. Pingback: Criză puternică în MUNTENEGRU, unde guvernul a decis „naționalizarea” bunurilor BISERICII ORTODOXE locale, dependente de Serbia/ Patriarhul Ecumenic Bartolomeu susține Patriarhia Serbiei. Cum vede „ecumenicul” dialogul ortodox-catolic
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare