Teoria genului care se răspândește azi însemnă să spui ”Pentru ca acești oameni să-și găsească locul, trebuie distrusă structura psihică a oamenilor care-și găseau firesc locul ca bărbați, ca femei și ca heterosexuali.” Aici e perversiunea. Adică vedeți bine cum din nou, în numele eliberării unui număr mic de oameni – dar întotdeauna merită să te ocupi de oameni, chiar dacă nu sunt numeroși – majoritatea va fi asuprită și, ca și în comunism, este o răsturnare perversă.
Articole din categoria: Traduceri
Intreruperea comuniunii dintre noi trebuie sa fie ultimul lucru la care apelam, nu primul. Trebuie sa recurgem la aceasta doar dupa ce am epuizat toate caile prin care ne putem pastra unitatea. De asemenea, o astfel de masura trebuie luata printr-un Sinod al madularelor sanatoase ale Bisericilor, care sa fie recunoscut, apoi, de Trupul Bisericii.
“SUA are in zilele noastre un ambasador pentru promovarea sodomiei si foloseste agenda LGBT ca pe un test grila pentru acordarea de ajutor umanitar sau de logistica militara impotriva terorismului. Stati ferm in credinta voastra”, le-a cerut acesta participantilor. “Spuneti-le tiranilor tolerantei LGBT, mafiei de lavanda, acelor homofascisti, acestor radicali ai curcubeului, ca nu sunt bineveniti sa-si promoveze propaganda anti-religioasa si anti-civilizationala in tarile voastre.”
In paralel cu aceste eforturi, exista si altele indreptate impotriva dreptului democratiilor occidentale de a-si apara normele sociale indelung acceptate. De exemplu, gruparile finantate de Soros se afla in spatele nu doar a mariajului homosexual, ci si a toaletelor publice unisex. Ele lupta nu doar pentru dreptul femeilor de a activa in unitati de lupta, ci si pentru a forta soldatii sa locuiasca in baraci unisex. Cu alte cuvinte, acestea sprijina eforturile de a refuza cetatenilor occidentali dreptul de a-si apara cele mai intime valori personale – identitatea si intimitatea sexuala.
Intr-o decizie majora care da inapoi demersurile administratiei, Judecatorul Reed O’Connor s-a pronuntat asupra ghidurilor controversate ale administratiei Obama destinate studentii transgender/transsexuali din scolile si universitatile publice.
Pentru prima oara de la incheierea Razboiului Rece, guvernul Germaniei planuieste sa comunice cetatenilor sa isi faca provizii de apa si alimente in caz de atac sau catastrofa, conform Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
De ce sunt autoritatile noastre atat de dornice sa forteze aceasta agenda inselatoare? De ce este determinata tara noastra sa se vada intoleranta? Oare din cauza faptului ca prin crearea de panica cu privire la infractiunile motivate de ura le este oferit oficialitatilor si altor persoane, un sentiment al responsabilitatii si o istorie? Dar cautarea jalnica si exagerarea urii este periculoasa si dezbinatoare, pentru a utiliza un cuvant foarte folosit in media de socializare. A pretinde ca este rasist ceea ce gandesc sau spun clasele albe muncitoare – cu privire la imigrare, Europa, viata in general – reprezinta o defaimare la adresa acestora. O astfel de perceptie convinge minoritatile ca ar trebui sa traiasca in frica. Imprastie neliniste si impiedica dialogul. Dezbina Marea Britanie. Conform unei reviste online de stanga, Marea Britanie evoca acum „cosmarurile Germaniei din anii 1930”. Dar acest fapt nu se potriveste cu realitatea de astazi a tarii noastre si nu ar trebui sa ii dati crezare. Epidemia infractiunilor motivate de ura este un mit autosustenabil – o calomnie la adresa natiunii.
Acum repet întrebarea: de ce era nevoie acum de asemenea precizări, de ce trebuia să intrăm singuri în hăţişul unor întrebări spinoase? Şi aici apare, unică deocamdată, poziţia Episcopului Macarie Drăgoi. Deşi a semnat (ultimul) documentul numărul 6, arhiereul a postat pe site‑ul Episcopiei o mărturisire proprie, în 3 puncte. E drept, post‑factum, însă la foarte scurt timp după întoarcerea acasă. Concret, ierarhul ortodox din diaspora cere continuarea discuţiilor şi limpezirilor asupra acestui controversat punct 6, într‑o atmosferă sinodală extinsă (cu participarea Bisericilor care nu au ajuns în Creta), cu argumente aşezate şi fără graba de a iscăli hotărârile luate. Nouă, ca laicat ortodox, nu ni se pare nimic greşit în această atitudine care reflectă o conştiinţă eclezială vie. „Haideţi să mai dialogăm, haideţi să mai limpezim apele, avem timp suficient pentru o nouă întâlnire – aşa cum a propus şi Preafericitul Daniel”, asta vrea să spună Macarie Drăgoi. Şi ce ar fi rău în asta? Unde ar putea fi greşeala?
Ceea ce “uita” sa mentioneze Sinodul cipriot este faptul ca folosirea acestor sintagme, de catre Sfintii Parinti, nu se facea in abstract, ci in context. Asadar, nu conteaza prea mult daca Sf. Vasile cel Mare folosea termenul de “biserici” pentru gruparile schismatice, ci contextul si scopul pentru care o facea. Este contextul si scopul semantic patristic identic cu contextul si scopul documentului ecumenist in care e folosita expresia “biserici eterodoxe”?
Participarea Bisericii Ortodoxe in Consiliul Mondial al Bisericilor, ca membru si nu ca observator, este o cauza de ingrijorare. Pentru ca nu imi pot imagina pe Sfantul Atanasie cel Mare si Sfantul Vasile cel Mare luand parte la un consiliul al arienilor, eunomienilor sau macedonienilor din vremea lor. Nici nu imi pot imagina pe Sfantul Grigorie Palama alaturandu-se unui consiliu din care facea parte Varlaam, Achindin, Gregoras si sustinatorii lor pentru a aborda diferite probleme sociale ale vremii lor.
“Sfantul Sinod a hotarat ca Sinodul ce a avut loc la Creta nu poate fi privit drept unul panortodox, iar documentele aprobate nu pot fi privite drept exprimand un consens panortodox”, a declarat Vladimir Legoyda, seful Departamentului Sinodal pentru Societate si Relatiile cu Media.
“Nu am semnat documentul “Relatiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii crestine” pentru ca membrii episcopali ai Sinodului au avut dreptul sa se exprime, dar nu au avut dreptul sa si voteze. La Sinod, in loc de a se aplica regula adoptata de Apostoli si de Sfintii parinti, adica “un om, un vot”, s-a aplicat o alta regula: “o biserica autocefala, un vot”. Cu alte cuvinte, doar primatii bisericilor locale au avut dreptul de a semna.”
Vladica a vorbit despre acest lucru in cadrul programului TV “Adevarul trait”, de la canalul TV Atlas, specificand ca anume acest document a cauzat controverse vii la intalnirea de la Creta. Totodata, mitropolitul Amfilohie considera ca documentul a fost pregatit inadecvat, lucru asupra caruia delegatia sarba a atras atentia la intalnirile pregatitoare.
Într-o mare adunare, așa cum a fost cea din Creta, se cere claritate dogmatica cand vorbim de ceea ce este Biserica si ce sunt crestinii eterodocsi. Sustinem cu umilinta ca textul de mai sus suferă de ambiguitate teologică intenționată. Aceasta lipsa de precizie, pastorii au obligația ca, atat față de ortodocși, cat și față de eterodocsi, sa o clarifice, nu doar din punct de vedere istoric, ci în primul rând si mai ales din punct de vedere teologic. Nadajduim si ne rugam ca acest lucru sa fie realizat la următoarul Sinod al Uneia, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică.
Conform Patriarhului Ecumenic, discutiile legate de aceste texte nu au fost finalizate. Va fi trimisa o enciclica fiecarei Biserici, incurajand fiecare biserica sa se adune si sa discute aceste subiecte. Astfel, aceste subiecte vor continua sa fie discutate pentru a fi relevata constiinta Bisericii. Acest lucru va permite Bisericii ca intreg sa se exprime asupra modului in care priveste Sinodul.
Referința la „înțelegerea Bisericii vechi” dă senzația că există o diferență ontologică între Biserica veche a celor șapte Sfinte Sinoade Ecumenice și continuarea ei autentică până astăzi, care este Biserica noastră Ortodoxă. Credem că nu există absolut nici o diferență între Biserica din secolul al XXI-lea și Biserica primului veac pentru că una dintre caracteristicile Bisericii este și faptul că mărturisim în Simbolul de credință că ea este apostolică.
În cele din urmă o altă concluzie tristă este legata de ceea ce a declarat caustic Patriarhul Ecumenic Bartolomeu la sfârșitul lucrarilor. Printre altele, el a proclamat că “Patriarhia Ecumenică a facut pionierat in cadrul miscarilor ecumenice.” De asemenea, el s-a referit la Enciclica pan-eretica din 1920 , „care este caracterizat de mulți ca fondatoarea statutului pentru CMB” și că ” Patriarhia Ecumenică a fost unul dintre membrii fondatori ai CMB la Amsterdam … “.
Lucrarea Sinodala a continuat neintrerupt in istorie, prin sinoadele ulterioare cu autoritate universala, cum ar fi, de exemplu, Marele Sinod (879-880) ce a avut loc in timpul Sf. Fotie cel Mare, Patriarhul Constantinopolului, de asemenea Marile Sinoade ce au avut loc pe timpul Sf. Grigorie palama (1341, 1351, 1368), prin intermediul carora acelasi adevar de credinta a fost confirmat, in special in ceea ce priveste purcederea Duhului Sfant si participarea omului la energiile dumnezeiesti necreate, de asemenea, mai departe, Marile si Sfintele Sinoade tinute la Constantinopol, in 1484, care au respins Sinoadele unioniste de la Florenta (1438-1439), cele din 1638, 1642, 1672 si 1691 pentru a respinge credintele protestante, cel din 1872 care a condamnat etnofiletismul ca erezie ecleziologica.
Părinții sinodali au acordat atenție în discuțiile lor și problemei relativizării valorilor familiale. Biserica este categorică și nu acceptă nicio altă formă de coabitare decât cea conferită prin Sfânta Taină a Cununiei. Soluțiile actuale privind coabitarea în afara Sfintei Taine a Cununiei nesocotesc modul firesc în care se împlinește omul în familie.
Fotografii si texte filtrate de zici ca se intalneste vreun club secret si nu ar avea toti ortodocsii dreptul sa fie informati referitor la ce se intampla in Kolibari, Hania. Zici ca s-au intalnit puternicii planetei ca sa vorbeasca despre indatorarea statelor la nivel mondial (si astfel sa intelegeti nivelul masurilor de securitate) si nu parintii Ortodoxiei care vor sa vorbeasca despre viitorul acesteia.
Noi, desigur, regretam faptul ca nu toate bisericile ortodoxe surori vor fi prezente in Creta, dar vom incerca sa lucram ca si cand ele sunt prezente, deoarece si-au exprimat punctele de vedere, au facut propuneri de imbunatatire pentru textele existente si aceste propuneri vor fi luate in seama chiar daca fizic ele nu sunt prezente acolo, astfel incat hotararile Sfantului si Marelui Sinod din Creta sa fie usor acceptate si de catre bisericile ortodoxe surori care nu sunt prezente in Creta. Pentru noi este important sa formulam aceste texte in asa fel incat la ele sa adere cu usurinta toate bisericile care, din motive diferite n-au putut fi prezente. Avem in memoria, prezenta, nevoia de comuniune, deci nu lucram intr-o forma de uitare a celor ce sunt absenti fizic, ci intr-o comuniune spirituala, pentru ca sinodalitatea, comuniunea de gandire si de faptuire este esenta ortodoxiei.
In cazul in care aceasta propunere de amanare va fi refuzata de Patriarhia Constantinopolului, Sinodul Bisericii Rusiei anunta ca se va retrage de la intalnirea programata peste cateva zile, in Creta.
“Să ne ajute Bunul Dumnezeu ca în acest duh de mărturisire a dreptei credinţe, de păstrare a unităţii Bisericii şi de răspuns comun la probleme urgente ale timpului nostru, să manifestăm adevărata iubire faţă de Ortodoxie, nu doar una declarativă, să nu se spună despre noi că iubim o Ortodoxie ideală, dar nu putem administra sau păstori o Ortodoxie reală, adică nu trebuie să iubim numai Ortodoxia, ci şi pe ortodocşi, chiar dacă sunt de alt neam, din altă regiune a pământului şi prin aceasta arătăm că vom cultiva credinţa în iubire, cum ne cere Sfântul Apostol Pavel”
Se pare că prin acest Sinod se urmărește inițierea unei noi epoci bisericești, a apostazierii de la teologia și mărturisirea Sinoadelor ecumenice și panortodoxe, de la cele dinainte de Sinodul al VII-lea și cele de după acesta. Astfel ne vom trezi cu un gol de memorie, un alzheimer duhovnicesc în Biserica Ortodoxă. Nu se explică altfel unele puncte ale textelor care au fost pregătite, precum și analizele explicative ale susținătorilor lor. Se pare că este o imitație/copie de proastă calitate a Conciliului Vatican II. Sfântul și Marele Sinod ca idee, a început odată cu încercarea de convocare a Conciliului Vatican II. Și așa cum Vatican II a dezvoltat o nouă ecleziologie, care a trecut de la ideea exclusivității la teologia includerii, sau la teologia baptismală, într-un mod analog unele puncte din textele care s-au pregătit pentru Sfântul și Marele Sinod amintesc de o nouă eclesiologie și în Biserica Ortodoxă, în măsura în care se recunosc Taine și în afara Bisericii Ortodoxe.
Un cuplu nu s-a mai înțeles. S-au despărțit şi totul ar fi mers mai departe, cu toate că orice divorț este traumatizant, mai ales pentru copii. Iar ei au doi. Aici intervine statul britanic, acolo unde familia avea domiciliul. Care a hotărât ca trebuie scoşi copiii din mediul conflictual. Soluția: dați unei “familii” de homosexuali. Modelul Barnevernet, care face vogă într-un Occident bolnav şi cu accente totalitare, care batjocoreşte Familia firească.Nu vreau să ne stricăm siesta, însă Florin Barbu este într-a 13-a zi de grevă a foamei în fața Parlamentului European.
Incepe o persecutie teribila si crunta a constiintei umane, a valorilor morale si a spiritualitatii. Dar de ce au nevoie de aceasta politicienii lumii? De ce nu economisesc niciun ban, cheltuind sume enorme pentru a cumpara atat constiinta parintilor, cat si a copiilor? Pentru ca acum, in lume, se desfasoara o munca activa pentru pregatirea venirii antihristului, iar la conducerea acestor programe se afla chiar stapanii intunericului. Acestia considera de o importanta colosala prestabilirea unei ordini generale mondiale, prin pregatirea oamenilor pentru avea toti aceleasi interese, aceleasi dorinte, aceleasi nevoi – pentru ca numai atunci va fi posibila introducerea unui conducator mondial si detinerea controlului asupra intregii umanitati. Numai atunci diavolul isi va putea aduce la indeplinire visul arhaic: acela ca toata omenirea sa il venereze ca pe un dumnezeu.
Analistul rus Konstantin Bogdanov a declarat că scutul antirachetă de la Deveselu, ar putea duce la un război nuclear, iar România ar putea fi una dintre victime, ce va ajunge în ruine. Vladimir Putin a declarat astăzi că desfășurarea sistemului american antirachetă în țara noastra complică situația internațională în jurul Rusiei. “Elementele antirachetă din Europa de Est ar putea duce la o accelerare pe panta alunecoasă a războiului nuclear într-o criză”, a declarat analistul rus preluat de New York Times. Elementele scutului vor deveni, inevitabil, ţinte prioritate în cazul unui război nuclear, posibil char ţinte pentru atacuri preventive, avertizează expertul rus. Ţări precum România, care găzduiesc sisteme antirachetă americane, ar putea fi singurele victime, iar Statele Unite să se împace apoi cu Rusia “deasupra ruinelor fumegânde ale elementelor est-europene ale scutului antirachetă”, a adăugat analistul.
Problema cu Amoris Laetitia este ca ne cere sa imitam faptele lui Hristos in timp ce dam cuvintele Lui la o parte. Papa Francisc citeaza de multe ori “compasiunea lui Hristos si apropierea lui de fragilitatea indivizilor precum femeia samarineanca ori cea adultera”, in contrast cu cei care cer idealul doctrinei sau arunca primii piatra. Insa nu vorbeste niciodata cuvintele pe care Iisus le-a adresat acestora, deoarece Iisus ii atrage atentia samarinencii ca barbatul cu care traieste nu ii este sot, un indemn la pocainta si la primirea apei vii ce izvoraste din El. Cu femeia adultera Acesta este si mai sever: “du-te si nu mai pacatui” (Ioan 8:11).
Suntem de parere ca Sfantul Munte, care, dupa cum e marturisit, constituie bastionul si arca ortodoxiei, nu poate ramane departe de o asemenea chestiune intr-atat de importanta.
Sfintele Manastiri ale Muntelui Athos au raspuns documentelor-proiect si metodologiei folosite pentru Sinodul Panortodox cu reactii ascutite si punctuale. Scrisorile manastirilor atonite au fost facute publice. Pentru ca problema este serioasa, s-a decis ca textele pregatite pentru Sinodul Panortodox sa fie examinate intr-o Adunare speciala a reprezentantilor si staretilor sfintelor manastiri atonite, ce va avea loc in saptamana luminata.
Iată, mai jos, ceea ce avem în vedere. Întreg documentul acesta dă impresia unei utilizări nejustificate a terminologiei ecumenice, care vine în contradicție cu teologia ortodoxă tradițională și limbajul Sfinților Părinți. Uneori, sunt folosite expresii cu dublu sens, care nu sunt menite să clarifice conceptele, asemenea Sinoadelor Ecumenice, ci să le ascundă și să le erodeze în mod conștient. Există chiar unele formulări evident neortodoxe. Cităm exemple concrete.
Pe scurt, pediatrii americani scot in evidenta faptul ca NU EXISTA EVALUARI cu privire la efectele pe TERMEN LUNG ale vaccinurilor Gardasil si Cervarix, ca medicii primari NU SUNT INFORMATI (!) cu privire la posibilele complicatii ale acestor produse si, pe fond, cu privire la posibila corelatie intre vaccinuri si inducerea de menopauza timpurie.
Cuvantul Arhiepiscopului, ca “dusmanii nostril nu mai sunt acolo departe ci sunt inauntru zidurilor noastre. O vedem, o simtim”, se referea la ora de religie si exprima parerea ca in Elada si in Europa exista oameni care “profita de situatia noastra economica slabita” si “in contextul reglementării relațiilor noastre economice”, urmaresc “prin toate mijloacele alterarea societatii noastre elene, începând cu școala.” Aceasta este o realitate pe care o vedem mereu in jurul nostru. Simtim, adica, o incercare de desprindere de traditie si de alterare a vietii noastre culturale care incepe de la ideologii care exprima curente occidentale.
Acest lucru este deosebit de important, deoarece într-un loc se specifica: „Biserica Ortodoxă consideră de condamnat orice încercare de a diviza unitatea Bisericii din partea unor persoane sau grupuri, sub pretextul unei pretinse apărări a Ortodoxiei pure” (Relația Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine, paragraful 22). Cu alte cuvinte, în cazul în care decretele adoptate de către Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe, ignorându-i pe ierarhi, călugării și teologi, vin în contradicție cu viziunea patristică, aceștia vor fi considerați răspunzători, judecați și condamnați, în cazul în care ar refuza să le pună în aplicare?
Versiunea online a revistei de muzica Fader spune ca: “Unul dintre cele mai cool lucruri pe care David Bowie le-a aratat lumii a fost ca atractia si identitatea sexuala sunt fluide”. Articolul din Fader il citeaza pe Bowie zicand “Atunci cand aveam 14 ani, sexul a devenit dintr-o data foarte important pentru mine. Nu conta prea mult cu cine sau cu ce era, atat timp cat era o experienta sexuala”. Acesta a david-tildarecunoscut ca si-a petrecut cea mai mare parte a anilor 20 “doar aruncandu-ma in viata cu toata inima, indiferent de carare, si a vedea ce se intampla. Droguri; promiscuitate totala, completa si iresponsabila”.