TAVALUGUL ANTIHRISTIC de reinstaurare a comunismului cultural total, de redefinire a familiei, de rasturnare a normalitatii si de reeducare fortata a oamenilor: NOILE FORME SI CULMI ALE DEMENTEI, INTOLERANTEI si TOTALITARISMULUI IDEOLOGIILOR “GENULUI” SI LGBT LA NIVEL MONDIAL/ Reprezentantii si sustinatorii Coalitiei pentru familie – la “Jocuri de putere” (VIDEO)

7-11-2016 20 minute Sublinieri

Invitatii lui Rares Bogdan la Jocuri de Putere din 6 Noiembrie 2016: Ioana Picos Fagadaru, Mihai Gheorghiu, Ioan Solea, Mihai Neamtu si telefonic Remus Cernea.

  • Stiri pentru viata:

Realitatea TV, integral: Coaliția pentru Familie și susținătorii ei cer organizarea referendumului odată cu alegerile parlamentare

Ce i-au răspuns cititorii lui Dan Tăpălagă, jurnalist care a afirmat: „Ofertă de Evul Mediu: Este familia formată din bărbat și femeie?”

„Revoluţia sexuală şi familia. Distrugerea libertăţii în numele libertăţii”. Programul detaliat al conferințelor dnei Gabriele Kuby în România

Parlamentarii polonezi către Consiliul Europei: Persoanele LGBT nu au nevoie de drepturi speciale. Protecția persoanelor se face în cadrul regulilor de drept generale

VIDEO ȘOCANT. Cât de toleranți sunt cei care se pretind astfel: Paris, 2016. Susținătorii „căsătoriei” homosexuale bat în stradă un susținător al familiei naturale, în fața soției și copiilor lui

paris

Pe 16 octombrie 2016, la Paris, 200.000 de francezi (conform estimărilor organizatorilor) au ieșit în stradă pentru a le cere autorităților retragerea legii care permite în prezent „căsătoria pentru toți”, adică inclusiv pentru persoanele de același sex.

Cam jumătate dintre francezi se opun acestei legi și ies periodic în stradă pentru a spune același lucru, organizați de mișcarea pro-familie La Manif Pour Tous.

manif

Foto: Twitter

Activistele feministe radicale de la Femen au ieșit și ele la o contramanifestație la bustul gol, după cum obișnuiesc să facă, strigând că ura nu este o atitudine pro-familie. Adică i-au acuzat pe manifestanții pro-familie că sunt hateri (promovează un discurs al urii) – o acuzație foarte populară în rândul extremiștilor neomarxiști, deoarece o folosesc pe post de contra-argument. Au fost însă prompt arestate.

Fiind mult mai puțini, contramanifestanții nu au avut prea mult succes, dar au putut în schimb să provoace incidente izolate.

Un astfel de incident, filmat cu telefonul mobil, este deosebit de grăitor. Un tată de familie care mergea la manifestația La Manif Pour Tous din 16 octombrie, purtând însemnele și culorile acesteia pe stradă, a fost efectiv bătut în fața întregii familii de câțiva activști dintr-un grup (auto)prezentat ca „antifascist”, din care făcea parte și o persoană care purta steagul-curcubeu al activiștilor pro-homosexualitate. La finalul secvenței filmate se aude amenințarea:

On va vous pendre, les batards!

(O să vă spânzurăm, nemernicilor!)

VIDEO:

Citește și Bărbat francez amendat pentru că purta un tricou cu mesajul mișcării La Manif pour Tous, care susține familia naturală și căsătoria exclusiv ca uniune bărbat-femeie

Conform săptămânalul “The Cyprus Weekly“, mișcarea LGBT (lesbiene – gay – bisexuali – transgen) cipriotă, “ACCEPT”, a calificat pe Arhiepiscopul Ciprului, Hrisostom, ca persoană care “urăște” și a cerut o anchetă pe seama comentariilor sale recente cu privire la dorința lui de a crea școli destinate să insufle copiilor morala tradițională, ortodoxă.

Într-un interviu la postul de televiziune MEGA ONE, Arhiepiscopul a spus că Biserica intenționează să creeze propriul sistem școlar cu creșe, școli primare, gimnaziale și superioare, în următorii ani. Întâistătătorul a identificat homosexualitatea ca fiind “o aberație și un păcat”, declarând că “acest lucru nu este ceva normal. Nu e natural. În acest context, el a menționat că școlile propuse vor avea ca scop să formeze cetățeni cu o moralitate bună și “să deturneze copiii de la homosexualitate“.

Ca răspuns, ACCEPT a anunțat: “Vom raporta incidentul Procurorului General al Republicii, ca o încălcare a Codului penal cu privire la promovarea urii din cauza orientării sexuale, sau a identității de gen, și vom face toate observațiile pertinente“. De asemenea, mișcarea dorește ca ancheta să se extindă la canalul de televiziune în cauză, pentru o așa-numită “promovare a mesajului rasist și a discursului urii”.

Glasul Bisericii Ortodoxe cu privire la astfel de probleme este în general respectat în Cipru, deși această țară a trebuit să revizuiască legislația cu privire la drepturile omului atunci când a cerut intrarea sa în Uniunea Europeană. Or, ACCEPT a proclamat, dezvăluind lipsa sa totală de înțelegere a Ortodoxiei: Moralitatea și credința nu au nimic de-a face cu orientarea sexuală, identitatea de gen sau caracteristicile sexuale. O persoană poate fi totodată LGBT și să urmeze în același timp calea lui Dumnezeu și învățăturile sale. Să nu uitam, de asemenea, că Biserica ea însăși a fost creată, compusă și reprezentată de oameni cu propriile lor pasiuni (patimi)“.

In timp ce acest grup, care promovează modalități de a trăi imoral, a acuzat Arhiepiscopul că folosește “o retorică a urii”, declarațiile Arhiepiscopul Hrisostom s-au concentrat, în schimb, pe învățarea căii mântuirii tuturor. El a spus că, atunci când le vorbește studenților care se identifică drept homosexuali, el “îi învăță că ființele umane trebuie să învețe cum să lupte [împotriva patimilor, n. tr.]” și este același efort care îi plasează pe toți creștinii ortodocși pe calea vieții în Hristos.

Traducere de Român Ortodox în Franța după Orthodoxie.com, Le mouvement LGBT attaque devant les tribunaux l’archevêque de Chypre en raison de son plan de créer des écoles destinées à enseigner aux enfants la moralité orthodoxe traditionnelle

  • EvZ:

Apel DISPERAT către premierul britanic: anulați legea care interzice pedofililor și delincvenților sexuali să adopte copii!

Delincvenții sexuali și pedofilii ar putea primi dreptul de a adopta copii în Marea Britanie.

Asta dacă noul premier britanic Theresa May va fi de acord cu solicitarea unor specialiști de la London School of Economics, care pretind că legislația care îi împiedică pe delincvenții sexuali și pe pedofili să adopte copii este “nedreaptă”. Așa că cer o lege mai permisivă prin care aceștia să poată adopta copii.

Helen Reece, lector la celebra London School of Economics, îi solicită premierului Theresa May să laxă legea care în prezent îi împiedică pe pedofili și delincvenți sexuali să ia în adopție copii. Pentru că, spune Reece, acest lucru reprezintă o încălcare a drepturilor omului.

În pledoaria sa, Reece sugerează că rata delincvenței sexuale printre cei care au comis astfel de fapte nu a crescut și, în ciuda temerilor publice privind pedofilia, numărul copiilor uciși este foarte scăzut“, scrie The Telegraph, citat de activenews.ro

Actuala lege nu interzice doar adoptarea copiilor de către pedofili și delincvenți sexuali, ci, de asemenea, prevede și monitorizarea adulților care au un anumit comportament vizavi de alți copii.

Corectitudinea Politică aduce COMUNISMUL în Canada: Profesorii trebuie să li se adreseze elevilor cu „TOVARĂȘE”

Un nou îndrumar pentru profesori, recent publicat în Canada, îi îndeamnă pe aceștia să aplice mai apăsat Corectitudinea Politică în clase, pentru a crea un mediu „prietenos minorităților sexuale”.

Una dintre recomandările noului ghid este ca profesorii să li se adreseze elevilor cu „Tovarășe” („Comrade”), pentru a nu mai exista deosebiri între băieți și fete.

Ghidul, care conține 152 de pagini a fost publicat recent de către Asociația Profesorilor din Alberta, cea mai importantă uniune sindicală din provincia canadiană, și are ca scop afirmat instituirea unui climat mai prietenos în școli pentru homosexuali, lesbiene, bisexuali, transsexuali și alte minorități sexuale.

În consecință, ghidul le cere profesorilor să folosească un limbaj cât mai neutru din punct de vedere sexual, cum ar fi, de exemplu, „spouse” („căsătorit”) în loc de „husband”(„soț”) și „wife” („soție”).

O altă recomandare, intitulată „Travestit 101” se referă la încurajarea elevilor „să cerceteze comportamentul de gen, mai ales aspectele exagerat feminine din modul de a se îmbrăca și a se purta ale unui travestit” și îi îndeamnă pe profesori și elevi să invite la clase travestiți.

Altă activitate recomandată este „schimbarea genului”, în care elevii aleg un text asociat în mod curent cu un anumit „gen”, însă care să nu fie „genul” lor.

Să precizăm că în societățile occidentale se fac eforturi pentru înlocuirea ideii de sex cu cea de gen: Corectitudinea Politică susține că nu este important sexul cu care te naști, ci de ce „gen” te simți. „Genul”, spre deosebire de sex, nu este determinat de datele anatomice, ci de anturaj, educație, condiții de viață. Astfel, pentru adepții Corectitudinii Politice, este foarte normal ca o persoană să-și schimbe „genul” ori de câte ori are chef.

  • Cultura Vietii:

Profesor universitar canadian consideră ideologia de gen o formă de „totalitarism”

Un profesor de psihologie de la Universitatea din Toronto avertizează că noua ideologie de gen este „absurdă, periculoasă, totalitară și fără bază științifică” și crede că exprimarea unei atari păreri l-ar putea costa chiar libertatea.

Dr. Jordan B. Peterson, expert în psihologia religiei și autorul cărții „Hărți ale înțelesului: Arhitectura credinței”, a folosit platforma video YouTube pentru a contesta promovarea, de către guvernul federal liberal, Comisia pentru Drepturile Omului din Ontario (OHRC) și departamentul de resurse umane al universității pentru care lucrează, a ceea ce el numește „o ideologie marxistă”: a identității și exprimării de gen.

Profesor împotriva corectitudinii politice

Prof. Peterson vorbește despre proiectul de lege „Bill 16” care, adoptat, va incrimina la nivel federal discriminarea pe bază de identitate de gen și expresie. Noile reguli, spune el, sunt atât de extinse, subiective și vagi, încât par a fi elaborate pentru a aduce probleme cât mai multor oameni.

„Dacă cineva poate fi închis pentru că se îndoiește de ideologia genului, atunci cred că ar trebui să fiu închis eu”, spune prof. Peterson, „asta pentru că voi continua să mă îndoiesc.”

El analizează noile încercări ale OHRC de a defini identitatea de gen și expresia de gen și subliniază inconsistențele flagrante. Când o persoană de sex masculin se crede femeie, notează el, nu o contestă nimeni; în schimb, dacă identitatea de gen a persoanei este identică condiției sale biologice (sexului), atunci ar fi vorba despre un construct social, ceea ce este complet ilogic [aluzie la fundamentele teoriei genului, care pretind că identificarea bărbaților ca bărbați și a femeilor ca femei nu are alt temei decât stereotipurile de gen specifice care sunt inoculate persoanelor de mici, prin haine, comportament, alegerea meseriei, roluri în familie etc.].

Peterson identifică baza intelectuală a acestui curent ca fiind marxismul. Potrivit lui, bazele filosofice ale comunismul sovietic și chinez, toată istoria intelectuală, inclusiv cea a religiei și a filozofiei, [ar fi] o ramură a formelor actuale de producție economică. Atunci când agricultura feudală predomina, clasa conducător [ar fi] inventat o religie (romano-catolicism) și un sistem politic (monarhie), pentru a-și justifica poziția socială. Protestantismul și democrația au reflectat noile evoluții economice. Genul, de asemenea, [ar fi] azi doar o reflecție și o justificare pentru dominarea bărbaților biologici asupra femeilor.

Peterson rezervă unele dintre comentariile sale cele mai tăioase pentru marxiști. El spune ca cel puțin 20 la sută din cadre universitare din Canada se consideră marxiști, „lucru care, în opinia mea, nu este mai bun decât să se identifice drept naziști, având în vedere politicile criminale ale guvernelor inspirate de marxism” din întreaga lume.

Peterson, de asemenea, se revoltă la solicitarea departamentului de resurse umane al Universității din Toronto, care le-a solicitat cadrelor didactice să li se adreseze studenților prin pronumele și genul pe care aceștia le aleg, ca expresie a „fluidității genului”.

Încercarea de a restricționa vorbirea liberă – chiar și „discursul urii” – este un lucru contraproductiv, Peterson argumentează. „Dacă oprești oamenii din a vorbi, îi oprești din a gândi”, spune el. Adică, dacă oamenii nu sunt liberi să-și exprime sentimentele față de anumite lucruri, ei nu își vor pune întrebări cu privire la motivele care duc la acestea, până când, în final, vor reacționa violent.

Deși conducerea Universității din Toronto nu a răspuns la criticile dr. Peterson, unii l-au numit deja „bigot” și l-au avertizat pe să aibă grijă data viitoare când își va prezenta lucrările pentru evaluarea colegială.

Profesorul A.W. Peet, de la aceeași universitate, care se auto-declară ca fiind transgender, a declarat pentru publicația National Post că libertatea academică” nu ar trebui să-l protejeze pe Peterson, dacă o folosește pentru a „răni membrii comunității genderqueer, ce sunt parte ai comunității universitare”.

Interpretând prezentarea lui Peterson ca o negare a existenței persoanelor transgen, Peet a susținut că „tot ceea ce este necesar pentru a invalida o revendicare greșită este una contraexemplu. Aici, eu sunt contraexemplu. Îl sfidez deschis pe Peterson prin existența mea: Sunt nonbinar și transsexual.”

Peterson plănuiește încă două prezentări video YouTube pe această temă.

 „Căsătoria pentru toți” şi „semnele timpului”

Prof. univ. dr. Mircea Duțu

Considerată de mulți ca o simplă și trecătoare dezbatere publică, cu unele reverberații juridice, mai degrabă o rezonanță târzie a unei preocupări europene și nu numai, chestiunea „căsătoriei pentru toți” care agită în prezent spiritele și în România ridică, în realitate, o problemă crucială, sesizată ca atare de puțini, cea a posibilității și tendinței de a construi o societate care, spre deosebire de toate societățile cunoscute până acum, nu se mai referă la Dumnezeu, nici la tradiție și nici la natură. Una de-naturalizată și aparținătoare unei ordini exclusiv umane.

Până nu de mult, caracterul natural al familiei, tată, mamă și copil biologic – întâlnirea dintre un bărbat și o femeie fiind astfel o necesitate –, rolul acesteia de celulă a societății, a uneia concepute la rându-i ca o familie mai largă erau acceptate ca fiind de la sine înţeles ex natura rerum. Alte forme familiale – ca de exemplu, adopția – erau concepute și ele după același model, părinții adoptivi căutând în acest scop un copil apropiat de ei prin originea sau fizicul lor, astfel încât să-l apropie cât mai mult posibil de „ceva al lor”, de un veritabil „copil”. Revendicarea căsătoriei homosexuale și a dreptului de parentalitate a acestor cupluri pun însă în discuție această condiţionare deopotrivă naturală şi socială a unor instituţii asupra cărora este proiectat stigmatul unor restricţii inacceptabile aduse autonomiei individului uman.

Pe cale de a fi adoptat de toate țările democratice, mariajul cuplurilor de același sex este legalizat deja în peste 10 state membre ale Uniunii Europene și în multe din statele ce formează S.U.A. În Canada, Curtea din Ontario a admis existența a trei părinți, recunoscând genitorul, în același timp cu un cuplu de femei. La rândul său, CEDO și-a modificat jurisprudența în materie. Între 1986 și 1990 ea a interpretat prevederile art. 2 al Convenției europene a drepturilor omului („Începând de la vârsta nubilă, bărbatul și femeia au dreptul de a se căsători și a fonda o familie potrivit legilor naționale care guvernează exercitarea acestui drept”) ca vizând căsătoria între două persoane de sex diferit. Dar, la 19 februarie 2013, ea a condamnat Austria pentru discriminare față de cuplurile homosexuale, întrucât instanțele din acest stat interziseseră unuia dintre partenerii unui cuplu de femei să adopte copilul biologic al celeilalte, în timp ce soțiile unui cuplu heterosexual dispuneau de acest drept. În aceeași zi, Curtea Constituțională germană de la Karlsruhe a declarat neconstituțională legea care interzicea homosexualilor să adopte copilul partenerilor lor, chiar dacă căsătoria homosexuală și adoptarea de către un cuplu homosexual rămâneau interzise în Germania. De asemenea, CEDO, și, la fel, Consiliul Constituțional al Franței admit că, în orice caz, cuplul homosexual și copiii pe care îi crește participă la o „viață familială” în sensul art. 8 al Convenției europene a drepturilor omului și, respectiv, cel al Preambulului Constituției franceze din 1946. În Ungaria, Curtea Constituțională a afirmat că statul trebuie să protejeze „toate formele de familie”, deoarece nu se poate împiedica extensia drepturilor într-o societate deschisă și democratică. În California, termenii de tată și mamă sunt suprimați în textele juridice în favoarea celui de partener. În Spania se vorbește de un progenitor A și de un progenitor B; în Canada părinte desemnează în mod indiferent un bărbat sau o femeie, fără limitarea numărului de persoane. În fine, în Franța introducerea lui „mariage pour tous” impune ca în toate articolele Codului civil, ale Codului Securității Sociale și Alocațiilor Familiale consacrate drepturilor și obligațiilor soțului și soției, tatălui și mamei, termenii respectivi să fie interpretați în funcție de noua definiție a căsătoriei, care poate uni două persoane de același sex.

Acest tăvălug jurisprudențial și legislativ a ajuns, în cele din urmă, și la București, iar principalii actori vizați au intrat deja în acțiune. Într-un asemenea context internațional și, mai ales, european, cunoscând capacitatea și modul de reacție românești, rezultatele sunt pe deplin previzibile și posibile în termen scurt. Este important, de aceea, să conştientizăm deopotrivă structurile argumentative relativ constante care fac din dezbaterile româneşti actuale numai un episod al luptei modernităţii iluminate cu fundamentele premoderne înseşi ale Occidentului european, în raport cu care România se află – de această dată poate nu din nefericire – în urmă cu destul de multe decenii. „Căsătoria este şi în viziunea Legii Fundamentale unirea dintre un bărbat şi o femeie într-o comunitate de trai în principiu indisolubilă, iar familia este comunitatea cuprinzătoare dintre părinți şi copii, în care părinților le revin înainte de toate dreptul şi obligația de îngrijire şi educare a copiilor”: cu excepția principiului indisolubilității (menționat încă de vechiul cod al familiei: căsătoria se încheie pe viaţă!), substanța acestei formulări dintr-o decizie pronunțată de Curtea Constituțională Federală din Germania în anul 1959 se regăsește neschimbată în prevederile art. 259 alin. (1) şi (4) din Noul Cod civil român adoptat în 2009 şi intrat în vigoare în 2011.

Ca şi Legea Fundamentală germană, Constituţia României adoptată în 1991 şi revizuită în 2003 se referă în art. 48 alin. (1) în mod generic la „soți”, iar interpretarea istorică a acestui text conduce neîndoielnic la concluzia că soții avuți în vedere nu pot fi decât un bărbat şi o femeie. La fel a interpretat textul constituțional german corespondent şi Curtea Constituțională Federală într-o nouă decizie din 1993, pornind de la notele caracteristice tradiționale ale căsătoriei şi de la faptul că acest concept tradițional este cel împărtășit încă de către societate; nu mai puțin însă, consideră Curtea germană, conceptele constituționale sunt concepte deschise faţă de dinamica socială, astfel că o interpretare contrară în viitor nu poate fi exclusă.

Tocmai pentru a înlătura posibilitatea unei asemenea interpretări, iniţiativa legislativă a cetățenilor în vederea revizuirii Constituției României din vara anului 2016 a propus modificarea art. 48 alin. (1) din Constituție în sensul integrării dispoziției din art. 259 alin. (4) din Codul civil, așadar realizarea unei corespondențe perfecte şi pe plan formal între constituția civilă şi constituția politică ale statului român. Aşa cum era de așteptat, recenta motivare de către Curtea Constituțională a României a deciziei nr. 580/2016 prin care se constată constituționalitatea inițiativei legislative a reaprins discuțiile privind admisibilitatea încheierii căsătoriei între persoane de același sex, discuții care vor cunoaște în viitorul apropiat o nouă intensificare, odată ce Curtea română se va pronunța asupra excepției de neconstituționalitate ridicate în legătură cu art. 277 alin. (2) din Codul civil 2011 privind nerecunoașterea în România a căsătoriilor dintre persoane de același sex încheiate în străinătate. În asemenea condiții, ridicarea unei excepții de neconstituționalitate care să vizeze direct prevederile art. 259 alin. (2) din Codul civil în vigoare – „Bărbatul şi femeia au dreptul de a se căsători în scopul de a întemeia o familie” – din perspectiva interpretării art. 16 alin. (1) din Constituție incluzând marriage equality este numai o chestiune de timp. Chiar în condiţiile unei revizuiri a Constituției în sensul inițiativei cetățenilor, recenta raportare a Curții Supreme a Statelor Unite la constituțiile unora dintre aceste state este revelatoare pentru felul în care este această dispută este purtată astăzi.

Abstracție făcând de elementul diferențierii sexuale a soților, discuțiile aprinse în jurul naturii instituționale sau contractuale a căsătoriei nu sunt ceva specific nici măcar secolului XX, iar un exemplu grăitor în acest sens îl constituie critica adusă de Hegel lui Kant în urmă cu aproape 200 de ani. Pentru Hegel, căsătoria nu este nici „un raport al sexelor”, nici „un simplu contract civil”, iar „a treia concepție, tot atât de condamnabilă, este aceea care pune legătura căsătoriei numai în dragoste, căci dragostea, care este simțire, lasă loc accidentalității sub toate raporturile, o înfățișare pe care eticul nu este îngăduit să o aibă”. Definind căsătoria ca fiind „iubirea juridic-etică, în felul acesta tot ceea ce este trecător, capricios şi accidental dispărând dintr-însa”, Hegel nu pregetă să critice cu toată asprimea concepția contrară, susţinută „în toată rușinea ei, trebuie să o spunem, de către Kant”.

Deşi adept al concepției contractualiste, Kant definea, totuși, la rândul său, căsătoria ca „unirea a două persoane de sex opus, în vederea posesiunii reciproce a proprietăților lor sexuale pe toată durata vieții lor”, iar aserțiunile sale despre relațiile sexuale între persoane de același sex ar putea astăzi atrage urgia acuzațiilor de hate speech în aceeași măsură ca şi binecunoscutele pasaje pauline din Epistola către Romani. Deşi adept al unei concepții care dezvoltă întreaga ordine de drept pornind de la individul uman rațional, liber şi egal în drepturi cu toţi ceilalţi indivizi, Kant rămăsese însă un gânditor al timpului său, aşadar al unui timp în care ideilor raţionaliste ale Iluminismului li se opunea încă o societate a cărei ordine fusese configurată sub influenţa hotărâtoare a creştinismului şi în care instituţia juridică a căsătoriei oglindea originea divină a dreptului însuşi, unitatea (sit venia verbo: dialectică) dintre natură şi raţiune, sensul realizării unui bonum commune supraindividual în care se regăsea binele fiecărui individ în parte.

Lucrurile stau astăzi cu totul altfel, iar ambivalenţa kantiană nu mai poate fi susţinută. Întregii tradiţii europene a dreptului natural clasic şi apoi modern care vedea în căsătorie şi familie instituţii juridice anterioare societăţii şi statului şi care abia ele fac posibilă – din raţiuni naturale – existenţa şi perpetuarea atât a statului, cât şi a societăţii, i se opune astăzi o concepţie despre human rights care, din perspectivă tradiţională, nu poate fi considerată a fi altceva decât o adevărată perversion, dans la philosophie moderne individualiste, de l’idée de justice, et de son instrument, la jurisprudence. Eliberată de pre-judecăţile până mai ieri constitutive pentru identitatea societăţii şi pentru rolul statului, această concepţie dezvoltă cu maximă consecvenţă ideea dreptului ca libertate originară a indivizilor, care nu poate fi limitată decât în mod excepţional prin lege, şi anume, numai în scopul protejării aceleiaşi libertăţi.

Odată asumată această perspectivă, căsătoria – de acum separată de familie, a cărei semnificaţie instituţională este, la rândul ei, dizolvată în favoarea unei multitudini de „familii” imaginate după criterii al căror singur numitor comun pare să constea în caracterul arbitrar al demersului imaginativ însuşi! – este transformată într-un contract ale cărui obiect şi conţinut stau la dispoziţia liberului arbitru al părţilor contractante, iar tot ceea ce Hegel înţelegea prin „trecător, capricios şi accidental” devine în mod necesar fundamental, aşa cum elementele definitorii fundamentale pentru concepţia instituţională a căsătoriei şi singurele care pot justifica o protecţie juridică specială a acestei instituţii – precum diferenţierea sexuală între soţi, considerată ca bază naturală a procreaţiei, apoi procreaţia îngrijirea şi educaţia în familie considerate ca baze naturale ale societăţii – nu mai pot justifica un tratament care apare acum în mod necesar ca discriminatoriu.

Dinamica proceselor intrate şi în România pe un trend ascendent este, credem, destul de limpede. Toate aceste evoluții sunt revendicate teoretic și militant în numele exigenței de egalitate, se înscriu nu doar în registrul refuzului fundamentului natural-biologic al căsătoriei ca instituţie natural-socială, ci trebuie văzute şi în contextul demersului care vizează înlocuirea sexului natural cu genul cultural (am spune, a omului ca fiinţă naturală şi parte a naturii cu cea a omului ca fiinţă artificială şi parte a vorbirii, mai precis: ca parte a unui discurs retoric instrumentalizabil oriunde şi oricând după regulile mai vechi şi mai noi ale sofisticii). Este posibilă o societate de-naturalizată?

„Căsătoria pentru toți” a fost deja invocată și acceptată în numele egalității atotprezente de cei care, din cauza înclinației lor sexuale nu ar dispune de aceleași drepturi precum ceilalți și vor ca dragostea lor să fie recunoscută oficial și consacrată de către societate, iar interesele materiale comune să fie protejate prin lege. Apoi, separarea sexualității de normele culturale de alianță și de filiație pe care o implică relațiile dintre homosexuali ori sexualitățile ambigue înseamnă o radicală punere în discuție a tradiției și a voinței individului de a-și afirma liber identitatea fără referiri la un model impus. Refuzul ideii persoanei definite prin identificarea sa sexuală, semnifică o ruptură radicală, prin negarea totală a unei definiții biologice a sexului. Dualitatea sexuală trebuie să fie conjugată cu visul democratic al egalității tuturor, astfel că și căsătoria devine una pentru toți.

Dacă toate societățile de până acum comportă o distincție între masculin și feminin, ruptura pe care o impune acum „dinamica democratică” neagă meritul antropologic al ireductibilității de sexe în organizarea și reprezentarea societății. În contextul ștergerii acestei diferențe ancestrale, unii autori au teoretizat deja nașterea unei societăți care ar fi „post-etnică”, „post-rasială”, ori chiar „post-umană”, altfel spus, în întregime „de-naturalizată”. Indiferent de formele deja exprimate, ceea ce se desprinde ca esențial este efortul de a gândi o societate în care distincțiile de ordin biologic ori moștenite ar fi depășite, o societate radical democratică, în care totul ar fi produsul pur al voinței oamenilor.

Dacă societățile trecutului credeau a se fonda și așeza în ordinea lucrurilor (naturale mai degrabă decât sociale), cele ale viitorului se vor „raționale”, să se detașeze tot mai mult de natură, spre a instaura o ordine umană, autonomă. Altfel spus, de „a lua măsurile reale ale omului și de a deduce ordinea nouă”. O atare concepție evocă, în alt plan, „patriotismul constituțional” gândit de Jurgen Habermas care, contrar formei „convenționale” a identității naționale nu s-ar referit decât la procese și principii abstracte. Indivizii nu ar mai fi legați de națiune cultural și afectiv, ci ar fi uniți prin participarea lor la ordinea legii și cetățenie. Ei nu ar mai fi angajați în viața colectivă prin națiunea care rămâne locul afectivității și al tradiției culturale, ci de principiile statului de drept. S-ar impune, deci, neglijarea înrădăcinării oamenilor în națiuni istorice, prin conceperea și promovarea unei practici civice, pur rațională, legată exclusiv de respectarea legii. „Patriotismul constituțional” care ignoră realitățile sociale și limitele condiției umane pare a deveni astfel obiectivul prioritar.

Quis iudicabit? Cine urmează să determine care dintre cele două concepţii mai este (încă) sau a devenit (deja) aceea care exprimă astăzi identitatea proprie societăţii în care ne aflăm şi faţă de care, aşa cum afirma Curtea Constituţională Federală germană pe bună dreptate, conceptele constituţionale trebuie să rămână deschise? Din punct de vedere formal, la noi astăzi şi în anii care vor veni, această competenţă îi poate reveni, în primul rând, Curţii Constituţionale a României.

Quis custodiet ipsos custodes? Numai aceia cărora prin natura profesiei şi a vocaţiei le revine interpretarea ordinii sociale prin intermediul categoriilor juridice, aşadar juriştii înşişi. Altfel decât oamenii Bisericii, pentru care adevărurile de credinţă rămân aceleaşi chiar şi dacă lumea întreagă ar apuca-o pe căi greşite, juriştii de astăzi sunt numai interpreţii specializaţi ai lumii în care trăiesc şi a căii pe care societatea timpului lor o urmează. Ca atare, acolo unde vechile instituţii ajung să fie cu totul ruinate (aşa cum deja Alexis de Tocqueville vedea Europa de după Revoluţia franceză), nici ei nu le mai pot asigura continuitatea în faţa noilor configuraţii. Însă acolo unde noile configuraţii tind să fie impuse de sus şi prin forţă unei societăţi încă departe de a le fi asimilat agenda ideologică, tot juriştii sunt cei chemaţi să evidenţieze profunda ilegitimitate a acestui demers, chiar şi atunci când aceasta ar fi drapată în faldurile înşelătoare ale unei legalităţi despărţite de sensul ei originar. Tempore cognoscemus!

Carmelia Leonte/ Ziarul Lumina: Terapia șocurilor

Am văzut cu toții în diverse filme așa‑zisa terapie cu șocuri electrice, aplicată bolnavilor psihic, reali sau închipuiți. Dacă și în domeniul bolilor fizice se poate greși, deci o simplă durere de ficat să fie diagnosticată drept altceva și, ignorându‑se cauza bolii, să devină problematică vindecarea, cu atât mai mult când vine vorba de o zonă atât de inefabilă și impalpabilă ca psihicul uman, greșelile pândesc la tot pasul. Primul care a greșit a fost însuși inventatorul acestei „terapii”, pe care acum, din perspectiva istoriei, îmi îngădui să o pun între ghilimele, deși vreme îndelungată a fost considerată terapie în toată puterea cuvântului și aplicată cu strășnicie la persoanele labile sau depresive. Ideea era de a tăia răul din rădăcină, adică de a restructura psihicul aplicând impulsuri puternice creierului. Numai că aceste impulsuri erau atât de intense, încât efectul era deseori cel al unei lobotomii, pacientului anulându‑i‑se personalitatea.

„Terapia” a fost inventată prin anii ’50 ai secolului trecut, când Ewen Cameron, psihiatru la Institutul Allan Memorial din Montreal, a făcut experiențe inedite pe pacienți, sub atenta supraveghere a CIA, pentru a șterge din creiere memoria traumatizată. Este cunoscut cazul unei tinere rebele, diagnosticată cu tulburări de personalitate de tip borderline, adusă de părinți la tratament. Dintr‑o fată dinamică și inteligentă, în scurt timp a ajuns la stadiul de legumă, care abia mai știa să numere până la 10. După acest caz celebru s‑a făcut un film la fel de celebru, difuzat și la noi cu titlul „Tinerețe furată”, în original “Girl, Interrupted, cu Winona Ryder în rol principal și Angelina Jolie în rol secundar, ambele încununate cu Premiul Oscar și Globul de Aur. Nu se spune în film că acea pacientă a reușit să se recupereze în următorii 20 de ani, a dat clinica în judecată și, după alți 20 de ani, a fost recompensată cu 100.000 de dolari.

Prin anii ’70 aceste experimente au fost demascate de presă și catalogate drept tortură, dar ce folos? Răul fusese deja creat. Ideea a fost preluată de guvernele discreționare și folosită pentru a‑i „aduce pe calea cea bună” pe cei indezirabili politic. Mai mult, a fost preluată cu succes în piața economică a zilelor noastre și aplicată sub ochii noștri, pe pielea noastră, în societăți liberale. Cum s‑a realizat asta? Un exemplu facil, aflat la îndemâna oricui, constă în filme și emisiuni de o violență extremă sau de un prost gust covârșitor, în care se distrug cu perseverență criteriile, principiile și umanitatea din noi. Este o încercare (în mare parte reușită) de restructurare a personalității omului zilelor noastre, bine dirijat spre alte „valori”.

Terapia prin șocuri electrice din medicină s‑a dovedit extrem de eficientă și în economie. Acea tabula rasa pe care și‑o dorea medicul psihiatru Ewen Cameron pentru a restructura personalitatea pacientului după un model dorit este o situație deja atinsă la nivel național și global. Dacă ne uităm în jur, observăm că tocmai asta se întâmplă cu noi de la Revoluție încoace, când, după multă speranță, a urmat distrugerea sistematică a valorilor naționale, a economiei, agriculturii și – poate mai presus de toate – a încrederii în forțele proprii, ceea ce ne‑a adus în stadiul în care ne aflăm acum, de maximă confuzie, sărăcie, dependență și degringoladă. Dacă pentru ce a fost în trecut putem da vina pe regimul comunist, pentru ce se întâmplă în libertate pe cine să dăm vina?

E drept că mijloacele de manipulare în masă sunt extrem de sofisticate, specialiștii în dirijarea conștiințelor, ca și a succesului sau falimentului economic, sunt extraordinar de bine pregătiți. Pentru a da exemplul cel mai inocent, se știe că profesioniștii cei mai performanți din domeniul hipnozei în stare de veghe, și cei mai bine plătiți, lucrează în publicitate. Ne servesc zilnic, fără ca noi să știm, câte ceva din tainele meseriei lor. O adevărată armată de personalități unse cu toate alifiile lucrează pentru „binele” nostru. Puși în balanță cu o masă mare formată din oameni inculți și needucați, cine oare va avea câștig de cauză? Când o minte umană este lăsată în paragină, ea va fi umplută de ceva, de cineva. Natura nu acceptă spații goale. De asta sunt atât de importante școala, educația, instruirea: pentru a nu face din mintea noastră un spațiu de manevre.

S‑a constatat că, în linii mari, capitalismul este o formă de fundamentalism care își propune deconstrucția individului, pentru a putea trece de la economia centralizată la piața liberă, care de fapt nu este deloc liberă, ci confiscată de concerne și corporații. În acest sens, putem citi în limba română cartea lui Naomi Klein „Doctrina șocului”, de unde reiese clar că terapia cu șocuri electrice dintr‑o medicină, sperăm, pe veci apusă, a înflorit cu succes într‑un alt cadru și la un alt nivel. Eliberarea memoriei de propriul trecut, în care credea Ewen Cameron, cel care a inventat terapia prin șocuri electrice, se dorește în zilele noastre, la nivel național, uitarea propriei istorii și a limbii române, în formele corecte și coerente. A fi român a ajuns o maimuțăreală de moment, și nu o trăire sinceră, asumată, de zi cu zi. Mai curând dezicerea de românitate pare a fi cheia reușitei, împroșcarea cu noroi în semeni. Dacă ceilalți sunt răi, de ce să nu înceapă binele de la noi? A‑ți păstra privilegiul de a fi tu însuți, de a crede în valoarea ta de om, în demnitatea ta de român, a ajuns să fie nu doar o valoare teoretică, nu o declarație politic corectă, ci o chestiune de viață și de moarte, o formă de eroism care ni se cere nouă, tuturor.

familia-temelia-neamului-referendum-proiect-constitutie-casatorie-coalitia-pentru-familie

Legaturi:


Categorii

Articolele saptamanii, Corectitudine politica/ Marxism cultural, Homosexualitate, Ideologia genului, Pedofilie, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

66 Commentarii la “TAVALUGUL ANTIHRISTIC de reinstaurare a comunismului cultural total, de redefinire a familiei, de rasturnare a normalitatii si de reeducare fortata a oamenilor: NOILE FORME SI CULMI ALE DEMENTEI, INTOLERANTEI si TOTALITARISMULUI IDEOLOGIILOR “GENULUI” SI LGBT LA NIVEL MONDIAL/ Reprezentantii si sustinatorii Coalitiei pentru familie – la “Jocuri de putere” (VIDEO)

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. “Moralitatea și credința nu au nimic de-a face cu orientarea sexuală, identitatea de gen sau caracteristicile sexuale. O persoană poate fi totodată LGBT și să urmeze în același timp calea lui Dumnezeu și învățăturile sale. Să nu uitam, de asemenea, că Biserica ea însăși a fost creată, compusă și reprezentată de oameni cu propriile lor pasiuni (patimi)“.

    Cum naiba poate fi LGBT si sa urmeze calea lui Dumnezeu si ….invataturile Lui ? Cata viclenie … Poi nu zice- Moralitatea și credința nu au nimic de-a face cu orientarea sexuală- apoi calea lui Dumnezeu care e ? Nu e ceva moral, credinta, smerenie ( din scurt – pana la a fi dacut eretic si atacat la valorile crestine), iubire ( din scurt iubire – fara patimi)…
    Mai departe Biserica – compusa din oameni cu patimi.. Ei da asta e adevarata , da oare ce patimi ? Sfinti apostoli o fi avut patimile de acuma – iertati – care se arata in ‘spendorile’ curcubeului ? O fi Petru mai manios , so mai fi rastit la femeia lui, alti o fi avut nicaiva bani …da maica Precista ce patimi is acuma , ma infior… totusi nimic nou sub soare..

  2. @Petru

    Patimi aveau, dar luptau cu ele, nu erau in recreerea finala ca cei din Sodoma si Gomora. Asta nu le mai zice nimeni ca scrie in Biblie. Daca reusesc si in Romania sa bage mizeriile alea de legi din vest si in Romania, vai de cei care sprijina asa ceva. Acum se vede ca sinodul buclucas a fost proiectat ca sa pregateasca aceasta cale spre iad. Noi ne distrugem creierii cu daca-i caz de anatema sau nu si ne incaieram intre noi, iar ei lucreaza cum stiu mai bine, pe la spate. Sper sa nu devina albastrul de DNA si galbenul din cravata lui M.Munteanu cacanii peste noapte si eventual sa mai schimbe culoarea la tsoale, ca e prea mult apropo.

  3. Belgrade Pride Parade 2016 in front of St. Sava Cathedral: In Gay We Trust
    http://femen.org/belgrade-pride-parade-2016/

  4. O data rostea Parintele Calistrat o vorba “Nu suntem obligai noi cei multi sa ne supunem unei minoritati bolnave psihic; a unor scelerati, care au uitat ca Sodoma si Gomora au ars cu foc si pucioasa”. Asadar ar trebui lucrul asta sa ne dea de gandit.

  5. Intentia intaistatatorului Bisericii Ciprului de a intemeia scoli ortodoxe si un intreg sistem de invatamant paralel vine destul de tarziu desi este primul cap al uneii biserici ortodoxe care ia in considerare acest lucru. Poate aude si intaistatatorul bisericii noastre romanesti inainte sa fie prea tarziu. Intelegeti odata ca nu poate exista simfonie cu statul diavolesc! Ne trebuie altul.

  6. “Ne trebuie altul.” – subscriu.
    Domnul este singurul care poate face așa ceva să se petreacă. Să ne străduim să ne implicăm în lucrările bune, care au un sens bun. Domnul să miluiască!

  7. @ Titus, Lucian:

    Ce e “altul”?

  8. @admin

    Alt stat.

    @all

    Statul nu e un individ, ci o structura. Structura de putere, adica o structura care beneficiaza de parghiile putrerii – resursa financiara, economica, militara, de autoritate…tot ce e nevoie pt ca puterea sa se exercite. Unde e putere e automat si posibilitatea manipularii colective. Si unde exista posibilitatea manipularii colective se va insera mereu si diavolul – pt ca el lucreaza prin oameni. Deci nu va exista vreodata un stat ‘sfant’, ‘duhovnicesc’…e o iluzie. Pt ca EXACT in structurile statale dracul isi va vari coada inevitabl. Ca dovada ca si in Imperiul bizantin in care crestinismul era religia oficiala, ereziile s-au strecurat in Biserica via putere imperiala. Adica si daca ar fi crestinismul religie oficiala diavolul tot ar gasi o modalitate sa pangareasca si sa mistifice.

    Biserica nu are nevoie de stat ca sa fie puternica. Biserica are nevoie de pastori si de credinta ca sa fie puternica, adica are nevoie sa fie ea sanatoasa, in interiorul ei. Iar la aceasta sanatate participam cu totii imbunatatindu-ne mereu viata duhovniceasca. Biserica nu e slaba din cauza statului, ci din cauza propriei slabiciuni, a propriilor fatarnicii, a propriilor tradari, concesii, indulgente sau, din contra,a unei intransigente grotesti, care nu are de-a face nici cu rigoarea dogmatica si nici cu pacatul, ci cu libertatea fiintei umane, libertate care este temelia de baza a conditiei umane, de la Adam incoace. Pt ca Dumnezeu ne vrea ‘slugi’ , da, dar de buna voie, niste ‘slugi’ libere care inteleg ca ‘supunerea’ de fapt reprezinta libertate. Dumnezeu nu ne vrea constransi – si asta nu o spun doar eu, puteti citi cu totii din cuvintele Sf. Porfirie are sunt cat se poate de explicite in acest sens, literale.

    Biserica nu are nevoie de stat, ci de ascultare autentica de Hristos, de la vladica la opinca, ascultare care implia o transformare a sufletului care e adevarata noastra identitate, si nu o ascultare seaca, militareasca. Daca noi, cei din Bisericia, am fi asa cum trebuie, am atrage ca un magnet si pe altii si nici n-am mai avea nevoie de stat. Iar diavolul ar fi complet neputincios, pt ca, repet, el lucreaza prin slabiciunile noastre. Noi suntem principala lui arma, Cum, spun toti sfintii mari: unde e Hristos nu poate fi diavolul.

  9. Se pregateste alta stema a tarii, iar la anul, in decembrie, am putea asista la o festivitate de incoronare in Catedrala Mantuirii Neamului.

    11 iulie 2016
    Presedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede readucerea coroanei pe capul acvilei de aur din stema tarii. Potrivit legii, pana la data de 31 decembrie 2018, autoritatile publice au obligatia sa inlocuiasca stemele si sigiliile existente in prezent cu noile modele ale acestora.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21150664-presedintele-promulgat-legea-care-modifica-stema-romaniei-acvila-aur-avea-din-nou-coroana-cap.htm

  10. @nimeni

    Cand imi spunea cineva acum 10 ani ca vor sa readuca monarhia in Romania, ca veriga cheie in lantul supunerii noastre ocultei mondiale, mi se parea ca bate campii. Ieri PSD a emis nujce act normativ prin care casei regale i se recunoaste statut de pj intr un context de periaj istoric, ca sa zic asa, a lui Mihai si in general al casei regale.

    Ciudat. Si de rau augur zic eu.

  11. Alt stat, adică alți reprezentanți ai poporului dreptcredincios la orânduirea treburilor cetățenești – preferabil creștini…

    Un “stat” nu este un mecanism, nici un individ. Cetatea sunt oamenii și viețile lor. Acești oameni reali au niște reprezentanți, tot reali, în orânduirea cetățenească, investiți de oameni cu răspunderea asta – să slujească poporul în ocârmuirea cetății lui.
    Pentru creștini asta înseamnă asigurarea unei orânduiri în cetate care să ajute la viața creștinească, nu să o surpe mereu și să-i chinuie pe creștini până la anihilare. Iar când reprezentanții în orânduirea cetății trădează aceste deziderate și răspunderi simple, atunci de ce și-ar dori creștinii să rămână aceia în conducerea treburilor cetății lor?… Asta în cazul în care cetatea a rămas a creștinilor.

    Dacă nu mai e, atunci vorbim altfel, dar să fim clari.
    Sau cuvântul lui Dumnezeu “când vă urmăresc pe voi în cetatea aceasta, fugiţi în cealaltă” e în deșert?…
    Deci, dacă e o vreme pentru a părăsi cetatea și îndemnul lui Dumnezeu e clar și explicit, cum poate zice cineva că orice “stat” trebuie primit de creștini si ca nu depinde Biserica de starea “statului”?!…
    Căderea Bisericii nu depinde de nimic, pentru că Hristos o ține veșnic. Dar starea mădularelor Bisericii Luptătoare depinde foarte mult de ce și cum li se face oamenilor în cetate.
    Pentru că mădular al Bisericii este orice suflet botezat între 0 și oricâți ani, care este supus la prelucrare ideologică într-un milion de feluri anti-hristice.
    Adică, pe scurt, “creștinii să tacă”?!…
    Măi, nici Domnul Hristos nu a tăcut desăvârșit: “De ce Mă loveşti?” !…

    Deci, mă refer la acel fel de “stat” în înțelesul de orânduire cetățenească, adică purtători de grijă pentru treburile cetății în duh creștin – pentru care au cerut ajutorul lui Dumnezeu Sfinții din timpul tuturor căderilor idolatre ale poporului ales din toate timpurile: Sfinții Prooroci, Sfinții Macabei, Sfinții Mucenici, Sfinții Împărați și Împărătese și până la Sfinții Mărturisitori din timpul comunismului și chiar până în ziua de azi – toți aceștia au mărturisit cu sângele lor pentru ca cetatea să nu li se ia creștinilor și / sau să nu îi distrugă pe creștini.

    Dracul nu are nevoie de stat că să lucreze în om căderea, pentru că lucrarea dracului nu a început în om cu statul, ci în Rai.
    Dar are nevoie de statele fabricate de el în ultimele două-trei sute de ani ca prin construcția lor și dărâmarea lor programată el își poate construi statul de care are el nevoie ca să fie încoronat rege pe scena lumii prin Antihrist.

    Dacă nu se va face în sens creștin această trecere de la ocârmuire necreștină a cetății, atunci o va face vrăjmașul în sensul dorit de el spre ocârmuire în totalitate demonică. Ca și cu orice alt aspect al vieții omenești…

    În concluzie, îndemn pe tot sufletul să asculte de Hristos, într-Adevăr. Dar în tot Cuvântul Scripturii și în Duhul Scripturii, nu doar selectiv, după impresii personale…

  12. Lucian Octavian Anghel

    Iarta ma te rog, dar vorbesti asa pt ca inca ai impresia ca Biserica are nevoie de sprijin lumesc.

    Repet: daca pastorii si ar face treaba si ar avea o viata exemplara, daca noi, mirenii, am fi exemplari ca modele de crestini prin viata si atitudinea noastra, ar fi si altii atrasi iar societatea nu doar ar genera conducatori vrednici, dar, in ultima instanta, tind sa crec ca nu ar mai avea nevoie de conducatori (ceea ce nu exclude organizarea, fireste). Sub acest ultim aspect nu sunt sigura, dar el e neesential.

    “Dobandeste pacea sufletului si o mie de oameni se vor mantui in jurul tau” spunea Sf. Serafim de Sarov. Despre asta e vorba. Asta inseamna a “nu tine lumina sub obroc”. Daca noi crestinii am fi crestini si cu vietile si inimile, nu doar prin Botez, am genera sanatate duhovniceasca in societate iar societatea ar genera conducatori asa cum trebuie. Conducatorii strambi sunt simptomul unei societati bolnave, iar daca acea societate e crestina rezulta ca de fapt sunt simptomul unei Biserici slabite. Sigur ca Biserica lui Hristos nu va fi biruita, asa e, dar depinde cat, numeric, va reprezenta in fapt Biserica. In Cartea Apocalipsei eu stiu ca sunt chemate mai multe “biserici” la judecata, din diferite zone geografice, si nu toate sunt gasite vrednice.

    Nu statul sustine Biserica, ci Biserica genereaza un stat sanatos. Biserica nu are nevoie de sprijin lumesc, ci trebuie sa si faca partea ei de lucrare. De restul se ocupa Hristos. Iar cand ‘cele doua aripi’, cum spunea Sf. Paisie, lycreaza impreuna, Biserica genereaza societate sanatoasa si organizare sociala sanatoasa.

    Nu sunt mereu altii de vina pt ce ni se intampla. Nevrednicia noastra e cauza principala. Pt ca s a spus clar: unde e Hristos diavolul nu are nicio putere. Daca diavolul are putere asupra noastra inseamna ca undeva Hristos ne lipseste, ca apararea noastra e fisurata, ca lucrarea noastra e impura.

    Sigur, au existat martiri, dar ei au fost victime ale izolarii intr o Biserica insuficient de puternica sau incipienta. Ei insa au dovedit ca doar Harul lui Hristos conteaza ca sa invingi raul, nu e nevoie de nimic altceva.

  13. @Doroteea
    Planul asta este mai vechi de 10 ani, a aparut prin 1991, si este intr-adevar foarte tenebros.
    Culianu se logodise cu o evreica si in vederea casatoriei isi abandonase religia si o adoptase pe a ei, fiind un adanc cunoscator a Cabalei. Dau mai jos cateva extrase din niste articole, ar fi mult mai multe de spus, dar ideea de baza este ca fortele oculte il vor pe fostul principe Nicolae pe tronul Romaniei. Citeste si povestea “fictiva” despre Nicolae Carpathia, care este Antichrist: https://en.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Carpathia

    In aprilie 1991, a fost intervievat de catre reporterii revistei 22. In afara declaratiilor din nou inflamatorii, a spus despre oamenii ce au murit la Revolutie ca au fost o pierdere tragica, totul fiind pus la cale de binecunoscuta agentie rusa KGB.

    In aceeasi luna, s-a intalnit si cu regele Mihai, la Universitatea din Chicago, reamintind ca restaurarea monarhiei ar fi singurul pas spre intoarcere la normalitate a Romaniei.

    Ultima zi din viata profesorului

    Pe 21 mai, Ioan Petru Culianu intra, la pranz, in baia de la etajul trei al Universitatii din Chicago, dupa ce terminase de predat un curs.

    Se pare ca in cabina alaturata se afla asasinul, care s-a ridicat si a indreptat pistolul spre ceafa lui Culianu.

    Dupa impuscatura, un student intra in baie si observa bratul profesorului in josul cabinei, dar nici urma de criminal.

    In urma cercetarilor a reiesit ca Ioan Petru Culianu primise amenintari, nu numai telefonice, dar si scrise, unele fiind din partea organizatiilor de extrema dreapta “Fiii lui Avram Iancu” si “Vatra Romaneasca”.
    Culianu era de parere ca aceste grupuri au fost create de Securitate.

    Dupa asasinare, familia si cunoscutii lui Ioan Culianu au fost si ei amenintati. Dorin Tudoran a fost sunat si i s-a spus ca va impartasi soarta prietenului sau, un jurnalist care ancheta crima a fost intimidat si a renuntat, iar una dintre persoanele ce a sponsorizat vizita regelui Mihai I, din aprilie, la Chicago, a fost agresata.
    http://www.ziare.com/cultura/documentar/sa-ne-amintim-asasinarea-lui-ioan-petru-culianu-i-1060302

    08 Noiembrie 2017
    Comunicatul Casei Regale, din care aflam ca fostul principe Nicolae a fost oprit sa intre la resedinta bunicului sau, aflat intr-o stare precara de sanatate, mi-a produs mai mult decat uimire.
    http://www.ziare.com/regele-mihai/casa-regala/secretul-scandalului-de-la-poarta-unei-resedinte-regale-1488509

  14. Deci, eu unul, sincer nefiind un creștin exemplar nu pot decât să ascult Cuvântul lui Dumnezeu și să încerc să conving cetatea să fie mai mult orânduită în duh creștin, iar când nu se mai poate trăi creștinește în ea, atunci să plec altundeva, unde se mai poate, dacă nu ajung între timp și eu, cu ajutorul Domnului, un creștin exemplar…
    Dar plec liniștit, cu nădejdea tare că acei creștini exemplari mă vor purta cu dragoste dumnezeiască în rugăciunea lor de foc înaintea Dumnezeului Celui Viu.

  15. Lucian

    Cam uratica ironia pt un crestin, fie el si neexemplar. Ar fi mers mai bine un argument ca lumea si o tentativa serioasa de lecturare atenta a ce am spus. Plus ca e si exagerata, discordanta in raport cu mesajul meu. Eu nu am sugerat ca sunt exemplara, ci am spus ca mai bine am tinde catre imbunatatirea noastra decat sa ne punem nadejdea in ‘statul crestin’ care e o simpla iluzie. De-aia a cazut Constantinopolul, pt ca iluzia nu a putut tine mai mult de o mie de ani, si si asa cu schiopaturi, erezii, alea-alea… De-aia s-a prabusit la randul ei cu surle si trambite ordinea medievala occidentala, in care Biserica reprezenta un pilon de baza, pt ca Biserica a inceput sa ia din naravurile Cezarului si, firesc, discreditata, a cazut odata cu el. Cezarul s-a refacut, i-au crescut alte capete, dar Biserica nu pare a-si reveni din soc, pt ca s-a contaminat de gustul irezistibil al Puterii.

    In alta ordine de idei, ni se spune ‘fiti desavarsiti precum Tatal vostru este’ – deci ni se cere sa tindem spre exemplaritate, ba chiar spre desavarsire. Daca tot timpul vom fi consolati, sub pretextul smereniei, cu trista realitate ca nu suntem exemplari si, in aceasta idee, vom incerca mereu sa ‘convingem cetatea’ prin argumente in loc de exemplul viu al vietii si persoanei noastre, vom fi mereu ‘la mana’ cetatii si dependenti de ea, si incapabili de a ne lasa in mana Domnului. Mai deunazi am postat un citat din Sf. Porfirie care spunea (citez din memorie): voi credeti ca puteti convinge cu intelepciunea, dar de fapt trairea crestina e cea care convinge.

  16. @nimeni

    Sunt noutati absolute astea pt mine. Nici nu stiam de existenta acestui Nicolae, e un new entry in ecuatie @@

  17. “Celui smerit şi blând, aşezat chiar şi în iad, îi este bine.”

    “Suferim pentru că gândurile şi dorinţele noastre sunt rele.”

    “Cel mai mărunt gând ce nu este întemeiat pe iubire nimiceşte pacea.”

    “Dacă stăpânul casei este copleșit de griji, de gânduri sau de vreo greutate, prin acestea el pricinuiește tulburare nu numai lui, ci și întregii sale familii.”

    “Diavolul caută să-i năruiască pe episcopi și preoți, căci apoi îi este lesne să îi înșele pe toți ceilalți.”

    Starețul Tadei

    There are those who think they deserve heaven because of their earnest prayers, and yet who pray, not for others, much less for all, but for themselves alone. Their prayers, therefore, are not heard. (Swedenborg, Spiritual Experiences §1850)

  18. Dl Lucian
    Va contraziceți . Dacă nu sunteți un creștin exemplar , nu puteți convinge cetatea sa fie mai orânduita in duh creștin. :))
    Rămâneți in cetate si nu plecați, 🙂 ca vremurile de acum is vremi propice sa semănam cuvinte , sa zidim suflete , care odată vor aduce rod. Nici o virgula nu se va pierde la judecată .

  19. Lucian,

    Iarta ma te rog! Dar mi ar placea sa putem purta o discutie fara atacuri la persoana. Poate gresesc in ce spun dar mi se pare firesc, daca ma acuzi ca intru in contradictie cu invatatura crestina si ca smintesc pe altii (ceea ce e o acuza f grava), cel putin sa indici exact acele cuvinte ale mele care deviaza dogmatic, in paralel cu textele cu care intra in conflict. O acuza atat de dura, mai ales daca e insotita de indemnuri adresate restului fratilor de a nu baga in seama ce spun, mi se pare corect sa fie cel putin riguros dovedita.

    Nu, nu am spus ca trebuie sa tacem. Am spus ca trebuie sa ne imbunatatim duhovniceste pt ca Harul sa poata patrunde in noi ca sa ne faca si convingatori, fie cand vorbim fie cand tacem, si pt a putea imblanzi si lumina la randul nostru pe ceilalti.

    Cele 9 fericiri fac referire si la marturisire, asa e. Dar incep prin a sublinia importanta milei, blandetii (blandetea, am citit undeva, se dobandeste prin nejudecare), smereniei. Degeaba cred eu suntem insetati de dreptate si dispusi la marturisire daca in inimile noastre exista duritate, daca discursul nostru e unul judicativ, sau daca nu avem mila pt caderea pacatosului si smerenia care sa ne atraga mereu alarma ca oricand putem deveni ca el. Sf. Porfirie, cand fiii sai duhovnicesti ii spuneau ca se vor ruga sa se insanatoseasca (el suferind cumplit) spunea: “rugati va in primul rand pentru mine sa devin bun” (!!) Stiu ca parca marelui Vasile i s a aratat la un moment dat ca in cetate e un om mai vrednic si inalt decat multi. S a dovedit ca acel om nu era vreun propovaduitor sau ascet, ci un cizmar (parca…oricum, un om f simplu) care traia modest cu sotia lui ca si cu o sora, avea in grija un om bolnav, era modest si linistit si, cred eu, imblanzea si viperele cu blandetea lui.

    Nu spun ca vom inlatura greutatile daca vom deveni mai buni, dar abia atunci vom primi Harul ce ne va da putere in fata raului, dar si capacitatea de a convinge, diminuandu i astfel tabara. Fii intunericului vor prigoni oricum mereu pe crestini. Problema e ca sunt si alti fii, care nu sunt ai celui rau, ci sunt grau bun. Atata insa ca, inselati ca si altadata Saul, par a fi neghina desi nu sunt. Ei sunt o mare miza a luptei ce se poarta, cred eu, si vom da socoteala, de asemenea cred, daca ii smintim cu comportamentul nostru agresiv si osanditor.

    Stiu multe persoane pe care, in copilarie, atitudinea dura si osanditoare a vreunui slujitor al Bisericii sau a unui credincios i a facut sa nu mai calce mult timp pragul unei biserici! Oare, vorba fratelui Petru, acel preot/credincios nu va da socoteala pt sufletelul acelui copil sau a acelui tanar, sau chiar adult, caruia i a inchis usa Bisericii?

  20. @Lucian-Octavian Anghel, Doroteea
    Suntem vai de capul nostru, nici nu ne putem considera credinciosi, daramite exemplari!

    “Bunătatea întipărită pe chipul credinciosului, mărturisește liniștea conștiinței sale. Credinciosul este înfățișat ca omul care s-a slobozit de tirania nesfârșitelor griji ale vieții, care istovesc continuu duhul, și, de asemenea, ca omul a cărui încredere în Dumnezeu este înfățișată în culorii vii peste caracteristicile chipului său.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/sfantul-nectarie-de-eghina-despre-chipul-omului-cu-adevarat-credincios/

  21. @nimeni

    Staretul Tadei, da, esentiala lectura (in sensul ca mege la esenta)! El zice mereu de ‘pacea din suflet”.

    Am observat o chestie: 2 oameni pot avea reactii identice si corecte intr o situatie. Cu toate astea, efectul reactiei va fi diferit. Si va depinde de ce are fiecare in suflet.

    Este un vindecator rus celebru, Lazarev. El spunea ca bolile vin din agresivitatea interioara. Si mai zicea ca daca ai agresivitate in suflet degeaba esti exterior calm. In timp ce, viceversa, daca ai blandete si liniste in inima, poti chiar sa dai o palma (bine, metaforic), strategic, celuilalt daca simti ca e nevoie de ea, pt ca ea va avea un efect bun si nu va starni raul din celalalt. El zicea ca oricat de blande ne ar fi vorbele si zambitoare chipurile, ceilalti reactioneaza de fapt la ceea ce e in inima (sufletul) nostru. Iar daca in inima e agresivitate, oricat am simula bunatatea si calmul asta se va simti. Si vice versa.. Cam ca in fabula lui La Fontaine cu soarele, vantul si palaria trecatorului.

    Dar lipsa agresivitatii nu e posibila in prezenta celei mai mici osandiri a pacatosului, fie ea si neexprimata.

  22. @Doroteea
    “Dar lipsa agresivitatii nu e posibila in prezenta celei mai mici osandiri a pacatosului, fie ea si neexprimata.”

    Agresivitatea este de cele mai multe ori cauzata de frica si apare cand altcineva este perceput ca un (potential) agresor. De exemplu, cainii latra cand intri “in spatiul lor”.
    Osandirea cauzeaza amaraciune, otravire interioara, cum spui tu, simti nevoia sa-ti descarci bila.
    Frica si amaraciunea ne indeparteaza de la rugaciunea din inima, de la iubire.

    Omului modern îi lipseşte dragostea, iată de ce el este în continuă căutare a ei. Deplângându-şi soarta sa, el îşi reaminteşte cuvintele Scripturii: „Iar din pricina înmulţirii fărădelegii, iubirea multora se va răci.” (Mt. 24:12). Dar sufletul credincios știe că el este singurul responsabil pentru dragoste, el știe, de altfel, că învățătorul firesc şi constant al dragostei nu este altcineva, decât rugăciunea.
    Rugăciunea este un semn al dragostei. Dacă cineva nu se roagă niciodată pentru altcineva, aceasta înseamnă că el nu iubeşte pe nimeni.

    Credința dacă este vie, și nu mecanică, sau magico-egoistă, va obliga omul către rugăciune. Și, uneori, de a o face mai mult pentru alții, decât pentru sine.
    http://ortodox.md/durerea-din-rugaciunea-pentru-altii-face-minuni/

  23. Frate Petru, pentru sufletul tău, fiindcă ești sincer m-am hotărât să-ți răspund și voi pune un cuvânt aici. În rest, nu am nici un motiv folositor și curat pentru a o face.

    Desăvârșirea ar trebui să nu și-o judece nimeni, nici pentru sine, nici pentru alții.
    Deci, nimeni nu poate zice: acum sunt desăvârșit, exemplar și acum voi spune cuvântul meu, că sunt îndreptățit. Cuvântul îl spui când îți dă ghes duhul sau când ai ascultare.
    La omul sincer gândul, cuvântul și duhul sunt unite într-o ființare.
    Omul stăpânit de duhul vicleniei ticluiește cuvinte după scopul său viclean, nu după adevăratul său cuget.

    “Pierde-vei pe toți cei ce grăiesc minciuna; pe ucigaș și pe viclean îl urăște Domnul.”

    Eu îți doresc să-ți dăruiască Domnul darul de a deosebi duhurile din spatele cuvintelor și manifestărilor oamenilor din viața frăției tale întru slava lui Dumnezeu și spre mântuirea sufletelor.
    Și te rog să mă pomenești și pe mine și pe familia mea în rugăciunile tale.

  24. Doroteea, eu te iert pentru orice îmi ceri iertarea.
    Dar creștinii trebuie să ceară iertarea mai ales de la Dumnezeu.
    Să ne vedem cu bine și cu bucurie.

  25. Lucian,

    Multumesc!
    Dar sa stii ca nu e suficient sa cerem iertare de la Dumnezeu, ci si direct de la cel caruia i am gresit. Nu doar pt ca asa e corect si nu doar pt ca asta e un veritabil test al veritabilei smerenii. Ci si pt ca sta scis: ‘mergi si cu parasul tau te impaca’. “Parasul” e cel care te ar putea “pari” in fata lui Dumnezeu pt felul in care te ai purtat cu el.

  26. Altfel, excelent cuvantul par.Visarion!

  27. @Lucian-Octavian Anghel

    Eu sunt incredintat ca te-ai rugat si pentru cei ce postam aici si iti multumesc pentru rugaciunile tale!

  28. Mulțumesc, Doroteea.
    Mult m-ar bucura să facem cum Domnul ne-a poruncit despre a ne cere iertare și a ne împăca unul cu altul – anume, doar față către față. Nu prin scrieri, nu prin mesaje, nu prin proxi. Așa e porunca Domnului: “lasă-ți darul acolo înaintea altarului și du-te întâi de împacă-te cu fratele tău”.

    Deci, eu aștept cu bucurie ca Domnul să rânduiască acel ceas, ca să-mi cer iertare și de la tine, pentru ce ți-am greșit, dar față către față.
    Zile binecuvântate îți doresc! 🙂

  29. “– Spre ce mai trebuie să-şi îndrepte creştinul atenţia?

    – Tăcerea. Noi creştinii ar trebui să învăţăm să tăcem. Pentru că este deosebit de riscant, şi chiar de râs, să ne proclamăm pe noi înşine fie avocaţii lui Dumnezeu, fie specialişti în descifrarea planurilor şi voinţei Lui.”
    https://triadikon.ro/sfantul-paisie-despre-virtutea-tacerii/
    —————————————–
    6:05 min
    “da, eto pravda”:
    https://www.youtube.com/watch?v=U3NrKIxWcA0

  30. Mulțumesc domnule Lucian .
    Eu am nevoie sa fiu pomenit in rugăciuni .
    Domnul sa va binecuvânteze, Domnul sa va ocrotească , Domnul sa va iubească , Domnul sa va miluiasca si ca un iubitor, cu drepții in rai sa va primească .

  31. Multumesc, Lucian, asa sa ne dea Dumnezeu tuturor! Cine stie..o randui Domnul si acel moment! Dinspre partea mea, eu zic ca suntem impacati unul cu altul si pana atunci insa. 🙂

    @enkidu

    pai eu zic sa vb cu baietii de la CO sa desfiinteze forumul asta, ca se vede treaba ca a fost pierdere de vreme :))

    @nimeni

    frica, da…dar si mandria

  32. @enkidu
    Dumnezeu este prietenul tăcerii.
    Maica Tereza

    Să taci, fiule, să taci!
    Părintele Cleopa

    Taci mult, vorbeşte puţin şi în sufletul tău va poposi tăcerea, iar duhul îţi va fi liniştit şi plin de pace.
    Sfântul Serafim de Sarov

  33. @Doroteea
    Enkidu vb despre oameni plăcuți lui Dumnezeu ..
    Noi ăștia mai păcătoși de aici , trebuie sa ne călim si sa ne îmbărbatam uni pe alți , indiferent ca opiniile nu converg , ca nici la sfinți ( vb Dv ) nu convergeau mereu , cu sărutare frățească .

  34. Sincer eu nu înțeleg ce înseamnă @ in fata numelui cuiva ? Îmi zice cineva ? Ca eu numai aici pe CO comentez , in rest is paralel

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare