UE, NOUA URSS, isi ascute “mecanismele de control”, CALCAND IN PICIOARE SUVERANITATEA ROMANIEI si impunandu-si executantul zelos: TRAIAN BASESCU

18-07-2012 5 minute Sublinieri

In 1968 Cehoslovacia s-a gandit ca ar fi bine sa schimbe garnitura de comunisti stalinisti cu o garnitura, tot de comunisti, dar mai deschisi, mai relaxati, mai putin stalinizati si legati de Moscova, care nu faceau altceva decat sa actioneze in sensul unei presiuni sociale tot mai intense din tara. “Primavara de la Praga”, cum a fost numita miscarea mai tarziu, nici macar nu isi propunea sa desfiinteze regimul comunist sau sa scoata Cehoslovacia din lagarul URSS. De aceea, liderii sai se asteptau sa fie considerati parteneri de dialog de Moscova. Dar sovieticii, aflati pe atunci sub Brejnev, nu aveau nevoie de o tara cu idei proprii si de o agitatie cu potential contagios pe frontul “socialist”, asa ca au intervenit in stilul propriu, rapid si eficient: au invadat Cehoslovacia, alaturi de alte tari ale lagarului (exceptie notabila – Romania), au sufocat miscarea sociala, au arestat liderii comunisti care voiau o schimbare si au restaurat garnitura de lideri-marioneta.

Pastrand proportiile analogiei, in 2012 in Romania, o vizibila presiune sociala a dus la pierderea drastica a alegerilor locale de catre fostul partid de guvernamant (PDL) si la erodarea puternica a sustinerii populare a presedintelui Traian Basescu. Motivele acestei erodari sunt imanuncheate in el insusi, atat ca persoana cat si ca program politic: “modernizarea” si “reformarea” (= vanzarea si distrugerea sistematica si accelerata, punct cu punct) Romaniei prin violentarea poporului de catre liderul maxim iluminat de “valorile europene.” Aceasta presiune s-a facut simtita la nivel politic prin miscarea suspendarii si a supunerii actualului presedinte votului popular la referendum. Toata aceasta tulburare sociala a fost rezultatul direct al aplicarii austeritatii experimentale de catre Traian Basescu, un executant fidel si zelos al eurocratilor. Cu toate acestea, nici presiunea sociala, nici miscarile politice nu au capatat un caracter anti-european. Exact ca liderii comunisti ai Cehoslovaciei din 1968, liderii romani care cauta sa genereze o schimbare politica in tara nu sunt impotriva agendei Uniunii Europene. Exact ca atunci, Imperiului nu ii pasa de acest lucru.

Imperiul are propriul sau om, extrem de eficient, la Bucuresti, si atunci intervine direct, brutal si umilitor pentru Romania in disputa politica interna, impunand regulile jocului astfel incat sa asigure puterea actualului presedinte suspendat Traian Basescu. Dicteaza un cvorum al referendumului, in ciuda faptului ca aceasta regula nu este deloc “europeana”, nu este democratica sau nu este macar folosita in celelalte tari care folosesc acest tip de consultare populara; intervine in campania electorala cu “drafturi”, declaratii, “puncte de discutie” de tip diktat care nu fac altceva decat sa preia propaganda grupului politic al lui Traian Basescu; ameninta, santajeaza de-a dreptul, de fapt, cu mecanismele de control si excludere (MCV, Schengen, fonduri europene, vot in Consiliul European), toate aceste interventii dictatoriale fiind menite unui singur scop: blocarii schimbarii si mentinerii lui Traian Basescu la putere.

Imperiul nu are nevoie de agitatie in front, nici macar la periferia sa. Imperiul isi vrea omul sau la Bucuresti, care ii sustine agenda (Statele Unite ale Europei si austeritate) si cu asta basta. A iesit la lumina aceeasi crasa intoleranta la democratie si suveranitate si la ideea lui Papandreou de a supune masurile de austeritate convenite cu Troica (UE-FMI-BM) unui referendum in Grecia. Nefericita idee, liderul socialist si-a urcat in cap toti eurocratii si marile puteri Germania si Franta (pe atunci sub “popularul” Sarkozy) care au facut scandal ca se vrea asa ceva: consultarea poporului. Imperiul nu a admis, iar Papandreou (care recent vorbea si el de un experiment aplicat Greciei) a trebuit sa plece imediat si sa lase locul unui tehnocrat Bilderberg: ordinul austeritatii se executa, nu se discuta. Ordnung und disziplin!

Cum observa si Horatiu Pepine, supunerea in fata filtrului suveran al votului popular a planurilor de austeritate si de impunere pan-europeana (gen Pactul Fiscal) este ceva absolut intolerabil pentru eurocrati, dar si pentru Berlin, care este cea mai puternica reduta a popularilor europeni si promotor al agendei restrangerii suveranitatilor nationale in favoarea mecanismelor de control europene. Democratia trebuie scoasa din aceasta ecuatie, mai ales pentru periferie, ca Romania sau Grecia. Nu, romanii si grecii nu trebuie sa aiba parte decat de austeritate si dictatura, iar democratia si bunastarea trebuie pastrata doar pentru metropola – respectiv pentru Germania.

Traian Basescu este acel presedinte care, caz unic, este de acord 100% cu aceasta agenda anti-nationala a Berlinului si Comisiei, care nici macar nu incearca sa tergiverseze, ci o aplica cu exces de zel in versiunile cele mai radicale si mai genocidale.

In mod firesc, recent, presedintele suspendat a atacat “nationalismul” oponentilor sai politici: intr-adevar, nationalismul (dar si democratia reala!) este nomina odiosa pentru eurocrati. Toate acestea trebuie eliminate, terfelite si infierate in numele “valorilor europene”, care nu exista, in realitate, ci mascheaza mecanisme de control, supraveghere si impunere a agendei eurocratilor

Pentru Imperiul European, inca in faza de formare spre deosebire de URSS in 1968, criza politica din Romania mai este si o oportunitate de a-si exercita mecanismele de control, restrangere si eliminare a suveranitatii statelor membre. In 1968, Imperiul Sovietic nu isi permitea sa aiba miscari autonome in interiorul lagarului, fiind deja in proces de degradare interna. In 2012, Imperiul European nu isi permite sa lase loc alegerilor populare, referendumurilor, miscarilor greu de controlat, peentru ca se afla in plin proces de federalizare.

Interventia in disputa interna, dictarea regulilor jocului, favorizarea unui actor in dauna celorlalti, ignorarea starii de spirit a populatiei sunt lucruri pe care Uniunea Europeana trebuia sa le testeze, trebuia sa vada pana unde poate sa intinda coarda. Si in Romania UE stie, tocmai din cauza lui Basescu, ca poate sa intinda coarda dincolo de orice limita, de orice pastrare a aparentelor. Romania poate fi un excelent precedent pentru UE prin care sa justifice interventia in situatia politica interna a altor tari membre, asa cum a fost un precedent si prin aplicarea austeritatii.

Va dati seama ce ar insemna ca structurile supranationale ale UE sa inceapa sa dicteze cine este conducatorul tarilor membre? Prea putini constientizeaza miza acestor actiuni… Romania este cobai, este teren de experiment social inclusiv in acest caz. In curand, in acest mod, nu vom mai avea nici macar dreptul sa ne alegem gardienii. Ei ne vor fi impusi cu forta, asa cum face UE acum.

Doua lucruri ar mai fi de adaugat la aceste reflectii:

– Traian Basescu este, fara indoiala, cel mai violent (eficient, combativ, manipulator, comunicator, agil) “animal politic” din Romania. Dispune de cel mai bine organizat grup de sustinere si propaganda. Intelighentsia este in tabara sa. Serviciile sunt de partea sa, ca si alte institutii cheie ale statului roman, cum ar fi Justitia. Ceea ce stupefiaza este gradul in care aceasta retea trans-institutionala de actiune si propaganda politica este mobilizata si activata in vederea mentinerii la putere a presedintelui suspendat. Este cea mai bine organizata si mobilizata retea care a existat vreodata in Romania moderna. Avand in vedere acest lucru, o constatare se impune: din nefericire pentru istoria si soarta Romaniei, acest “animal politic” si aceasta retea actioneaza impotriva intereselor nationale, actioneaza pe baza unor agende straine, eurocrate si dependente de capitale ale marilor puteri, ca Berlinul sau Washingtonul. Daca si-ar fi folosit macar pe sfert capacitatile pentru Romania, altul era locul acestei tari…

In cazul in care Traian Basescu se intoarce la Cotroceni, acesta va avea gir sa faca orice vrea in tara. Sustinut vehement de Comisia Europeana, de marile puteri, cu opozitia zdrobita, regimul Basescu va putea fi de o putere si de o agresivitate care va face sa paleasca orice abuz de pana acum. In mod cu totul realist ne putem pune problema daca reinstaurarea presedintelui suspendat, din datele obiective observate, nu cumva va insemna si sfarsitul libertatilor civile. Sa mai cracneasca cineva, atunci, impotriva “modernizarii Romaniei”, impotriva scutului, UE si altor obiective strategice de pe agenda acestuia.

– Sustinerea stransa pe care Angela Merkel, deci Germania, o acorda presedintelui Traian Basescu nu se poate explica doar prin faptul ca cei doi fac parte din aceeasi familie politica europeana (popularii) sau ca ar exista niste interese economice la mijloc. Conteaza, desigur, si faptul ca Merkel si-a pierdut partenerul politic, anume Nicolas Sarkozy, fostul presedinte al Frantei, cu care a facut tandem pana acum, in favoarea socialistilor. La mijloc pot fi insa si interese geopolitice. Germania este foarte vocala si activa in Estul Europei. Cere imperativ Serbiei sa recunoasca Kosovo. Pune la zid Ucraina pentru scandalul cu Timoshenko, desi prin acest lucru impinge Kievul, practic, in sfera de influenta rusa. Se implica in cazul Rep. Moldovei, facand presiune pentru federalizarea sa, desi nu facea parte din mecanismul 5+2 de negociere al statutului Transnistriei. Si Germania se intelege foarte bine cu Moscova. Practic, Germania domina Estul Europei.

In acest context, interventia cancelarului Merkel, mai brutala chiar ca a americanilor, capata alte semnificatii. USL pare ca a negociat cu SUA posibilitatea de a il inlatura pe Traian Basescu* (vezi episodul Wesley Clark), dar nu si cu Germania, iar aceasta mare putere a reactionat pentru a isi revendica statutul dominator in aceasta regiune, pentru a arata ca nimic nu misca fara girul sau. Asadar, pe langa faptul ca reprezinta o familie europeana politica opusa popularilor, USL-ul a crezut ca poate misca ceva fara sa aiba de-a face cu Berlinul. In acest exercitiu al dominatiei germane asupra periferiei estice a Imperiului European, Traian Basescu este o piesa importanta care trebuie pastrata, in ciuda framantarilor interne din Romania.

In cazul in care cineva se gandeste ca aceasta preferinta a Berlinului ar fi de vreun folos Romaniei, sa se gandeasca la istorie ce a insemnat pentru noi intrarea in sfera de influenta a Germaniei, mai ales atunci cand se intelege bine cu Rusia si are in Ungaria un aliat.

Oricum va fi, Romania incepe sa cunoasca direct jugul sclaviei europene si al statutului de pion geopolitic. Si e doar inceputul.

*Nota: probabil tocmai prin aceasta negociere se explica si accentele ceva mai “nationaliste” din unele luari de pozitie ale liderilor USL, pe principiul “nationalism cu voie de la stapanire”, nu cea de la Bruxelles, evident, ci cea de la Washington.

Legaturi:

*

*

*


Categorii

Criza mondiala, Opinii, analize, Razboiul impotriva Romaniei, Tradatori si lichele, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

101 Commentarii la “UE, NOUA URSS, isi ascute “mecanismele de control”, CALCAND IN PICIOARE SUVERANITATEA ROMANIEI si impunandu-si executantul zelos: TRAIAN BASESCU

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. din pacate pentru Romania si pentru poporul roman , rezultatul referendumului va fi unul favorabil UE si portavocilor sale . Ne vom bate singuri ( e ca in bancul cu un singur participant la concurs care a iesit pe locul 2 ) pentru ca nu va fi intrunit procentul de 50%+1 din cei cu drept de vot . Multimea s-a scarbit , ii este lehamite de intreaga clasa politica si nu o mai intereseaza ce se intampla . Legea celor 50%+1 din numarul celor cu drept de vot a fost foarte bine gandita d.p.d.v. psihologic ( in avantajul clasei politice in general , iar acum in avantajul lui Base ) dar nu are nici un suport logic ( de unde vedem cat de stramb gandesc legile “dragii” nostri politicieni ) pentru ca , atata timp cat un presedinte de stat poate fi ales fara sa indeplineasca criteriul de 50%+1 din voturile intregii mase de alegatori , de ce trebuie aplicat acest criteriu la o eventuala demitere ? Raspuns : pentru ca asa vor cei putini , care nu tin cont niciodata de vointa celor multi .

  2. Grigore Alexandrescu Câinele şi căţelul

    “Cât îmi sunt de urâte unele dobitoace,
    Cum lupii, urşii, leii şi alte câteva,
    Care cred despre sine că preţuiesc ceva!
    De se trag din neam mare,
    Asta e o-ntâmplare:
    Şi eu poate sunt nobil, dar s-o arăt nu-mi place.
    Oamenii spun adesea că-n ţări civilizate
    Este egalitate.
    Toate iau o schimbare şi lumea se ciopleşte,
    Numai pe noi mândria nu ne mai părăseşte.
    Cât pentru mine unul, fieştecine ştie
    C-o am de bucurie
    Când toată lighioana, măcar şi cea mai proastă,
    Câine sadea îmi zice, iar nu domnia-voastră.”
    Aşa vorbea deunăzi cu un bou oarecare
    Samson, dulău de curte, ce lătra foarte tare.
    Căţelul Samurache, ce şedea la o parte
    Ca simplu privitor,
    Auzind vorba lor,
    Şi că nu au mândrie, nici capricii deşarte,
    S-apropie îndată
    Să-şi arate iubirea ce are pentru ei:
    “Gândirea voastră, zise, îmi pare minunată,
    Şi sentimentul vostru îl cinstesc, fraţii mei.”
    – “Noi, fraţii tăi? răspunse Samson plin de mânie,
    Noi, fraţii tăi, potaie!
    O să-ţi dăm o bătaie
    Care s-o pomeneşti.
    Cunoşti tu cine suntem, şi ţi se cade ţie,
    Lichea neruşinată, astfel să ne vorbeşti?”
    – “Dar ziceaţi…” – “Şi ce-ţi pasă? Te-ntreb eu ce ziceam?
    Adevărat vorbeam,
    Că nu iubesc mândria şi că urăsc pe lei,
    Că voi egalitate, dar nu pentru căţei.”
    Aceasta între noi adesea o vedem,
    Şi numai cu cei mari egalitate vrem.

  3. pai sa inteleg asa:daca votez cu basescu e de rau,daca votez cu usl e de rau,iar daca nu votez e ca si cum nu mi-as exercita un drept constitutional ,deci, iar de rau.si atunci vine intrebarea :ce sa fac?toate variantele expuse sunt practic nocive pentru noi.greu este sa fi popor mic si subjugat de altii.

  4. Eliminarea pragului de cvorum la referendum ascunde un pericol mai mare: adoptarea prin referendum fara cvorum a unei noi Constitutii, care sa prevada, printre altele, regionalizarea si eliminarea brumei de suveranitate pe care o mai avem. Daca ramane regula cvorumului, atunci o astfel de Constitutie are sanse mici sa treaca; fara aceasta regula, probabil va trece, doarece vor fi in mod sigur incluse si ceva prevederi pe care oamenii le vor considera bune (amintiti-va de 2003, cand Constitutia care transfera catre UE o parte din suveranitate a trecut, cu un cvorum discutabil obtinut in 2 zile, ca urmare a eliminarii serviciului militar obligatoriu).

    Iar in privinta “nationalismului” liderilor USL, ma indoiesc foarte tare:
    – Au lasat-o balta cu sectia maghiara a Facultatii de Medicina din Tg. Mures,
    – Dau semnale contradictorii privind Cuprumin si Rosia Montana,
    – Au declarat de la inceput ca sustin 100% acordurile cu FMI,
    – L-au luat pe Remus Cernea consilier al lui Ponta,
    – Etc.
    Dupa parerea mea, acest „nationalism” al USL este doar un joc politic, pentru a-i aduce de partea lor pe cei care, de exemplu, au apreciat reactia lui Basescu vis-a-vis de intrarea Romaniei in al doilea razboi mondial. De circa 1 an, sondajele arata ca romanii devin din ce in ce mai eurosceptici, asa ca USL nu face decat sa incerce sa profite de o tendinta, pentru a castiga puncte electorale.

  5. @andy
    Exista diferite grade ale raului… In cazul de fata, dincolo de subiectul ”Traian Basescu”, pentru modul in care eurocratii s-au implicat atat de agresiv in chestiunile noastre interne, ar fi bine sa existe o reactie a poporului pe masura.

    @czc:

    In privinta nationalismului USL ne-am pronuntat si noi:

    *Nota: probabil tocmai prin aceasta negociere se explica si accentele ceva mai “nationaliste” din unele luari de pozitie ale liderilor USL, pe principiul “nationalism cu voie de la stapanire”, nu cea de la Bruxelles, evident, ci cea de la Washington.

    Cat priveste agenda USL, am aratat deja orientarea sa (inclusiv la sectiunea de trimiteri):

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/05/ponta-wesley-clark-consilier-sua/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/05/01/guvernul-ponta-iulian-iancu/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/05/23/remus-cernea-consilier-ponta/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/06/01/rosia-montana-usl-continua-pe-aceeasi-linie-cu-pdl-ministrul-economiei-proiectul-va-demara-in-acest-an/

    In privinta baremului de validare al referendumului, e de discutat. Cert e ca in contextul actual a fost o strategie prin care regulile jocului au fost facute in asa fel incat sa il favorizeze pe Traian Basescu.

  6. “pe cei care, de exemplu, au apreciat reactia lui Basescu vis-a-vis de intrarea Romaniei in al doilea razboi mondial”..iertati-ma, tre’ sa ai doar 2 neuroni (si aia ocupati cu digestiva si privitul la TV) ca sa astepti ATITUDINI referitoare la o tema atat de complexa (Romana si WW II) de la un capitan de nava semi-analfabet si pus pe harta cu istoria.

    Sigur, el, Basescu, ar fi evitat catastrofa Titanicului, pierderea Basarabiei si orice vreti..doar ca pana acum evita doar Parchetul si Rahova.

    Am sentimentul (greu) de imbecilitate mascata prin care trece poporul roman,a carui medie de promovabiliate scade anual. Si, deh, vrei nu vrei, analfabetii au drept de vot.

    Cred (strict personal) ca, desi evidenta, monarhia Germaniei uber alles nu pica bine altor pretendeti la coroana imperiala. UK a dat un semnat clar si mimeaza ingrojari majore pe tema UE, amenintand voalat (deocamdata) cu coborarea la prima. Ca replica, astazi s-a dat liber la un scandal cu privire la bancile din regat, inclusiv Banca centrala.

  7. nu stiu care este raul mai rau,americanii sau nemtii?ca totii se amesteca in problemele noastre interne.agenda este aceeasi ,singura diferenta este ca unii se numesc usl si altii pdl-traian basescu.si atunci ma gandesc care e raul mai mic.cand eu ii vad pe toti cu aceleasi sarcini.analizand,care fi raul mai mic pentru noi?

  8. @andy:

    Fiecare sa mai gandeasca si pe cont propriu. Noi ne-am expus opinia, argumentat, aratand si ce e comun, si ce e diferit, si, pe cat posibil, mizele si implicatiile geopolitice.

  9. Si totusi domnule admin,revin si eu cu aceeasi intrebare:ce putem face in aceasta situatie?Ce votam la referendum,ca pe cuvant de onoare ca imi vine sa nu pun stampila pe nici unul,dar sa le las vreo cateva randuri memorabile sa-si aduca aminte toata Romania de ele si peste 10 ani!
    E foarte adevarat ca fata de Basescu am o repulsie mai mare decat fata de USL.
    Ma intreb cum poate oare o natiune atat de jegoasa si meschina,care a omorat atatea milioane de oameni,cum pot niste neonazisti sa mai fie rabdati de pamantul asta si de Dumnezeu?Si cum poate animalul politic Basescu sa joace atata dupa ei,chiar nu are nici un pic de respect pentru tara asta?

  10. @Ana:

    Pai referendumul este doar despre Traian Basescu, nu este despre o alegere intre el si ceilalti. Sigur ca el a ajuns in postura – nedorita pentru el si pentru sustinatorii sau interni si externi – de a fi supus votului popular in urma unei situatii politice, insa finalitatea este cea care e: ca el de raspunde in fata poporului, da socoteala.

    Referendumurile sunt prin excelenta manifestari ale democratiei participative. Nu ar fi rau sa preluam exemplul Elvetiei, unde acestea sunt mult mai dese si practicate inclusiv pe legi sau decizii ale autoritatilor, dand astfel sansa societatii sa se pronunte pe agenda publica. In opinia noastra, extinderea referendumului la chestiuni de agenda guvernamentala, parlamentara, aplicarea referendumului local (de pilda, in regiunile unde se intentioneaza a fi incepute exploatarile de gaze de sist) ar fi binevenita.

  11. Pe buletinul de vot e un singur nume : Traian Basescu. Vrei sau nu vrei sa continui cu el. DA sau NU.

    Pe mine constiinta ma indeamna sa votez DA.
    Basescu trebuie sa plece de la carma acestei tari!

  12. “Multimea s-a scarbit , ii este lehamite de intreaga clasa politica si nu o mai intereseaza ce se intampla .”

    Asa e poporul roman : “scarbit” si “dezinteresat de ce se intampla”, dar se vaita ca ii merge rau !

    Nu poti sa ceri nimic de la nimeni, daca nu-ti exerciti dreptul de a-ti spune parerea, indiferent care este ea. Daca refuzi sa participi la decizia politica, si preferi un gratar cu bere !

    Daca nu se va iesi masiv la vot, pentru inlaturarea lui Basescu, atunci va fi exact ceea ce spun adminii in comentariul lor, si anume o inasprire a dictaturii mafiot-basiste dezvoltata in mod extrem in ultimii ani !

    Ar trebui ca romanii sa devina mai constienti de puterea votului lor.

  13. ” Daca refuzi sa participi la decizia politica, si preferi un gratar cu bere ! ”

    Ihi , chiar asa , daca iti mai raman bani pentru bere , pentru ca actualii scot aceleasi aberatii ca si fostii , deci , inlocuim pe cine cu cine ?

    http://www.ziare.com/social/spital/noua-lege-a-sanatatii-romanii-vor-plati-taxe-si-pentru-rude-fara-venit-1179432

  14. @fane

    Pai atunci, “fatalitate” 🙂 vorba lui nenea Iancu’ ! Dar daca nu avem pe cine cu cine inlocui, nu cumva e tot o problema la noi la romani ?

  15. Fiecare persoana din Romania participanta la referendumul din 29 Iulie, indiferent de optiunea exprimata, va reprezenta in opinia mea un vot de blam acordat Uniunii Europene.

    Miza prezentei la raferendumul din 29 Iulie devine asadar blamarea politicii cinice, arogante, unilaterale, excesive si antidemocratice aplicate de reprezentantii UE in relatie cu Romania, institutiile ei legitime si cetatenii acestei tari.

    Miza presiunilor, a agresivitatii si rigiditatii institutiilor si liderilor UE, precum si a intregului aparat de propaganda mediatica pus in miscare de acest demers ocult este nevalidarea referendumului pe criterii de qurum, astfel incat basescu sa fie pastrat in functie, spre slujirea obedienta a intereselor straine in RO.

    Sta in puterea noastra sa deturnam mizele impuse de “ei” si sa le demonstram ca deocamdata, noi suntem cei care decidem aici.

    Asta-i miza majora.
    In subsidiar…mize mici: persoana lui basescu, alternanta la putere, demobilizarea si dispersarea aparatului propagandistic proeurocrat format din europarlamentari, presa aservita ideologic, ong-uri, etc

  16. Felicitari pentru articol. Faradelegea si nedreptatea este mai mult ca oricand astazi la putere, si cei care controleaza mecanismele ei o fac mintind cu mult tupeu si deja pe fata, fara nicio rusine, desi stiu ca sunt vizibile din avion partinirea, dubla masura si fatarnicia lor mincinoasa. Este dezgustator, dar e bine ca poate multi isi faceau iluzii cu privire la standardele corecte ale celor care conduc Uniunea Europeana. Cu aceasta ocazie poate se mai desumfla acest balon de sapun iluzoriu pentru foarte multa lume.
    Iar actualilor conducatori eurocrati li se potrivesc cuvintele psalmistului:

    “1.Ce te falesti intru rautate, puternice? Faradelege toata ziua, nedreptate a vorbit limba ta; ca un brici ascutit a facut viclesug.
    2. Iubit-ai rautatea mai mult decat bunatatea, nedreptatea mai mult decat a grai dreptatea.
    3. Iubit-ai toate cuvintele pierzarii, limba vicleana!
    4. Pentru aceasta Dumnezeu te va dobori pana in sfarsit, te va smulge si te va muta din locasul tau si radacina ta din pamantul celor vii.”
    (Ps.51)

    “1.Necredinta calcatorului de lege spune inimii mele, ca nu este intr-insul frica de Dumnezeu.
    2. El singur se amageste in ochii sai, cand zice ca ar fi urmarind faradelegea si ar fi urand-o.
    3. Graiurile gurii lui faradelege si viclesug; n-a vrut sa priceapa ca sa faca bine.
    4. Faradelege a gandit in asternutul sau, in toata calea cea buna n-a stat si rautatea n-a urat.”
    (Ps.32)

    “4. Pana cand vor spune si vor grai nedreptate; grai-vor toti cei ce lucreaza faradelegea?
    S. Pe poporul Tau, Doamne, l-au asuprit si mostenirea Ta au apasat-o.
    6. Pe vaduva si pe sarac au ucis si pe orfani i-au omorat.”
    […]
    23. Le va rasplati lor Domnul dupa faradelegea lor si dupa rautatea lor ii va pierde pe ei Domnul Dumnezeul nostru.
    (Ps.93)

  17. mie imi trece prin cap asa: daca Stefan cel Mare si Sfant ne-a spus ca daca e sa inchinam tara sa o facem catre cei care sunt mai departe, adica turcilor, inseamna ca se poate aplica cu succes si aici: adica americanilor.
    Oricum, indiferent de preferintele electorale, foarte bine ar fi sa mearga toata lumea la vot si sa convingem cat mai multi pt vot(cum vor ei, cu cine vor) numai sa nu ne trezim ca au votat 49% cu usl-ul iar ceilalti 51 nu s-au prezentat de lene, sau din scaba de politica, iar cand vor vedea ca traiul devine greu sa se rascoale si sa faca praf si pulbere din tara.

  18. Dragi frati,

    De obicei nu ma ocup de politica fiind psiholog de profesie, si in ultimii ani am fost si plecata din tara cu studiile de doctorat. Ceea ce vedem insa ca se intampla in aceste zile in Romania, dupa mine, este similar ca stare de duh cu ceea ce s-a intamplat la revolutie.

    Asa se explica si polarizarea foarte mare a votului oamenilor pentru USL la alegerile locale, si conform sondajelor de opinie o prezenta intre 60-70% la vot pentru demiterea lui Traian Basescu. Cand atat de multi oameni intr-o tara spun acelasi lucru, asta inseamna ca acolo este vorba de un regim de nuanta dictatoriala, chiar daca in cuvinte este denumit fix pe dos, anume ‘democratic’.

    As vrea sa spun un lucru foarte direct astfel incat sa nu existe confuzii: mecanismele de manipulare fac trimitere de fapt la prezenta unui duh rau in om. Sa nu ne incurcam in cuvinte pe care modernitatea le-a inventat ca urmare a indepartarii sale de Dumnezeu si de Duhul Adevarului. Cu alte cuvinte, cu cat un om foloseste mai multe mecanisme de manipulare, cu atat este intr-o stare de partasie mai mare cu cel rau.

    Subscriu analizei facute de administratorii site-ului. Indiscutabil exista grade diferite ale raului, si fiecare ar trebui sa analizeze singur pentru sine:
    – una este “sa furi un ou” si alta este “sa furi un bou”.
    – una este “sa taci si sa faci” si alta este sa fii “hotul care striga: hotii!” etc.

    Exemplele pot continua, insa nadajduiesc ca ideea este clara si reprezinta o invitatie la a discerne dincolo de cuvinte cele ce se intampla la noi in tara.

    Deasemenea, cu ingaduinta voastra a tuturor, as mai vrea sa adaug si faptul ca a discerne pe cat ne sta in putinta binele de rau, nu exclude deloc credinta in bine inteles in toate formele lui. Sa nu uitam ca Domnul i-a iertat pe cei din cetatea Ninive pentru ca s-au pocait. Prin urmare tine de fiecare din noi ca lucrurile in ansamblu sa se schimbe, si fiecare poate sa face ceva, cat de putin, fie si numai sa mearga la vot si sa-si exprime vointa sa. Eu cred ca neincrederea care a fost semanata si continua sa fie semanata in sufletele noastre permanent nu este un lucru al lui Dumenzeu. Ca atare sa nu ne lasam inselati, iar ca si cresitni se cuvinte sa avem incredere unii in altii ca semn vazut al credintei noastre in Dumnezeu.

    Poate ca cei care coordoneaza acest site sunt mai bine conectati cu societatea civila, sau chiar dintre cei ce consulta situl si se pot sustine ideea pe care o prezint mai jos:

    Este cu totul inadmisibil ceea ce UE a facut in ultimile doua saptamani cu privire la Romania. Insa, dupa cum bine stim “raul” nu se poate impune decat prin lipsa de reactie a “binelui”.

    Asa incat cred ca ar trebui coalizata societatea civila, prin asociatii si lideri de opinie care sa solicite UE si oficialilor ce au luat pozitii nepotrivite cu privire la Romania in contextul schimbarilor politice din plan intern, ca UE sa isi ceara scuze fata de poporul roman pentru imixtiunea nepermisa in treburile interne, care abia aceasta reprezinta un atentat la siguranta statului de drept in Romania precum si la suveranitatea noastra nationala.

    Cred ca ar trebui facut un document “pe puncte”, 11 sau cate vor iesi, la care sa le cerem sa dea explicatii clare de ce au spus ce au spus si mai ales pe baza caror informatii au tras ei anumite concluzii.Care sunt sursele lor de fapt? Sau hai sa o luam mai stiintific, prin ce metode “monitorizeaza” ei justitia in Romania? Ce cauta in raportul pe justitie puncte care nu au nici o legatura cu raportul in sine? etc.

    La document ar trebui atasate materiale din mass media precum furtul vizavi de legea pensiilor, deciziile curtii constitutionale care se bat cap in cap, de la un an la altul vizavi de aceeasi speta, si care contrazic chiar recomandarile UE pe acele probleme etc.

    D-na Merkel si restul trebuie intrebati clar si sa raspunda punct cu punct in fata poporului roman, unde erau cand toate acestea se intamplau in Romania si mai ales cum isi justifica ingrijorarile cu privire la “lovituri de stat si amenintarea democratiei in Romania” cand pentru fapte cu mult mai grave in trecut care au reprezentat incalcari “negru pe alb” ale constitutiei si ale democratiei, nu s-a sesizat? De asemenea aceste persoane ar trebui sa ne dea exemple cand anume, daca vreodata, vreun politician roman si-a permis sa dea lectii si sa impuna reguli in tarile lor de origine? Deasemenea ceea ce trebuie sa faca acesti oameni nu este doar sa isi ceara scuze fata de poporul roman dar sa si intreprinda actiuni clare de remediere a imaginii Romaniei in Europa.

    Faptul ca au primit informatii pe car ele-au laut drept adevarate de persoane pe care ei le crediteaza din tara, respectiv Traian Basescu si alti membri PDL, la acest nivel politic, nu este catusi de putin scuzabil. Dimpotriva, este o mare, mare gafa. Este un lucru elementar, daca un copil vine la profesor sa parasca pe un coleg al sau, de un bun simt elementar este ca profesorul sa il certe pe copil si sa nu incurajeze un astfel de comportament, si sa verifice el insusi pe canalele sale, daca exista sau nu ceva adevar in cele ce au fost parate. Astfel atiunea educativa ii va atinge la modul corect pe ambii elevi. Cu atat mai mult trebuie aplicata aceasta regula cand e vorba de politica la nivle inalt si de relatii intre state cu pot avea multiple impplicatii.

    Din punctul meu de vedere daca am fi uniti si am face ceea ce trebuie, acesti oameni pot fi usor combatuti si dati pe fata cu propriile arme si argumente. Nu trebuie mare lucru decat sa ii pui fata in fata cu propriile afirmatii. Minciuna si interesele ce o susitn se vor vadi singure.

    Cred ca trebuie ca societatea civila sa reactioneze prompt, astfel incat anumiti oficiali cu pozitii in UE sa inteleaga ca nu isi pot permite sa faca chiar ce vor la noi in tara. Una este sa dezvoltam relatii cu celelalte state membre, dar alta este ca noi sa ingaduim sa fim tratati astfel. Daca societatea civila romaneasca ar reusi sa aiba o astfel de initiativa, cred ca cei mai multi vor ramane uimiti de faptul ca lucurrile se pot pune totusi la punct daca noi insine facem ceea ce trebuie.

    Va imbratisez pe toti cu ganduri bune si mult drag in Domnul,
    Simona

  19. @fane
    “http://www.ziare.com/social/spital/noua-lege-a-sanatatii-romanii-vor-plati-taxe-si-pentru-rude-fara-venit-1179432”

    Este normal, si eu platesc cotizatii pentru copii, care sunt mari dar sunt inca la studii si nu au un venit propriu, ca si pentru tatal meu care este pensionar in Romania.

    Cred ca modul in care sunt alcatuite textele legilor sau preluarea lor de jurnalisti mai mult sau mai putin la curent cu subiectele despre care scriu :-), ingreuneaza intelegerea…

  20. PS : in acelasi timp, nu este normal ca persoane fara venit si fara familie, sa nu poata beneficia de un minim de asistenta medicala !

  21. @fane, Hrisanti:

    Este de urmarit si acest nou proiect al legii sanatatii, ajustat de la forma agresiv anti-sociala initiala la o forma DOAR ceva mai atenuata (http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/02/noua-lege-a-sanatatii/).

    Totodata, nu mai departe de astazi Traian Basescu a declarat ca sunt cu 100 000 mai multe paturi de spital in Romania decat necesarul! Daca intr-un astfel de moment el continua sa promoveze cu acelasi fanatism agenda malthusiana FMI…

  22. Comentariul pe care l-am facut pe pagina mea de FB inca din data de 13 Iulie 2012: (se poate verifica)…

    ROMANIA INTRE URSS SI… AL PATRULEA REICH VIA… UE?
    ——————————————————–
    Ce diferenta mai este din punct de vedere al arbitrariului impus de cei mai puternici astazi Romaniei si situatia tarii in Lagarul Comunist?
    Situatia Romaniei in marea familie europeana a devenit inacceptabila in aceste zile, pumnul pe care Bruxelles-ul ni-l baga in gura pentru a ne reduce la tacere, fiind dovada incontestabila a pierderii suveranitatii si independentei de manifestare politica a poporului roman.
    Este inadmisibil ca locul comisarilor sovietici sa fie luat de comisarii europeni si orice incercare de independenta politica a tarii sa fie imediat reprimata.
    Injustetea si abuzul la care Romania este supusa astazi, sunt similare cu cele suportate de tara noastra in epoca URSS.
    Politica dictata de la Moscova era aplicata in toate statele supuse marelui vecin, iar curentul politic emanat de acolo, isi gasea imediat reverberatii in toate capitalele tarilor supuse.
    Astazi, Uniunea Europeana actioneaza exact ca Uniunea Sovietica.
    Curentul politic dominant la Bruxelles este transmis si impus, prin presiuni la nevoie, tarilor ale caror popoare nu sunt de acord cu politicile trasate peste vointa lor…
    La Bruxelles, popularii europeni a caror politica a fost dominanta in ultimii ani, se vad amenintati in interesele lor, de avansul partidelor social liberale, aflate in crestere in tarile europene…
    Pentru Romania, coagularea aliantei USL a reprezentat o sansa si speranta ca si popoprul roman sa iasa din plasa intinsa de regimul basescu cu ajutorul si in folosul prietenilor sai politici de la Bruxelles.
    Reactia statelor grupate politic in familia popularilor europeni, la dorinta de schimbare a poporului roman, are valoarea interventiei “Pactului de la Varsovia” din anul 1968 in Cehoslovacia, pentru ei fiind inacceptabila schimbarea politicii de la Bucuresti.
    La prima vedere, punerea in acelasi context a doctrinelor mult deviate spre dreapta politica popular europeana si mijloacele de actiune ale blocului comunist, ar putea contraria, insa, nu trebuie trecuta cu vederea existenta unui fir comun care leaga cele doua ideologii extreme fascism – bolsevism/comunism si continuua regenerare dintruna in alta, de-a lungul istoriei….
    In fapt, Europa se afla astazi la rascruce, fiind prinsa intre cresterea hegemoniei Germaniei si extinderea spatiului sau vital (Lebensraum) si incapacitatea sau existenta unor interese divergente ale celorlalte fortelor politice democratice europene, de a opune acestui asalt o alternativa clara si o actiune hotarata pentru blocarea transformarii Uniunii Europene intrun… Al Patrulea Reich.
    Desi manifestata doar in plan economico-politic, incorsetarea si politica de forta dictata de la Berlin via Bruxelles, este cu mult mai periculoasa, persuasiva si dominanta decat una de factura militara.
    In tari ca Marea Britanie, sau mai aproape Polonia, fortele politice cu adevarat nationale, si-au unit eforturile pentru a-si tine popoarele departe de influenta unui tot mai expansiv, autoritar si agresiv… Deutschland, Deutschland uber alles…
    Daca am privi in aceasta lumina, declaratiile presedintelui Basescu dupa intalnirile pe care le-a avut cu Frau Merkel si alti factori de putere de pe la Bruxelles cand, intors in tara, ne anunta fara sa clipesca necesitatea renuntarii la suveranitate – si sustinerea sa directa din partea Germaniei si aliatilor ei, poate ne-am explica de ce actiunea USL in Europa a fost imediat condamnata si contracarata, inclusiv prin ridicarea tonului si aratarea degetului (si aratator si cel din mijloc) guvernului Ponta si tarii noastre in ansamblul ei…
    Ar trebui sa ne punem foarte serios intrebarea daca participerera Romaniei la UE, inseamna inclusiv renuntarea la liberatea de alegere politica, penru ca in aceasta cheie privesc eu blocarea actiunilor USL de catre Bruxelles…
    Practic, poporului roman ii este restransa si anulata optiunea politica.
    Atat timp cat romanii au executat docili si supusi directivele politice impuse prin comisariii sovieto-europeni si implementate de sluga lor Traian Basescu, nu erau motive de ingrijorare, sandramaua populara simtindu-se inexpugnabila.
    Acum, in ciuda oricaror asteptari si dezinformari, s-a reusit ca in Romania sa se coaguleze o forta politica in jurul careia s-au adunat toate sperantele de eliberare si de mai bine ale poporului roman, capabila sa scoata de sub tirania acestei drepte extreme o tara adusa aproape in ruina.
    Chiar nu observa nimeni dictatul impus de la Bruxelles, Romaniei si restrangerea optiunilor de a ne alege in mod liber calea pe care Romania doreste sa o urmeze?
    Cum de stam cu mainile in san nepasatori cand “diviziile” UE marsaluiesc prin casele, mintile si sufletele noastre, dictandu-ne pentru ce politica interna sa optam?
    Cum sa acceptam pumnul in masa trantit de comisarii politici sovieto-europeni ?
    Cum sa le explicam copiilor nostri ca nici de aceasta data, noi, ca popor, ca de atatea ori in istorie, nu am avut nici cea mai mica tresarire a mandriei noastre nationale, ori instinct de conservare, cand piciorul ocupantului, chiar daca incaltat cu Gucci ori Prada, ne-a strivit, sufocandu-ne aspiratiile?

    CUM….?

    http://www.facebook.com/notes/don-pedro/romania-intre-urss-si-al-patrulea-reich-via-ue/219007848220998

  23. @Don Pedro:

    Hm, da. Noi pe facebook nu suntem si nici nu avem cont (nota bene, exista cateva conturi facute pe fb pe numele nostru, sunt FALSE, NU NE APARTIN), deci nu aveam cum sti de ce ati scris dvs. E o pura coincidenta. 🙂 Sigur, sunt diferente mari de abordare, chiar daca termenii istorici de comparatie (cu momentul Cehoslovacia 1968) sunt aceiasi. Multi spun ca UE este URSS sau ca Traian Basescu este asa si pe dincolo, insa noi pornim de la fapte, nu de la generalitati mai mult sau mai putin ideologice.

  24. admin.
    Am inteles ca nu aveti conturi pe “retele”…
    Nu fac nici un “proces de intentie”, nimanui. Am gasit aici opinii care coincid cu ale mele, iar acest lucru nu poate decat sa ma bucure…
    Am spus ca am scris in sensul celor de mai sus, remarcand ca si eu, ca probabil si altii (iar existenta articolelor publicate pe acest site imi confirma aceasta), desi avand abordari poate diferite, cu totii remarcam acelesi turbulente prin care tara si poporul nostru le strabat…

  25. “Totodata, nu mai departe de astazi Traian Basescu a declarat ca sunt cu 100 000 mai multe paturi de spital in Romania decat necesarul! Daca intr-un astfel de moment el continua sa promoveze cu acelasi fanatism agenda malthusiana FMI…”

    Chiar mai luati in seama ce spune Basescu ? Acest om este capabil sa imprumute tara si s-o subjuge FMI, pentru ca mafia sustinatorilor lui sa aiba de unde “pompa” bani in firmele lor !

    Romania nu avea datorii la FMI in ’89, ca le platisem cu pretul foametei, noi romanii, sub Ceausescu. Si astazi Romania are datorii pentru ca s-au sifonat banii imprumutati nu pentru pensii si salarii, cum se incearca sa se acrediteze, ci pentru ca acolitii basescieni sa-si traga bani in conturi din contracte oneroase cu statul !

    Iesiti la vot si inalturati acest securist si acolitii lui,de la putere, inainte ca sa reinstaleze un sistem autocrat, dictatorial pentru disparitia caruia au murit 1000 de tineri la revolutie !

    Iesiti la vot si eliberati-va de mafia securista !

    Iesiti la vot si aratati Europei ca Romania este o tara in care cetatenii vor sa-si impuna punctul de vedere !

    Doamne ajuta !

  26. M-ati UNS PE SUFLET prin comentariile voastre…mai ales ale lui C2 si Simona!

    Ma bucur nespus si am un simtamant de mandrie (nationala) cand vad romani care se exprima asa de bine, analizeaza pertinent si realist….DAR, de ce nu suntem in stare – ca popor – sa ne grupam/strangem si sa purcedem la o initiativa d-asta (pe puncte, cum spunea Simona) si sa cerem explicatii la modul cum este tratata si vazuta Romania…

    -din pacate – avem o HIBA: nu reusim sa ne aliem cand ne este amenintata viata, viitorul… nici macar cand ne este pusa pielea-n bat de 3 ani continundu-se jupuirea (ca in Evul Mediu) pe toata spinarea poporului asta obosit, stresat si lehamitist.

    -unde-s intelectualii si oamenii care vorbesc BINE?!
    De ce nu li se aud vocea?!
    Poate sunt si ei obositi SAU e de vina si mass-media care n-are nicio treaba -in sensul asta- decat cu rotirea cadrelor (de partid) intr-un traseism mediatic ca si cel politic.
    Suntem atipici – in comportament – si totusi – atat de previzibili cand e vorba de manipulare (vorba Simonei);
    -e clar ca s-a facut experiment social pe noi, ca ne-au studiat pe toate fetele si ne-au surprins tarele, inclinarile…acum, ne dau doar palme peste fata dupa ce ne-au legat mainile – picioarele le mai avem inca!
    Macar cu piciorul in fund sa le dam trimitandu-i in poarta…ne-au faultat de prea multe ori ca sa ii mai lasam in jumatatea noastra de teren!

  27. s-ar putea sa fie mai bun basescu altfel vom dormi in continuare avand senzatia ca s-a schimbat ceva mai bun e basescu ma gandesc ca numai in halul asta se va produce o “explozie”…

  28. @cga:

    Adica e bun Basescu pentru ca e rau. 🙂

    Numai de “explozii” nu aveam parte…

  29. Draga Magda,

    Ai sesizat bine, romanii sunt prea apasati de problemele presante ale lipsei painii de zi cu zi, precum si de neincrederea ce a dus la o mare deznadejde ca ceva se mai paote schimba. Si e oarecum corect, la acest nivel, macro social, nici unul din noi nu poate schimba ceva singur, doar impreuna, si mai mult, doar impreuna unii cu altii si cu Domnul putem.

    Faptul ca romanii se aduna foarte greu pentru a sustine o cauza comuna se datoreaza, in opinia mea, unui spirit critic folosit neconstructiv, ce se sprijina pe probleme duhovnicesti mai profunde, comune noua ca popor (din care invidia, venita din lipsa cunoasterii valorii proprii, ocupa locul principal) sau personale ale fiecaruia. De ex. daca doi romani se intalnesc pentru prima data, fiecare va observa si sublinia la celalalt, lucrul prin care se diferentiaza unul de altul, ceea ce este rau si de blamat la celalalt etc. Acest gen de abordare, chiar daca observatiile s-ar sprijini pe ceva real, umbresc sau chiar impiedica a sesiza la celalalt binele, sau ceea ce ii poate uni pe doi oameni, o valoare comuna a celor doi pe baza careia se poate consolida relatia. Ca sa spun mai simplu si mai direct: pare ca suntem ‘specializati’ in a vedea raul, si a nu mai vedea binele!

    Precum spuneam in mesajul anterior, una este nevoia absolut legitima si necesara de a discerne intre bine si rau, si alta este sa folosim acest lucru ca scuza pentru a vedea preponderent raul, in dauna binelui, si tot ‘discernand’ sa ne trezim intariti in rau, in loc de bine!

    Dar oricat am intelege si explica aceste lucruri ele nu schimba prea mult situatia. Dupa cum stim demonul este foarte inteligent si stie foarte bine ca Dumnezeu exista si cine este El, dar asta nu inseamna ca alege sa redevina inger! Ceea ce cred ca trebuie, este sa FACEM fiecare ceea ce poate in functie de contextul sau de viata. Ne gandim, ne sfatuim intre noi, si apoi trecem la treaba!

    Solutia este sa gasim la cel de langa noi ceea ce ne uneste, si se invatam sa-l iubim asa cum este, exact asa cum ni l-a scos Domnul in cale. Altfel, toti suntem supusi greselii si nici unul din noi nu este “fara pacat’. Daca dragostea noastra va fi de nuanta hristica, adica unita in sine cu adevarul, nu avem a ne teme sa-l iubim, caci iubirea in sine va fi cea care il va ajuta pe cel de langa noi sa discearna launtric daca ceea ce face, gandeste, simte, voieste, este bine sau rau. Esential este insa ca fiecare sa fie cu bagare de seama la sine, caci cel mai mare dusman nu ne este celalalt, ci ne suntem noi insine.

    Revenind la subiectul nostru principal, am reusit sa mai trimit, ieri si azi, partea principala a mesajului meu de mai sus si altor doi lideri de opinie din spatiul mass-media ce am apreciat ca pot intreprinde concret ceva in acest sens, si care am vazut ca vad lucrurile cam la fel. Din pacate, dat fiind ca sunt prinsa in strainatate in activitati de cercetare foarte specifice de mai multi ani, lipsa mea de informare vizavi de zona media, politica si sociala de la noi este destul de mare si se observa.

    Tocmai de aceea va propuneam ca cei ce cunosc asociatii ale societatii civile sau jurnalisti care pot prelua un astfel de mesaj sa il transmita mai departe. Fiecare din voi puteti face asta daca impartasiti gandurile mele, sa preluati partea mai importanta a mesajului si sa-l trimiteti mai departe organizatiilor care eventual il pot transforma in fapt.

    Va imbratisez pe toti cu mult drag,
    Simona

  30. Precedentul periculos, interventia externa, a fost prilejuita de actiunea in forta a USL-ului.
    Am studiat temeinic majoritatea aspectelor problemei si pot spune ca toate actiunile, afara doar de suspendarea in sine, sunt neconstitutionale, pe alocuri ilegale, si mai rau, arata ca o lovitura de stat(schimbarea sefilor camerei si senatului, schimbrea avocatului poporului, ordonantele de urgenta privind atributiile CCR si referendumul, preluarea MO si publicarea selectiva in acesta, etc.).
    Banuiesc ca toate aceste actiuni au fost la randul lor “incurajate” de afara; o capcana pentru a creea un precedent. Cum zicea de curand un mai mare din Clubul de la Roma in vizita pe la noi, democratia va sucomba si atunci se va vadi necesitatea instalarii unui “conducator luminat” pentru intreaga lume.

    Chiar stiind toate acestea nu accept injustetea pentru a ne impotrivi globalizarii si precedentului periculos.

  31. Îmi pare rău că afirm asta, pentru că e pentru prima oară în ceea ce vă privește, dar acum greșiți.

    afirmația ”Interventia in disputa interna, dictarea regulilor jocului, favorizarea unui actor in dauna celorlalti, ignorarea starii de spirit a populatiei sunt lucruri pe care Uniunea Europeana trebuia sa le testeze, trebuia sa vada pana unde poate sa intinda coarda” e forțată. În primul rând UE, Comisia Europeană, Parlamentul European … sunt instituții pentru care puțin importă dacă Băsescu, Ponta sau Antonescu sunt la conducere. Pentru UE, la care am aderat fără să fim obligați ba chiar forțând puțin criteriile respectivei aderări, este foarte importantă stabilitatea cadrului legislativ astfel încât investițiile lor să nu fie afectate. Știu că ne-am obișnuit să ne plângem că alții ne cumpără țara sau că alții ne dictează cum să jucăm și este tragic că se întâmplă asta dar mai tragic e să nu vedem că, din păcate, pentru noi această implicare externă este un avantaj. Clasa politică din România, în totalitatea ei, nu a făcut decât să ignore interesele naționale și să-și vadă de cele indivduale (că domnii politicieni sunt indivizi nu persoane) exact cum fac samsarii în târg. Dar peste toate acestea trebuie să vă atenționez că CE nu a intervenit în disputa internă politică gratuit ci pentru că această dispută ignora, submina și ignora legislația în vigoare și cum noi suntem sub monitorizare pe justiție, prin celebrul Mecanism de Cooperare și Verificare, era obligată să o facă. Că acum condiționează intrarea României în Schengen de diferite acțiuni care nu fac obiectul unui plan riguros de acceptare în acest spațiu este foarte adevărat și este într-adevăr un abuz dar un abuz care ne folosește tot nouă românilor, pentru că fără astfel de pârghii politicenii noștrii nu catadicsesc să facă nimic moral ce să mai vorbim de legal.
    Nu putem totuși să negăm buna administrare social-economică a țărilor protestante (există și un studiu a lui Max Weber în acest sens) și în definitiv trebuie să alegem un taler al balanței puterii. Sincer prefer ”democrația” occidentală în care sunt liber să deșlușesc atacurile satanei decât o societate totalitară, sau una mascat totalitară dar tot pe modelul unui conducător ”tătuc” unic, în care sunt obligat să ader la ceea ce mi se propovăduiește sau nu-mi rămâne ca alternativă decât surghiunul, asta pentru că eu sunt slab și nu cred că mă pot ridica la nivelul unora ca Vulcănescu, Țuțea, Sandu Tudor, Voicescu, Papacioc, Vasile Voiculescu.
    Așadar paradigma politică europeană e într-adevăr un real pericol, asta a observat și Soljenitan care nu poate fi bănuit de partizanat totalitar, dar din păcate pentru noi este un pas înainte în contextul contemporan.

  32. @Gopo:

    Stim si noi lucrarea lui Weber, care are prea putin de-a face cu UE, totusi, poate intr-un sens foarte larg, care nu-si are locul deocamdata.

    Ce putem sa spunem, daca pornim de la premisa ca scopul Comisiei Europene este democratia si statul de drept si buna administrare, atunci… Pentru noi, si exista, har Domnului, atatea argumente, fapte, probe, istorice si sociale, de actualitate sau din trecut, tendinte sau etape deja inchise, care ne arata o evidenta, anume ca Uniunea Europeana si institutiile sale supranationale (respectiv Comisia Europeana) sunt doar inca un imperiu, deci o structura de putere care are propriul centru, propriile colonii si propriile zone periferice. In acest sens, MCV este doar un instrument de control, de supraveghere in sens rau, de impunere a unui statut inferior tarii supuse acestui mecanism. Uniunea Europeana este despre putere si resurse. In UE sunt actori care negociaza aceste felii de putere si resurse. Sigur ca e in interesul lor sa excluda din negocieri sau sa scada statutul unui actor pana acolo incat devine insignifiant. Asta e toata “tricheria” cu MCV, Schengen si altele. Si de ce a facut Comisia acest raport acum? Nu de grija justitiei, caci daca ai cunoaste ce cred oamenii simpli despre justitia de zi cu zi, nu asta cu marii corupti, si ce cred oamenii din interiorul sistemului, te-ai lua cu mainile de cap. Acel raport este o bataie de joc in primul rand la adresa romanilor simpli, la adresa celor care stiu realitatea de zi cu zi. Raportul a fost facut din doua motive: 1. pentru ca exista un interes al CE legat de Traian Basescu si ce inseamna el la conducerea Romaniei si 2. in cazul in care totusi Basescu pleaca, pentru ca USL ar fi prea puternica interior (dpdv electoral) ei se asigura, preventiv, ca noua conducere a tarii nu va veni cu pretentii, fie ele cat de mici, ci isi va lua locul cuminte in banca, fara sa miste sau sa aiba idei originale sau pe langa agenda eurocratilor. Raportul Comisiei nu are treaba cu justitia si realitatea, ci cu interesele eurocratilor si statutul de periferie al Romaniei.

  33. Așa e, UE înseamnă putere și toate enumărate de voi. Dar vă întreb direct: Ce-mi folosește mie ca român dacă sub o conducere pur românească, surdă la toate recomandările exterioare, îmi este rău? Nu-i oare mai bine dacă o duc bine dar sunt condus de alții. Pentru că asta e realitatea. Actuala clasă politică (subliniez clasa) nu are nici ea alt scop decât cel al UE doar că politicenii români nu au grijă nici măcar de o spoială de imagine pe când cei europeni au grijă ca ”legumele” cu drept de vot să trăiască mai binișor. Așa din două rele inevitabile îl susțin fără rezerve pe cel care-mi hrănește bătrânii.

  34. @Gopo:

    Pai e simplu: Traian Basescu, singur-singurel, s-a facut perpetuatorul si executantul agendei matlhusiene a eurocratilor, facand chiar din Romania poligon de austeritate experimentala, caci alta mai dura nu a fost pe continent. In acest sens, el este, aproape la propriu, unul din cei care ne elimina batranii, caci sunt prea multi si incurca la echilibrul macrofinanciar.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/12/12/vania-atudorei-romania-cobai-pentru-fmi-o-confirma-si-seful-erste-bank-austeritatea-in-romania-a-fost-brutala-de-neimaginat-in-occident-dar-oamenii-in-est-sunt-obisnuiti-cu-brutalitatea/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/12/24/ce-se-discuta-deschis-si-senin-in-cercurile-economistilor-de-top-austeritatea-in-romania-este-un-experiment-controlat-al-elitelor-europene-ce-ne-mai-invata-cazul-wikileaks-nocivitatea-bazelor/

  35. eu nu mă refeream la un singur actor, căci în plasa asta cădem de 22 de ani – nominalizăm mereu răul așteptând salrvarea de la cealată tabără politică când de fapt toți sunt reprezentanții unicului partid de după război-, ci spuneam că e paradoxal dar UE, perfidă în intențiil ei, este o cale mai bună pentru România în starea ei actuală, sau acolo unde o duc politicienii noștrii.
    Iar eu mă uit la roade și văd că bătrânii din SUA, Germania, Suedia o duc nesperat mai bine ca cei din România, că doar umplu vasele de croazieră din toată lumea.

  36. @Dan Ioan:

    Actiunea in forta a USL este in oglinda perfecta cu actiunile in forta ale Traian Basescu/PDL. Si noi am cercetat problema, si am observat ca analizele echilibrate, neutre, au fost cu totul ignorate. Chiar si de pe site-uri citate masiv, ca DW, de sursele mediatice favorabile presedintelui suspendat se iau doar analizele vadit partinice, ocolindu-se vocile neutre, cum ar fi Horatiu Pepine:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/07/05/traian-basescu-suspendare-referendum/
    SUSPENDAREA LUI TRAIAN BASESCU. Propaganda “loviturii de stat”si FONDUL PROBLEMEI

    Iar aici o analiza in care se arata rolul partinitor al CE: http://www.dw.de/dw/article/0,,16109541,00.html

    Iar aici o observatie interesanta a aceluiasi, legat de restrangerea rolului parlamentului prin ultimele impuneri europene: http://www.dw.de/dw/article/0,,16105252,00.html

    Care restrangeri se traduc prin restrangeri ale suveranitatii Romaniei, de fapt.

  37. @Gopo:

    Confuzi spatiul european cu UE. SUA (?), Germania, Suedia sunt tari care au propriile lor politici sociale (nu mai zicem acum de unde au bani aceste tari, insa aici este un indiciu). Comisia Europeana a fost insa extrem de clara: e nevoie de austeritate, de prelungirea varstei de pensionare (vezi in Italia unde s-a ajuns), de restrangerea cheltuielilor sociale. Si e “firesc” ca, atunci cand se impune la nivel continental asa ceva, o astfel de agenda, sa sufere nu Germania, care e ditamai puterea, ci tarile mai slabe, care nu isi pot negocia o relaxare de de la acest malthusianism neoliberal.

    Noi ne referim la Traian Basescu pentru ca despre el este vorba aici si pentru ca el este promotorul cel mai virulent al acestei agende si, sa o recunoastem, cel mai capabil. O capabilitate care e foarte daunatoare pentru Romania. Si nu inseamna deloc ca asteaptam salvarea de la ceilalti, asta daca totusi ne cunosti site-ul si postarile, ci ca poate ar putea fi niste gardieni macar mai putini capabili de atata rautate.

  38. Nu confund SUA cu UE, dar ele sunt unificate prin același model occidental, funcționează atât ca aliați fermi (prin NATO și prin tratatele economice în vigoare) și paradigma lor politică este aceeași. Comisiea Europeană nu se ocupă cu austeritatea ci Fondul Monetar Internațional și Banca Mondială, acestea două hotărăsc direcțiile de combatere a ”crizei”, Comsia Europeana e un organism al Parlamentului European care are cu totul alte roluri decât cele amintite în răspunsul vostru. Îmi pare rău însă că nu reușesc să mă fac înțeles, astfel că închei aici și pentru faptul că lumea politică se mișcă, pentru mine, după niște legi care nu sunt compatibile cu cele ale Domnului.

    PS : Zice că eram la o masă și toți discutau politică și la un moment dat m-a întrebat cineva dacă eu cred că nu știu ce formațiune politică ne poate salva. Și, parol, i-am răspuns că eu nu cred că un partid sau un om, un curent de gândire sau o mișcare socială ne poate salva, eu cred și știu că Singurul care ne salvează e Mântuitorul Hristos! – de asta și închei aici, de teamă să nu devin prea pătimaș în chestiuni care nu-mi sunt deloc aproape.

  39. @Gopo:

    Nu era vorba doar despre SUA, ci si despre celelalte exemple. E o diferenta intre tarile membre si Comisia Europeana sau UE. Si da, si Comisia e legata de austeritate, nu doar institutiile FMI si BM. Nu uita ca in negocierile cu noi si cu Grecia este invocata celebra “troica”. Adica tocmai acest trio: Comisia-FMI-BM.

    Si cateva exemple mai concrete despre politicile promovate de Comisie:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/12/10/bine-ati-venit-in-inchisoarea-economica-ue-arbeit-macht-frei/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/12/06/von-rompuy-presedintele-ue-isi-arata-coltii-comisia-europeana-sa-impuna-austeritatea-in-locul-guvernelor/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/11/23/era-dictaturii-comisarilor-europeni/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/02/01/tratatul-de-stabilitate-european-optiunea-severa-a-presedintelui-traian-basescu-o-bataie-de-joc-uniunea-europeana-spatiul-vital-pentru-germania-si-sfarsitul-statului-national/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/09/30/pasi-decisivi-in-directia-guvernului-european-statele-nationale-intre-barosul-european-al-austeritatii-si-nicovala-haosului-social-se-agita-din-ce-in-ce-mai-puternic-sperietoarea-terorismului-ni-s/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/10/21/ultima-tradare-catre-fmi-romanii-care-muncesc-vor-fi-sclavii-unei-tari-bananiere-dar-ultra-informatizate-guvernul-economic-european-o-realitate-tot-mai-iminenta-aplicand-strategia-batul-si-m/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/11/01/romania-noua-argentina-tot-mai-multe-voci-prevestesc-revolte-violente-razboi-civil-faliment-national-in-urmatoarele-luni-comisia-europeana-si-fmi-apara-bancile-incaleca-total-romania-si/

    Sunt doar cateva linkuri… care erau vizibile de altfel si pe sidebar, cel putin o parte. 🙂 Ar fi bine sa citim totusi catusi de putin, pentru a cunoaste mai bine contextul… caci de aceea ne-am si chinuit sa le adunam, ca sa stim ce este cu CE, cu austeritatea, cu Pactul…

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare