GENERATIILE PLACERII IMEDIATE, ALE IGNORANTEI AGRESIVE, ale drepturilor fara datorii, ALE VIETII USOARE, DIGITALIZATE, fara eforturi si sacrificii, LEGATE NUMAI DE PAMANT, fara valori si RAVAGIILE IDEOLOGIEI GLOBALIST-MULTICULTURALIST-PROGRESISTE
Extras cu transcriere din: https://www.youtube.com/watch?v=3IleN… – „Semănătorul, fricoșii și sufletele însetate de adevăr” – Predică la Duminica a XXI-a după Rusalii (Pilda semănătorului) a Ierom. Gherasim (m-rea. Putna) – 14 octombrie 2018:
“A doua parte a cazut pe piatra, intr-un loc pietros adica, care are deasupra doar un rand, un strat subtire de pamant. Si sunt aceia, zice Mantuitorul, care primesc cuvantul lui Dumnezeu cu bucurie, dar acestia nu au radacina ci cred pana la o vreme iar la vreme de incercare se leapada. Primesc adica mai intai cu bucurie cuvantul, dar pana la urma cad. De ce cad? Si noi, de ce cadem de multe ori? Primim cu bucurie cuvantul, venim de multe ori la biserica, des, gata, de acuma vin in fiecare duminica, de acum merg la toate Sf. Maslu, de-acum ma spovedesc in fiecare post sau chiar mai des. Si facem o data, de doua ori, un an, doi, dupa aceea este greu. Dupa aceea ramanem acasa, tot rarim. De ce? Pentru ca Dumnezeu, vazand ravna noastra, ne-a luat la Sine, ne-a facut ai Sai. Si atunci vrea sa ne curate ca pe aur in topitoare si ne trece prin incercari, caci incercarile curata cel mai bine sufletul de toata afectiunea si dragostea si impatimirea fata de lumea aceasta, fata de pacat. Si atunci, in vreme de incercare, noi ne lasam pentru ca suntem fricosi.
Pamantul in care a cazut aceasta samanta, pamantul impietrit, este inima fricoasa, este inima care nu are dragoste de Dumnezeu si nu are curaj sa urmeze pana la capat pe Dumnezeu care l-a chemat. O inima dornica sa se uneasca cu pamantul este plina de frica, iar legatura cu pamantul o impietreste. Cand suntem noi atrasi de cele ale lumii, de lumea pacatului, de pofta, de avere, de cinste, de placeri, ni se impietreste inima, pentru ca toate acestea sunt ale pamantului si pamantul nu poate rodi cele dumnezeiesti. Cuvantul lui Dumnezeu creste mai degraba in zona unde este furtuna si vijelie, asa cum brazii cresc pe inaltimi.
Se teme si se leapada cel care nu vrea sa se desprinda de pamant, care se increde mai mult in pamant, in pamantul acesta care ii da la repezeala placeri, bucurii si impliniri, nestiind ca, de fapt, adevaratele bucurii care sunt statornice si care vin de la Dumnezeu, nu se dobandesc la repezeala, nu se dobandesc instant, instantaneu. Noi, astazi, cautam gratificare instantanee, multumire instantanee, totul imediat. Apasam pe butoane, totul devine digit[al]izat, totul devine la un buton distanta, orice nevoie si orice placere. Intr-o astfel de lume nu mai incape Duhul lui Dumnezeu si nu mai incape bucuria. E placere multa, dar nu e bucuria. Placerea trece odata cu stimulul. Bucuria ramane dupa ce trece greutatea dobandirii ei. Fricosul se indoieste de Dumnezeu si crede in pamant, se indoieste de adevar si crede in minciuna, el nu crede fagaduintelor lui Dumnezeu. Si cum poate sa creada Dumnezeu fagaduintelor lui? Nu se poate. Si de aceea ramane singur, caci va fi parasit si de pamantul acesta, si de viata aceasta, si de lumea aceasta, dar si de Dumnezeu, pe care nu L-a iubit”.
***
Fragment decupat si transcris, preluat de la: https://www.youtube.com/watch?v=OTquvHz_lF0
Mihai NEAMȚU și Gabriel PURCĂRUȘ – ARCA LIBERTĂȚII, #15: Viața Post-Referendum – octombrie 2018
Mihail Neamtu: Am senzatia pe alocuri ca uneori societatilor astora prospere li se uraste cu binele. Ai trait in Canada, ai trait ani buni in Europa Occidentala, e ceva adevar in asta, societatilor prospere li se uraste cu binele?
Gabriel Purcarus: Mi se pare ca da. Copilul la doi ani se obisnuieste cu iPad-ul, se obisnuieste cu butoanele pe fare apasa sa-i vina papica, sandwich-ul, totul este tehnologizat, accesul la mancare este extrem de facil, oamenii astia se nasc mirandu-se cand noi le spunem ca a existat o vreme in care nu exista internet, asa cum noi ne miram cand parintii nostri ne spun ca nu a existat televizor inainte, si cum ei, la randul lor, se mirau ca n-a existat radio inainte. Deci copilul de astazi se naste avand tot ce ii trebuie tehnologic, tot ce ii trebuie material si crede intr-un fel ca lucrurile astea s-au obtinut cu usurinta, fara efortul generatiilor precedente, fara sacrificiul generatiilor precedente, fara lupta pentru libertate a generatiilor precedente si automat se nasc cu o perceptie eronata despre realitate. Ei cred intr-un fel ca viata este usoara, ca fericirea este la indemana tuturor si nu sunt capabili sa vada pericolele la adresa acestei bunastari.
Ei spun: ce probleme avem noi cu refugiatii care vin din Somalia, sau din Libia sau din Mali? N-avem nici o problema, atata doar ca omul ala de acolo care vine are cu totul alta perceptie a realitatii si nu are aceleasi valori ca cel de astazi. Noi avem, din pacate, tendinta de a proiecta asupra celorlalti modul nostru de a vedea. Daca eu sunt bun la suflet, cred ca toata lumea e buna la suflet. Daca eu sunt tolerant, credem ca toti ceilalti sunt toleranti.
MN: Mai e ceva, elitele de astazi, apropo de schimbarea Uniunii Europene, par sa nu aiba instructia si cunoasterea istorica pe care o aveau odinioara un Churchill sau un Charles de Gaulle. Este fara doar si poate evident faptul ca Winston Churchill era un om foarte instruit, intelegea jocul mare al istoriei, dinamica pe termen lung a unor confruntari civilizationale, pricepea cum anume o religie poate sau nu poate fi compatibila cu o cultura si asa mai departe. Astazi mi se pare ca oamenii care chiar vor sa ne conduca, si uneori chiar ne conduc, nu au aceasta cunoastere istorica. Si aici vreau sa introduc o tema fundamentala: cine e de fapt cel care ne conduce, ce competente morale are cel care ne conduce, pe mana cui ne dam viitorul si in numele carei istorii vorbesc cei care astazi vor sa dea directia de la Bruxelles?
GP: Eu cred ca exista o parte buna in toata aceasta naratiune a tolerantei si a globalismului. Ei spun ca vor sa elimine razboaiele si ei cred ca daca desfiinteaza artificial granitele si amesteca populatia cu forta, oamenii brusc isi vor descoperi valorile unii altora si dintr-odata se vor imbratisa asa ca la o petrecere de Anul Nou in Times Square. Lucrurile nu stau deloc asa, oamenii vin din culturi diferite, vin cu traume diferite si in momentul in care amesteci populatiile cu forta, dimpotriva, in loc sa ai armonie vei avea conflicte. Este exact ceea ce se intampla in Germania, in Franta, in Anglia unde au fost extrem de multe incidente violente, care au fost categorisite de terorism sau nu, cert este ca a fost multa violenta in societatile unde au fost incurajate aceste amestecuri fortate de populatie. Pentru ca oamenii vin cu asteptari diferite de la viata si atunci frica te face sa reactionezi cu violenta, este absolut normal. Deci, parerea mea este ca e o ideologie utopica ca oamenii pot fi pur si simplu pusi cu forta impreuna fara sa se tina cont de ideile lor, de preconceptiile lor, de dorinta lor de securitate si rezultatul este ceea ce se intampla astazi.
MN: Hai sa ne intoarcem la Romania pentru ca inca in Romania problema asta a mixajului nu a fost pusa.
GP: O completare a ceea ce ai spus mai devreme apropo de cultura politica a oamenilor de astazi. Eu astazi am citit pe facebook la un lider de opinie din Romania, deci nu la oricine de pe strada, care spunea asa, in bataie de joc: conservatorii astia isi aroga merite in eliberarea oamenilor de sub sclavie si el oarecum ne lua in deradere. Si mai spunea ca nu are sens sa mai citim autori vechi pentru ca au fost ori proprietari de sclavi, ori au fost rasisti, ori eu mai stiu ce au mai fost ei pe vremea aia, deci oameni ai timpului lor care dintr-odata astazi nu mai trebuie sa-i bagam in seama, ce-au spus, ce-au gandit pentru ca toti erau contaminati de idei pe care astazi le consideram a fi gresite. Pai, fratilor, in felul asta e foarte simplu: fii prost, ca e gratis. Hai sa nu mai citim nimic, hai sa nu mai analizam nimic, nici din istorie nici din filosofie ca si Platon a avut probleme si Socrate a avut probleme si Aristotel si Newton si Einstein si toti cei care au construit fizica clasica sau cuantica, toti au avut probleme. Toti au colaborat ba cu un regim, ba cu altul, au avut probleme de mentalitati, de moralitate. Hai sa aruncam totul si sa pastram, ce? Ce mai ramane din cultura?
MN: Am vazut oameni care mi-au spus ca nu are rost sa te mai raportezi la parintii fondatori. Din punctul meu de vedere aceasta consultare referendara a fost despre o ecuatie teologico-politica, si am sa fiu foarte explicit. Sursa legii este Dumnezeu sau este omul? Daca este omul in ce forma comunitatea umana este in stare sa genereze un set de legi care sa fie normative pentru intreg corpul politic constituit. Ori, exercitiul referendar, ca intotdeauna, care pune la baza acest: “We, the people” -noi, poporul, e una dintre modalitatile prin care poti transa o problema. Si am spus ca voi saluta ziua in care voi afla ca sunt minoritar. Ce am incercat noi este sa introducem un cuvant din Biblie, “si Dumnezeu l-a facut pe om parte barbateasca si parte femeiasca”, am incercat sa introducem cu un caracter explicit acest cuvant din Biblie in Constitutie. Eu sunt mai apologetic. De ce am vrut sa facem asta? Ca sa marcam apartanenta noastra la o intreaga civilizatie care are 3000 de ani, cel putin, de istorie, care si-a dovedit forta si anduranta de-a lungul a trei milenii. Cand am venit cu aceasta propunere unii mi-au spus: de ce Il bagi pe Dumnezeu in discutie? Si eu i-am intrebat: dar de ce referinta la Creator este permisa in Declaratia de Independenta, scrisa intr-o mare masura de Thomas Jefferson si de ce chiar in Constitutia Germaniei apare referinta la Dumnezeu? Raspunsul promt a fost: te rog sa nu ne dai exemple din Thomas Jefferson pentru ca el detinea sclavi. Este ca si cand spui: nu-l voi mai citi pe Eminescu pentru ca exista niste texte antisemite in publicistica din Timpu sau nu voi citi Amintiri din copilarie, de Ion Creanga, pentru ca exista si Povestea povestilor. Acest gest de respingere aroganta a unui intreg set de valori si de reflectii asupra sensului cetatii, asupra bazelor moralei, asupra sursei suveranitatii, asupra dreptului, acest gen de respingere inculta, aroganta si pausala, mi se pare ca este de fapt marca unei ignorante tot mai generalizate. Ce parere ai?
GP: Este exact ce spuneam si inainte: hai sa aruncam totul la gunoi si atunci accesul la cultura e atat de simplu: nu mai trebuie sa citim nimic. Putem fi prosti, superiori moral, pentru faptul ca nu citim, in timp ce cei care au citit si au analizat si si-au batut capul sa inteleaga cum s-a dezvoltat omenirea din cele mai vechi timpuri pana astazi, sunt niste retrograzi, niste bigoti. Deci se produce o rasturnare completa de valori in care prostul, daca are acces la microfon, daca are acces la un ziar, poate sa vomite acolo toata nestiinta lui, fara nici un argument si, pentru ca gaseste ecou intr-o multime similara, voila, are succes! Asta este perceptia mea ca asistam la o rasturnare completa de valori, la o deviere spre anarhie, deci in momentul in care scheletul societatii care sunt regulile, legile, traditiile sunt puse la indoiala si, de ce nu, in curand aruncate la gunoi, ce ne ramane? Anarhia.
***
Ziarul Lumina:
Etica excesivă a drepturilor caracterizează generația actuală
(fragment din interviul cu profesorul universitar Mircea Miclea de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității „Babeș-Bolyai” realizat de Alina A. Rotaru)
[…]
În România trăim o criză a caracterelor, nu atât a banilor sau a inteligențelor
[…]
Spun ceea ce spunea și Regele Ferdinand: „O țară se construiește în primul rând prin caractere, nu prin inteligență”, iar eu cred că reforma dintr-o țară trebuie făcută în primul rând de oameni cu caracter și aici avem o problemă, deoarece sunt foarte multe „lepre cultivate”, oameni care știu multe lucruri, dar din punct de vedere al caracterului sunt lamentabili.
Adevărata criză din această țară este de caractere, mai mult decât de bani sau inteligență.
[…]
Eu ce ofer în schimbul a ceea ce pretind?
Care sunt particularitățile generației actuale?
Generațiile mai în vârstă au fost crescute cu o etică a datoriei, mi se spunea mereu ce datorii avem și un singur drept: dreptul de a munci. Nu spun că era corect, spun că am crescut într-o etică în care datoriile erau mult mai importante decât drepturile.
A venit Revoluția și a apărut o generație care a trecut în extrema cealaltă, într-o etică a drepturilor, iar datoriile sunt foarte puține.
Este generația care prea ușor se socotește îndreptățită să merite o serie de beneficii.
Nu spun că nu sunt îndreptățiți să merite ceva, nicidecum, doar că vine întrebarea firească: Eu ce ofer, ce dau pentru ceea ce pretind sau cer?
[…]
Chiar ar trebui să ne pese de țara asta
Ce ar trebui făcut pentru ca tinerii, după ce studiază în străinătate, să se întoarcă de unde au plecat pentru a contribui la îmbunătățirea situației acasă, pentru a ocupa funcții de conducere în politică, în economie, în domeniile vitale ale țării?
Țara ar trebui să le ofere joburi în care ei să-și utilizeze potențialul și competențele pe care le-au dobândit.
Ar trebui cultivat, chiar dacă nu mai este la modă, patriotismul. Eu cred că e necesar să ne pese de țara aceasta.
Pe de altă parte, noi toți agreăm că trăim într-o lume în care suntem liberi să ne mișcăm, să ne căutăm fericirea. Dacă un om socotește că-și poate găsi fericirea rămânând într-o altă țară, e dreptul lui, e alegerea lui, trebuie respectată.
Ați fost ministru al învățământului timp de un an. În 29 de ani cât numărăm din 1989 până astăzi am avut la Ministerul Educației foarte mulți miniștri, unii competenți, alții mai puțin. De cât timp sau, mai bine spus, de ce are nevoie învățământul românesc pentru a-și recăpăta prestigiul, pentru a fi unul care să nu-l obosească pe elev, ci să-i ofere atât noțiunile indispensabile, cât și o formare spirituală serioasă?
O reformă serioasă își produce efectele între 5 și 10 ani. În spate nu poate fi doar un ministru, ci un Guvern susținut de un Parlament, altfel nu se va putea face nimic.
Spiritualitatea este un lucru esențial pe care trebuie să-l dezvolte școala, nu numai tehnicalități, ci o anumită raportare la Univers și transcendent. Trebuie să înțelegem că suntem mai mici, că există deasupra noastră Cineva mai mare și că doar având o relație bună cu Acel transcendent ne găsim sens în viață.
Noi suntem și ființe spirituale, nu putem ignora latura aceasta a noastră. Vedem latura spirituală mai ales în situațiile-limită, atunci când ne moare cineva foarte apropiat, când ne îmbolnăvim de o boală gravă, atunci dimensiunea spirituală te salvează, nu tehnica sau cunoștințele factuale pe care le ai.
Sfântul Apostol Pavel spunea: „Credinţa este încredinţarea celor nădăjduite, dovedirea lucrurilor celor nevăzute” (Evrei 11, 1). Asta înseamnă credința.
[…]
LEGATURI:
GENERATIA “EU” – COPIII “FARA VOINTA” AI MILENIULUI TREI si greselile de educatie ale parintilor
Intre TEROARE si… TORPOARE sau TAINA FARADELEGII IN ACTUALITATE
Procentul americanilor care aveau smartphone a crescut de la 3% in 2006 la 81% in 2016.
https://www.comscore.com/Insights/Blog/US-Smartphone-Penetration-Surpassed-80-Percent-in-2016
Fiul pierzarii, cel nascut din curvie, va veni cu „semne și minuni mincinoase”, înşelătoare și nu adevărate și pe cei care au slabă şi neîntărită temelia minţii îi va înşela şi-i va despărţi de Dumnezeul cel viu, încât „să se smintească de va fi cu putinţă şi cei aleşi” (Sfântul Ioan Damaschin)
https://doxologia.ro/cuvant-de-folos/fiul-pierzarii-cel-nascut-din-curvie
“Se teme si se leapada cel care nu vrea sa se desprinda de pamant, care se increde mai mult in pamant, in pamantul acesta care ii da la repezeala placeri, bucurii si impliniri, nestiind ca, de fapt, adevaratele bucurii care sunt statornice si care vin de la Dumnezeu, nu se dobandesc la repezeala, nu se dobandesc instant, instantaneu. Noi, astazi, cautam gratificare instantanee, multumire instantanee, totul imediat. Apasam pe butoane, totul devine digit[al]izat, totul devine la un buton distanta, orice nevoie si orice placere. Intr-o astfel de lume nu mai incape Duhul lui Dumnezeu si nu mai incape bucuria. E placere multa, dar nu e bucuria. Placerea trece odata cu stimulul. Bucuria ramane dupa ce trece greutatea dobandirii ei. Fricosul se indoieste de Dumnezeu si crede in pamant, se indoieste de adevar si crede in minciuna, el nu crede fagaduintelor lui Dumnezeu.”
Sa nu uitam de dramele parintilor care au asemenea copii si isi dau seama ca nu pot face nimic pentru ei.
Deseori persoana empatică adultă nu resimte acestă abilitate ca un dar, ci mai degrabă ca o pedeapsă, simțindu-se copleșită, folosită, epuizată și presată, iar tendința sa către protecție va fi să se izoleze pentru a evita contaminarea sau senzația de a fi “folosit”, ceea ce îi va accentua confuzia și propriile emoții negative de inadecvare venite din izolare. Persoanele empatice au nevoie de contact emoțional și împărtășire pozitive ca să își poată păstra energia vitală.
http://harburelena.ro/2018/05/10/ai-grija-de-sufletul-tau-adevarat-si-fals-despre-empatie/