Ati cautat articolele incepand din 01-01-2007 si pana in 16-05-2025. S-au gasit 9960 articole care sunt afisate dedesubt in 285 pagini. Va aflati in pagina 11.
În pandemia de gripă din 1919, măștile erau disponibile și erau distribuite populațiilor, dar nu aveau niciun impact asupra curbei epidemice.[3] La momentul respectiv, nu se știa că organismul gripal este nanoscopic și poate teoretic să pătrundă bariera materialului măștii chirurgicale. Destul de recent, in 2010, Academia Națională de Științe a SUA a declarat că, în cadrul comunității, „măștile de față nu sunt proiectate sau certificate pentru a proteja purtătorul de expunerea la pericolele respiratorii”.[5]
Cine nu a trăit în Africa nu înţelege ce înseamnă aceste dificultăţi. Un african ortodox nu poate concepe că e cu putinţă ca Biserica să-l oprească de la Dumnezeiasca Împărtăşanie din cauza unei epidemii. Africanii cred cu multă putere şi îşi găsesc odihna sufletească în Biserică, au încredere în Sfânta Împărtăşanie şi caută această legătură cu Dumnezeu.
Nădăjduiam să mai avem răgaz, în ciuda acestor vremuri de boală și de moarte, de ură și de certuri de cuvinte, să ne regăsim pentru binecuvântare și povață, pentru sfat, pentru o vorbă bună și un rămas bun creștinesc. Să mai povestim despre ceea ce iubeam atât de mult: satul românesc și comunitatea credincioșilor. Să vorbim despre Dumnezeu, despre Maica Domnului și despre Sfinți, despre țară, despre Biserica strămoșească. Dar nu mai este timp pentru toate acestea. Ați fost luat de pe front, Părinte Arhiepiscop, oștean de frunte și veteran al unei Biserici luptate atât de greu acum. Căci, într-adevăr, este război. Un război nevăzut, dar și văzut, care ne pune la încercare credincioșia. Ați fost în prima linie de la început, cu donații importante pentru spitalele și așezămintele sociale din Bucovina, întru slujirea fratelui, cu rugăciunea și sfatul pentru toți.
Taina aceasta este sensul existentei noastre, al fiintarii noastre in Biserica. Nu poate nimeni sa ne spuna cum sa facem, cum sa pregatim Sfanta Impartasanie. Lucrurile au luat-o razna si oamenii acestia care nu au credinta si, mai ales nu au empatie… – empatie inseamna sa-ti fie mila de celalalt, sa gandesti strategii, astfel incat sa-l ocrotesti si sa nu-l privezi de ce are mai sfant – vor avea pe constiinta batranele care n-au putut veni in Saptamâna Mare sa-si planga mortii, sa impodobeasca Sfanta Cruce, sa participe la Denii si sa-si pomeneasca copiii și nepotii. Vor avea pe constiinta acele persoane care nu vor mai trai si care nu vor mai prinde Pastele viitor. Noi astea le spunem pentru ca le credem, dar nici nu le pasa, atat de lipsiti de empatie sunt…
Bill Gates a afirmat recent, într-un interviu acordat CNBC, că vaccinul anti-coronavirus trebuie îmbunătățit, astfel încât să funcționeze la toate categoriile de vârstă, ceea ce pune problema riscurilor și despăgubirilor pe care statele trebuie să le asume dacă va exista o campanie globală de vaccinare. Gates consideră că ieșirea din regimul de restricții pandemic nu poate fi făcută decât în condiții de strictă monitorizare a cazurilor de infectare (ceea ce presupune testare masivă și cartografiere amănunțită a societății astfel încât să fie depistabile traseele de infectare) și/sau în condițiile în care există un vaccin împotriva acestui virus.
Si iata ce lucru nefiresc in vremea noastra: cei care se impartasesc cu Hristos sunt vinovati ca nu respecta nu stiu ce regula. Iata, au venit cei de la presa sa ma vada ca impartasesc. Ati venit degeaba. S-au impartasit copiii in biserica. Dar tot vom impartasi! Pentru ca cel mai sfant lucru este socotit acum ca o osanda, ca cel mai rau. Asa intelegem proorocia Sfantului Prooroc Daniil: “Cand va veni uraciunea pustiirii si va sta la locul cel sfant, cine citeste sa si inteleaga!”.
Să știți că din păcate, din 3 Biserici Românești de aici din (…), nici una nu a avut curajul să respecte măcar legea pământească. Iar sentimentul de părăsire din partea Preoților Români a fost max. Nu mai vorbim de tragediile care au avut loc în această perioadă, oameni care au murit chiar în ziua de Paști nespovediți, neâmpărtășiți, familii care erau programate pt botez și care au renunțat, certuri și “bisericuțe” în rândul mirenilor…
Discuția asupra linguriței a pornit eronat în spațiul public, întrucât Biserica nu este unitate de alimentație publică, ci instituție de cult. Împărtășania nu este mâncare și băutură firească (adică aliment pentru trup) ci este hrana cea mai sfântă pentru viața veșnică, Hristos prezent real, întrând în alcătuirea făpturii noastre, prin care ne îndumnezeim. Prin urmare, este o delimitare categorică între Hristos-Dumnezeu și alimentele firești, iar împărtășania și dăruirea ei credincioșilor este atributul exclusiv al Bisericii
organizarea integrală a corpusului cetăţenesc în aşa fel încât să fie întărită la maximum adeziunea la instituţiile de guvernare, producându-se un soi de civism superlativ în care obligaţiile impuse sunt prezentate drept probe de altruism şi cetăţeanul nu mai are un drept la sănătate (health safety), ci devine juridic obligat la sănătate (biosecurity).
Aceste instalații, create în cadrul unui parteneriat între companii multinaționale (adevărați proprietari ai bantustan „RO”) și „statul român”, ar fi destinate, în timpul celebrului „vârf al infecției”, pe care îl așteaptă toată Europa post-comunistă ca pe venirea lui Mesia, pentru a adăposti „asimptomatici”, a priori internați forțat, având în vedere că este greu de imaginat un om sănătos care se stabilește de bună voie într-o tabără de refugiați. Desigur, celebrul vârf nu va fi atins niciodată, în România la fel de puțin ca în restul lumii post-comuniste, din motive (în esență, de longevitate scurtă) pe care le-am explicat deja în altă parte. Dar, întrucât aceste tabere sunt, în orice caz, destinate pacienților asimptomatici, singura bază legală pentru posibila lor detenție va fi rezultatul unui test … efectuat de servicii din același stat care îi va ține arestați. Iar ei înșiși nu vor avea la dispoziție a priori nicio modalitate de a supune această judecată expeditivă expertizei unui terț. Cu alte cuvinte: vârf sau nu, habeas corpus (respectarea libertății individuale, n. tr.), în România, s-a evaporat.
Pentru Biserica Ortodoxă Universală, nu există obiecte sacre (sfinţite) de unică folosinţă, ci de folosinţă perpetuă (Potir, disc, steluţă şi linguriţă), obiecte care se curăţă înainte de folosire şi după folosirea acestora. În practica Bisericii Ortodoxe Universale, folosirea linguriței comune, la împărtășirea euharistică, nu a fost în trecut şi nici în ultimele două luni de pandemie sursă de contaminare pentru vreun credincios ortodox.
Premierul israelian şi-a luat prin surprindere compatrioţii propunând săptămâna trecută o măsură destul de controversată, şi anume implantarea de cipuri sub pielea copiilor pentru a-i „ajuta” să respecte măsura de distanţare socială la şcoală. „Vreau să fie implantat la copii, să fie echipat cu un senzor care să declanşeze alarma când cineva se apropie, la fel ca în cazul maşinilor”, a declarat Netanyahu acum o săptămână, precizând că a vorbit deja cu experţi în tehnologie despre acest lucru.
De aceea, sfatul meu este următorul: dragi secularişti intoleranţi şi alergici la credinţă, dacă nu vă priveşte, în mod direct, maniera în care ne trăim viaţa spirituală şi liturgică, adică nu sunteţi parte integrantă a ei, nu duceţi grija noastră că ne descurcăm cât se poate de bine şi fără minţile dumneavoastră luminate de neonul Iluminismului şi al ateismului feroce de factură neocomunistă.
Pentru minţile drill lockdown linguriţa este aprioric virusoforă, deşi nimeni nu a putut demonstra, obiectiv vorbind, cel puţin până acum, cu argumente ştiinţifice, – oricum este la modă să ne închinăm zeiţei „Ştiinţa” – , că acest obiect de cult este un pericol epidemiologic de neînvins. Nu idolatrizăm linguriţa, dar nici nu este nevoie să ni se spună care ar trebui sau nu să fie rolul ei în cultul Bisericii. Sau că oricând poate fi extirpată din Liturghie, doar pentru că unora li se năzăreşte că ar fi agent patogen al virusului buclucaş. A ni se sugera introducerea linguriţelor de unică folosinţă şi perfect aseptizate în modul de împărtăşire al credincioşilor, îmi pare că este ca şi cum i-aş recomanda stomatologului să îmi extragă măseaua cu un patent de scos cuie, care mai întîi a fost îmbălsămat în substanţe virucide.
Sfânta Chinotită nu este împotrivitoare măsurilor de prevenire împotriva coronavirusului și respectă eforturile autorităților de Stat, ale oamenilor de știință și ale celor ce lucrează în domeniul medical, pentru a face față pandemiei. Facem, cu ajutorul lui Dumnezeu, ceea ce este omenește posibil, iar măsurile de protecție au fost luate și sunt respectate până în ziua de azi, cu grijă și discernământ, și în Sfântul Munte. Totuși, această pandemie și tratamentul ei nu trebuie să afecteze în niciun caz posibilitatea credincioșilor de a participa la Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe, având ca rezultat îngrădirea libertății religioase și a cultului creștin.
În circumstanțele actuale, dificile, ale pandemiei, există o nevoie crescută de a recurge la ajutorul lui Dumnezeu, de a participa la tainele mântuitoare ale Bisericii, de a chema ajutorul dumnezeiesc și mijlocirea sfinților prin diferitele mijloace pe care le cunoaștem din experiența eclezială de-a lungul secolelor, adică săvârșirea procesiunilor cu sfintele icoane și prascumpele moaște, citirea rugăciunilor speciale, săvârșirea slujbelor speciale.
Să fie doar o măsură temporară „amânarea oferirii Euharistiei”? Credem că este cea mai mare iluzie pe care ne-o facem în legătură cu gândul că această nebunie se va încheia. Suntem doar la începutul, începutului…
Să ne amintim: Liturghia este doar una. Fără oferirea Euharistiei nu există Liturghie. Vom participa doar la un spectacol teatral, gol și fără vreun sens. Așa au crezut și așa au făcut Apostolii. Apoi Părinții. Doar prin împărtășire simțim toți comunitatea și comuniunea. Așa s-a menținut conștiința vie că ne împărtășim în mod real cu Hristos. Nu cu simboluri. Ci cu Cel care ne-a spus „Eu sunt Învierea și Viața”. Împreună, ca Biserică. Niciodată unul fără altul!
Libertatea religioasă este unul dintre cele mai vechi drepturi consemnate la nivel constituțional în regimurile democratice. Desconsiderarea acestui principiu poate deschide fereastra unor abuzuri și comportamente autoritariste foarte periculoase pentru libertatea de conștiință și de expresie, ca de altfel și pentru libertatea de asociere și întrunire. Statul nu are căderea de a recomanda neexercitarea libertății religioase prin evitarea accesului la anumite practici liturgice (ex: euharistia).
Cei care poartă responsabilitatea guvernamentală trebuie să oprească aceste forme de inginerie socială, luând măsuri pentru a-și proteja cetățenii pe care îi reprezintă și în interesele cărora au o obligație serioasă de a acționa. La fel, este de datoria lor să ajute familia, celula societății, nepenalizând în mod nejustificat pe cei slabi și vârstnici și obligându-i să suporte o despărțire dureroasă de cei dragi. Infracționalizarea relațiilor personale și sociale trebuie, de asemenea, să fie judecată ca o parte inacceptabilă a planului celor care pledează pentru izolarea indivizilor pentru a îi manipula și controla mai bine.
De ce nu vrei, omule, să fii demn și liber?
De ce iubești colivia mai mult decât zborul și lanțurile mai mult decât propriile aripi?
Cum să accepți cu toată resemnarea să fii slugă cezarului, mai mult decât prieten lui Dumnezeu?
Cum să accepți să-ți ții credincioșii pe la garduri, pe la uși ferecate, flămânzi și însetați de Dumnezeire, în timp ce tu înfuleci cu poftă și nesaț, singur la Sf. Masă?
Nu s-a înregistrat o creștere a cazurilor de infecție cu coronavirus după sărbătoarea Paștilor în Georgia, unde bisericile au rămas deschise, respectând standardele necesare sanitare, potrivit unuia din principalii experți în boli infecțioase din Tbilisi.
Linguriţa de plastic este de neacceptat. Nu numai cea de plastic ci şi alte linguriţe personale de argint sau alte metale preţioase. Acestea presupun o necinstire a Sfintei Împărtăşanii şi lipsa de credinţă în puterea ei dumnezeiască. Nu argintul elimină microbii ci Hristos cel înviat cu Trupul Său îndumnezeit! În istoria Bisericii Ortodoxe nu există un singur caz de îmbolnăvire sau contaminare de la Sfânta Împărtăşanie. “Cel ce se teme de asemenea boli sau contaminări, ar fi mai bine să nu se prezinte la Sfânta Împărtăşanie, decât să pretindă împărtăşirea cu linguriţa separată”.
Problema împărtăşirii cu mai multe linguriţe atinge şi loveşte chiar fondul dogmatic, esenţa Creştinismului, iar unii nici măcar nu sunt conştienţi de aceasta: adică vin la biserică, dar nu mă apropii de Tine, Doamne, pentru că unii îmi spun că mă voi îmbolnăvi când mă voi atinge de Tine! Şi eu îi cred pe ei, nu pe Tine!
Austria, Grecia și Italia au fost forțate să legalizeze concubinajul homosexuale, Polonia este somată să favorizeze avorturile, Franța este obligată să autorizeze schimbarea sexului în certificatele de naștere, Ungaria este constrânsă să renunțe la pedeapsa cu închisoarea pe viață, Rusia e sancționată pentru că a condamnat activistele feministe Pussy Riot, Austria trebuie să legalizeze adopția pentru cuplurile homosexuale. Par lucruri fără legătură între ele, dar nu este așa. De fiecare dată este vorba de decizii ale CEDO care trebuie puse în aplicare de statele membre ale Consiliului Europei și semnatare ale Convenției Europene a Drepturilor Omului. De fiecare dată, un ONG din rețeaua Fundației pentru o Societate Deschisă a lui George Soros este implicat în aceste afaceri. De fiecare dată, unul dintre magistrații CEDO care se pronunță în asemenea cazuri este un fost colaborator al fundației lui Soros sau este afiliat la aceasta. De fiecare dată, sentința are marca lui George Soros.
De ce, chiar dacă falsitatea e documentată, continuăm să avem încredere în ea? Pare că minciuna este ținută drept adevăr tocmai pentru că, întocmai ca publicitatea, nu se mai obosește să-și mascheze falsitatea. Precum Primul Război Mondial, războiul împotriva virusului nu poate avea decât motive falacioase.
Nelu Tătaru, ministrul Sănătății: „Din prima parte de relaxare nu va merge cu bisericile, cum nu merge nici cu restaurantele. În funcție de cum e evoluția primelor două săptămâni sau a primelor relaxări, putem să ne așteptăm la un 1 iunie sau 15 iunie, în funcție de cum evoluează. Ne gândim. Poți limita? Sau se poate duce cineva în biserică să îți spună: „Nu poți să stai decât la doi metri, nu te atingi de icoană” sau „Nu pupați aceeași icoană”? Sau ceva în genul ăsta. Sunt multe lucruri pe care lumea mă întreabă din punct de vedere medical: „Cum o vedeți?” N-o văd, distanțarea nu o putem lua așa.”
La înțelepciunea, răbdarea și responsabilitatea Bisericii, autoritățile trebuie să răspundă simetric, cum se procedează între două instituții care se susțin și se respectă reciproc, conform Legii Cultelor. Acest lucru îl așteaptă creștinii! Credincioșii nu mai pot fi ținuți departe de biserică, de Liturghie, de rugăciune și comuniune. Altfel, nu ne vor ajunge toate medicamentele să-i tratăm de depresie, de disperare, de sărăcie și câte pericole nu mai pot fi enumerate. Românii sunt oameni frumoși, voioși și credincioși. De aceea au trecut cu greu, dar cu bine, peste această experiență traumatizantă, însă, din 15 mai, când se ridică starea de urgență, trebuie revenit treptat la normalitate, așa cum gradual s-au instituit și restricțiile.
Mai tarziu, in interviul nostru, Walker a sugerat ca autoritatile americane ar fi putut face aceleasi lucruri in New York, doar daca ar fi inceput mai devreme. Pacat ca nu au facut-o. Iti pica fata, privindu-l. Dar iata ce este cel mai frapant: nimeni nu a parut sa observe ce a spus-o. Walker nu a aparut pe prima pagina a The New York Times a doua zi dimineata. Nimeni din business-ul american nu l-a denuntat. S-a dus acasa si s-a culcat fara probleme. Totalitarismul nu ne mai socheaza. Poate ca se datoreaza faptului ca, dintr-o dată, este peste tot in jurul nostru.
„Normalizarea vieții sociale înseamnă, așadar, în mod evident, și revenirea oamenilor, cu respectarea măsurilor de protecție necesare, la exercitarea dreptului lor fundamental la viața religioasă publică, adică în lăcașurile de cult”.
De asemenea, nu excludem ca inclusiv viziunea Cuviosului Nectarie Vitalis sa se fi referit la un Pasti cu adevarat negru (nu doar din cauza inchiderii bisericilor) si la o saracie cu adevarat crunta, la o stare sociala critica, care sunt de presupus ca vor urma in urma crizei economice care e in curs de declansare anul acesta, provocata exact de masurile aberante, disproportionate, luate pentru combaterea acestei pandemii.
In orice situatie insa, RUGACIUNEA si POCAINTA (lepadarea pacatelor) sunt remediile certe…
Dar deodata, mass-media noastra nu mai este preocupata de libertatea de exprimare. Reporterii nostrii ii aplauda pe cei ce ne conduc in timp ce acestia ne pedepsesc pentru ca nu suntem de acord cu ei. Tocmai ai vazut asta in acel clip al CNN. Asta se intampla in fiecare zi. Mass-media noastra nu mai pun sub semnul intrebarii puterea, ci conspira cu puterea. Si acesta este motivul pentru care a existat atat de putina prezentare critica in presa a cresterii masive a supravegherii in masa care se intampla acum.
Cred că politica imunizării de turmă este cea corectă. Cred că Marea Britanie era pe calea cea bună înainte să fie alimentată cu cifre greșite. Și au făcut o greșeală uriașă. Văd în Germania și Suedia câștigătorii clari. Nu au practicat prea multă izolare socială (lockdown – n.n.) și au avut suficient de mulți bolnavi pentru a dobândi ceva imunitate de turmă. Văd drept pierzători clari țări ca Austria, Australia și Israel care au avut izolare socială foarte strictă dar nu au avut multe cazuri. Și-au lovit economiile, au cauzat daune sociale masive, au dăunat sistemului educațional, dar nu au obținut imunitate de turmă”.
380. NOUA NORMALITATE PANDEMICA. Cum arata planurile de „relaxare” in principalele tari europene? 02-05-2020
masurile de relaxare vin la pachet cu o serie de obligatii cum ar fi purtarea mastilor de protectie in mijloacele de transport in comun si in spatiile publice, pastrarea voluntara a regulilor de distantare sociala si restrictii in ceea ce priveste deplasarile persoanelor in afara regiunilor de rezidenta
E un sistem care, precum un sarpe constrictor isi ucide prada, avanseaza cu fiecare expiratie a societatii, ce din cauza stransurii nu va fi urmata de o inspiratie.
De ce sa nu folosim tehnologia pentru o “relaxare controlata”?
De ce nu un sistem de limitare a libertatii de miscare prin credit social asa cum e in China?
Esti cetatean model, nu iesi din casa si te vaccinezi, poti merge in vacante si poti lua credite.
Iti vizitezi rudele, mergi la biserica, critici puterea, iti plac plimbarile si nu iubesti auto-izolarea – nu iesi din urbe. Ce ordine si frumos!
Supravegherea devine filtru inclusiv economic, social, medical, o segregare cum nu a mai vazut lumea pana acum. Folosirea tehnologiei avansate in scopuri rele nu a fost niciodata pentru om o problema de “daca”, ci de “cand”. Tehnologia ca virus. Singurii anticorpi vor fi cei produsi de oamenii ce inca vor sa fie liberi.
Biserica a fost și încă este marginalizată! Oriunde poți să mergi, la magazin, la farmacie, la spital, numai la biserică nu ai voie să mergi. Sperăm să nu mai avem o astfel de situație. Biserica nu a fost pregătită să dea un răspuns celor care au emis această Ordonanță. Dar Biserica este, într-adevăr, discriminată și marginalizată. Credincioșii nu pot să-și exercite dreptul lor la religiozitate. Nu s-a mai pomenit în istorie așa ceva, o perioadă atât de lungă, chiar de Postul Mare și de Sfânta Înviere, să fie lipsiți credincioșii de ceea ce este esențial pentru ei. Puteau să steala distanță, cum a fost la început, și era o situație absolut firească.
Averea Bisericii: IPS Pimen s-a împărtășit cu călugării de la mănăstirea Sfântul Ioan. Niciunul nu este infectat! Am primit o confirmare de la Mănăstirea Sfântul Ioan cel Nou din Suceava unde IPS Părinte Pimen s-a împărtășit în noaptea de …
Este o lovitură grea pentru secta “martorii apocalipsei covid”. Sunt însă convins că vor supraviețui și ne vor bombarda cu știri dramatice. Sunt curios cum vor justifica specialiștii noștri prelungirea măsurilor de izolare socială după 15 mai. La politicieni și “intelectuali snobi” cunosc răspunsul: ”Românii nu sunt suedezi. Românii sunt inculți, ignoranți, nedisciplinați etc. și noi trebuie să avem grijă de ei. Îi izolăm social și îi educăm prin amenzi și dosare penale”.
Profesorul Johan Giesecke, unul dintre cei mai mari epidemiologi din lume, consilier al guvernului suedez (l-a angajat pe Anders Tegnell, care conduce în prezent strategia suedeză), primul om de știință șef al Centrului European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor și consilier al directorului general al OMS, expune cu o sinceritate tipic suedeză de ce crede că: