URMAREA LUI HRISTOS PANA LA RASTIGNIRE. “Domnul a venit SA FIE CU NOI IN FIECARE ZI, Domnul TANJESTE SA FIE CU NOI SI IN CELE MAI ADANCI INTRISTARI ALE NOASTRE, chiar pana la moarte sa fie CU NOI”. Cuvant (audio, text) la Duminica dupa Inaltarea Crucii al unui preot american convertit
Cititi si:
- “Cum adica, pentru mine s-a intamplat asta? E chiar atat de grav?”
- PREDICI AUDIO in Duminica dupa Inaltarea Sfintei Cruci, de folos exceptional tuturor celor preocupati de viata duhovniceasca: UN INTELES NEASTEPTAT AL LUARII CRUCII “IN FIECARE ZI”: Sa avem incredere in Dumnezeu!
- DE CE NE INCREDEM MAI MULT IN NOI INSINE DECAT IN VOIA LUI DUMNEZEU? Unde ne duc pacatul ingamfarii si incapatanarea in urmarea dorintelor si a ideilor proprii? De ce ne razvratim, ne agitam si refuzam Crucea?
- Predica trezitoare a Sf. Luca al Crimeei la Duminica dupa Inaltarea Sfintei Cruci: CE INSEAMNA LUAREA CRUCII SI URMAREA LUI HRISTOS?
- LEPADAREA DE SINE, LEPADAREA DE PATIMI = DRUMUL SPINOS SI INGUST AL URMARII LUI HRISTOS
- Sfantul Ioan Gura de Aur despre lepadarea de sine, luarea Crucii si urmarea lui Hristos
- “… SA-SI IA CRUCEA SA SI SA-MI URMEZE MIE“ – Talcuiri vii de la Cuviosii Arsenie Boca si Sofronie Saharov
- Predici sensibile ale Parintelui Iachint al Putnei la praznicul INALTARII SFINTEI CRUCI si la DUMINICA DUPA INALTAREA SFINTEI CRUCI: “Sa mergem pe urmele Domnului. Putin mai avem de urcat si vom ajunge sus. Acolo ne vom odihni…”
- “Am vazut cum se schimba oamenii pentru societate, se descotorosesc de inocenta, preiau comportamente straine lor de la ceilati, pana cand ajung sa priveasca in oglinda un strain”. SA NE DAM DUPA LUME CA SA FIM ACCEPTATI? Trei cuvinte importante despre LEPADAREA LUMESCULUI si a IUBIRII DE SINE
- CALEA CEA STRAMTA A CRUCII: POCAINTA SI NECAZURILE
- PARINTELE SOFIAN NE TALCUIESTE CUVANTUL EVANGHELIEI: ”Ce-i foloseste omului sa castige lumea intreaga, daca-si pierde sufletul?”
- PREDICI (audio si text) la DUMINICA DUPA INALTAREA SFINTEI CRUCI. Cum ne purtam crucile vietii? Suntem hotarati sa renuntam la noi insine si sa ne dedicam total lui Dumnezeu?
- Parintele Simeon Kraiopoulos despre LEPADAREA DE SINE, DE OMUL CEL VECHI si ASUMAREA STARILOR DE USCACIUNE SUFLETEASCA
- “Dreptatea lui Dumnezeu si dreptatea oamenilor”. SURPRIZELE FRUMOASE ALE DUHULUI SI CHEMAREA INCOMODA A CRUCII. Provocarea cea buna
- Luarea Crucii si urmarea lui Hristos: LOGICA OMENEASCA versus “LOGICA” LUI DUMNEZEU
- CEL CARE ISI IUBESTE VIATA SA O VA PIERDE
***
Predica la Manastirea Putna in Duminica de dupa Inaltarea Sfintei Cruci (2013) a Pr. John Konkle (Michigan, SUA):
“În numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.
Ca multe dintre praznicele Bisericii noastre, şi praznicul Înălţării Sfintei Cruci vine împreună cu o duminică de înainte prăznuire şi o duminică de după prăznuirea praznicului. Aşa că acum, la începutul anului bisericesc, Sfânta Biserică ne aduce în faţa ochilor cinstita Cruce şi înălţarea ei, pentru a şti cum să pornim la drum.
În Evanghelia care s-a citit astăzi am auzit cuvinte foarte familiare nouă:
Cine vrea să vină după Mine să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să-Mi urmeze Mie.
Aş dori să mă concentrez puţin asupra ultimelor cuvinte:
Sunt mulţi oameni în lumea aceasta care, într-un anumit sens, “se leapădă de sine”, trec prin multe “nevoinţe”, dar nu-L urmează pe Hristos. Lumea oferă propriul ei “ascetism”, propriile sale “nevoinţe” şi încercări de a se îmbunătăţi, dar nu astfel ne învaţă Hristos în Sfânta Sa Biserică. Noi nu numai că ne lepădăm de sine şi ne luăm crucea, ci Îl şi urmăm pe Hristos. Aceasta ne spune Mântuitorul în Evanghelia Sfântului Ioan:
Nu e suficient să-I auzim vocea, ci trebuie să-L şi urmăm. În Sfânta Evanghelie după Matei Îl auzim pe Mântuitorul spunându-ne că aceia care Îi ascultă cuvintele şi nu le împlinesc sunt asemenea celor care îşi clădesc casa pe nisip. Iar cei care ascultă cuvintele Mântuitorului şi le împlinesc sunt asemenea celor care-și construiesc casa pe stâncă, iar când va veni ploaia şi vor sufla vânturile, acea casă rezistă.
Iar când tânărul bogat vine la Mântuitorul şi-L întreabă:
Dacă vrei să fii desăvârşit, vinde tot ce ai, dă-le săracilor şi apoi vino şi-Mi urmează Mie.
Aşadar, mesajul Sfintelor Scripturi este acelaşi şi, în mod repetat, Mântuitorul ne spune să Îl urmăm pe El. Sunt multe voci în această lume care ne spun: Veniţi la noi, faceţi ce vă spunem ca să vă îmbunătăţiţi viaţa!, dar atenţia şi concentrarea noastră trebuie să fie numai la a-L urma pe Hristos. Sfântul Pavel, în Epistola către Galateni, spune:
M-am răstignit împreună cu Hristos şi nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine.
Aşa că, atunci când Îl auzim pe Domnul spunându-ne să ne lepădăm de noi înşine, să ne luăm crucea şi să-L urmăm, noi trebuie să ne întrebăm: unde S-a dus Hristos după ce Şi-a luat crucea? Domnul nostru S-a dus pe Golgota pentru a fi răstignit. Dacă-L urmăm pe El, Îl urmăm pe Golgota, pentru a ne răstigni împreună cu El, ca şi noi să putem spune, cu Sf. Apostol Pavel:
M-am răstignit împreună cu Hristos şi nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine.
A te răstigni singur, a suferi de unul singur, nu aduce mântuire. Sfântul Prooroc Isaia, atunci când a prevestit venirea Domnului, a spus:
Domnul vă va da un semn. Iată, Fecioara va lua în pântece și va naşte fiu şi vor chema numele lui Emanuel, care se tâlcuieşte Dumnezeu este cu noi.
Atunci când Sf. Apostol Matei citează aceste verset din Proorocul Isaia, adaugă: ceea ce înseamnă: cu noi este Dumnezeu. Domnul a venit ca să fie cu noi în fiecare zi, în evenimentele noastre de zi cu zi, când ne trezim, când ne culcăm, când mâncăm, când postim, când muncim, când ne jucăm, în familiile noastre, în mănăstire, Domnul tânjeşte să fie cu noi. Dar a venit să fie cu noi nu numai în momentele plăcute, obişnuite, ci chiar şi în cele mai adânci întristări ale noastre, chiar până la moarte să fie cu noi. Noi putem să ne răstignim împreună cu Hristos pentru că El nu a venit numai să fie cu noi în toate împrejurările vieţii noastre, ci să fie cu noi până la moartea noastră. El ni Se descoperă nouă nu numai pe Muntele Taborului, când S-a schimbat la faţă, ci şi pe Golgota, pe cruce. Crucea nu este străină de ceea ce este Dumnezeu, ci mai degrabă o manifestare a iubirii, a milei, a smereniei lui Dumnezeu, aşa cum Dumnezeu dintotdeauna este.
Iisus a venit ca să ni-L descopere nouă pe Tatăl. Sfântul Apostol Filip I-a spus:
Şi ce a spus Domnul:
De atâta vreme sunt cu voi şi nu M-ai cunoscut, Filipe? Cel ce M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl.
Noi prin Mântuitorul am aflat despre Dumnezeu Tatăl că aşa de mult ne iubeşte încât a dat pe Unicul Său Fiu pentru a fi răstignit pentru noi.
Aceasta este chemarea noastră: de a ne răstigni, dar nu de unii singuri, pe cont propriu, ci de a ne răstigni împreună cu Hristos. Mântuitorul ne-a spus:
Dar nu Se opreşte aici, pentru că porunca aceasta era dată deja în Vechiul Testament, în cartea Levitic; a ne iubi unii pe alţii nu este o poruncă nouă. Porunca nouă este aceasta:
Prin cruce El ne învaţă ce înseamnă iubirea. Vom învăţa, vom şti ceea ce este iubirea cu adevărat atunci când vom fi dispuşi să ne răstignim împreună cu Hristos.
Ne trăim viaţa pur şi simplu prin credinţă, nu putem trăi de unii singuri, ci Îi cerem lui Hristos să vină şi să trăiască alături de noi. Noi nici măcar nu facem semnul crucii sau o metanie fără a fi încredinţaţi că Hristos este Cel Care ne întărește să facem aceasta. A fi răstigniţi cu Hristos şi a ne lua crucea şi a-L urma e uşor. Ne gândim că vieţile fiecăruia sunt separate, poruncile acestea sunt ceva ce trebuie să facem separat unii de ceilalţi, dar nu ne mântuim de unii singuri. Evanghelia nu se adresează persoanei individual, ci este un mesaj pentru noi ca familie, ca şi comunitate, ca popor care merge pe calea mântuirii, face parte din trupul lui Hristos.
La Pilde citim că
După cum fierul ascute fierul tot așa un om ascute pe un altul.
Atunci când fierul ascute un fier, se degajă căldură şi apar scântei. Avem nevoie unul de celălalt pentru mântuire, dar nu e întotdeauna uşor să fim unul cu celălalt. Acest fapt nu e numai adevărat în familiile noastre, în parohiile noastre, în ţara noastră, în mănăstirea noastră, dar e adevărat şi la nivel global. Avem nevoie unii de alţii, avem nevoie să învăţăm cum să ne iubim unii pe alţii, cum să ne rugăm unii pe alţii, să ne purtăm poverile unii altora.
Şi în acest context aş vrea să spun câteva cuvinte despre Ortodoxia în America, cum m-a rugat părintele stareţ.
Sunt din America, dar nu am crescut în credinţa ortodoxă. Voi spune câteva cuvinte despre istoria Ortodoxiei în America şi apoi despre situaţia ei actuală. Ortodoxia a venit pe continentul nord-american la finalul anilor 1790. Atunci a sosit o misiune mare formată din zece călugări de la mănăstirea Valaam din Rusia în peninsula Alaska. Au venit nu numai să slujească ruşilor care erau acolo, ci pentru a propovădui adevărata Evanghelie şi adevărata Biserică a lui Hristos băştinaşilor din Alaska. Din acest grup de zece călugări se afla şi Sfântul Gherman din Alaska, pe care mulţi americani îl consideră sfântul ocrotitor al Americii. A fost un mare nevoitor, un isihast şi un făcător de minuni care a trăit acolo, în Peninsula Alaska. Şi, cu rugăciunile lui, Ortodoxia încă se menţine în Alaska. Ortodoxia s-a răspândit de acolo, din Alaska, în jos, pe coasa de vest a Canadei şi a Americii dar cei mai mulţi ortodocşi din America de acum nu provin din această evanghelizare de pe coasta de vest, ci prin intermediul imigranţilor care au venit din est.
În secolul XX au fost câteva valuri mari de imigranţi din ţările ortodoxe. Ei au venit şi au înfiinţat biserici, fie greceşti, româneşti, ruseşti sau sârbe. Îşi trăiau credinţa în America, dar scopul lor nu era atât să evanghelizeze America, cât era să asigure o continuare a credinţei lor într-un teritoriu pe care deseori îl percepeau ca fiind ostil credinţei lor.
Până în 1960 aveam încă foarte puţine texte ortodoxe în limba engleză şi doar şase mânăstiri în toată America de Nord. Începând cu 1960 a existat o înflorire a Ortodoxiei în America, mai ales în rândul americanilor care nu erau imigranţi sau nu erau imigranţi recenţi. În anii 1960 au fot înfiinţate trei mănăstiri al căror scop explicit era să-i primească pe toţi americanii. Iar în ultimii 50 de ani numărul mănăstirilor a crescut la 100. Multe sute şi mii de oameni s-au convertit la Ortodoxie, printre care mă număr şi eu. Cărţile liturgice, cărţile Sfinţilor Părinţi, învăţăturile, canoanele, au fost traduse în limba noastră nativă. Există o mişcare puternică şi o parte mare de populaţie care se îndreaptă spre Ortodoxie acum, deşi cifrele sunt încă destul de mici, aproximativ 3 milioane de ortodocşi în SUA, la o populaţie totală de 300 de milioane.
Cei mai mulţi oameni nu ştiu ce este Ortodoxia. Eu însumi n-am auzit de Ortodoxie decât când mă apropiam de 40 de ani. Câteodată oamenii remarcă o biserică ce are turle ciudate şi aud sau citesc că aceea este o biserică rusească sau românească sau grecească. Dacă le spui că aceea este o biserică Ortodoxă, nu înţeleg, ei vor să știe că este una rusească sau românească sau sârbă. Când merg pe stradă sunt îmbrăcat în reverendă şi port crucea. Aceasta este o imagine ciudată în SUA. Deşi port crucea la vedere, nu e ceva neobişnuit să vină oameni la mine şi să mă întrebe dacă sunt musulman. Chiar dacă a avut loc o înflorire a Ortodoxiei în ultimii 50 de ani, încă e multă confuzie şi ignoranţă.
O altă provocare pentru credinţă ortodoxă în SUA este multitudinea jurisdicţiilor din America. Cu toţii slujim aceeaşi Liturghie, facem aceleaşi slujbe, dar putem avea doi sau trei episcopi din jurisdicții diferite în același oraş. Putem avea biserici una lângă alta, iar enoriaşii lor să nu se cunoască mai deloc sau chiar deloc, pentru că au aceeaşi credinţă, dar aparţin unor jurisdicţii diferite, unor comunităţi diferite. Lucrurile acestea se schimbă, însă lent. Dezvoltarea mănăstirilor a fost foarte benefică, pentru că oameni din toate categoriile sunt încântaţi să vină la mănăstiri. Deci ne întâlnim unii cu alţii şi descoperim că împărtăşim aceeaşi credinţă, fie greci, fie români, fie rus. Acesta este un mare dar pentru America. La Cincizecime sărbătorim inversarea turnului Babel. În America avem parte de o mare provocare, ca Duhul Sfânt să ne umple, ca Babelul să fie cu adevărat inversat în ţara noastră.
Mai sunt şi multe alte provocări cu care Ortodoxia se confruntă în America, dar am vrut pur şi simplu să vă aduc la cunoştinţă atât că Ortodoxia se dezvoltă, cât şi faptul că e încă mică şi tânără. Avem nevoie de rugăciunile şi de sprijinul vostru. Vrem să ştiţi că nu ne mântuim singuri, ci ne mântuim împreună cu voi. Vrem ca atunci când citiţi sau auziţi sau vedeţi ceva despre America la ştiri, să vă amintiţi că aveţi fraţi şi surori în Biserica Ortodoxă din acel teritoriu care se luptă în acelaşi fel în care şi voi vă luptaţi aici. Va vei un timp în care vom putea spune cu toţii împreună:
M-am răstignit împreună cu Hristos şi nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine.
Iertaţi-mă”.
Legaturi:
- “DREPTATEA” CRUCII. LEGEA LUI HRISTOS CERE RASTIGNIRE. Scrisori ale Sf. Ignatie Briancianinov despre necazuri, lepadare de sine, dragoste si indreptatire
- Predica “grea” a Sfantului Ignatie Briancianinov: CUM DEVENIM AI LUI HRISTOS? CAT VALOREAZA “DREPTATEA” NOASTRA?
- Predica la scoaterea Sfantului Epitaf: TREBUIE SA MERGEM PANA LA CAPAT, SA NE INGROPAM IMPREUNA CU HRISTOS, SA NU MAI FIM CEI DE DINAINTE!
- OMUL IN FATA CRUCII. Predici (text, audio, video) miscatoare si trezitoare la Inaltarea Sfintei Cruci: “Marea tragedie a omenirii este neintelegerea Crucii”. CRUCEA – IMBRATISAREA LUI DUMNEZEU
- Parintele Andrei Coroian: MEDITATII IN OGLINDA SFINTEI CRUCI (audio, text) – COPIII LUI DUMNEZEU SI FIII MAICII DOMNULUI: “Dumnezeu duce crucea păcatelor omului, Maica Sfântă poartă crucea umanităţii… Dumnezeu dăruieşte din ce în ce mai mult, iar omul şi-a făurit un program care L-a exclus pe Dumnezeu”
- TAINA IUBIRII ascunsa in verticala si orizontala CRUCII
- “IUBIREA NEBUNA” A LUI DUMNEZEU si TAINA SLUJIRII: “A te darui, fara sa te impui…”. Parintele Staniloae despre SENSUL CRUCII ca IMPREUNA-PATIMIRE ODIHNITOARE: “Numai Crucea darama zidul; Biserica sta pe iubirea rastignita”
- ASA A IUBIT DUMNEZEU LUMEA…
- UNDE SA CAUTAM MANGAIERE IN NECAZURI?
- PARINTELE AMFILOHIE BRANZA – interviu in “Familia Ortodoxa”: “Şi pentru mirean, si pentru calugar, totul incepe cu crucea si se sfarseste pe cruce. Fara cruce, crestinul nu are identitate!”
- PARINTELE SERAPHIM ROSE SI “ULTIMA RAZVRATIRE ADEVARATA”: “Nu trebuie sa asteptam nimic altceva decat sa fim rastigniti”
- PARINTELE ARSENIE de la MAN. CORNU in “Familia ortodoxa” despre PARTASIA VIE CU DUMNEZEU, RASTIGNIREA IUBIRII DE SINE si ASTEPTAREA INVIERII: “Sa nu mai traim noua, ci sa traim lui Hristos!”
- ARHIMANDRITUL SOFRONIE si BINECUVANTAREA DE A CUNOASTE CALEA (II): “Calea crestinului este rastignirea… A trai crestineste este cu neputinta; crestineste este cu putinta numai a muri… aceasta este acea CALE INGUSTA ce duce la viata”. CONSTIENTIZAM MARETIA CHEMARII NOASTRE IN HRISTOS?
- CRUCE si LITURGHIE. Predica audio a Parintelui Hrisostom de la Sihastria Putnei: “Hristos ne spune: NU MA FOLOSITI DOAR PENTRU VIATA ACEASTA! Ca de aceea M-am pogorat, de aceea M-am rastignit. Nu ca sa va fie voua bine aici pe pamant, nu ca sa aveti voi mai multi bani in buzunar M-am rastignit!”
- “Iata, ne suim la Ierusalim…”, urcam catre PATIMILE DOMNULUI. Noi stim ce cerem si ce asteptam de la Dumnezeu? “RASTIGNIREA” de a-L crede si a-L urma pe Hristos. “CRESTINII GANDESC SI AU DUHUL CELOR DIN LUME. Cata viclenie si provocare exista la adresa lui Dumnezeu, atunci cand umblam sa reusim cu duh viclean”!
- Duminica Sfintei Cruci. CE RASTIGNIRE FATA DE LUME I SE CERE SI MIREANULUI?
- TAINA CRUCII IN VIATA NOASTRA: Rastignirea mintii prin coborarea dureroasa in inima: “Prin harul Duhului Sfant, STRAPUNGEREA si ZDROBIREA INIMII ii sunt indeajuns crestinului pentru A BIRUI TOATE DUHURILE RAUTATII”
- “Batalia cea mai mare din toate timpurile a fost data pe Cruce” – PARINTELE ZAHARIA DE LA ESSEX despre “NEBUNIA CRUCII” in fata DUHULUI SATANIC AL VEACULUI. Cum rascumparam vremea?
- INVIEREA LUI HRISTOS si cum poate fi ea inteleasa si traita in duh si adevar: “BUCURIA INVIERII este ceva pe care noi o putem trai doar daca invatam mai intai TRAGEDIA CRUCII. Noi stim ca Imparatia lui Dumnezeu este a noastra DOAR DACA IL URMAM!”
- CRUCEA LUI HRISTOS impotriva NEO-CRESTINILOR iubitori ai lumii de aici – Arhiepiscopul Averchie: ADEVARATUL CRESTINISM INSEAMNA LUPTA
- Sfantul Isaac Sirul: “Calea lui Dumnezeu e Crucea de fiecare zi, căci nimenea nu s-a suit la cer cu răsfăţul”
- “STUDIUL” CALVARULUI SI GOLGOTEI ESTE CEA MAI BUNA SCOALA (N. Steinhardt, Sf. Nicolae Velimirovici si Sf. Ioan Iacob Hozevitul)
- Ierom. Ioan Buliga: CRUCEA – SEMNUL IUBIRII LUI DUMNEZEU PENTRU LUME
- Parintele Cleopa: CRUCEA INSEAMNA IUBIRE!
- “ORICINE E INDURERAT SI PLANGE, HRISTOS PLANGE CU EL“ (pr. Gh. Calciu)
- Parintele Rafail Noica: OMUL, INTRE MINCIUNA PACATULUI si IMPLINIREA IN DRAGOSTEA CRUCII
- DUMINICA SFINTEI CRUCI. Predica PS Sebastian al Slatinei: VIATA CA O CRUCE. Cine se menajeaza, se complace si refuza LUPTA, cum va castiga Imparatia?
- PREDICI strapungatoare ale Sfantului Ioan de Kronstadt la DUMINICA SFINTEI CRUCI: “Sa ne luam cat mai repede crucea, atata timp cat Cel rastignit pe Cruce continua sa ne arate milele Sale!”
- CUVIOSUL NIKON VOROBIOV: “Dumnezeu Iubire ESTE, nu doar ARE iubire. Cea mai mică întoarcere spre Domnul, cea mai mică hotărâre de a merge către El stârnesc deja bucurie în cer, ajutor şi iertarea fărădelegilor”
- “DRAGOSTEA MEA S-A RASTIGNIT…”
***
- Parintele Miron Mihailescu: CUM SA TE ROGI NEINCETAT? CUM DEVENIM NOI INSINE? POTENTIALUL DE SUBLIM DIN NOI. “Mântuitorul nu promite uşurinţă, confort, înţelegere din partea oamenilor; promite, însă, că va fi cu noi”
- SUPREMA DECLARATIE DE DRAGOSTE
- CHEMATI SA FIM FII AI LUI DUMNEZEU, NU DOAR OAMENI MAI BUNI… Predica trezitoare a Parintelui Hrisostom de la Putna (audio): “Sa-L aducem pe Hristos langa noi. Sa-I spunem toate! Sa-L facem partas vietii noastre cotidiene”
- Predica puternica a Parintelui Longhin de la Banceni (2011, video): LUATI-L PE HRISTOS IN VIATA VOASTRA, IN FAMILIA VOASTRA, IN DUREREA VOASTRA!
- Stareta Macrina Vassopoulos: “MAICA DOMNULUI VREA SA-I VORBIM, SA-I SPUNEM UNA SI ALTA… Si Hristos vrea sa strigam la El, vrea sa-L chemam. El este Cel iubit si vrea ca toata dragostea noastra sa I-o dam Lui”
- CUTREMURATOAREA BUCURIE A INTALNIRII CU HRISTOS: “Unde vom gasi un stapan mai bland, un Tata mai bun, un Frate care sa puna umarul acolo, cand ne este greu, un Mire care sa Se jertfeasca in locul nostru si pentru noi?”
***
- Parintele Calciu DESPRE SOCIETATEA AMERICANA, ORTODOXIA DIN AMERICA SI CONVERTIRI: “Dumnezeu lucreaza. Si iubirea lucreaza”
- PARINTELE GHEORGHE CALCIU – viata si slujirea in America. MARTURII CALDE DE LA FIII DUHOVNICESTI DESPRE UN PARINTE ADEVARAT SI SFANT
- SFANTUL GHERMAN DIN ALASKA – PRIMUL SFANT AL AMERICII (1756-1836)
- Din viata, harismele, minunile si invataturile SFANTULUI GHERMAN DIN ALASKA: “Cu dragoste duioasa, fara a partini pe nimeni, a mustrat pe multi dintre cei ce duceau o viata necumpatata si pentru ca oprimau pe aleuți”
- STARETUL EFREM DIN ARIZONA – “APOSTOLUL AMERICII” si “MAGNETUL” HARULUI (reportaj subtitrat in limba română)
- MAICA NINA de la Schitul Sf. Nil Sorski din Alaska (SUA), o monahie care crede in CONVERTIREA CONTINUA
- CONVERTITI CONTEMPORANI LA ORTODOXIE dau marturii vii si puternice despre intoarcerea lor “ACASA”, in singura Biserica adevarata: “Ortodoxia e o trezire”
- Povestea incredibila a unui SUPERSTAR DE FOTBAL AMERICAN, CONVERTIT LA ORTODOXIE SI UCENIC AL PARINTELUI EFREM FILOTHEITUL: Troy Polamalu
- Interviu cu actorul american Jonathan Jackson despre convertirea la ortodoxie (TRADUCERE INTEGRALA)
- JAROSLAV PELIKAN, un mare savant american convertit de la luteranism la ortodoxie
- DIACONUL STEPHEN HOLLEY de la Iasi: americanul veteran de razboi care crede ca ORTODOXIA E ADEVARATA ESENTA A VIETII (video)
- PARINTELE SAVA DE LA MANASTIREA OASA – americanul convertit la Ortodoxie si calugarit in Romania (VIDEO “In premiera” si text “Formula As”)
- PARINTELE JOHN DOWNEY, un american la Bucuresti, la Biserica Rusa. Povestea unei convertiri la ortodoxie si la… Romania
- Dana Bates: TEXANUL CONVERTIT LA ORTODOXIE SI ROMANISM
- INTALNIREA CU PARINTELE SERAFIM ROSE – geniul sfant al ortodoxiei americane si calauzitorul convertitilor. MARTURIA PARINTELUI DAMASCHIN – staretul manastirii din Platina – si a unei pelerine romance in America
- Despre uimitoarea CONVERTIRE A UNUI PROTESTANT prin cercetarea minunata a CUVIOSULUI SERAFIM ROSE
- MINUNATA FRATIE A PARINTILOR SERAFIM ROSE SI GHERMAN. Ce putere are ravna sincera si curata pentru Ortodoxie si ce inseamna fratietatea adevarata in Duh…
- CUVIOSUL SERAFIM ROSE si “NOII INCHINATORI AI AMERICII”
- “O ORTODOXIE LAICA, DAR CARE NU E LUMEASCA…” sau: Cum putem aduce mireasma pustiei in lume?
- Situatia ORTODOCSILOR din SUA: numarul, participarea la biserica, identitatea etnica, manastirile (studiu sociologic)
- PARINTELE ROMAN BRAGA despre ORTODOXIE si OCCIDENT, demonizarea tinerilor si drumul necesar catre “adancul din noi”: “TREBUIE SA EXISTE O REACTIE IMPOTRIVA A TOT CEEA CE ESTE RAU IN SOCIETATE. Si mai ales la români, care sunt inclinati sa imite tot ceea ce in America se arunca deja la gunoi” (si VIDEO)
- ARHIM. ROMAN BRAGA – la 40 de zile de la mutarea la vesnicie. MARTURII COPLESITOARE DESPRE UN PARINTE CARE A TRAIT BUCURIA SFINTENIEI TRAIND LAUNTRIC RAIUL INCA DE AICI. Plus: ultimul sau amplu interviu testamentar
Slava lui Dumnezeu pentru minunile Sale , ca minunate flori a facut sa creasca chiar si printre spinii cei mari si desi ai indepartatului si prea tentantului occident .
Doamne , ajuta !