ATITUDINEA BISERICII FATA DE HOMOSEXUALITATE si PROPAGANDA PACATELOR IMPOTRIVA FIRII. Pr. Vasile Gordon: “Da, familiei după randuiala. Nu, familiei lgbt!”
Pr. prof. dr. Vasile Gordon:
Da, familiei după rânduială. Nu, familiei lgbt!
I. Biserica nu‑i respinge pe cei cu alte orientări…
Recentele evenimente neplăcute de la Muzeul Țăranului Român ne‑au atras din nou atenția asupra unei realități care îşi face tot mai mult loc (şi) în țărişoara noastră: existența şi manifestarea unei minorități care doreşte să viețuiască după un model nou de familie, în care nu mai regăsim formula bărbat/tată – femeie/mamă – copil, ci bărbat – bărbat – copil (adoptat), sau femeie – femeie – copil (adoptat). Practic, copilul nu va mai şti cine e „tata” şi cine e „mama”! În limbaj internațional, adepții acestui „stil” familial se regăsesc în formula LGBT (lesbiene, gay, bisexuali, transsexuali).
Legile „democratice” din Europa şi SUA permit cu larghețe acest fapt, iar în România, sub presiunea Bruxellesului, dar şi a unor asociații civile autohtone, art. 200 din Codul Penal, care incrimina homosexualitatea, a fost abrogat în anul 2001, cu bunăvoința „democratică” a Cabinetului Năstase. În ultimii ani, membrii LGBT organizează în luna februarie diferite manifestări, inclusiv proiecții de filme cu subiecte „specifice”. Aşa se face că la MȚR, tot cu o bunăvoință „democratică” (a dir. V.Ş. Nițulescu, dar şi din partea Ambasadei SUA la Bucureşti), Asociația „Accept” (vârf de lance a LGBT) a programat, în 20 februarie 2013, filmul „The kids are all right” (Copiii sunt bine), vrând să prezinte o familie „fericită”: tata – o femeie; mama – tot femeie; doi copii. Numai că, o parte dintre angajații creştini ai MȚR, împreună cu un grup de alți creştini, veniți special, au protestat, blocând derularea filmului şi motivând, pe bună dreptate, că MȚR e un loc sacru al tradițiilor noastre țărăneşti, redeschis în 1990 sub stindardul Sfintei Cruci. (…). Reacția membrilor Accept, dar şi a ONG‑ului Active Watch nu ne‑a surprins, parcă abia au aşteptat să strige: suntem discriminați, creştinii sunt fanatici, Biserica ne marginalizează, în spatele fanaticilor stau „legionarii”, „neonaziştii” etc., vrând parcă să spună, vorba lui Radu Preda: „Am reuşit să fim bătuți! Victorie!” Ei bine, toți aceşti „fanatici”, la care subscriem, au spus limpede: nu avem nimic cu orientarea voastră sexuală, deşi ne întristează, dar să nu se manifeste în public, spre a nu fi sminteală pentru copiii şi nepoții noştri. Mai ales să nu se manifeste în locuri sacre, cum este MȚR, spre a nu întina memoria ctitorilor, care au fost creştini ortodocşi, familişti după rânduială. Totodată, spre a nu pângări Crucea şi Sfintele Icoane în jurul cărora gravitează toate valorile muzeale țărăneşti. În treacăt amintim că primul ctitor, acad. Al. Tzigara‑Samurcaş, mărturisea în 1909, anul deschiderii: muzeul este proiectat să prezinte atât traiul zilnic, cât şi viața intelectuală şi religioasă a țăranului; în el trebuie să se plămădească viitorul artei româneşti. Comuniştii au călcat în picioare acest testament al ctitorului şi, în 1953, i‑au dat numele de „Muzeul Lenin‑Stalin”! Din voia Domnului, în 1990, pictorul Horia Bernea (1938‑2000), cu sprijinul lui Andrei Pleşu, a redeschis muzeul sub auspiciile creştine din 1909. E limpede că practicanții LGBT nu pot avea nici o afinitate cu viața religioasă a țăranului şi nici cu arta românească! Dar Biserica nu‑i respinge, nu‑i discriminează, ci, ca o mamă îndurerată, vrea să le arate calea spre o viață de familie sănătoasă, cu adevărat fericită.
II. Tema catehezei noastre îşi propune să arate, pe scurt, poziția ortodoxă față de stilul de viață al membrilor LGBT, dar şi faptul că Biserica le întinde mâna spre a‑i ocroti şi a‑i feri de orice rău.
III. Tratarea catehezei va puncta următoarele: mărturii din Scriptură; mărturii ale Sfinților Părinți; mărturii ale medicilor.
– Sfânta Scriptură vorbeşte în câteva locuri despre grozăvia păcatelor împotriva firii, dar şi de pedepsele pe care le atrag: Cartea Facerii, episodul Sodoma şi Gomora (cap. 19); Epistola către Romani:
I Corinteni: „Nu ştiți oare că nedrepții nu vor moşteni Împărăția lui Dumnezeu? Nu vă amăgiți: Nici desfrânații, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici stricații de tot felul, nici sodomiții…” (cap. 6, 9);
Apocalipsa: Afară câinii (după toate probabilitățile, prin „câini” sunt desemnați pervertiții erotici de orice fel, dar şi ereticii – Biblia Anania) şi vrăjitorii şi desfrânații şi ucigaşii şi închinătorii la idoli şi toți cei ce iubesc şi lucrează minciuna! (cap. 22, 15);
– Sfinții Părinți şi duhovnicii de azi (şi dintotdeauna) îndeamnă la întemeierea cu rânduială a familiei, vorbind cu durere de grozăvia păcatelor împotriva firii. Iată ce spune, bunăoară, Sfântul Ioan Gură de Aur:
Canoanele Sfinților Părinți opresc de la împărtăşanie desfrânații de orice fel. De exemplu, canonul 62 al Sfântului Vasile cel Mare: 15 ani pentru homosexuali;
– Medicii de pe toate meridianele arată consecințele dezastruoase ale practicilor LGBT. Iată o sinteză tristă şi dureroasă consemnată de dr. Pavel Chirilă în cartea Spitalul creştin (bazată pe o bibliografie medicală recentă):
„Medical vorbind, homosexualitatea (masculină şi feminină) e definită comportament sexual aberant. În plus, homosexualii sunt afectați de o gamă largă de boli, mai frecvent decât restul populației: SIDA, sifilisul, hepatita B, gonoreea, carcinoamele anusului; adolescenții homosexuali au un risc mult mai mare de suicid; speranța de viață mult scăzută; cea mai mare incidență a HIV; cel mai mare procent de toxicomani; majoritatea homosexualilor (gay şi lesbiene) susține legalizarea suicidului asistat; neoplazie intraepiteliană anală de grad înalt; cancerul anal mult mai frecvent la homosexuali…”
Din alte surse aflăm în plus: anxietate, depresii, morbiditate psihiatrică, mari tulburări de comportament…
Ei bine, astfel de „parteneri” vor să obțină şi în România (ca în alte țări „civilizate” din Europa, ca Anglia şi Franța, deocamdată) dreptul de a înfia copii şi a‑i educa!
IV. Fixăm (sintetizăm) acum noțiunile-„cheie”: manifestări imorale în public; ocrotirea locurilor sacre; voia Domnului în Scripturi; vocea Sfinților Părinți; atenționarea medicilor.
V. Asociem nedreapta acuzație de „discriminare” a micii grupări LGBT, cu acuzațiile la fel de nedrepte ale altor grupări, confesiuni şi etnii ocrotite în România, mai mari sau mai mici (BGrCR – Biserica Greco‑Catolică din România; CNS – Consiliul Național al Secuilor; ACDR – Asociația Civică Democratică a Rromilor etc.). În fapt, se produce o „discriminare pozitivă”! Adică, marea masă a populației româneşti, majoritar familistă după rânduială şi majoritar ortodoxă, este supusă unei presiuni din ce în ce mai insistente şi ofensatoare, în baza unei legislații europene şi autohtone pretins democratice. Copiii şi nepoții noştri sunt efectiv expuşi la marşurile deşănțate ale homosexualilor pe străzile marilor oraşe, cu reportajele la fel de impudice de la televiziunile de ştiri. Nu mai vorbim de propaganda de pe internet!
VI. Generalizând starea de spirit legată de acest subiect, redăm aici însemnările de mare bun‑simț ale lui Horia Bernea:
„Prohibirea prozelitismului homosexual este un lucru folositor în încercarea de a bara puțin calea ridicolului existențial din societatea occidentală… A merge „în ton cu spiritul vremii” este un lucru pozitiv, dar e un act în care trebuie să domine discernământul. În general e jenant că realitatea ne obligă să vorbim despre şi să dezbatem lucruri ce au un caracter intim. Problemele de mare interes, cele ale Bisericii şi ale credinței, de exemplu, au devenit lucruri de interes privat, iar problemele intime legate de sex au ajuns de interes general!”
VII. Aplicarea învățăturilor sănătoase despre familie şi creşterea copiilor trebuie să fie în atenția noastră, a tuturor. Acest fapt nu elimină, însă, respectarea libertății concetățenilor care vor să adopte stilul LGBT. Biserica şi credincioşii ei îi asigură de nediscriminare şi respect, atâta timp cât manifestările şi stilul lor se petrec în cadru privat, nu în spațiul public, cu atât mai puțin în spații sacre, cum e cazul MȚR. Mai mult: Biserica, prin slujitorii ei, le oferă toată ocrotirea, disponibilitatea pentru dialog şi spovedanii, participarea la slujbe etc. etc. După cum şi medicii creştini, suntem convinşi, le vor sta la dispoziție pentru consult şi tratament, spre a‑i feri de bolile psihice şi fizice menționate mai sus.
Surse bibliografice:
Colectiv, Bucuria nunții binecuvântate. Cateheze pentru familia creştină, Ed. Cuvântul Vieții, Bucureşti, 2011;
Prof. dr. Pavel Chirilă, Pr. dr. M. Valică, Spitalul creştin, Ed. Christiana, Bucureşti, 2004;
Acad. Sorin Dumitrescu, Cine ne vrea etrusci? – www.culturavietii.ro/2013/02/22;
www.muzeultaranuluiroman.ro.
www.rostonline.ro/2013/02/reteaua‑nationala‑de‑propaganda‑homosexuala‑in‑muzeele‑din‑romania.
www.alianta‑familiilor.ro/zecemotive, 10 Motive: de ce căsătoria homosexuală este dăunătoare.
(din: pr. prof. dr. Vasile Gordon, Cateheze pastorale pe înțelesul tuturor. vol. II, Editura Sophia, 2016)
Legaturi:
DUMNEZEU, BARBATUL SI FEMEIA. Devierea homosexuala ca “paradigma a caderii”
Proiectia filmului LESBIAN de la Muzeul Taranului Roman, BLOCATA DE PROTESTATARI (video)
Reactia ASOCIATIILOR CRESTINE implicate in PROTESTUL PASNIC de la MTR
DICTATURA CONFUZIEI: casatoria si adoptiile homosexuale vor duce la INTERZICEREA NORMALITATII
4 Commentarii la “ATITUDINEA BISERICII FATA DE HOMOSEXUALITATE si PROPAGANDA PACATELOR IMPOTRIVA FIRII. Pr. Vasile Gordon: “Da, familiei după randuiala. Nu, familiei lgbt!””