“In numele cui se fac toate astea?” PARINTELE HOLBEA ne ofera INDICIILE ESENTIALE de care aveam nevoie PENTRU A DEOSEBI si a DEMASCA DUHURILE in CRIZA CORONAVIRUSULUI. Cine ne aduce FRICA si ne infatiseaza, idealizant, IZOLAREA drept virtute? CINE E BINEFACATORUL CU SILA AL UMANITATII? (video)

3-04-2020 Sublinieri

“Primul lucru pe care trebuie sa il deslusim este in ce fel de lume traim. Este un RAZBOI NEVAZUT”

***

https://www.express.co.uk/news/weird/1250837/coronavirus-conspiracy-theories-third-temple-jerusalem-israel-coronavirus-latest

„Si Vladimir Soloviov in Povestiri depre Antihrist, la un momentat, spune ca a venit un binefacator al umanitatii si au hotarat sa-l inscauneze la Ierusalim. Binefacator pentru ca le dadea oamenilor ce voiau: paine, circ si toate celelalte. Spectacol. Era un tanar frumos si un calugar a zis: “In numele lui Iisus Hristos, te jur pe tine sa ne spui tu in numele cui ai facut toate astea?”. Si atunci l-a devoalat, adica in locul acelui tanar frumos a aparut un demon intunecat.

Aici este problema. Aceasta binefacere cu sila in care esti pus intr-o situatie anume, nu cred ca tine de discernamant. Deci revenind, primul lucru pe care trebuie sa-l constientizam in contextul in care traim, este in numele cui se fac toate acestea. Sau daca se fac intru-un duh sanatos pentru ca (…) la un moment dat se confunda lucrurile si se uita faptul ca nu Dumnezeu alege virusurile, El nu viruseaza. Dumnezeu nu viruseaza niciodata, ci nefartatul… ”

Scara Sfântului Ioan. A douăzeci și șasea treaptă: discernământul (30 03 2020) – Invitat: Conf. Univ. Dr. Gheorghe Holbea, Facultatea de Teologie Ortodoxă din București:

[…]

Vorbim despre discernamant si in contextul Scarii Raiului a Sfantului Ioan Scararul si in contextul duhovnicesc in care ne aflam in care vedem o atmosfera de panica, de frica, deci lipsa totala a discernamantului. In ceea ce priveste acest dar, sa zicem virtute a discernamantului, in limba greaca “diakrisis” care s-ar traduce judecata intru sau dreapta judecata, noi am tradus cu dreapta socoteala, dreapta socotinta, dar ea este si o deosebire a duhurilor. Trebuie sa spunem ca ea este o virtute ca dar a lui Dumnezeu.

Si, pana la textul Scarii Sfantului Ioan Scararul, as porni de la parintele Moise din Filocalia romaneasca, volumul I, cel care povesteste despre Avva Antonie care a avut un dialog cu cei care se adunasera, o convorbire care a durat toata noaptea, pana dimineata, in care, Sfantul Antonie cel Mare i-a intrebat cum ar putea sa ajunga la desavarsire. Cum poate monahul, in contextul Sfantului Antonie cel Mare, sa ajunga la desavarsire, dar si crestinul, pentru ca, pana la urma, calea monahala foloseste aceleasi mijloace, adica tot postul, rugaciunea, nevointa. Si toti au spus ravna, postul, rugaciunea, pastrarea neprihanirii, toate aceste arme duhovnicesti. Au enumerat virtutea dragostei, smerenia, dar Sfantul Antonie cel Mare a spus ca toate sunt bune, insa daca le lipseste ceva esential, atunci toate sunt zadarnice. Si aceasta virtute esentiala este tocmai “diakrisis”, adica dreapta judecata sau dreapta socotinta.

Cred ca de-aici trebuie sa mergem, pentru ca, asa cum vedem la Sfantul Ioan Scararul, mai intai exista si o nerabdare in ceea ce priveste desavarsirea care ignora etapele asezarii in aceasta stare de discernamant duhovnicesc. Pe de alta parte, exista si aceasta tendinta a omului de reteta. Adica el trebuie sa primeasca o reteta care sa fie sigura, sa primeasca un medicament care sa fie sigur ori vom vedea ca Sfantul Ioan Scararul ne spune ca ceea ce pentru unul este medicament, pentru altul poate sa fie otrava. Ceea ce pentru unul este medicament la timpul prezent, daca nu este dat cand trebuie, atunci iarasi nu este de niciun folos.

De asemenea, aceasta virtute si stare a discernamantului este o stare in care noi trebuie sa ne eliberam profund de idealism. De obicei, noi traim foarte mult in aceasta imagerie pe care noi o cultivam si cel viclean lucreaza foarte mult prin imaginatie. De aceea si cuvantul, asa cum l-a tradus parintele Staniloae si anume, deosebirea gandurilor, si apoi a patimilor si a celorlalte. Deci e foarte important ca noi sa nu fim “junghiati”, cum spune Sfantul Ioan Scararul. Sa fim junghiati prin ce? Junghierea care se produce, si o vedem si acum, este la nivelul mintii rationale. Mintea rationala este cea care este atacata cel mai mult de cel viclean. Aici, de fapt, se duce lupta.

Dupa cum vedem intr-un context cum este cel in care traim astazi, in care vrajmasul seamana foarte mult frica. Iar frica este alimentata foarte mult, dupa cum vedem, de aceasta psihoza prin mass-media uneori, exagerata, incat omul devine pur si simplu captiv. El nici nu mai vede pe Dumnezeu si solutia pe care Dumnezeu o salasluieste in interiorul omului. Atunci el devine captiv si in momentul in care el nu are aceasta asezare a gandurilor, atunci cu siguranta intra in frica si in deznadejde.

[…]

Eu nu as defini discernamantul, pentru ca e foarte greu de definit – vom da citire textului Sfantului Ioan Scararul si atunci vom vedea cateva definitii pe care le da – dar cred eu ca este foarte important sa intelegem ca aceasta definitie a dreptei judecati sau a discernamantului, este data mai inai de Sfantul Apostol Pavel care vorbeste intr-una din epistolele sale despre darurile Duhului Sfant. Si spune: “Unuia I se da prin Duh cuvant de intelepciune, altuia i se da cuvantul cunostintei, unuia i se da, in acelasi Duh, credinta, altuia darul vindecarilor, altuia darul facerii de minuni, iar altuia proorocirea si altuia deosebirea duhurilor”. Deci cred eu ca e foarte important sa intelegem, si iata ca Sfantul Apostol Pavel ne da o cheie. Este foarte clar aici ca iata, lupta noastra nu este impotriva carnii, impotriva unor idei si asa mai departe. Sfantul Apostol Pavel spune foarte clar: Lupta noastra este impotriva incepatoriilor, stapaniilor, puterilor acestui veac”, adica impotriva duhurilor celor necurate. Este foarte limpede acest lucru.

Este un razboi duhovnicesc, un razboi nevazut, pentru ca cel viclean intotdeauna se straduieste sa ne impiedice sa vedem comoara din noi. Noi avem o comoara pe care Dumnezeu a salasluit-o in noi – si atunci, pentru a se aseza in sinea sa care este locuita de Duhul Sfant, omul are nevoie de aceasta deosebire a duhurilor. (…) Vorbim despre un razboi nevazut aici. Vedem razboiul acesta nevazut pe care il duce si lumea. In zilele acestea este un razboi nevazut in care omul, prin imaginatie, ajunge la frica, la un fel de psihoza colectiva, care duce, fara indoiala, la deznadejde, uitand de fapt, ce este mai important, uitand de puterea si de purtarea de grija a lui Dumnezeu.

Pe toate [cele bune] le infaptuieste insa un singur Duh, “impartindu-le fiecaruia dupa cum voieste”, spune la 1 Corinteni, cap.12 si vedem asadar, ne spune Sfantul Ioan Scararul, ca “nu este pamantesc si nici mic, darul dreptei judecati (si Sfantul Ioan Casian mai intai), ci este o mare rasplata a Harului dumnezeiesc. Daca un monah nu urmareste cu toata inima sa aiba o judecata sigura asupra duhurilor care patrund in el, fara indoiala ca se gaseste in situatia celui care rataceste in noaptea adanca si in intuneric de nepatruns”. Si cand ratacesti, cazi in santuri si bineinteles, cazi in prapastie.

[…]

Credinta, fara indoiala, are si ea mai multe trepte. Si aici iarasi Sfantul Ioan Scararul ne arata ca lucrul acesta trebuie cultivat ritmic si cu multa rabdare, vom vedea ca undeva chiar spune “nu cauti in samanta deja snop”, mai intai, cultivi, priveghezi si apoi celelalte. Deci este un timp pentru toate.

Revenind la ceea ce spune Sfantul Apostol Pavel, este foarte clar ca noi trebuie sa avem aceasta asteptare, aceasta asezare in smerenia lui Hristos, despre care vorbesc parintii, Sfantul Ioan Scararul, dar apoi si ceilalti Sfinti Parinti filocalici si parintele Staniloae care interpreteaza notele filocalice. Deci vorbim despre asezare in smerenia lui Hristos, despre care vorbeste profund Sfantul Siluan Athonitul. Asezarea in smerenia lui Hristos sau dupa chipul lui Hristos. Este foarte importanta aceasta asezare a noastra.

[…]

Primul lucru pe care trebuie sa il deslusim este in ce fel de lume traim. Si aceasta tine de dimensiunea profetica si discernamantul duhovnicesc. Deci sa vedem ce duhuri se lupta aici. Sfintii Parinti ne arata, Sfantul Antonie cel Mare, de exemplu… – chiar aveam pe cineva care m-a intrebat daca el chiar asa s-a luptat cu demonii. Desigur ca s-a luptat, pentru ca numai cine nu incepe razboiul nevazut nu-si da seama cat de salbatice sunt patimile de care este inconjurat. Cine este nesimtitor, sa folosesc un cuvant elegant, acela poate sa traiasca cum spune latinul “dolce far niente”, impacat cu veacul si celelalte. Atunci cand le tulbura acest somn al ratiunii – care spunea cineva ca “naste monstri” – atunci el intra in panica pentru ca il trezeste, il scoate cumva din confortul imageriei in care s-a complacut. Deci primul lucru pe care trebuie sa-l avem in vedere in ceea ce priveste discernamantul este in ce fel de lume traim, in ce duh se savarsesc toate cele care se savarsesc.

Am primit zilele acestea un mesaj care a fost pus pe seama unui ierarh si chiar am fost un pic tulburat. Ceva de genul, uite, vi s-a dat prilejul sa stati acasa, vi s-a dat prilejul sa socializati cu sotia… etc. Suna foarte idealist, asa… Si la un moment dat chiar se facea o afirmatie de genul: uite, Dumnezeu (sau divinitatea) mai alege un virus ca sa ne mai trezeasca… si asa mai departe.

Si-atunci vin si eu ca si calugarul lui Vladimir Soloviov din Trei povestiri despre Antihrist si spun: “In numele cui se fac toate astea?”. Si Vladimir Soloviov, in Povestiri depre Antihrist, la un momentat, spune ca a venit un binefacator al umanitatii si au hotarat sa-l inscauneze la Ierusalim. Binefacator pentru ca le dadea oamenilor ce voiau: paine, circ si toate celelalte. Spectacol. Era un tanar frumos si un calugar a zis: In numele lui Iisus Hristos, te jur pe tine sa ne spui tu in numele cui ai facut toate astea?”. Si atunci l-a devoalat, adica in locul acelui tanar frumos a aparut un demon intunecat.

Aici este problema. Aceasta binefacere cu sila in care esti pus intr-o situatie anume, nu cred ca tine de discernamant. Deci revenind, primul lucru pe care trebuie sa-l constientizam in contextul in care traim, este in numele cui se fac toate acestea. Sau daca se fac intru-un duh sanatos pentru ca, acolo, in acel mesaj, la un moment dat se confunda lucrurile si se uita faptul ca nu Dumnezeu alege virusurile, El nu viruseaza. Dumnezeu nu viruseaza niciodata, ci nefartatul. Diavolul este cel care alege virusurile, nu Dumnezeu. Dar e adevarat ca Dumnezeu, in purtarea Lui de grija, transforma aceasta incercare, boala, suferinta, virus si asa mai departe, o transforma intr-o pedagogie dumnezeiasca, intr-o inteleptire. Dar nu inseamna ca noi dupa ce va trece, cand va trece aceasta criza, noi ne vom trezi intr-o lume noua, innoita [nu in sens bun, duhovnicesc, cum cred idealistii amagiti – n.n.]. Dimpotriva. Trebuie sa avem in vedere faptul ca cei care nu au acest duh al asezarii in ei insisi, aceasta comuniune cu Dumnezeu, aceasta armonie launtrica, aceia vor ajunge in mod sigur la depresie.

Tot in acel material se confunda anahoreza, despre care vorbeste Sfantul Ioan Scararul, cu izolarea. Or, una este anahoreza, care are un scop duhovnicesc si pe care ti-o asumi de bunavoie si alta este izolarea, cum a fost in inchisorile comuniste. Unii, intr-adevar L-au descoperit pe Hristos in inchisoare si atunci au scris Bucuriile suferintei sau Jurnalul fericirii, altii, dimpotriva, s-au sinucis. Ma gandesc la experimentul Pitesti si toate celelalte.

Revenind, trebuie sa fim foarte intelepti, cum spune Mantuitorul: Fiti intelepti ca serpii”, in sensul in care trebuie sa deosebim planurile. Unul este planul acela al izolarii, in care repet, nu e nimic ideal. Acolo era un idealism. Or, Sfantul Ioan Scararul, prin aceasta treapta a XXVI-a, ne arata foarte clar despre discernamant ca nu trebuie sa fim idealisti. Nu [promovam] un idealism din acela [in care intoarcem in mod fortat, artificial, prin imaginatie, ceva provenit de la diavol intr-o aparenta virtute, de la Dumnezeu]. Noi il intoarcem [raul in bine] la modul duhovnicesc, in masura in care avem discernamant duhovnicesc.

In ceea ce priveste teama generala si psihoza, vedem ca nu aduc nimic bun. Si atunci trebuie sa intelegem in ce fel de lume traim, in ce duh se fac toate acestea (…). Aceasta tine de fapt de dimensiunea profetica. Discernamantul duhovnicesc ii cere crestinului sa-si redescopere dimensiunea profetica, in momente de criza. Sfantul Ioan Botezatorul ne arata foarte clar dimensiunea profetica si ii spune foarte clar lui Irod: Nu iti este ingaduit sa tii pe femeia fratului tau”. Lucru care duce la martiriul sau, dupa cum bine stim din Sfanta Scriptura. Si atunci intelegem si noi ca trebuie sa ne detasam critic de anumite situatii si trebuie sa avem identitatea noastra crestina.

[…]

Cititi si:

“Zilele instrăinării” – între SUROGATUL SLUJBELOR “ONLINE” și AMĂGIREA PUSTNICIEI ÎNCHIPUITE. “Pogorământul trebuie să rămână pogorământ și să nu devină regulă”/ “SIMPLA STARE ÎN FAȚA UNEI CANDELE APRINSE într-o cameră întunecată vă va adînci în rugăciune mai mult decît toate LIVE-urile”

“O luptă titanică are loc în fața ochilor noștri! Apocalipsa, Marea Revelație, se desfășoară în fața ochilor noștri. Necurata fiara atacă cu disperare lumea, răcnește căutând pe cine și cum să înghită”. PĂRINTELE ELIE RAGOT ne dă o posibilă CHEIE ESHATOLOGICĂ de înțelegere a PANDEMIEI CORONAVIRUSULUI

PARINTELE IRINEU DE LA PONOR: “Nu vă răzbunați, lăsaţi-i, că ACUM ESTE VREMEA LOR. O să vedeţi că Dumnezeu nu întârzie să-Şi apere creştinii… IMPORTANTĂ ESTE RĂBDAREA CREȘTINILOR ÎN ACESTE MOMENTE. Se închide o vreme biserica, apoi se va deschide. ĂSTA E DOAR ÎNCEPUTUL. O să vină Postul Crăciunului şi atunci alt val, mai mare ca acesta, are să vină” (VIDEO, TEXT)

“Vremurile acestea ne arata ca venirea Domnului este aproape. Fiti purtatori de Hristos, fiti crestini adevarati!”. CUVANTUL INLACRIMAT AL PARINTELUI DINU POMPILIU la vremea inceputului de mare stramtorare (VIDEO, TEXT)

 

***

SFANTUL IGNATIE BRIANCIANINOV despre SEMNELE SI MINUNILE ANTIHRISTULUI. “Antihrist va fi primit foarte grabnic, fara chibzuinta; in insasi intocmirea duhului omenesc va aparea CEREREA, CHEMAREA lui Antihrist”

Despre EPOCA LUI ANTIHRIST si REVENIREA PROROCULUI ILIE, CA “al doilea inaintemergator al venirii lui Hristos”. ILIE SI ENOH – PROOROCII DINAINTE SFARSITULUI LUMII

 

***

SCARA SFANTULUI IOAN: Invataturi importante pentru dreapta socoteala si pentru deslusirea unor nuante duhovnicesti si taine ale razboiului nevazut: “Se intampla uneori ca ceea ce pentru unul este leac, pentru altul este otrava“. SA NU SARIM ETAPELE IN VIATA DUHOVNICEASCA!

MANDRIA, IMAGINATIA si raul ascuns sub masca binelui

PARINTELE RAFAIL NOICA: “Nu ne dam seama cat traim in inchipuire” (AUDIO, VIDEO)

Parintele Rafail Noica – cuvant important pentru deosebirea gandurilor (VIDEO): CE ESTE MINCIUNA? CUVINTE CARE INVIAZA SI CUVINTE CARE OMOARA

DISCERNAMANTUL – lumina, “sarea” si carma indispensabile vietii duhovnicesti. CUVIOSUL PAISIE: “Vezi lucrurile ingust; esti atenta doar la ceea ce trebuie facut si nu-ti pasa de om”. SI DRAGOSTEA ARE NEVOIE DE INTELEPCIUNE

Parintele Nicolae Steinhardt – cuvinte si pilde pentru DREAPTA SOCOTINTA SI NE-ABSOLUTIZAREA IDEILOR SAU VIRTUTILOR

Parintele Nicolae Steinhardt despre “PROBLEMA PAINII” SI PREDICATORII FATARNICI AI FALSULUI IDEALISM

N. Steinhardt despre TIRANIE, TOTALITARISM, DIVERSIUNI, DISCERNAMANT, LIBERTATE, ANARHIE, CURAJ, IDEOLOGIILE UTOPICE…

ISPITA ANGELISMULUI SAU INSELAREA DIN RAVNA CEA CU MANDRIE – Cazul parintelui Ioil din manastirea Slatina si discernamantul Avvei Cleopa

SFINTII IOAN CASIAN SI GHERMAN cu o dilema duhovniceasca in fata avvei Iosif – O LECTIE DE DISCERNAMANT

Sfantul Ioan Casian – o pilda de la avva Moise despre DREAPTA SOCOTEALA IN ALEGEREA SFATUITORILOR, despre DEZNADEJDE si despre COMPATIMIREA cu cei raniti de ispite si de patimi

Sfintii Ioan Casian si Gherman la Avva Moise Arapul: SFATUIREA CU BATRANII SI FUGA DE EXTREME – CONDITIILE MANTUIRII

Scurta meditatie despre intelepciune si nevinovatie

PARINTELE STARET MELCHISEDEC (Man. Putna) in revista “Familia ortodoxa”: “Mai avem nevoie de discernamant in ziua de astazi?”

PĂRINTELE SAVATIE BAȘTOVOI: “Nouă ne revine acum marea sarcină să trecem prin timpul acesta foarte, foarte tulbure, în care foarte curând nu o să mai deosebim dreapta de stânga. Cei care nu-L au pe Duhul Sfânt nu pot să înțeleagă ce vorbește Duhul Sfânt”


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Despre inselare, Duminica Sfantului Ioan Scararul, Pandemia noului coronavirus, Parintele Gheorghe Holbea, Portile Iadului, Psihologie si psihoterapie duhovniceasca, Razboiul nevazut, Sfantul Ioan Scararul, VIDEO, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

20 Commentarii la “ “In numele cui se fac toate astea?” PARINTELE HOLBEA ne ofera INDICIILE ESENTIALE de care aveam nevoie PENTRU A DEOSEBI si a DEMASCA DUHURILE in CRIZA CORONAVIRUSULUI. Cine ne aduce FRICA si ne infatiseaza, idealizant, IZOLAREA drept virtute? CINE E BINEFACATORUL CU SILA AL UMANITATII? (video)

  1. Pingback: CE URMEAZA SI CUM SE SCHIMBA VIATA DUPA CORONAVIRUS? Declaratii sincronizate de tip PROGRAMATIC ale unor "profeti" apartinand ELITELOR NOII ORDINI (Noul Star ANDREW CUOMO si „batranii” Gordon Brown, Kissinger, Roubini): "Nu o sa mai fim
  2. Pingback: “S-au ridicat împăraţii pământului şi căpeteniile s-au adunat împreună… ÎMPOTRIVA DOMNULUI ȘI A UNSULUI SĂU” – Gânduri din zilele tot mai apăsătoare ale înstrăinării | Cuvântul Ortodox
  3. PARTEA A DOUA A CONVORBIRII:

  4. Pingback: REFLECTII LAICE DESPRE CONSECINTELE CRIZEI CORONAVIRUSULUI/ Marele conspirator și DISCIPLINAREA la scara planetara/ De la Huxley la ORWELL/ Auto-manipularea cu “REAL NEWS”/ Virusul mortal al TOTALITARISMULUI
  5. Pingback: S-a hotarat: DE FLORII si de PASTI, credinciosii raman arestati in case/ IN STAREA DE URGENTA ESTE INTERZIS A MAI SPERA? IPS Teodosie Tomitanul inca se roaga pentru o minune (VIDEO), iar "teologii ordonantelor militare" insulta inteligenta credi
  6. Pingback: S-a hotarat: DE FLORII si de PASTI, credinciosii raman arestati in case/ IN STAREA DE URGENTA ESTE INTERZIS A MAI SPERA? IPS Teodosie al Tomisului inca se roaga pentru o minune (VIDEO), iar "teologii ordonantelor militare" insulta inteligenta cr
  7. Pingback: Ministrul Sănătății din Israel: Ne rugăm și sperăm ca „Mesia” să apară înainte de Paște
  8. Pingback: Articol în Foreign Policy: de ce NU ar trebui să ANULĂM BISERICA pe timp de epidemie/ Câteva rânduieli creștine pe timp de molimă
  9. Pingback: “Suntem toți acum niște Lazări în mormântul carantinei” – CUVÂNT CALD CU PUTERE MULTĂ AL PS MACARIE denunțând ÎNCHIDEREA BISERICILOR ȘI CIMITIRELOR, în Sâmbăta lui Lazăr: “OAMENII AU NEVOIE DE HRISTOS ȘI DE BISERIC
  10. Pingback: "Ar fi trebuit ca bisericile sa fie deschise" - VOCI ALE NORMALITATII in Biserica noastra se ridica IMPOTRIVA FRICII, A PSIHOZEI MEDIATICE - ca parte a unui RAZBOI PSIHOLOGIC care distruge sufleteste pe cei slabi - si a ABUZURILOR in vreme de cr
  11. Pingback: MITROPOLITUL NEOFIT (Cipru) - MARTURISIRE DESCHISA de Florii despre PRIGOANA CRESTINILOR prin INCHIDEREA BISERICILOR sub motivul pandemiei, cand tocmai in ele se afla MEDICAMENTUL SALVATOR. "Asa cum au drepturi ateii, au drepturi si credinciosii. Si
  12. Pingback: PASTORALA PS MACARIE la “o praznuire trista si pustie” a INVIERII (2020) – CUVANT DE EXCEPTIE, MARTURISITOR SI INDURERAT despre starea reala a Bisericii si a oamenilor in timpul IZOLARII impuse de PANDEMIA COVID-19: “Pentru aceasta
  13. Pingback: O poziție trează și curat ortodoxă din SFÂNTUL MUNTE – SCRISOAREA STAREȚULUI EFTIMIE din Kapsala, UCENIC AL SFÂNTULUI PAISIE AGHIORITUL, despre consecințele crizei coronavirusului: “Mai mult decît de virus, OAMENII SUFERĂ DE PANICĂ
  14. Pingback: În sfârșit, o poziție trează și curat ortodoxă din SFÂNTUL MUNTE – SCRISOAREA STAREȚULUI EFTIMIE din Kapsala, UCENIC AL SFÂNTULUI PAISIE AGHIORITUL, despre consecințele crizei coronavirusului: “Mai mult decît de virus, OAMENII SUFE
  15. Pingback: PARINTELE STARET AL MANASTIRII PUTNA vorbeste despre ispita abatuta asupra obstii manastirii - INTERNAREA FORTATA A 31 de MONAHI, ASIMPTOMATICI, declarati a fi fost "pozitivi" pentru Covid: "Scopul lor a fost INDUCEREA PANICII" - Cuvâ
  16. Pingback: ÎNTREBĂRI GRAVE și MEDITAȚII TRISTE în ZILELE BISERICILOR GOALE și a perspectivei trăirii Paștilor... fără Înviere. "De ce ar mai veni? De ce ne-ar mai crede? Îl luăm în derâdere. Ne folosim de El doar când ne e greu. Îi batjocorim p
  17. Pingback: “Atunci când vedeți că vor începe lupta împotriva Sfintei Împărtășanii, să știți că Antihrist se află pe drum”. PĂRINTELE ELPIDIE VAIANAKIS: “ACUM ÎNCEPE ULTIMA PRIGOANĂ A BISERICII”. Apatia conducătorilor biseric
  18. Pingback: PARINTELE ELPIDIE: “FRICA este cea mai mare putere în mâinile Satanei, ca să-i subjuge pe oameni. Prin intermediul fricii VOR FACE PE OAMENI SĂ SE FEREASCĂ de izvoarele fericirii și mântuirii, care sunt SFINTELE TAINE, BISERICA” (video,
  19. Pingback: PĂRINTELE GHEORGHE HOLBEA, cuvânt mărturisitor la Cincizecime în contextul NOILOR INGINERII SOCIALE cu aspect de “MASCARADĂ”: “De ce ne este FRICĂ mai mult de rău decât de a fi părăsiți de Dumnezeu? NU VĂ TEMEȚI, IUBIȚII ME
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate