Bill Gates a afirmat recent, într-un interviu acordat CNBC, că vaccinul anti-coronavirus trebuie îmbunătățit, astfel încât să funcționeze la toate categoriile de vârstă, ceea ce pune problema riscurilor și despăgubirilor pe care statele trebuie să le asume dacă va exista o campanie globală de vaccinare. Gates consideră că ieșirea din regimul de restricții pandemic nu poate fi făcută decât în condiții de strictă monitorizare a cazurilor de infectare (ceea ce presupune testare masivă și cartografiere amănunțită a societății astfel încât să fie depistabile traseele de infectare) și/sau în condițiile în care există un vaccin împotriva acestui virus.
Articole din categoria: Pandemia de coronavirus/ COVID-19
Si iata ce lucru nefiresc in vremea noastra: cei care se impartasesc cu Hristos sunt vinovati ca nu respecta nu stiu ce regula. Iata, au venit cei de la presa sa ma vada ca impartasesc. Ati venit degeaba. S-au impartasit copiii in biserica. Dar tot vom impartasi! Pentru ca cel mai sfant lucru este socotit acum ca o osanda, ca cel mai rau. Asa intelegem proorocia Sfantului Prooroc Daniil: “Cand va veni uraciunea pustiirii si va sta la locul cel sfant, cine citeste sa si inteleaga!”.
Să știți că din păcate, din 3 Biserici Românești de aici din (…), nici una nu a avut curajul să respecte măcar legea pământească. Iar sentimentul de părăsire din partea Preoților Români a fost max. Nu mai vorbim de tragediile care au avut loc în această perioadă, oameni care au murit chiar în ziua de Paști nespovediți, neâmpărtășiți, familii care erau programate pt botez și care au renunțat, certuri și “bisericuțe” în rândul mirenilor…
Discuția asupra linguriței a pornit eronat în spațiul public, întrucât Biserica nu este unitate de alimentație publică, ci instituție de cult. Împărtășania nu este mâncare și băutură firească (adică aliment pentru trup) ci este hrana cea mai sfântă pentru viața veșnică, Hristos prezent real, întrând în alcătuirea făpturii noastre, prin care ne îndumnezeim. Prin urmare, este o delimitare categorică între Hristos-Dumnezeu și alimentele firești, iar împărtășania și dăruirea ei credincioșilor este atributul exclusiv al Bisericii
organizarea integrală a corpusului cetăţenesc în aşa fel încât să fie întărită la maximum adeziunea la instituţiile de guvernare, producându-se un soi de civism superlativ în care obligaţiile impuse sunt prezentate drept probe de altruism şi cetăţeanul nu mai are un drept la sănătate (health safety), ci devine juridic obligat la sănătate (biosecurity).
Aceste instalații, create în cadrul unui parteneriat între companii multinaționale (adevărați proprietari ai bantustan „RO”) și „statul român”, ar fi destinate, în timpul celebrului „vârf al infecției”, pe care îl așteaptă toată Europa post-comunistă ca pe venirea lui Mesia, pentru a adăposti „asimptomatici”, a priori internați forțat, având în vedere că este greu de imaginat un om sănătos care se stabilește de bună voie într-o tabără de refugiați. Desigur, celebrul vârf nu va fi atins niciodată, în România la fel de puțin ca în restul lumii post-comuniste, din motive (în esență, de longevitate scurtă) pe care le-am explicat deja în altă parte. Dar, întrucât aceste tabere sunt, în orice caz, destinate pacienților asimptomatici, singura bază legală pentru posibila lor detenție va fi rezultatul unui test … efectuat de servicii din același stat care îi va ține arestați. Iar ei înșiși nu vor avea la dispoziție a priori nicio modalitate de a supune această judecată expeditivă expertizei unui terț. Cu alte cuvinte: vârf sau nu, habeas corpus (respectarea libertății individuale, n. tr.), în România, s-a evaporat.
Pentru Biserica Ortodoxă Universală, nu există obiecte sacre (sfinţite) de unică folosinţă, ci de folosinţă perpetuă (Potir, disc, steluţă şi linguriţă), obiecte care se curăţă înainte de folosire şi după folosirea acestora. În practica Bisericii Ortodoxe Universale, folosirea linguriței comune, la împărtășirea euharistică, nu a fost în trecut şi nici în ultimele două luni de pandemie sursă de contaminare pentru vreun credincios ortodox.
Premierul israelian şi-a luat prin surprindere compatrioţii propunând săptămâna trecută o măsură destul de controversată, şi anume implantarea de cipuri sub pielea copiilor pentru a-i „ajuta” să respecte măsura de distanţare socială la şcoală. „Vreau să fie implantat la copii, să fie echipat cu un senzor care să declanşeze alarma când cineva se apropie, la fel ca în cazul maşinilor”, a declarat Netanyahu acum o săptămână, precizând că a vorbit deja cu experţi în tehnologie despre acest lucru.
De aceea, sfatul meu este următorul: dragi secularişti intoleranţi şi alergici la credinţă, dacă nu vă priveşte, în mod direct, maniera în care ne trăim viaţa spirituală şi liturgică, adică nu sunteţi parte integrantă a ei, nu duceţi grija noastră că ne descurcăm cât se poate de bine şi fără minţile dumneavoastră luminate de neonul Iluminismului şi al ateismului feroce de factură neocomunistă.
Pentru minţile drill lockdown linguriţa este aprioric virusoforă, deşi nimeni nu a putut demonstra, obiectiv vorbind, cel puţin până acum, cu argumente ştiinţifice, – oricum este la modă să ne închinăm zeiţei „Ştiinţa” – , că acest obiect de cult este un pericol epidemiologic de neînvins. Nu idolatrizăm linguriţa, dar nici nu este nevoie să ni se spună care ar trebui sau nu să fie rolul ei în cultul Bisericii. Sau că oricând poate fi extirpată din Liturghie, doar pentru că unora li se năzăreşte că ar fi agent patogen al virusului buclucaş. A ni se sugera introducerea linguriţelor de unică folosinţă şi perfect aseptizate în modul de împărtăşire al credincioşilor, îmi pare că este ca şi cum i-aş recomanda stomatologului să îmi extragă măseaua cu un patent de scos cuie, care mai întîi a fost îmbălsămat în substanţe virucide.
Sfânta Chinotită nu este împotrivitoare măsurilor de prevenire împotriva coronavirusului și respectă eforturile autorităților de Stat, ale oamenilor de știință și ale celor ce lucrează în domeniul medical, pentru a face față pandemiei. Facem, cu ajutorul lui Dumnezeu, ceea ce este omenește posibil, iar măsurile de protecție au fost luate și sunt respectate până în ziua de azi, cu grijă și discernământ, și în Sfântul Munte. Totuși, această pandemie și tratamentul ei nu trebuie să afecteze în niciun caz posibilitatea credincioșilor de a participa la Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe, având ca rezultat îngrădirea libertății religioase și a cultului creștin.
În circumstanțele actuale, dificile, ale pandemiei, există o nevoie crescută de a recurge la ajutorul lui Dumnezeu, de a participa la tainele mântuitoare ale Bisericii, de a chema ajutorul dumnezeiesc și mijlocirea sfinților prin diferitele mijloace pe care le cunoaștem din experiența eclezială de-a lungul secolelor, adică săvârșirea procesiunilor cu sfintele icoane și prascumpele moaște, citirea rugăciunilor speciale, săvârșirea slujbelor speciale.
Libertatea religioasă este unul dintre cele mai vechi drepturi consemnate la nivel constituțional în regimurile democratice. Desconsiderarea acestui principiu poate deschide fereastra unor abuzuri și comportamente autoritariste foarte periculoase pentru libertatea de conștiință și de expresie, ca de altfel și pentru libertatea de asociere și întrunire. Statul nu are căderea de a recomanda neexercitarea libertății religioase prin evitarea accesului la anumite practici liturgice (ex: euharistia).
Cei care poartă responsabilitatea guvernamentală trebuie să oprească aceste forme de inginerie socială, luând măsuri pentru a-și proteja cetățenii pe care îi reprezintă și în interesele cărora au o obligație serioasă de a acționa. La fel, este de datoria lor să ajute familia, celula societății, nepenalizând în mod nejustificat pe cei slabi și vârstnici și obligându-i să suporte o despărțire dureroasă de cei dragi. Infracționalizarea relațiilor personale și sociale trebuie, de asemenea, să fie judecată ca o parte inacceptabilă a planului celor care pledează pentru izolarea indivizilor pentru a îi manipula și controla mai bine.
De ce nu vrei, omule, să fii demn și liber?
De ce iubești colivia mai mult decât zborul și lanțurile mai mult decât propriile aripi?
Cum să accepți cu toată resemnarea să fii slugă cezarului, mai mult decât prieten lui Dumnezeu?
Cum să accepți să-ți ții credincioșii pe la garduri, pe la uși ferecate, flămânzi și însetați de Dumnezeire, în timp ce tu înfuleci cu poftă și nesaț, singur la Sf. Masă?
Nu s-a înregistrat o creștere a cazurilor de infecție cu coronavirus după sărbătoarea Paștilor în Georgia, unde bisericile au rămas deschise, respectând standardele necesare sanitare, potrivit unuia din principalii experți în boli infecțioase din Tbilisi.
De ce, chiar dacă falsitatea e documentată, continuăm să avem încredere în ea? Pare că minciuna este ținută drept adevăr tocmai pentru că, întocmai ca publicitatea, nu se mai obosește să-și mascheze falsitatea. Precum Primul Război Mondial, războiul împotriva virusului nu poate avea decât motive falacioase.
Nelu Tătaru, ministrul Sănătății: „Din prima parte de relaxare nu va merge cu bisericile, cum nu merge nici cu restaurantele. În funcție de cum e evoluția primelor două săptămâni sau a primelor relaxări, putem să ne așteptăm la un 1 iunie sau 15 iunie, în funcție de cum evoluează. Ne gândim. Poți limita? Sau se poate duce cineva în biserică să îți spună: „Nu poți să stai decât la doi metri, nu te atingi de icoană” sau „Nu pupați aceeași icoană”? Sau ceva în genul ăsta. Sunt multe lucruri pe care lumea mă întreabă din punct de vedere medical: „Cum o vedeți?” N-o văd, distanțarea nu o putem lua așa.”
La înțelepciunea, răbdarea și responsabilitatea Bisericii, autoritățile trebuie să răspundă simetric, cum se procedează între două instituții care se susțin și se respectă reciproc, conform Legii Cultelor. Acest lucru îl așteaptă creștinii! Credincioșii nu mai pot fi ținuți departe de biserică, de Liturghie, de rugăciune și comuniune. Altfel, nu ne vor ajunge toate medicamentele să-i tratăm de depresie, de disperare, de sărăcie și câte pericole nu mai pot fi enumerate. Românii sunt oameni frumoși, voioși și credincioși. De aceea au trecut cu greu, dar cu bine, peste această experiență traumatizantă, însă, din 15 mai, când se ridică starea de urgență, trebuie revenit treptat la normalitate, așa cum gradual s-au instituit și restricțiile.
Mai tarziu, in interviul nostru, Walker a sugerat ca autoritatile americane ar fi putut face aceleasi lucruri in New York, doar daca ar fi inceput mai devreme. Pacat ca nu au facut-o. Iti pica fata, privindu-l. Dar iata ce este cel mai frapant: nimeni nu a parut sa observe ce a spus-o. Walker nu a aparut pe prima pagina a The New York Times a doua zi dimineata. Nimeni din business-ul american nu l-a denuntat. S-a dus acasa si s-a culcat fara probleme. Totalitarismul nu ne mai socheaza. Poate ca se datoreaza faptului ca, dintr-o dată, este peste tot in jurul nostru.
„Normalizarea vieții sociale înseamnă, așadar, în mod evident, și revenirea oamenilor, cu respectarea măsurilor de protecție necesare, la exercitarea dreptului lor fundamental la viața religioasă publică, adică în lăcașurile de cult”.
De asemenea, nu excludem ca inclusiv viziunea Cuviosului Nectarie Vitalis sa se fi referit la un Pasti cu adevarat negru (nu doar din cauza inchiderii bisericilor) si la o saracie cu adevarat crunta, la o stare sociala critica, care sunt de presupus ca vor urma in urma crizei economice care e in curs de declansare anul acesta, provocata exact de masurile aberante, disproportionate, luate pentru combaterea acestei pandemii.
In orice situatie insa, RUGACIUNEA si POCAINTA (lepadarea pacatelor) sunt remediile certe…
Dar deodata, mass-media noastra nu mai este preocupata de libertatea de exprimare. Reporterii nostrii ii aplauda pe cei ce ne conduc in timp ce acestia ne pedepsesc pentru ca nu suntem de acord cu ei. Tocmai ai vazut asta in acel clip al CNN. Asta se intampla in fiecare zi. Mass-media noastra nu mai pun sub semnul intrebarii puterea, ci conspira cu puterea. Si acesta este motivul pentru care a existat atat de putina prezentare critica in presa a cresterii masive a supravegherii in masa care se intampla acum.
Cred că politica imunizării de turmă este cea corectă. Cred că Marea Britanie era pe calea cea bună înainte să fie alimentată cu cifre greșite. Și au făcut o greșeală uriașă. Văd în Germania și Suedia câștigătorii clari. Nu au practicat prea multă izolare socială (lockdown – n.n.) și au avut suficient de mulți bolnavi pentru a dobândi ceva imunitate de turmă. Văd drept pierzători clari țări ca Austria, Australia și Israel care au avut izolare socială foarte strictă dar nu au avut multe cazuri. Și-au lovit economiile, au cauzat daune sociale masive, au dăunat sistemului educațional, dar nu au obținut imunitate de turmă”.
303. NOUA NORMALITATE PANDEMICA. Cum arata planurile de „relaxare” in principalele tari europene? 02-05-2020
masurile de relaxare vin la pachet cu o serie de obligatii cum ar fi purtarea mastilor de protectie in mijloacele de transport in comun si in spatiile publice, pastrarea voluntara a regulilor de distantare sociala si restrictii in ceea ce priveste deplasarile persoanelor in afara regiunilor de rezidenta
E un sistem care, precum un sarpe constrictor isi ucide prada, avanseaza cu fiecare expiratie a societatii, ce din cauza stransurii nu va fi urmata de o inspiratie.
De ce sa nu folosim tehnologia pentru o “relaxare controlata”?
De ce nu un sistem de limitare a libertatii de miscare prin credit social asa cum e in China?
Esti cetatean model, nu iesi din casa si te vaccinezi, poti merge in vacante si poti lua credite.
Iti vizitezi rudele, mergi la biserica, critici puterea, iti plac plimbarile si nu iubesti auto-izolarea – nu iesi din urbe. Ce ordine si frumos!
Supravegherea devine filtru inclusiv economic, social, medical, o segregare cum nu a mai vazut lumea pana acum. Folosirea tehnologiei avansate in scopuri rele nu a fost niciodata pentru om o problema de “daca”, ci de “cand”. Tehnologia ca virus. Singurii anticorpi vor fi cei produsi de oamenii ce inca vor sa fie liberi.
Averea Bisericii: IPS Pimen s-a împărtășit cu călugării de la mănăstirea Sfântul Ioan. Niciunul nu este infectat! Am primit o confirmare de la Mănăstirea Sfântul Ioan cel Nou din Suceava unde IPS Părinte Pimen s-a împărtășit în noaptea de …
Este o lovitură grea pentru secta “martorii apocalipsei covid”. Sunt însă convins că vor supraviețui și ne vor bombarda cu știri dramatice. Sunt curios cum vor justifica specialiștii noștri prelungirea măsurilor de izolare socială după 15 mai. La politicieni și “intelectuali snobi” cunosc răspunsul: ”Românii nu sunt suedezi. Românii sunt inculți, ignoranți, nedisciplinați etc. și noi trebuie să avem grijă de ei. Îi izolăm social și îi educăm prin amenzi și dosare penale”.
Profesorul Johan Giesecke, unul dintre cei mai mari epidemiologi din lume, consilier al guvernului suedez (l-a angajat pe Anders Tegnell, care conduce în prezent strategia suedeză), primul om de știință șef al Centrului European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor și consilier al directorului general al OMS, expune cu o sinceritate tipic suedeză de ce crede că:
Tragedia pandemiei COVID-19 pare să intre în faza de control al acesteia. Zeci de mii de americani au murit, iar americanii sunt acum disperați in căutarea unor factorii politici sensibili, care au curajul să ignore panica și să se bazeze pe fapte. Conducătorii trebuie să examineze datele acumulate pentru a vedea ce s-a întâmplat de fapt, în loc să pună accentul pe proiecții ipotetice; să combine acele dovezi empirice cu principiile fundamentale ale biologiei stabilite de zeci de ani; și apoi să restabilească țara, cu atenție, din punct de vedere funcțional. Cinci fapte cheie sunt ignorate de către cei care solicită continuarea blocajului aproape total.
Adrian Oros, ministrul Agriculturii: “Peste această criza determinată de pandemie se suprapune și o secetă cumplită, extremă, cum nu a mai fost în ultimii mulți ani. Deficitul este foarte mare în zona Moldovei și Dobrogei. Este un pericol ca culturile de toamnă să fie compromise într-un procent destul de mare.”
Ieri, Arhiepiscopul [Ieronim] a trimis o scrisoare premierului Kyriakos Mitsotakis, solicitand deschiderea imediata a bisericilor. Potrivit scrisorii, care este scrisa pe un ton strict si a fost redactata in urma unei decizii luate de membrii Sinodului, ierarhii cer sa fie deschise bisericile credinciosilor pentru inchinare, fara nici o restrictie legata de reuniuni. Ierarhii sunt suparati deoarece guvernul a aprobat un concert itinerant al cantaretei Alkistis Protopsaltis, in timp ce procesiunea Sfantului Epitaf [din Vinerea Mare] nu a putut avea loc.
Imagini care îmbină semne sacre și hibrizi zei-medic, cu aureloă. Fără vreun slogan; pur și simplu, doar imagini. Mai întâi, dacă se poate afla cine a operaționalizat această campanie, ce agenție? Apoi, și cel mai important, ce instituție a plătit și în ce scop?
E o campanie demarată de municipalități?
E o campanie de “conștientizare”, dar să conștientizăm ce?
E o campanie de modelare? E un ritual?
Haideți să facem un exercițiu de imaginație. Te simți bine, n-ai nimic. Te ia unul cu termograful și-ți spune că ai febră, îți face testul, sau nu, că tot ce vezi e un pătrățel de hârtie cu numele tău și un răspuns”pozitiv ” și te bagă în porcăria asta de carton cu autocolante windows covid 19 din 2020, cu roboți care te servesc!!!!! Fără prize, că în pereții de carton prizele nu stau bine, deci fără telefon și laptop. Dar cu robotul care îți răspunde la întrebări!Am mai auzit asta că li se iau telefoanele celor internați cu covid….
Păi nu e pușcăria asta numai bună pentru cei care dau aiurea din gură și nu sunt de acord? Nu mă refer aici la blablaiștii de feissbuc, mă refer la oamenii cu cap și influență, care ar putea spune ”nu” în punctul în care să întoarcă mizeriile lor. Mi se pare absolut înfiorător ce se întâmplă. Nu e nici un dubiu, trăim o dictatură militară sub acoperire medicală.
Suntem, astfel, permanent amenințați, salvaționist totuși, că totul va dura, posibil la infinit, astfel că starea de urgență va fi noua normalitate. Covid-19 devine astfel “teofania” noii ordini mondiale, nu doar medicale, ci generale. Scientismul new age, progresist, religia experților și a tehnocraților, ideea salvării universale prin vaccinarea obligatorie universală, prin supravegherea universală, prin controlul biopolitic total, sunt mărcile noii Matrix. Sub imperiul indus al ” virusului ucigaș”, al ideii morții colective, “teofania” vidă a noii Matrix cucerește teren, concomitent cu necesara “aplatizare” a curbei sacrificiale evanghelice.
Vedem riscuri peste tot în evenimentele firești ale vieții. Acum, cu pandemia, noua religie s-a răspândit și mai mult în mințile noastre, cu o viteză mai mare decât cea a coronavirusului. Are preoții ei – cei care zi de zi decupează din realitate doar pericolele și ne arată cât de mari sunt (dar, mai ales, vor fi!) ele. Are inchizitorii ei, cei care nu te mai pot arde pe rug, dar care te pot linșa pe rețelele de socializare dacă ai încălcat ritualurile de (auto)protecție, ba chiar și miliția proprie, cu carnet de amenzi!
(…) Suntem obsedați de siguranță sanitară legată de COVID-19 și ignorăm orice altceva. Din cauză că numai urgențele se tratează, sute de bolnavi de inimă, cancer, diabet mor cu zile! Credeți că celelalte boli au luat o pauză și doar coronavirusul există? Câteva sute de mii de oameni vor rămâne fără loc de muncă, cu mai puțini bani, deci cu mai puține șanse de a-și cumpăra medicamentele necesare ca să-și trateze bolile. Dacă vine o criză economică, ce se va întâmpla cu țara, ca întreg, cât de în siguranță va fi? Religia siguranței ne face să nu mai vedem întregul, din cauza unei părți, să facem sistemul nesigur, de dragul siguranței unei părți. Gândire mioapă!
Întotdeauna, în credința noastră, bolnavii au intrat în biserici cu nădejdea și chiar cu convingerea vindecării. Primirea împărtășaniei ori cuminecăturii, unde se afla trupul și sângele Domnului sacrificat și înviat pentru oameni, garanta (câtă vreme se făcea cu credință curată) protecția față de boală, vindecarea bolilor, alungarea amenințărilor cu molima. Oamenii se adăposteau în biserici și când veneau atacurile „păgânilor” și, de multe ori, erau cruțați.