PREASFINȚITUL IGNATIE al Hușilor (și video): “SĂ NU-I CREDEȚI pe cei care vă spun că a fi credincios înseamnă doar A TRĂI CREDINȚA ÎN INIMA NOASTRĂ, a fi om bun, a avea lumina în suflet. ESTE FALS! Noi avem nevoie de HRISTOS DIN ÎMPĂRTĂȘANIE, pe care Îl primim într-un cadru liturgic. SLUJBELE BISERICII nu ţin de exteriorul vieţii în Hristos, nu sunt simple ritualuri!”/ Cum a fost Sărbătoarea Învierii în vremea noii molime: CA ACUM 2000 DE ANI, CU BISERICILE ÎNCHISE ȘI PĂZITE MILITAR…

26-04-2020 7 minute Sublinieri

Plus: RĂSPUNSURI date CALOMNIATORILOR IPOCRIȚI și DUȘMANILOR NEÎMPĂCAȚI AI BISERICII care au răspândit infecția urii și a minciunii în perioada cea mai sfântă pentru comunitatea ortodoxă

„ÎNVIEREA DOMNULUI – ACTUALIZAREA BOTEZULUI” – Predica Părintelui Episcop IGNATIE al Hușilor de la Liturghia din a doua zi de Paști, săvârșită la Catedrala Episcopală din Huși, 20 aprilie 2020:

Episcopia Hușilor:

PS Ignatie: Să nu-i credeţi pe seculariştii care vă spun că a fi credincios înseamnă doar a trăi credinţa în inimă, a avea lumina în suflet. Este fals! Lumina din suflet, bunătatea, trebuie să fie corelate cu trăirea credinţei într-un mediu liturgic”!

Luni, în a doua zi de Paşti, Preasfinţitul Părinte Episcop Ignatie a săvârşit Sfânta Liturghie la Catedrala Episcopală din Huşi.

Preasfinţia Sa a explicat, în cuvântul de învăţătură, de ce prima săptămână după Înviere este numită „Săptămâna Luminată”, atenţionând totodată asupra faptului că participarea la Sfânta Liturghie şi la celelalte slujbe ale Bisericii ne ajută să înţelegem şi să ne trăim profund credinţa:

Din punct de vedere liturgic, săptămâna aceasta se numeşte Săptămâna Luminată.

Se numeşte astfel pentru că era săptămâna dedicată, prin excelenţă, neofiţilor, a celor care erau nou botezaţi. Neofiţii erau cei care au primit, prin Taina Sfântului Botez, lumina Învierii lui Hristos.

Din păcate, noi am pierdut această corelaţie dintre botezul nostru personal şi Învierea lui Hristos.

Punem prea mult accent pe ceea ce ţine de aspectele exterioare ale credinţei, pe superstiţie, pe anumite ritualuri, care nu ne ajută să pătrundem în Taina Învierii lui Hristos.

Ca să fie clar, este nevoie să precizăm faptul că slujbele Bisericii nu pot fi numite ritualuri. Ele sunt cele care ne ajută să ne trăim profund credinţa.

Ele nu ţin de exteriorul vieţii în Hristos ci de partea cea mai profundă, lăuntrică, a vieţii noastre în Hristos. Slujbele Bisericii sunt ca nişte proptele care ne ajută să pătrundem în taina credinţei noastre.

Să nu-i credeţi pe toţi seculariştii care vă spun că acum a venit vremea să ne repliem înspre noi înşine şi că a fi credincios înseamnă doar a trăi credinţa în inima noastră, a fi om bun, a avea lumina în suflet. Este fals!

Lumina din sufletul nostru, bunătatea, trebuie să fie corelate cu trăirea credinţei într-un mediu liturgic.

Dacă noi nu avem nevoie de Hristos din Împărtăşanie, pe care Îl primim într-un cadru liturgic, nu mai are niciun sens ceea ce El spunea, că fără Trupul şi Sângele Lui, nu putem moşteni viaţa veşnică.

Întreaga noastră strădanie este concentrată în a ne nevoi să dobândim viaţa veşnică.

Viaţa veşnică nu este o teorie. Este lupta noastră, efortul în a ne îndumnezei. Nu putem să ne îndumnezeim firea decât prin Sfânta Împărtăşanie şi rugăciune”.

«Acum toate s-au umplut de lumină, şi cerul şi pământul şi cele dedesupt. Deci să prăznuiască toată făptura Învierea lui Hristos, întru Care s-a întărit» (stihiră din Canonul Învierii)

Săptămâna Luminată purta această denumire pentru că cei nou botezaţi stăteau, în fiecare zi, în biserică.

Canonul 66 al Sinodului VI Ecumenic ne dă îndemnul ca în intervalul de timp dintre Duminica Învierii şi Duminica lui Toma, creştinii să stea în biserică, să citească neîncetat Sfintele Scripturi şi să se îndestuleze cu Sfintele Taine.

Doar în felul acesta înviem şi ne înălţăm împreună cu Hristos.

Este minunat că acest canon leagă citirea Scripturilor de hrana cu Sfânta Împărtăşanie. Sunt două realităţi pe care noi nu le putem desprinde una de cealaltă.

Cine citeşte Sfânta Scriptură, dacă o citeşte în duh, pe dinlăuntrul ei, dacă pătrunde miezul înţelesului ei, nu poate ajunge decât la o singură ţintă. Să dorească să-L primească pe Hristos în Sfânta Împărtăşanie.

Dacă citim Scriptura ca pe orice altă carte şi o manevrăm ideologic pentru a ne justifica anumite opinii ale noastre din sfera spiritualului, este clar că nu o să ne punem problema că finalitatea citirii ei ar trebui să fie împărtăşirea cu Hristos.

Primii creştini trăiau mult mai adânc aceste relaţii profunde între Scriptură şi Împărtăşanie, între Taina Botezului şi Taina Învierii lui Hristos.

Ori de câte ori trăim Învierea şi încercăm să ne-o asumăm în viaţa noastră personală, nu facem altceva decât să ne reactivăm potenţialităţile pe care le-am primit, spiritual vorbind, în Taina Sfântului Botez.

La slujbele din această perioadă se cântă «Câţi în Hristos v-aţi botezat, în Hristos v-aţi şi îmbrăcat».

Creştinii care erau botezaţi în noaptea Paştilor, îmbrăcaţi în haine luminoase, aveau conştiinţa faptului că, prin Botez, sunt îmbrăcaţi duhovniceşte în lumina lui Hristos. Ei petreceau toată săptămâna în biserică, participând la Liturghie, împărtăşindu-se şi citind din Sfintele Scripturi”.

Totodată, Ierarhul Huşilor a vorbit despre conţinutul slujbelor din întreaga Săptămână Luminată, care fac trimitere la slujba Învierii:

Săptămâna aceasta se mai numeşte «luminată» pentru că fiecare zi în parte este ca o duminică. Sunt ca o reduplicare a Duminicii Paştilor.

În aceste zile, exceptând vinerea, de Izvorul Tămăduirii, când sunt intercalate anumite fragmente de slujbă cu referire la această sărbătoare, pe tot parcursul săptămânii se repetă slujba Învierii, la fel ca în noaptea de Paşti. Fiecare zi este ca o duminică.

Cântăreţii de la strană ştiu că textele slujbelor sunt împărţite în 8 glasuri. Ele se schimbă întotdeauna sâmbătă seara. În această săptămână, fiecărei zile îi este alocat un glas.

Zilele acestea ne ajută să adâncim şi mai mult ceea ce ni s-a descoperit în noaptea Învierii”.

La final Părintele Episcop Ignatie a atras atenţia asupra modului în care este bine să ne raportăm la sărbătoarea Învierii, semnalând faptul că sunt persoane care, deşi nu cred sau nu dau importanţă realităţii profunde a Învierii, împlinesc formal cele ce ţin de tradiţiile legate de această perioadă:

Slujbele nu sunt simple ritualuri. Sunt aşa de profunde pentru că ele ne ajută, pe lângă relatările din Scriptură, să înţelegem sărbătoarea Învierii.

Nu ne dăm seama, din păcate, de importanţa acestei zile pentru că punem accent pe altceva.

Sunt creştini care nu cred în Înviere, dar ei spun «Hristos a înviat».

Sunt creştini care nu înţeleg nimic din ceea ce înseamnă schimbarea vieţii lor prin asumarea luminii din noaptea de Paşti, dar se pregătesc din punct de vedere culinar, prin tot ceea ce ţine de cele gastronomice, specifice acestei perioade.

Nu îi interesează în niciun fel ce înseamnă pentru ei, la nivel personal, Învierea Domnului.

Am pierdut semnificaţia faptului că noi am fost botezaţi, că L-am primit deja pe Hristos Cel înviat, Care a biruit moartea, întunericul şi păcatul pentru fiecare dintre noi. El ne dă puterea ca şi noi, prin exercitarea libertăţii noastre, să ne bucurăm de roadele pe care Hristos le-a adus prin Învierea Sa”.

***

Marginalia:

Episcopul Ignatie al Hușilor: Învierea în vremea molimei din aprilie 2020

Unii spun că a fost un altfel de Paști. Nu, este același ca acum peste două mii de ani. Diferă doar contextul: atunci totul era sub ocupație romană, acum suntem liberi în era globalizării.

Sărbătoarea Învierii Domnului, în vreme de molimă, este aceeași cu relatările din Evanghelii: Apostolii, ucenicii Domnului, erau zăvorâți într-un foișor de frica evreilor și a ocupanților romani; mormântul era păzit de un ostaș roman; nimeni nu a fost martor la evenimentul Învierii; nimeni nu a înțeles adevărata semnficație a Învierii lui Hristos; elita religioasă iudaică a răspândit fake news-ul că Hristos nu a înviat, ci a fost furat de ucenicii Săi.

La peste două mii de ani, creștinii din lumea întreagă au sărbătorit Învierea cu bisericile închise, păzite sau verificate de jandarmi, polițiști sau militari; cu slujitori fricoși, prudenți sau responsabili pentru a nu fi acuzați, pe drept sau pe nedrept, (mai ales de progresiștii de serviciu, care, paradoxal, în ziua de Paști rostesc ipocrit urarea: “Paște fericit” sau “Hristos a înviat”) de complicitate la multiplicarea virusului; cu o Înviere fără comunitatea credincioșilor, adevăratele mironosițe ale bucuriei Învierii; cu o elită religioasă a seculariștilor, care au răspândit fake news-ul că virusul nimicitor îi preferă nemijlocit pe ortodocși și că el se propagă cu viteza fulgerului, prin lumânarea pascală și prin pâinea binecuvântată, doar de Înviere și nu mai târziu.

Slavă Domnului că bisericile au devenit ca mormântul Învierii lui Hristos, de unde au țâșnit și în acest an lumina și bucuria biruinței asupra fricii, asupra întunericului, asupra manipulării și asupra molimei necredinței.

Hristos a înviat. Nu vă temeți. Îngerii să vă vestească, în mormântul inimii voastre, că Hristos nu poate fi nimicit de nimic (de vreo ideologie) și de nimeni (de vreun progresist), pentru că moartea nu mai are putere asupra vieții.

***

Episcopul Ignatie al Hușilor: Stimați neocomuniști, iubiți seculariști „spirituali” din Miercurea Mare a pandemiei

În Miercurea Mare a trădării – de altfel, întreaga Săptămână Mare nu este numai despre iertare, ci şi despre ura omului faţă de Dumnezeu, despre tentativa de a-L ucide pe Iisus, despre necredinţă şi calomnie – , a vicleniei și a corupției lui Iuda, puroiul haterilor Învierii și ai credinței răzbate vehement prin crusta pandemiei, răspândind un aer pestilențial,a cărui compoziție este formată din următoarea formulă alchimică cu proprietăți (im)precise de anihilare definitivă a adversarului:

sparanghelul german este infinit mai valoros decât lumina pascală

grobianismul progresist și neoateist desființează fără drept de apel dorința creștinului de a trăi bucuria și liniștea Paștilor în biserica din casa familiei sale

✅ este mult mai fezabil să te declari “un om spiritual” cu spumele veninului urii până în creștetul capului decât îngăduinţa și smerenia unui ortodox, care încasează permanent pumnii neocomuniștilor din mișcarea de extremă stângă, în mod impropriu și fals autodefinită “de centru dreapta modern”

salvatorii (secularişti ai) României consideră că este absolut legitim, în vreme de molimă, să interfereze în viaţa spirituală a credinciosului şi să atenteze la libertatea de conştiinţă, ascunzându-se sub umbrela unei griji dădăciste de sănătatea şi siguranţa voluntarului şi beneficiarului ortodox

este mult mai “modern” să proferezi etichete infamante la adresa unei comunități de credință, numindu-o “organizație criminală, retrogradă, retardată, coruptă” sau “coșmar rusofon criminal”, “sectă satanică”, “ISIS” decât să propovăduiești “medievala” toleranță față de cel care împărtășește o altă convingere religioasă decât a ta (CNCD-ul nu are niciun motiv să se autosesizeze, pentru că progresiștii nu fac obiectul muncii acestei instituții)

este mai de folos și mai eficient să umilești și să calomniezi in corpore o comunitate religioasă în numele prezervării sănătății publice decât să cauți, inteligent și nepătimaș, să menții un echilibru armonios între imperativele grijii pentru sănătatea publică și dreptul la libertatea de credință, fie chiar restrânsă, dar nu abolită, a fiecărui cetățean creştin al României

✅ este mult mai soft și o versiune mult actualizată atitudinea “apostolilor toleranței” neocomuniste de a plebiscita inutil şi permanent actul credinței între Baraba și Iisus decât a le spune răspicat oamenilor că virusul nu umblă de unul singur, ci este “transportat” de către oameni.

este mult mai “științifică” sugestia neocomuniștilor “spirituali” că virusul se transmite și prin flacăra de la lumânare decât să facă un minim efort în a recunoaşte faptul că Biserica Ortodoxă Română a respectat cu strictețe recomandările stipulate în ordonanțele militare, că s-a implicat financiar și material în diminuarea crizei medicale din spitale, cum probabil nu a făcut-o nicio instituţie publică sau privată din România, că a răspuns tuturor solicitărilor oamenilor nevoiași sau în vârstă în ceea ce privește asigurarea celor necesare traiului zilnic

se pare că pentru unii este mai în ton cu „duhul” Învierii acel „staţi acasa” imperativ, care instantaneu a devenit antidotul morţii (pentru că după Paşti, dacă vom respecta cu stricteţe recomandarea, nu va mai fi nicio înmormântare) decât îndemnul plin de compasiune şi dragoste faţă de creştinii ortodocşi de a înţelege că nu le fură nimeni Paştile sau Învierea din inimă sau din suflet, dacă, din raţiuni obiective şi care ne depăşesc, nu putem trăi plenar bucuria acestei sărbători în casa Domnului şi în prezenţa minunatelor slujbe specifice acestei perioade unice a anului bisericesc

este mult mai “elegant” și de “bun simț” să-i jignești pe toți slujitorii Domnului, numindu-i “înalți prea ticăloși”, exact ca în vremurile comuniste, decât să vezi eforturile acestor “prea ticăloși” de a menține cumpăna între respectarea recomandărilor și durerea credincioșilor de a nu mai putea participa la slujbe

✅ și în final, se pare că vigilența plină de otravă și duh de dezbinare sunt mai de preferat, conform fișei postului de progresist neocomunist, decât adevărul fundamental, rostit cu pace interioară, că, pentru orice creștin autentic, sănătatea este un dar de la Dumnezeu de care suntem datori să avem grijă, atât pentru noi, cât și pentru semenii noștri, pentru a nu fi nimicită de micul și invizibilul virus distrugător.

Doamne, dă-ne sărbătorile tihnite, fie în casă pentru credincioși, fie în biserică pentru slujitori și puterea de a-i iubi și ierta, așa cum Hristos i-a iertat pe toți cei care L-au trădat “finuț”, nu cu bâte sau săbii, ci prin sărut și vorbe pașnice sau mai cârtitoare, pe robii Tăi progresiști și neoateiști, care tot ai Tăi sunt, chiar dacă unii nu mai vor acest lucru.

Dă-ne puterea de a simți bucuria și lumina Învierii în inima și viața noastră, indiferent unde vom fi: în casă (credincioșii), în biserică (slujitorii), în spital (medicii, asistenții și bolnavii), în stradă (polițiștii sau jandarmii) sau chiar în mediul online. Hristos a înviat!

 

Legaturi:

PS IGNATIE, Episcopul Hușilor, MĂRTURISIRI (NE)AȘTEPTATE în PASTORALA de Paști din vremea bisericilor goale: “BISERICA NU SUNTEM DOAR NOI, SLUJITORII. Acum funcţionăm incomplet. Pe planul credinţei, PANDEMIA s-a dovedit a fi mai malefică şi mai vicleană decât orice REGIM TOTALITAR prin care au trecut înaintaşii noştri. Slujirea Tainei SFINTEI EUHARISTII este unica RAȚIUNE DE A FI A BISERICII a Bisericii”

PS IGNATIE despre MINCIUNA PROPAGANDISTICA si “CIUMA” FALSURILOR aruncate in vreme de criza, pentru EXPLOATAREA FRICILOR OAMENILOR (video, text)/ MOLIMA HRISTOFOBIEI IN VREME DE PANDEMIE – raspuns polemic atacurilor inversunate ale ACTIVISTILOR PROGRESISTI impotriva clerului BOR pentru FOLOSIREA LINGURITEI EUHARISTICE

“SFINTELE TAINE sunt realitati, nu simboluri. Este o PROFANARE sa ne gandim sau sa ne apropiem de ele ca si cum ar fi realitati biologice obisnuite, perisabile” – Marturisirile limpezi si puternice ale unor EPISCOPI ROMÂNI (PS MACARIE, IGNATIE si IUSTIN) despre SEMNIFICATIA SI PUTEREA SFINTEI IMPARTASANII, in contextul “ISPITEI de a dori sa modificam DUPA BUNUL PLAC randuiala liturgica statornicita in Biserica”

RESPONSABILITATEA MARTURISIRII NE-RUSINATE A CREDINTEI in vremurile noastre de “CRISTOFOBIE SI ANTICRESTINISM”, in care noile ideologii cauta SA DINAMITEZE FAMILIA si VALORILE: “Nu mi-e rusine de Hristosul meu, nu mi-e rusine de Biserica mea, oricat ar fi ea de injosita astazi”. CUVINTE ARZATOARE ale Preasfintitilor IGNATIE MURESEANUL si DAMASCHIN DORNEANUL (video si text)

“BAT VREMURI DE PRIGOANĂ ȘI LA PORȚILE ȚĂRII NOASTRE și ni se va cere o mărturisire reală”. PS IGNATIE, Episcopul Hușilor, despre CUM SE FACE MĂRTURISIREA ADEVĂRATĂ A CREDINȚEI ORTODOXE, pornind de la lupta cu NOI ÎNȘINE. Pilda muceniciei Sfântului Haralambie și a trăirii Părintelui Iustin (VIDEO + TEXT)

PS IGNATIE TRIF despre TOTALITARISMUL IDEOLOGIILOR “PROGRESISTE” ANTICREȘTINE. John Coffey: “Mitul secular al progresului tinde să creeze o eshatologie triumfalistă şi INTOLERANTĂ. În tradiţia iluminismului radical, dispreţul faţă de religie a fost adesea transpus în POLITICI DE SUPRIMARE”

Pastorala de Paști (2019) a PS IGNATIE, Episcopul Hușilor despre CINA DE LA EMAUS, VEDEREA NEVĂZUTULUI și vremurile TOTALITARISMULUI PROGRESIST: “Totalitarismul actual este mai cumplit şi mai groaznic pe termen lung decât totalitarismele secolului al XX-lea… Uneori nici nu ne dăm seama cum NE DISTRUGE „GRAȚIOS” ȘI „TOLERANT”, ca şarpele care îşi calculează cu precizie muşcătura fatală”

ÎNVIEREA DIN MIJLOCUL CULTURII MORȚII. Pastorala de Paști a PS IGNATIE, Episcop de Huși denunță, printre altele, “IDEOLOGIA COMUNISMULUI POSTMODERN ca atentat la persoană şi impunerea cu orice preţ a drepturilor minorităţilor de toate felurile”

***

PS SEBASTIAN, Episcopul Slatinei – CUVÂNT CURAJOS ÎN PASTORALA DE PAȘTI 2020: “Dumnezeu a murit de tot?! VA MAI ÎNVIA HRISTOS ȘI ANUL ACESTA? Păi ce, oamenii chiar au crezut că pot face orice, oricând și oricum? Sunt prea imprevizibili! Și prea mulți! Sunt prea liberi! Sunt prea… OAMENI! Așa nu se mai poate…”

PASTORALA PS MACARIE la “o praznuire trista si pustie” a INVIERII (2020) – CUVANT DE EXCEPTIE, MARTURISITOR SI INDURERAT despre starea reala a Bisericii si a oamenilor in timpul IZOLARII impuse de PANDEMIA COVID-19: “Pentru aceasta lume, noi, Biserica, suntem o amenintare, un risc. Sarbatoarea PASTILOR a fost transformata intr-un prilej de INTIMIDARE a celor credinciosi. Dar HRISTOS NU-SI ABANDONEAZA PRIETENII!”

PREDICA VIE A PREASFINȚITULUI MACARIE la SFÂNTUL MARE MUCENIC GHEORGHE despre vremurile de PSIHOZĂ ANTICREȘTINĂ: “Suntem urâți pentru Hristosul nostru! Să nu ne descurajăm, preaiubiții mei! Vă spun din toată inima: NU VĂ TEMEȚI! Cu cât suntem mai denigrați și disprețuiți, cu atât mai mult prisosește harul” (VIDEO, TEXT)

MESAJ PUTERNIC AL PARINTELUI EPISCOP MACARIE, de Bunavestirea indoliata, “in zilele cand vestile rele ne coplesesc”: “BISERICA A DEVENIT UN CONVENABIL TAP ISPASITOR IN ACESTE VREMURI DE CERNERE. Credem cu tarie ca IMPARTASANIA din acelasi potir NU TRANSMITE INFECTIE! Portile iadului de vor lovi Biserica nu o vor putea prabusi!” (VIDEO, TEXT)/ RUGACIUNE FIERBINTE LA VREME DE MOLIMA

“Hristos a îngăduit în aceste vremuri grele să fie PUS SUB PAZĂ, în bisericile păzite unde CREDINCIOȘII NU POT SĂ INTRE”. Episcopul Macarie Drăgoi – CHEMARE LA PRIVEGHERE pentru a primi LUMINA Duhului Sfânt “atunci când se așterne întunericul peste lume”

“Suntem toți acum niște Lazări în mormântul carantinei” – CUVÂNT CALD CU PUTERE MULTĂ AL PS MACARIE denunțând ÎNCHIDEREA BISERICILOR ȘI CIMITIRELOR, în Sâmbăta lui Lazăr: “OAMENII AU NEVOIE DE HRISTOS ȘI DE BISERICĂ! Cineva se gândește că poate lua locul lui Dumnezeu folosindu-se de spaimele omenești, iar mulți dintre noii farisei caută să Îl oprească pe Mântuitorul Iisus Hristos să ajungă la noi”

PLÂNSUL PREASFINȚITULUI MACARIE STRIGĂ LA CER împotriva CRIMELOR și NEDREPTĂȚILOR făcute lui Dumnezeu și oamenilor simpli: “CE-AȚI FĂCUT CU HRISTOS? Ce-ați făcut cu toți nevinovații acestei lumi, cu toți cei înfometați și asupriți pentru meschine interese? Vor să ne facă să trăim într-O LUME ÎN CARE HRISTOS SĂ FIE PUS SUB CARANTINĂ, în care comuniunea euharistică să nu mai fie posibilă”

PĂRINTELE EPISCOP MACARIE – MÂNGAIERE ȘI ÎNTĂRIRE pentru cei care se simt claustrați, singuri, zdrobiți, înfricoșați: “Chiar dacă ți-e greu, chiar dacă te simți zdrobit, nu ești singur, frate drag, nu ești singură, surioară scumpă. Hristos te așteaptă cu brațele răstignite pentru a te îmbrățișa!”. ÎNDEMN LA CITIREA despre SUFERINȚELE CELOR DIN TEMNIȚELE COMUNISTE

PREASFINTITUL MACARIE despre reactia duhovniceasca la CRIZA CORONAVIRUSULUI – MESAJ IMPORTANT DE INCURAJARE SI INTARIRE in credinta si dragoste in ZILE DE CERNERE: “In vremuri de incercare trebuie SA STRANGEM RANDURILE. Orice s-ar intampla, noi, păstorii va suntem alaturi, va slujim si nu va abandonam!”

MESAJELE DUHOVNICESTI DE INVIERE ALE IPS TEODOSIE, Arhiepiscopul Tomisului, intre LACRIMI si BUCURIE: “Dacă nu ne iubim, înseamnă că nu primim Lumina. Dumnezeu este iubire. Iubindu-ne, ajutându-ne, fiind o familie, vom birui și coronavirusul! DUMNEZEU NU NE LASĂ DIN BRAȚELE SALE!” (video, text)

Veniti de primiti Lumina! – INVIEREA DOMNULUI SUB DICTATUL “CORONEI”. Marturii tulburatoare, meditatii planse si trairi sfasietoare de la EROII UMILI(TI) ai acestor zile – PREOTI, VOLUNTARI si simpli CREDINCIOSI “exilati” in afara bisericilor, traind Sarbatoarea “cu lacrimile înnodate în barbă”, “cu inima jumătate cioburi, jumătate cer” (si VIDEO)/ MESAJUL LUI MIHAITA NEȘU: “Avem nevoie de Dumnezeu, dragi prieteni! Avem mare nevoie de puterea lui Dumnezeu din Sfintele Taine”

Cuvantul PARINTELUI DAN DAMASCHIN la praznuirea INVIERII DOMNULUI in vremea pandemiei. Ce PUTERI i se dau crestinului prin credinta si prin HARUL SFINTELOR TAINE si care este conditia absolut necesara ca “totul sa fie bine”?

MITROPOLITUL NEOFIT (Cipru) – MARTURISIRE DESCHISA de Florii despre PRIGOANA CRESTINILOR prin INCHIDEREA BISERICILOR sub motivul pandemiei, cand tocmai in ele se afla MEDICAMENTUL SALVATOR. “Asa cum au drepturi ateii, au drepturi si credinciosii. Si simt ca azi drepturile credinciosilor sunt incalcate”

“DUREREA VOASTRA ESTE SI DUREREA NOASTRA pentru ca acum bisericile noastre sunt goale, dar e mare nevoie sa traim aceste vremuri cu DOR dupa Domnul Hristos”. PS BENEDICT BISTRITEANUL (si video): “Rugaciunea pentru lume DOARE. E mare criza de oameni care sa SLUJEASCA, de lideri care sa isi plece genunchii. PUTEREA NE VINE DIN INGENUNCHERE”

“Ar fi trebuit ca bisericile sa fie deschise” – VOCI ALE NORMALITATII in Biserica noastra se ridica IMPOTRIVA FRICII, A PSIHOZEI MEDIATICE – ca parte a unui RAZBOI PSIHOLOGIC care distruge sufleteste pe cei slabi – si a ABUZURILOR in vreme de criza. PARINTELE PIMEN VLAD si PARINTELE ANTIM DAVID (video): “SUNTEM PE O PANTA PERICULOASA IN TOT CEEA CE INSEAMNA VIITORUL BISERICII NOASTRE. Preotii trebuie sa aiba putin curaj! Din mana cui se vor cere sufletele celor care pleaca nespovediti si neimpartasiti?”

SFINTELE MOASTE ALE CUVIOSILOR DIMITRIE CEL NOU de la Bucuresti si PARASCHEVA de la Iasi au fost scoase in PROCESIUNI ISTORICE, pentru IZBAVIREA DE MOLIMA/ Declaratia ferma a IPS TEOFAN, Mitropolitul Moldovei: “BISERICA ESTE SPITAL! Această boală nu poate fi tratată exclusiv cu mijloace omeneşti” (si VIDEO)

SFÂȘIETOAREA SCRISOARE DESCHISĂ către RAED ARAFAT a preotului ANDREI ROȘCA, cerând REDESCHIDEREA BISERICILOR: „Dacă nu îi dăm voie lui Dumnezeu să lucreze prin preoți și prin oameni, MORTALITATEA va înghiți lumea!”/ Indignarea unui preot: „GATA, E SUFICIENT! Nu înțelegeți că lupta voastră este de fapt împotriva lui Hristos?”/ Mărturia unui medic de la POLIZU: „ÎMPĂRTĂȘANIA ESTE SALVATOARE!”

PLÂNSUL LUI IISUS, DUREREA LUI DUMNEZEU. “Universul întreg a devenit un sarcofag uriaş, din cauza pierzaniei omeneşti”. PR. IOAN ISTRATI: “Virusul ăsta va pieri. Ce vor face acești saduchei când vor fi întrebați de Hristos ce-au făcut cu sufletele oamenilor?”

“ŞI ASTĂZI SUNT UNII CARE GÂNDESC CA IUDA ISCARIOTEANUL…” Despre Gabriel Liiceanu, “smerenia” intelectualitatii, “trufia prelatilor” si sloganul “vrem spitale, nu catedrale” (UPDATE)

PĂRINTELE DAN DAMASCHIN (Iași) – predică trezitoare de ÎNVIERE despre RĂZBOIUL NEBUN AL OMENIRII CU HRISTOS, căutând zadarnic OMORÂREA LUI DUMNEZEU din lume. “Fără o înviere reală, sufletească, din răutatea și patimile care ne copleșesc, moartea rămâne prezentă în noi și riscăm să devenim noi înșine UCIGAȘI DE DUMNEZEU”


Categorii

1. DIVERSE, Coronavirus, Pastile/ Invierea, PS Ignatie Trif, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Sfanta Impartasanie, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “PREASFINȚITUL IGNATIE al Hușilor (și video): “SĂ NU-I CREDEȚI pe cei care vă spun că a fi credincios înseamnă doar A TRĂI CREDINȚA ÎN INIMA NOASTRĂ, a fi om bun, a avea lumina în suflet. ESTE FALS! Noi avem nevoie de HRISTOS DIN ÎMPĂRTĂȘANIE, pe care Îl primim într-un cadru liturgic. SLUJBELE BISERICII nu ţin de exteriorul vieţii în Hristos, nu sunt simple ritualuri!”/ Cum a fost Sărbătoarea Învierii în vremea noii molime: CA ACUM 2000 DE ANI, CU BISERICILE ÎNCHISE ȘI PĂZITE MILITAR…

  1. Intr-o emisiune transmisa din Montreal, Radu Moraru a demonstrat ca virusul “Corona de Spini” a fost produs intr-un laborator pentru a lovi de Paşti si de Crăciun.
    https://www.youtube.com/watch?v=m1vOPmvnnlo

  2. Daca nu mai putem participa la slujbele bisericii si sa fim alaturi de Hristos acolo si cu Hristos in noi, nu mai pot rosti decat o singura rugaciune : ”Doamne, daca pleci din lumea aceasta, ia-ne cu Tine. Nu ne lasa singuri aici .”

  3. @ Miriam:

    AMIN! Imi insusesc si eu rugaciunea. Dar nu va pleca asa de degraba…

  4. @miriam
    Din moment ce S-a pogorât pe pământ ,,pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire”, nu va pleca din lumea aceasta, ci dimpotrivă va veni pe norii Cerului așa cum a spus, va arde tot, va face pământ nou și cer nou, iar cei blânzi vor moșteni pământul (nou). Până atunci însă, ,,cine spurcă, mai spurcă-se, iar cine se sfințește, mai sfințească-se”. Acestea se pare că sunt vremurile pe care le trăim.
    Iertare Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

  5. Pingback: APELURI LA DESCHIDEREA BISERICILOR si RESPECTAREA LIBERTATII RELIGIOASE. Vasile Bănescu: "Biserica Ortodoxă Română va face demersuri firești și riguros argumentate pentru a găsi căile raționale de întoarcere graduală, precaută, dar grabni
  6. Pingback: ÎPS TEOFAN (video + text): “MARE ESTE NERĂBDAREA NOASTRĂ SĂ NE REVEDEM, participând la Sfânta Liturghie, împartășindu-ne cu Trupul și Sângele Domnului – NU DUPĂ ALTE MODALITĂȚI PE CARE NI LE INSPIRĂ UNII ȘI ALȚII, ci după râ
  7. Pingback: Deschiderea bisericilor - cu ce pret? "AMANAREA" IMPARTASIRII CREDINCIOSILOR la Sfanta Liturghie - DOAR O MASURA TEMPORARA sau INCEPUTUL CELEI MAI GRAVE CAPITULARI in fata abuzului autoritatilor, in numele "ratiunii practice"?! "B
  8. Pingback: AVIZ PATRIARHIEI ROMÂNE! Comunicate ferme ale SFINTEI CHINOTITE ale Sfantului Munte si ale SINODULUI BISERICII GRECIEI, care DEZAVUEAZA CATEGORIC "ridiculizarea Sfintelor Taine", dar si "declarațiile publice care pledeaza pentru ABTINEREA
  9. Pingback: Cu vehemență și fermitate exemplară, EPISCOPUL IGNATIE al Hușilor acuză "instalarea unui DESPOTISM SANITAR, care se traduce printr-o IMIXTIUNE hilară şi ineptă în ceea ce priveşte practica liturgică a Bisericii". Despre "MINȚIL
  10. Pingback: Parintele Emil Jurcan despre LUPTA IMPOTRIVA IMPARTASANIEI, ca inceput al razboiului total cu Biserica: “Lui Hristos nu poti sa-i pui conditii medicale. NU CEDATI! Daca astazi veti ceda povestea cu Lingurita si sa nu impartasiti, maine vor veni cu a
  11. Pingback: PS IGNATIE – predica la Duminica orbului despre ATACUL LA SFANTA IMPARTASANIE si noii farisei – IDEOLOGII ANTICRESTINI DIN EPOCA POST-ADEVAR | Cuvântul Ortodox
  12. Pingback: Predicile PS IGNATIE al Hușilor la POGORÂREA DUHULUI SFÂNT: “BISERICA este poporul lui Dumnezeu adunat în rugăciune, ca să se împărtăşească şi să trăiască credinţa. FIDELITATEA FAȚĂ DE TRADIȚIE, DE RĂDĂCINI şi obârşie este ce
  13. Pingback: PS IGNATIE, la pomenirea de 7 ani a PĂRINTELUI IUSTIN PÂRVU: “Părintele Iustin a fost cel care a avut grija lui Hristos pentru om. Să ne asumăm duhul părintelui Iustin!… NU PUTEM VORBI DE BISERICĂ FĂRĂ EUHARISTIE! Dacă Biserica nu ar
  14. Pingback: MĂRTURIA BISERICII ORTODOXE despre SFÂNTA ÎMPĂRTĂȘANIE. Răspunsul Mitropolitului Ierotheos Vlachos dat controverselor teologice, “părerilor necuvioase” și BLASFEMIILOR lansate în spațiul eclezial în legătură cu TAINA SFINTEI LITU
  15. Pingback: PARINTELE MIHAIL MILEA: “Suntem în PERSECUȚIE, toată Biserica, de la un capăt la altul. ESTE UN ÎNCEPUT. Se joacă cu Dumnezeu! Dragii mei, UNDE AUZIȚI CĂ E LITURGHIE, ALERGAȚI! Nu poţi trăi fără Hristos. Poţi să ai frigiderul plin, da
  16. Pingback: Parintele Tudor Ciocan despre PERSECUTIA MASCATA A BISERICII IN NUMELE UNUI “INTERES SUPERIOR”, riscul dependentelor si al expunerii la informatii manipulatoare si LUPTA PENTRU APARAREA LIBERTATII SI A CREDINTEI IN DUMNEZEUL ADEVARAT: “O
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare